AÇIK Astra H Hararet Yüksek Derecelere Çıkıyor

selimcicekyurt

Selim
Profesör
780
23
Marka
Opel
Uzun yolda tam gaz 180-190 civarı uzun bir yokuş çıkarken arabada hararet lambası yanıp söndü. Bende duruma hemen müdahale ettim ve çok hızlı şekilde düşürdüm. Sonrasında harareti takip ettiğim esnada hafif gazlı gittiğim anda 105 derecelerin üzerinde seyrettiğini gördüm. Ustama sorduğumda uzun süre tapa gaz gittiğin için olabilir biraz daha gözlemle bakalım dedi, geçen zamanda sürekli gözlemlemeye çalıştım harareti ve uzun yolda sıcak sayılmayacak bi havada yine hararetin gaza biraz süreyle yüklendiğimde 115-117 lere kadar çıktığını gördüm. Bolu tüneli sonrası aşağı inişte arabamı salmama rağmen (hava yaklaşık 10-15 derece) çok yavaş düştüğünü gördüm. Suyu devamlı olarak takipteyim eksilme yok. Ustaların kucağına düşmeden size sormak istedim.

Antifriz yeni değişti bu arada, bakımda tek benim almadığım malzeme oydu. Usta koydu ve lubex markaydı
1.3 Cdti motor 2011 model astra H
 
Conta yanık olabilir,termostat bozuk olabilir.Genellikle termostat arızasından kaynaklanıyor.Bir kontrol ettirin derim.
 
Conta yanık olsa su da eksilir diye biliyorum. Öyle mi?

Termostatta marka falan hangisi iyi? Fan rolesi gibi derece olayı falan var mı dikkat etmem gereken?
Cruzelarda farklı dereceli bi termostatla değiştiriyorlar falan ama senin motorda o tarz bi termostat yok diye biliyorum
unutmuşum ben opel parça markalarını, düşündüm aklıma gelmedi :D
 
Cruzelarda farklı dereceli bi termostatla değiştiriyorlar falan ama senin motorda o tarz bi termostat yok diye biliyorum
unutmuşum ben opel parça markalarını, düşündüm aklıma gelmedi :D
Febi, gm falan bulunuyormuş ya sıkıntı yok o zaman derece mevzusu da yoksa. :D
İlk olarak sistemde hava var mı diye kontrol etmeniz gerekiyor. Hava kaldıysa bahsettiğiniz durum meydana gelebilir.
Bunu ben yapabilir miyim yoksa usta işi mi?
 
Febi, gm falan bulunuyormuş ya sıkıntı yok o zaman derece mevzusu da yoksa. :D

Bunu ben yapabilir miyim yoksa usta işi mi?
Hocam hava alma tapası bazı araçlarda ulaşması çok basit yerde bazı araçlarda ise ulaşılmaz yerde oluyor. Opel hakkında bilgim yok maalesef. İşlem çok zor değil. Sadece araç sıcakken o tıpaları açmayın😂
 
Hocam hava alma tapası bazı araçlarda ulaşması çok basit yerde bazı araçlarda ise ulaşılmaz yerde oluyor. Opel hakkında bilgim yok maalesef. İşlem çok zor değil. Sadece araç sıcakken o tıpaları açmayın😂

benim jde radyatöre giren çıkan borulardan falan söküp bi kısım su boşaltıp bişi bişi yapıyolardı da gerek yok ustaya yaptırın :D
Febi, gm falan bulunuyormuş ya sıkıntı yok o zaman derece mevzusu da yoksa. :D

Bunu ben yapabilir miyim yoksa usta işi mi?
 
Hocam hava alma tapası bazı araçlarda ulaşması çok basit yerde bazı araçlarda ise ulaşılmaz yerde oluyor. Opel hakkında bilgim yok maalesef. İşlem çok zor değil. Sadece araç sıcakken o tıpaları açmayın😂
Hee, ben genleşme kabını açıp baloncuğa falan bakma gibi bişey sandımda ondan sordum :D
benim jde radyatöre giren çıkan borulardan falan söküp bi kısım su boşaltıp bişi bişi yapıyolardı da gerek yok ustaya yaptırın :D
Saldım ustaya o zaman artık bi baksınlar
 
genelde kendi havasını atabiliyor havalar ama öncelik astra h radyatör havası nasıl alınır diye bi araştırıp deneyin derim, antifiriz değişimi sonrası olduysa ihtimal yüksek çünkü. Daha sonra da termostat ama eğer bunu 2. el aldığınız arabada hiç değiştirmediyseniz kaliteli bi parçayla önlem olarak değişmeyi de öneririm
 
Hararet sorununu çözdükten sonra size tavsiyem araca mutlaka bir conta testi yaptırmanız olacaktır. Yükselen hararetin ilk bozduğu şey genelde conta olur ve tespiti hemen olmadığı gibi blok eritmeye kadar gidebiliyor.
 
genelde kendi havasını atabiliyor havalar ama öncelik astra h radyatör havası nasıl alınır diye bi araştırıp deneyin derim, antifiriz değişimi sonrası olduysa ihtimal yüksek çünkü. Daha sonra da termostat ama eğer bunu 2. el aldığınız arabada hiç değiştirmediyseniz kaliteli bi parçayla önlem olarak değişmeyi de öneririm
Değişim öncesinde de vardı belki bilmiyorum, bu kadar zorlamıyordum arabayı çünkü ve hararet göstergesi olmadığı için gizli menü hariç izleme şansım yok.
Bir zorluğu yok ama dikkat edilmesi gereken püf noktalar oluyor bunlar araçtan araca da değişebiliyor. Güvenilir bir opel ustasına yaptırmak daha iyi olabilir.
Haftaya bi ustamı göreyim o zaman teşekkürler.
Ben de hava alınması veya devirdaim diyorum şahsen.
Km yüksek, sıkıştırınca artan ve kolay düşmeyen hararet. Tahminim bu yönde.
Km 205.000 civarlarında. Devirdaimden olabileceğini de duymuştum. Ustama önümüzdeki hafta göstereyim, teşekkürler.
Hararet sorununu çözdükten sonra size tavsiyem araca mutlaka bir conta testi yaptırmanız olacaktır. Yükselen hararetin ilk bozduğu şey genelde conta olur ve tespiti hemen olmadığı gibi blok eritmeye kadar gidebiliyor.
Eksperlerdeki sıvı ile yapılan conta testinde arabada orta kaçak çıkmıştı, ama arabanın antifriz suyu kirli olduğundan dolayı olabilir dediler. Aynı şekil sıvı testi düzgün sonuç verir mi?

Son olarak bahsettiğimiz senaryolarda antifriz boşaltılacak mı? Bu sefer hazırlıklı gitmek istiyorum. Yağ olarak shell kullanıyorum mesela shell antifriz alıp gideyim en azından. Saf suyumda var.
 
Eksperlerdeki sıvı ile yapılan conta testinde arabada orta kaçak çıkmıştı, ama arabanın antifriz suyu kirli olduğundan dolayı olabilir dediler. Aynı şekil sıvı testi düzgün sonuç verir mi?

Son olarak bahsettiğimiz senaryolarda antifriz boşaltılacak mı? Bu sefer hazırlıklı gitmek istiyorum. Yağ olarak shell kullanıyorum mesela shell antifriz alıp gideyim en azından. Saf suyumda var.
Normalde antifiriz + su şeklinde olması gerektiği gibi soğutma suyu kullanılan araçlarda soğutma suyunda öyle kir falan pek gözükmez. Eğer gözüküyorsa contada kaçak vardır ve suya yağ karışmaya başlamıştır. Ondan dolayı antifiriz suyunun kirlenme ihtimali yükselir ki zaten sizin araçta sıvı ile yapılan conta testinde belli miktar kaçak çıkmış. Conta kaçaklarında, contanın hasarına göre bazen soğutma suyu uzun süre eksilmez. Bazen de belli miktar eksilir.

Size tavsiyem contada zaten kaçak olduğunu bildiğiniz halde aracı zorlamayın. Yüksek devir çevirmeyin. Çünkü conta kaçağında ki çok az miktarda bile olsa motor soğutma işlevi olması gerektiği gibi yerine getirilemeyebiliyor. Hararet yükseliyor. Contadan sızan aşırı ısınmış motor suyu da contadaki çatlağı büyütüyor. O çatlaktan sızan su silindir yüzeylerine daha fazla ulaşıyor. Silindir yüzeylerini deforme ediyor. Yağa karışmaya başlayabiliyor. O sebeple fazla vakit kaybetmeden contadaki kaçağı hallettirin. Bunu halletmeden zaten aracın hararetiyle ilgili bir adım atılmaması gerekiyor. Conta kaçağı da hararete sebep oluyor olabilir. Contayı değiştirsinler. Silindir yüzeylerinde inşaallah zarar yoktur. Olursa da rektefiyeci halleder.

Ustaya götürün. Conta kaçağından eminse hemen değişim yapar. Emin değilse zaten söyler ve motor soğutma suyunu komple boşaltıp antifiriz + su şeklinde yeniler ve conta testini tekrar yapar. Siz her ihtimale karşı yanınızda yeni bir antifiriz alıp götürün.
 
Normalde antifiriz + su şeklinde olması gerektiği gibi soğutma suyu kullanılan araçlarda soğutma suyunda öyle kir falan pek gözükmez. Eğer gözüküyorsa contada kaçak vardır ve suya yağ karışmaya başlamıştır. Ondan dolayı antifiriz suyunun kirlenme ihtimali yükselir ki zaten sizin araçta sıvı ile yapılan conta testinde belli miktar kaçak çıkmış. Conta kaçaklarında, contanın hasarına göre bazen soğutma suyu uzun süre eksilmez. Bazen de belli miktar eksilir.

Size tavsiyem contada zaten kaçak olduğunu bildiğiniz halde aracı zorlamayın. Yüksek devir çevirmeyin. Çünkü conta kaçağında ki çok az miktarda bile olsa motor soğutma işlevi olması gerektiği gibi yerine getirilemeyebiliyor. Hararet yükseliyor. Contadan sızan aşırı ısınmış motor suyu da contadaki çatlağı büyütüyor. O çatlaktan sızan su silindir yüzeylerine daha fazla ulaşıyor. Silindir yüzeylerini deforme ediyor. Yağa karışmaya başlayabiliyor. O sebeple fazla vakit kaybetmeden contadaki kaçağı hallettirin. Bunu halletmeden zaten aracın hararetiyle ilgili bir adım atılmaması gerekiyor. Conta kaçağı da hararete sebep oluyor olabilir. Contayı değiştirsinler. Silindir yüzeylerinde inşaallah zarar yoktur. Olursa da rektefiyeci halleder.

Ustaya götürün. Conta kaçağından eminse hemen değişim yapar. Emin değilse zaten söyler ve motor soğutma suyunu komple boşaltıp antifiriz + su şeklinde yeniler ve conta testini tekrar yapar. Siz her ihtimale karşı yanınızda yeni bir antifiriz alıp götürün.
Teşekkür ederim detaylı bilgilendirme için. Önümüzdeki hafta ustamla görüşüp güncel çekerim unutmazsam. :D
 
Teşekkür ederim detaylı bilgilendirme için. Önümüzdeki hafta ustamla görüşüp güncel çekerim unutmazsam. :D
Rica ederim hocam. Conta hasarını kesinleştirirseniz hemen aracı bırakın ve tamir ettirin. Kesinleştirene kadar da aracınızı artık hiç zorlamayın. Yazın benim de başıma geldi. Yetkili serviste 50 küsür bin liralık oldum :D Başlığı takipte kalacağım. Aklınıza gelince gelişmelerden haberdar edersiniz bizleri.
 
Rica ederim hocam. Conta hasarını kesinleştirirseniz hemen aracı bırakın ve tamir ettirin. Kesinleştirene kadar da aracınızı artık hiç zorlamayın. Yazın benim de başıma geldi. Yetkili serviste 50 küsür bin liralık oldum :D Başlığı takipte kalacağım. Aklınıza gelince gelişmelerden haberdar edersiniz bizleri.
Conta mı yandı? İşçilik dahil o kadar tutmaz diye düşünüyorum yoksa ya :/
Bi faydası olur mu bilmiyorum ama, bugün şehiriçi sakin kullanımda 88-96 derece arasında gezindi. Dur kalk trafik dahil. Ek olarak 3-4 gündür binmiyorum arabaya çalıştırdığım anda çok fazla mavi duman attı. Yolda giderken bir problem yok.
Vectra A'da durduğumuz yerde direkt hararet yükseliyordu, devirdaim çıktı. Şikayetler pek benzer değil ama, ben de devirdaim diyorum.
Contada çok büyük ihtimal sorun var zaten o değişmişken diğerlerine de bi bakılır olmadı değişiriz onları da.