Atmosferik BMW'yi Turbolamak / M43 Turbo Projesi

serdargzd

Serdar Güzeldemirci
Asfalt Kurutucu
24
24
Marka
BMW
Selamlar, sıfır revizeli M43'üm var. Üst kapağı takıp turbolamak istiyorum ancak Türkiye'de pek benzeri olmayan bir proje veya ben denk gelmedim.

Egzoz manifoldundan turboya bağlantı, oradan egzoz bağlantısı, hava kısmından ise intercooler'a, oradan da akışmetre bölümüne bağladığımızda turboda yaşayacağımız sorunlar nelerdir? Bronz baskı, balata vb. konulardan bahsetmiyorum, turbo ve arabayı besleme konusunda ne tür sorunlar yaşayıp neler yapmamız gerekir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Selamlar, sıfır revizeli m43 üm var is kapağı takıp turbolamak istiyorum ancak türkiyede pek benzeri olmayan bi proje veya ben denk gelmedim.
Egsoz manifoldundan turboya bağlantı. Oradan egsoz bağlantısı. Hava kısmından ise intercoolera oradan da akışmetre bölümüne bağladığımızda turboda yaşayacağımız sorunlar nelerdir bronz baskı balata vb konulardan bahsetmiyorum turbo ve arabayı besleme konusunda ne tür sorunlar yaşayıp neler yapmamız gerekir
Komple pnp standalone beyine geçilip adam akıllı bir tesisat ile olur. M44B19 kapağı M43B18 motora olur mu ondan emin değilim, o konuyu BMW'de uzman kişilere danışmanızı öneririm. Turbo yaparken standalone beyine geçerseniz gereksiz eski tesisattan ve bozulma ihtimali yüksek sensörlerden kurtulursunuz hem de daha kolay bir yönetim sisteminiz olur.
 
PNP beyin net olarak düşünüyorum eğer PNP ye geçebilirsem direkt afr ayarı yapabileceğim için akışmetre gibi bir aptaldan da kurtulacağım için zorunda gibi ancak bu süreçte yapacağımız bu turbo kitinin bize yaşatabileceği sorunları, gözden kaçırdığımız bir detay var mı bunu çok merak ediyorum
 
Turbo kiti almak yerine aracı ne için turbolayacağınıza bakarak malzeme seçimi yapmanız daha doğru olacaktır bence. Misal günlük kullanım için çok yüksek güç istemezseniz 200hp civarlarına çıksın sağlam kalsın derseniz GT1544V , GT1752vV tarzı turbolar kullanrak daha ekonomik ve keyifli sürüş elde edebilirsiniz.
 
Turbo kiti almak yerine aracı ne için turbolayacağınıza bakarak malzeme seçimi yapmanız daha doğru olacaktır bence. Misal günlük kullanım için çok yüksek güç istemezseniz 200hp civarlarına çıksın sağlam kalsın derseniz GT1544V , GT1752vV tarzı turbolar kullanrak daha ekonomik ve keyifli sürüş elde edebilirsiniz.
kesinlikle amaç 175-200hp arasında kalıp güvenli ama tatmin edici bir turbolama yapmak. Kit kullanmak derken kendi kitimizi yapmayı planlıyoruz bahsettiğim egsozdan turboya ordan intercoolera ordan da akışmetre veya pnp ile direkt gaz kelebeğine bağlantı ile yapmayı planlıyoruz ancak bu yapacağımız kitte bizi bekleyen sorunlar ve atladığımız konular neler bunları merak ediyoruz. Bahsettiğiniz turboları da araştıracağım teşekkür ederim
 
Bİ konu da turboyu nasıl yağlayacağımız tabii ki
Siz kaba taslak istediklerinizi ve kullanmak istediğiniz malzemeleri seçerseniz zaten pnp beyni alacağınız kişiler bu konuda size yardımcı olacaklardır. Firma adı vermek etik olmayabilir o yüzden vermiyorum ama geneli zaten bu işlerde deneyimi olan
insanlar, o yüzden size daha iyi yardımcı olabileceklerini düşünüyorum. Tabii olarak bu yardımlar size ücret olarak dönebilir bunu da unutmamak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: serdargzd