Atmosferik Motorda Performans Artışı Nasıl Sağlanır ? / Atmosferik Motor Modifiyeleri

ismail Tekin

ismail tekin
Senkromeççi
13
17
Marka
Mazda
Öncelikle selamün aleyküm. Atmosferik araçlarda performans artışı sağlamak oldukça güç. Birkaç araştırma sonucunda bunları buldum:
• İTB (silindir başına gaz kelebeği)
• Dereceli eksantrik
• Kat iptali
• Performans hava filtresi
• Headers

Başka bir bilgisi olan veya bu konular hakkında bilgisi olan var mıdır?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bunlar çok ezber bilgiler. Bilinçsiz uygulanması çok ağır bedeller ödetir.

Katalizör iptali ile 2 yılda bir muayene dönemlerinde ızdırap dolu günler yaşanır. Yazılımında küçük güncellemeler yapılmazsa motorun ömründen de yer. Ayrıca iptal ettirirken egzozcuya üstüne para verilecek ama içindeki malzeme çok kıymetli, karambole getirip egzozcuların çöpmüş gibi numara yapıp el koymasına izin vermemek gerek. Geri taktırmak isteseniz çok sağlam paralar gerekecek.

Dereceli eksantrik kesinlikle cadde arabalarına yapılmaması gerektiğini düşündüğüm bir çalışmadır. Yapılacaksa yarışlarda koşturulacak araçlara yapılmalıdır. Rölanti düzensizliği, zor çalışma filan yaşamdan soğutur. Ayrıca, yapacak ustaların da çok becerikli olması gerekir, yoksa motor elden çıkar.

ITB denen işlem, bence ayarını tutturması eksantrikten de zor olan bir operasyondur. Her babayiğidin yapabileceği bir işlem değildir. Pek çok şehirde o işlemi layığıyla yapabilecek 1 tane bile usta yoktur. Farklı konumlarda bulunan hava girişlerinde eş miktarda debi sağlamak, zamanlamalarını sağlamak aşırı tecrübe ister. Hele bir de dereceli eksantriğe girildiyse, baştan motor tasarlamaya yakın bir şey olurlar. Motor ar-ge departmanlarına selam çakabilecek yetkinlik gerekir.

Headers'ta da boruların uzunluğunu doğru ayarlamak gerekir. Silindirlerin çalışma sırasını filan gözeterek ona göre birleşimler yapmak gerekir. Ha, son kullanıcıya kalmadan, modele özel hazır üretilmiş parçalar olduğu için, güvenilir bir üreticiden alınıp takılabilir. Alt devirler ölür, üst devirler (çok doğru ürünse + orta devirler) canlanır. Max. güç artmış olur. Hazır ürünler sayesinde eksantrik ve ITB'ye göre daha az uğraştırıcıdır. Tabii montajdan sonra egzoz oraya buraya sürtüyor diye şikayetler olabiliyor. O apayrı bir mesele.

Performans filtresi en basit, en ucuz yollu çözümdür. Faydası da en düşük olanıdır. Açık filtre takılacaksa kaputta havayı nereden alacağını iyi düşünmek, motor ile arasına çok iyi ısı kalkanı yaparak soğuk hava alması sağlanmalıdır. Özellikle açık filtre uygulamalarının maf sensörünü (akışmetre) bozma ihtimali her zaman saklıdır. Bu arada, son zamanlarda muayenelerde açık hava filtresini bırakmaya başladıklarını duydum. Onu da bir araştırmak gerek.

Yazılım da atmosferik arabada küçük çapta işe yarar bir çözümdür. Ama doğru ellerde doğru şekilde yapılmazsa kolayca motoru eline aldırır, çok büyük bedeller ödetir.

Enjektör ve yakıt pompası modifikasyonları, yukarıdakiler kadar riskli ve güç arttırabilecek çözümdür. O yüzden kapsamlı ve doğru bir çalışma ile yapılması gerekir.

Benzinli araçlarda ateşlemenin sağlıklı hale getirilmesi her zaman yarar sağlar. Performans tipi bujiler, kaliteli kablolar vs..

Genel fikrim: Motor hacmi yüksek değilse, atmosferikte güç artışı modifikasyonlarına girmektense aktarma ve aracı hafifletme modifikasyonlarına girmek daha risksiz ve efektif çözümlerdir. Motor olduğu gibi dursun...
 
Bunlar çok ezber bilgiler. Bilinçsiz uygulanması çok ağır bedeller ödetir.

Katalizör iptali ile 2 yılda bir muayene dönemlerinde ızdırap dolu günler yaşanır. Yazılımında küçük güncellemeler yapılmazsa motorun ömründen de yer. Ayrıca iptal ettirirken egzozcuya üstüne para verilecek ama içindeki malzeme çok kıymetli, karambole getirip egzozcuların çöpmüş gibi numara yapıp el koymasına izin vermemek gerek. Geri taktırmak isteseniz çok sağlam paralar gerekecek.

Dereceli eksantrik kesinlikle cadde arabalarına yapılmaması gerektiğini düşündüğüm bir çalışmadır. Yapılacaksa yarışlarda koşturulacak araçlara yapılmalıdır. Rölanti düzensizliği, zor çalışma filan yaşamdan soğutur. Ayrıca, yapacak ustaların da çok becerikli olması gerekir, yoksa motor elden çıkar.

ITB denen işlem, bence ayarını tutturması eksantrikten de zor olan bir operasyondur. Her babayiğidin yapabileceği bir işlem değildir. Pek çok şehirde o işlemi layığıyla yapabilecek 1 tane bile usta yoktur. Farklı konumlarda bulunan hava girişlerinde eş miktarda debi sağlamak, zamanlamalarını sağlamak aşırı tecrübe ister. Hele bir de dereceli eksantriğe girildiyse, baştan motor tasarlamaya yakın bir şey olurlar. Motor ar-ge departmanlarına selam çakabilecek yetkinlik gerekir.

Headers'ta da boruların uzunluğunu doğru ayarlamak gerekir. Silindirlerin çalışma sırasını filan gözeterek ona göre birleşimler yapmak gerekir. Ha, son kullanıcıya kalmadan, modele özel hazır üretilmiş parçalar olduğu için, güvenilir bir üreticiden alınıp takılabilir. Alt devirler ölür, üst devirler (çok doğru ürünse + orta devirler) canlanır. Max. güç artmış olur. Hazır ürünler sayesinde eksantrik ve ITB'ye göre daha az uğraştırıcıdır. Tabii montajdan sonra egzoz oraya buraya sürtüyor diye şikayetler olabiliyor. O apayrı bir mesele.

Performans filtresi en basit, en ucuz yollu çözümdür. Faydası da en düşük olanıdır. Açık filtre takılacaksa kaputta havayı nereden alacağını iyi düşünmek, motor ile arasına çok iyi ısı kalkanı yaparak soğuk hava alması sağlanmalıdır. Özellikle açık filtre uygulamalarının maf sensörünü (akışmetre) bozma ihtimali her zaman saklıdır. Bu arada, son zamanlarda muayenelerde açık hava filtresini bırakmaya başladıklarını duydum. Onu da bir araştırmak gerek.

Yazılım da atmosferik arabada küçük çapta işe yarar bir çözümdür. Ama doğru ellerde doğru şekilde yapılmazsa kolayca motoru eline aldırır, çok büyük bedeller ödetir.

Enjektör ve yakıt pompası modifikasyonları, yukarıdakiler kadar riskli ve güç arttırabilecek çözümdür. O yüzden kapsamlı ve doğru bir çalışma ile yapılması gerekir.

Benzinli araçlarda ateşlemenin sağlıklı hale getirilmesi her zaman yarar sağlar. Performans tipi bujiler, kaliteli kablolar vs..

Genel fikrim: Motor hacmi yüksek değilse, atmosferikte güç artışı modifikasyonlarına girmektense aktarma ve aracı hafifletme modifikasyonlarına girmek daha risksiz ve efektif çözümlerdir. Motor olduğu gibi dursun...
 
Bunlar çok ezber bilgiler. Bilinçsiz uygulanması çok ağır bedeller ödetir.

Katalizör iptali ile 2 yılda bir muayene dönemlerinde ızdırap dolu günler yaşanır. Yazılımında küçük güncellemeler yapılmazsa motorun ömründen de yer. Ayrıca iptal ettirirken egzozcuya üstüne para verilecek ama içindeki malzeme çok kıymetli, karambole getirip egzozcuların çöpmüş gibi numara yapıp el koymasına izin vermemek gerek. Geri taktırmak isteseniz çok sağlam paralar gerekecek.

Dereceli eksantrik kesinlikle cadde arabalarına yapılmaması gerektiğini düşündüğüm bir çalışmadır. Yapılacaksa yarışlarda koşturulacak araçlara yapılmalıdır. Rölanti düzensizliği, zor çalışma filan yaşamdan soğutur. Ayrıca, yapacak ustaların da çok becerikli olması gerekir, yoksa motor elden çıkar.

ITB denen işlem, bence ayarını tutturması eksantrikten de zor olan bir operasyondur. Her babayiğidin yapabileceği bir işlem değildir. Pek çok şehirde o işlemi layığıyla yapabilecek 1 tane bile usta yoktur. Farklı konumlarda bulunan hava girişlerinde eş miktarda debi sağlamak, zamanlamalarını sağlamak aşırı tecrübe ister. Hele bir de dereceli eksantriğe girildiyse, baştan motor tasarlamaya yakın bir şey olurlar. Motor ar-ge departmanlarına selam çakabilecek yetkinlik gerekir.

Headers'ta da boruların uzunluğunu doğru ayarlamak gerekir. Silindirlerin çalışma sırasını filan gözeterek ona göre birleşimler yapmak gerekir. Ha, son kullanıcıya kalmadan, modele özel hazır üretilmiş parçalar olduğu için, güvenilir bir üreticiden alınıp takılabilir. Alt devirler ölür, üst devirler (çok doğru ürünse + orta devirler) canlanır. Max. güç artmış olur. Hazır ürünler sayesinde eksantrik ve ITB'ye göre daha az uğraştırıcıdır. Tabii montajdan sonra egzoz oraya buraya sürtüyor diye şikayetler olabiliyor. O apayrı bir mesele.

Performans filtresi en basit, en ucuz yollu çözümdür. Faydası da en düşük olanıdır. Açık filtre takılacaksa kaputta havayı nereden alacağını iyi düşünmek, motor ile arasına çok iyi ısı kalkanı yaparak soğuk hava alması sağlanmalıdır. Özellikle açık filtre uygulamalarının maf sensörünü (akışmetre) bozma ihtimali her zaman saklıdır. Bu arada, son zamanlarda muayenelerde açık hava filtresini bırakmaya başladıklarını duydum. Onu da bir araştırmak gerek.

Yazılım da atmosferik arabada küçük çapta işe yarar bir çözümdür. Ama doğru ellerde doğru şekilde yapılmazsa kolayca motoru eline aldırır, çok büyük bedeller ödetir.

Enjektör ve yakıt pompası modifikasyonları, yukarıdakiler kadar riskli ve güç arttırabilecek çözümdür. O yüzden kapsamlı ve doğru bir çalışma ile yapılması gerekir.

Benzinli araçlarda ateşlemenin sağlıklı hale getirilmesi her zaman yarar sağlar. Performans tipi bujiler, kaliteli kablolar vs..

Genel fikrim: Motor hacmi yüksek değilse, atmosferikte güç artışı modifikasyonlarına girmektense aktarma ve aracı hafifletme modifikasyonlarına girmek daha risksiz ve efektif çözümlerdir. Motor olduğu gibi dursun...
Öncelikle teşekkürler
Dereceli egzantrik ve itb dediğini gibi riskli ve günlük araçlar için pekte uygun değil
Benim aracım 1.6 benzinli (geçmişinde lpg vardı ancak elime geldiğinde serviste söküp komple motor revize edildi) kağıt üzerinde beygiri 105 ancak bir turbolu araba olmadığından dolayı yokuşlarda bazen üzebiliyor yüksek devirlere çıkmak gerekiyor her atmosferik gibi bu araçta yüksek devirleri seviyor zaten düz yolda hiç üzmedi. Araç 1.2 ton günümüz araçlarına göre ağırlığı ideal sevide. Dediğiniz gibi hava filtresi katalizör iptali ve headers yaptırmak daha iyi olucak en azından motorun hava giriş çıkışını rahatlaşmış oluruz
 
Bunlar çok ezber bilgiler. Bilinçsiz uygulanması çok ağır bedeller ödetir.

Katalizör iptali ile 2 yılda bir muayene dönemlerinde ızdırap dolu günler yaşanır. Yazılımında küçük güncellemeler yapılmazsa motorun ömründen de yer. Ayrıca iptal ettirirken egzozcuya üstüne para verilecek ama içindeki malzeme çok kıymetli, karambole getirip egzozcuların çöpmüş gibi numara yapıp el koymasına izin vermemek gerek. Geri taktırmak isteseniz çok sağlam paralar gerekecek.

Dereceli eksantrik kesinlikle cadde arabalarına yapılmaması gerektiğini düşündüğüm bir çalışmadır. Yapılacaksa yarışlarda koşturulacak araçlara yapılmalıdır. Rölanti düzensizliği, zor çalışma filan yaşamdan soğutur. Ayrıca, yapacak ustaların da çok becerikli olması gerekir, yoksa motor elden çıkar.

ITB denen işlem, bence ayarını tutturması eksantrikten de zor olan bir operasyondur. Her babayiğidin yapabileceği bir işlem değildir. Pek çok şehirde o işlemi layığıyla yapabilecek 1 tane bile usta yoktur. Farklı konumlarda bulunan hava girişlerinde eş miktarda debi sağlamak, zamanlamalarını sağlamak aşırı tecrübe ister. Hele bir de dereceli eksantriğe girildiyse, baştan motor tasarlamaya yakın bir şey olurlar. Motor ar-ge departmanlarına selam çakabilecek yetkinlik gerekir.

Headers'ta da boruların uzunluğunu doğru ayarlamak gerekir. Silindirlerin çalışma sırasını filan gözeterek ona göre birleşimler yapmak gerekir. Ha, son kullanıcıya kalmadan, modele özel hazır üretilmiş parçalar olduğu için, güvenilir bir üreticiden alınıp takılabilir. Alt devirler ölür, üst devirler (çok doğru ürünse + orta devirler) canlanır. Max. güç artmış olur. Hazır ürünler sayesinde eksantrik ve ITB'ye göre daha az uğraştırıcıdır. Tabii montajdan sonra egzoz oraya buraya sürtüyor diye şikayetler olabiliyor. O apayrı bir mesele.

Performans filtresi en basit, en ucuz yollu çözümdür. Faydası da en düşük olanıdır. Açık filtre takılacaksa kaputta havayı nereden alacağını iyi düşünmek, motor ile arasına çok iyi ısı kalkanı yaparak soğuk hava alması sağlanmalıdır. Özellikle açık filtre uygulamalarının maf sensörünü (akışmetre) bozma ihtimali her zaman saklıdır. Bu arada, son zamanlarda muayenelerde açık hava filtresini bırakmaya başladıklarını duydum. Onu da bir araştırmak gerek.

Yazılım da atmosferik arabada küçük çapta işe yarar bir çözümdür. Ama doğru ellerde doğru şekilde yapılmazsa kolayca motoru eline aldırır, çok büyük bedeller ödetir.

Enjektör ve yakıt pompası modifikasyonları, yukarıdakiler kadar riskli ve güç arttırabilecek çözümdür. O yüzden kapsamlı ve doğru bir çalışma ile yapılması gerekir.

Benzinli araçlarda ateşlemenin sağlıklı hale getirilmesi her zaman yarar sağlar. Performans tipi bujiler, kaliteli kablolar vs..

Genel fikrim: Motor hacmi yüksek değilse, atmosferikte güç artışı modifikasyonlarına girmektense aktarma ve aracı hafifletme modifikasyonlarına girmek daha risksiz ve efektif çözümlerdir. Motor olduğu gibi dursun...
Vede açık hava filtresi montajında, aracın dışardaki hava basınç,sıcaklık vs. Değerlei ölçerek yakıt haritası izlediği map sensörü ne karşı herhangi bir sorun yarıtırmı. Ve doğru konumlandırılması nasıl olmalı. Bildiğim kadarıyla sıcaktan ziyade soğuk hava her zaman avantajdır şimdi roll cü arkadaşların yaptığı gibi farı delip ordan bi fırat pen borusu çekmek istemiyorum o işin doğrusu nedir
 
Vede açık hava filtresi montajında, aracın dışardaki hava basınç,sıcaklık vs. Değerlei ölçerek yakıt haritası izlediği map sensörü ne karşı herhangi bir sorun yarıtırmı. Ve doğru konumlandırılması nasıl olmalı. Bildiğim kadarıyla sıcaktan ziyade soğuk hava her zaman avantajdır şimdi roll cü arkadaşların yaptığı gibi farı delip ordan bi fırat pen borusu çekmek istemiyorum o işin doğrusu nedir
Isı kalkanına örnek olarak şunlara bakabilirsiniz.

Kalkan filtrenin motor tarafıdır, diğer tarafından da havayı nasıl alacağını her araçta inceleyip bulmak gerek. Eğer yeterli bir soğuk hava beslemesi olmayacaksa, ön taraftaki ızgara alanlarından bir yerlerden hava giriş yönlendirmesi yapılmalıdır.

Diğer işlemler yerine hala hafifletmeyi öneririm. Hafifletilmiş jantlar (bu sanılandan daha fazla etki yapar), karbonfiber kaput, stepne yerine tamir kiti gibi modifikasyonlar da performans arttırır.
 
Isı kalkanına örnek olarak şunlara bakabilirsiniz.

Kalkan filtrenin motor tarafıdır, diğer tarafından da havayı nasıl alacağını her araçta inceleyip bulmak gerek. Eğer yeterli bir soğuk hava beslemesi olmayacaksa, ön taraftaki ızgara alanlarından bir yerlerden hava giriş yönlendirmesi yapılmalıdır.

Diğer işlemler yerine hala hafifletmeyi öneririm. Hafifletilmiş jantlar (bu sanılandan daha fazla etki yapar), karbonfiber kaput, stepne yerine tamir kiti gibi modifikasyonlar da performans arttırır.
Jant konusunda size katılıyorum Rx 8 in jantları bildiğim kadarıyla büyük oranda hafifliyor yakın zamanda imkan dahilinde almayı düşünüyorum bir kaç ilanda gördüm türkiyede. stepne konusundada hiç öyle bir fikrim yoktu dediğiniz şey aklıma yattı çıkarırım. Teşekkürler tekrardan