Bunlar çok ezber bilgiler. Bilinçsiz uygulanması çok ağır bedeller ödetir.
Katalizör iptali ile 2 yılda bir muayene dönemlerinde ızdırap dolu günler yaşanır. Yazılımında küçük güncellemeler yapılmazsa motorun ömründen de yer. Ayrıca iptal ettirirken egzozcuya üstüne para verilecek ama içindeki malzeme çok kıymetli, karambole getirip egzozcuların çöpmüş gibi numara yapıp el koymasına izin vermemek gerek. Geri taktırmak isteseniz çok sağlam paralar gerekecek.
Dereceli eksantrik kesinlikle cadde arabalarına yapılmaması gerektiğini düşündüğüm bir çalışmadır. Yapılacaksa yarışlarda koşturulacak araçlara yapılmalıdır. Rölanti düzensizliği, zor çalışma filan yaşamdan soğutur. Ayrıca, yapacak ustaların da çok becerikli olması gerekir, yoksa motor elden çıkar.
ITB denen işlem, bence ayarını tutturması eksantrikten de zor olan bir operasyondur. Her babayiğidin yapabileceği bir işlem değildir. Pek çok şehirde o işlemi layığıyla yapabilecek 1 tane bile usta yoktur. Farklı konumlarda bulunan hava girişlerinde eş miktarda debi sağlamak, zamanlamalarını sağlamak aşırı tecrübe ister. Hele bir de dereceli eksantriğe girildiyse, baştan motor tasarlamaya yakın bir şey olurlar. Motor ar-ge departmanlarına selam çakabilecek yetkinlik gerekir.
Headers'ta da boruların uzunluğunu doğru ayarlamak gerekir. Silindirlerin çalışma sırasını filan gözeterek ona göre birleşimler yapmak gerekir. Ha, son kullanıcıya kalmadan, modele özel hazır üretilmiş parçalar olduğu için, güvenilir bir üreticiden alınıp takılabilir. Alt devirler ölür, üst devirler (çok doğru ürünse + orta devirler) canlanır. Max. güç artmış olur. Hazır ürünler sayesinde eksantrik ve ITB'ye göre daha az uğraştırıcıdır. Tabii montajdan sonra egzoz oraya buraya sürtüyor diye şikayetler olabiliyor. O apayrı bir mesele.
Performans filtresi en basit, en ucuz yollu çözümdür. Faydası da en düşük olanıdır. Açık filtre takılacaksa kaputta havayı nereden alacağını iyi düşünmek, motor ile arasına çok iyi ısı kalkanı yaparak soğuk hava alması sağlanmalıdır. Özellikle açık filtre uygulamalarının maf sensörünü (akışmetre) bozma ihtimali her zaman saklıdır. Bu arada, son zamanlarda muayenelerde açık hava filtresini bırakmaya başladıklarını duydum. Onu da bir araştırmak gerek.
Yazılım da atmosferik arabada küçük çapta işe yarar bir çözümdür. Ama doğru ellerde doğru şekilde yapılmazsa kolayca motoru eline aldırır, çok büyük bedeller ödetir.
Enjektör ve yakıt pompası modifikasyonları, yukarıdakiler kadar riskli ve güç arttırabilecek çözümdür. O yüzden kapsamlı ve doğru bir çalışma ile yapılması gerekir.
Benzinli araçlarda ateşlemenin sağlıklı hale getirilmesi her zaman yarar sağlar. Performans tipi bujiler, kaliteli kablolar vs..
Genel fikrim: Motor hacmi yüksek değilse, atmosferikte güç artışı modifikasyonlarına girmektense aktarma ve aracı hafifletme modifikasyonlarına girmek daha risksiz ve efektif çözümlerdir. Motor olduğu gibi dursun...