KAPALI Audi A3 vs BMW 120 vs Mercedes A200 vs Volvo V40

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ekimliyim
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
120 ile v40 arasında kaldım. Sonuçta 120 arka itiş keyif canavarı ama v40 daha bir hoş sanki önden çekiş olması dışında. Gazlayacaksam 1 alırdım sakin duracak v40 alırdım. Bana 1 daha uygun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yukarıdaki anketteki araçların her biri aynı segment olabilir fakat VOLVO premium değildir.
MERCEDES, BMW, AUDI markaları prestij olarak VOLVO'nun biraz üzerindedir. Premium olmayıpta segmentinin beklentilere göre premium araçlardan çok daha önde olduğu araçlar var, mesela VW Passat - Premium D Segmenti alırken bir düşündürür insanı. VOLVO V40 da buna benzer örneklerden.

Ayrıca VOLVO 2010 yılında Çin Menşeili GEELY firmasına satılmıştır.

Tercih meselesi yanıltmak istemem, fakat A200 > 1.20 > A3 şeklinde sıralama yapabileceğim ve V40'ı bu sıralamaya koyamayacağım.

Detaylı anlatım için (daha önce sözlükte bunu birçok kez tartıştık) ; https://eksisozluk.com/entry/58544673

Bana kalırsa ben C200 derim, tabiki zevkler tartışılmamalı ama aracın her yönü (tablet gibi duran ekran hariç) tasarım harikası. Ha birde önden tahrikli =)
1.20 de keza öyle cidden yakışıklı araç, benim gözümde C kadar olmasada " The Ultimate Driving Machine " doğrudur, 1 Kasada bile sürüş zevkini verir.
A3 ile ilgili fazla yorum yapmayacağım, tasarımını beğenmediğim, konsolunun hala 1990 lara özgü olan bir araç benden geçer puan alamaz. Dıştan cidden çok yakışıklı fakat hem önden tahrikli hemde içten kötü tasarıma sahip (A200 ve 1.20 ye nazaran) sınıfta kalır.
 
Son düzenleme:
Yukarıdaki anketteki araçların her biri aynı segment olabilir fakat VOLVO premium değildir.
MERCEDES, BMW, AUDI markaları prestij olarak VOLVO'nun biraz üzerindedir. Premium olmayıpta segmentinin beklentilere göre premium araçlardan çok daha önde olduğu araçlar var, mesela VW Passat - Premium D Segmenti alırken bir düşündürür insanı. VOLVO V40 da buna benzer örneklerden.

Ayrıca VOLVO 2010 yılında Çin Menşeili GEELY firmasına satılmıştır.

Tercih meselesi yanıltmak istemem, fakat A200 > 1.20 > A3 şeklinde sıralama yapabileceğim ve V40'ı bu sıralamaya koyamayacağım.

Detaylı anlatım için (daha önce sözlükte bunu birçok kez tartıştık) ; https://eksisozluk.com/entry/58544673

Bana kalırsa ben C200 derim, tabiki zevkler tartışılmamalı ama aracın her yönü (tablet gibi duran ekran hariç) tasarım harikası. Ha birde önden tahrikli =)
1.20 de keza öyle cidden yakışıklı araç, benim gözümde C kadar olmasada " The Ultimate Driving Machine " doğrudur, 1 Kasada bile sürüş zevkini verir.
A3 ile ilgili fazla yorum yapmayacağım, tasarımını beğenmediğim, konsolunun hala 1990 lara özgü olan bir araç benden geçer puan alamaz. Dıştan cidden çok yakışıklı fakat hem önden tahrikli hemde içten kötü tasarıma sahip (A200 ve 1.20 ye nazaran) sınıfta kalır.



Öncelikle fikrinize saygı duyuyorum fakat düzeltmem gerek bir yer var o da şudur ki. Evet Volvo markası Çinli bir firmaya satılmış olabilir ama sadece yöneticileri değişti mühendisleri değil. Zaten yeni gelen yöneticiler de mühendislere yapabildiğiniz en iyi arabayı yapın dedi. Zaten bakılırsa son iki modelde (XC90, S90) "Thor'un çekici" olarak adlandırılan farlar kullanılıyor, bunun önceden (yeni tasarımların) yapılamama sebebi ise Ford markası ile olan anlaşmadır. Zaten S90'ın BMW520, MercedesE ve AudiA6'dan başarılı olduğu apaçık ortadadır. Lafı kısa tutmak gerekirse Volvo markasını Çinli bir firmanın satın almış olması Kalitenin ve güvenin yok olacağı anlamına gelmez.


Ekleme : Arabalar yine İsveç'te üretilmeye devam edecektir ve malzeme kalitesi değişmeyecektir aksine sağlamlaştırılacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Öncelikle fikrinize saygı duyuyorum fakat düzeltmem gerek bir yer var o da şudur ki. Evet Volvo markası Çinli bir firmaya satılmış olabilir ama sadece yöneticileri değişti mühendisleri değil. Zaten yeni gelen yöneticiler de mühendislere yapabildiğiniz en iyi arabayı yapın dedi. Zaten bakılırsa son iki modelde (XC90, S90) "Thor'un çekici" olarak adlandırılan farlar kullanılıyor, bunun önceden (yeni tasarımların) yapılamama sebebi ise Ford markası ile olan anlaşmadır. Zaten S90'ın BMW520, MercedesE ve AudiA6'dan başarılı olduğu apaçık ortadadır. Lafı kısa tutmak gerekirse Volvo markasını Çinli bir firmanın satın almış olması Kalitenin ve güvenin yok olacağı anlamına gelmez.


Ekleme : Arabalar yine İsveç'te üretilmeye devam edecektir ve malzeme kalitesi değişmeyecektir aksine sağlamlaştırılacaktır.
Bilgiler doğru ve fikirlere katılıyorum. Volvo, Geely'ye satıldıktan sonra kalitesinde bir düşüş olmamakla birlikte tasarımında ciddi ilerleme oldu. Benim bu anketteki tercihim C30 ile birlikte gelmiş geçmiş en özgün tasarımlı Volvo olan V40 olur.
Sebeplerim:
BMW 1 serisine sığmıyorum. Net sebep. Donanımlarındaki saçmalıklar da 2. sebep
Mercedes A aslında çok beğendiğim bir araba ama ortadaki ekranını ben de beğenmiyorum, bunun dışında sert yapısına rağmen özellikle yüksek hızlardaki sürüşünde Golf'ün gerisinde kaldığı noktalar var. Bu durum benim için kabul edilebilir değil.
Audi A3, fiyat farkına rağmen ekonomik kardeşi Golf'ün üzerine çok fazla şey verebilen bir araç değil maalesef. Bazı önemli donanımların opsiyon listelerinde olması da ayrı bir olumsuzluk.
Volvo'da eksik gördüğüm tek şey motor seçeneklerinin kısıtlı olması. En büyük artısı da, iç-dış tasarımını çok beğeniyor olmam.
 
Öncelikle fikrinize saygı duyuyorum fakat düzeltmem gerek bir yer var o da şudur ki. Evet Volvo markası Çinli bir firmaya satılmış olabilir ama sadece yöneticileri değişti mühendisleri değil. Zaten yeni gelen yöneticiler de mühendislere yapabildiğiniz en iyi arabayı yapın dedi. Zaten bakılırsa son iki modelde (XC90, S90) "Thor'un çekici" olarak adlandırılan farlar kullanılıyor, bunun önceden (yeni tasarımların) yapılamama sebebi ise Ford markası ile olan anlaşmadır. Zaten S90'ın BMW520, MercedesE ve AudiA6'dan başarılı olduğu apaçık ortadadır. Lafı kısa tutmak gerekirse Volvo markasını Çinli bir firmanın satın almış olması Kalitenin ve güvenin yok olacağı anlamına gelmez.


Ekleme : Arabalar yine İsveç'te üretilmeye devam edecektir ve malzeme kalitesi değişmeyecektir aksine sağlamlaştırılacaktır.

Sizce kaliteye mi ağırlık verdim yoksa, premium avantajına mı?
ZARA marka T-Shirt ile ARMANI marka bir T-Shirt'ün fiyatları ve prestiji aynı mı?
ZARA'da bir T-Shirt'e en fazla 80 - 100 TL ödeyerek sahip olabilirsiniz, fakat ARMANI'de 300 - 500 TL gibi bir meblağ ödeyerek anca bir T-Shirt satın alabilirsiniz. Bu ikisinin arasında ne fark var?
Belli ARMANI biraz daha kaliteli, ama yok oda değil, çünkü ikiside yerli üretim ikisininde dikişlerinde aynı özen gösterilmiş, kumaş kaliteleri ikisininde rezalet ama nedense ARMANI kendini birşey sanıyor.

Hocam kimi insan bir T-Shirt'e 500 TL verdim diye övünür, kimi insan da bir T-Shirt'ü ne kadar ucuz aldım diye övünür.

Passat bile birçok yönü ile E segmentindeki araçlara taş çıkarıyor olabilir, S90 (Sizin tabirinizle) E kasa ve 5 kasa'nın bazı dominasyonlarından daha önde olabilir (Sağlam kaynak gerekli) VOLVO hiç bir zaman premium olamaz. ZARA'nın olamayacağı veya olmak istemeyeceği gibi.

VOLVO ile premium sınıf araçları karşılaştırmak sistem açısından çok yanlış, çünkü insanlar neden MARKA diye tabir ettiğimiz lüks ürünlere haddinden fazla para ödüyor?

ARMANI'den T-Shirt alan birisine " yanlış yapıyorsun " diyebilir miyiz?

Size şunu sormak istiyorum, neye göre veya kime göre S90 - E kasa ve 5 Kasadan daha başarılı olabiliyor ?
Kalite algısı nedir?

Maalesef ben sizin fikrinize saygı duymuyorum, çünkü bunun bir çok sebebi var =)
Premium olayını bir kenara bırakalım, VOLVO araçlarının yakıt tüketimini biliyormusunuz?
Yada tüketime katkı sağlayacak tasaruf paylarını ?

Daha stop lambalarını bile LED vermezken aracın bir çok bölümü hala çelik ve demir materyalden yapılıyorken, nasıl oluyorda parasını hak ediyor, yada neye göre MERCEDES - AUDI - BMW ile kıyaslanabilir.

Sizce önde olan özelliği nedir? THOR'un çekici mi?
Yapmayın hocam =)
 
BMW 120 dizayn olarak çirkin ama sürmesi çok zevkli.

Mercedes A200 iç ve dış dizayn olarak harika ama iç mekân çok dar. Özellikle bagaj ve arka koltuk çok dar.

Volvo V40 hoş ama arka kapılardan içeri geçmek dansöz becerisi ister. Bagajı pratik değil.

Audi A3 biraz ruhsuz ama kalite algısı çok yüksek ve her açıdan bakınca en mantıklı seçenek.
 
Son düzenleme:
Niye ruhsuz abi canavar gibi araba görüntü olarak bile, ayrıca "deutch Qualited" :))
Belki yanlış ifade ettim kendimi.

Audi genelde o kadar kaliteli ve olması gerektiği gibi ki hani o kadar doğru ki robot gibi. O açıdan ruhsuz.

Çünkü genelde insanlar bazı defoları olan ama ona rağmen sevdikleri araçların ruhu olduğunu düşünür. Mesela eski Alfa Romeolar gibi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...