KAPALI Audi A6 c6 Gaz Yememe

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan man28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

man28

Asfalt Kurutucu
103
35
Marka
Volvo
Üstatlar merhaba arkadaşımda a6 c6 kasa 2006 model araç var. Otomatik. Araç 3.0 tdi dizel. Aracı ara ara ben de kullandım son zamanlarda özellikle dip gaz yapınca araçta devir yükseliyor motor sesi geliyor ama ivlenme olmuyo, gaz yemiyormuş gibi davranıyor. Bazen de 80-90 km'den sonraki hızlanmalarda yapıyor. Ve bazen de sekiyor araç. Sanki gaz pedaline basıp, basıp çekiyormuş gibi bi (hafif gazda hızlanırken) Uzun kullanımda 100-200km de çok nadir yapıyor bunu. Motor ısındıkça sanki toparlanıyor gibi.

öncelikle servise götürdük. Bilgisayara bağlandı, çıkan hata kızdırma bujisi ve turbo gözüküyor. Usta açıp bakmak gerek içindeki bir kaç parça saydı turbo'da onlardan olabilir dedi, oksijen sensoru varmış ondan olabilir dedi. Kızdırma bujisi uyarısının bununla ilgisi olmadığını söyledi. Benim kafamı karıştıran daha önce benzer sorun yaşamıştım baskı balatadan çıkmıştı. Yorumlarınızı merak ediyorum. Daha önce benzer sorun yaşayan var mı.

Ek olarak: motor ışığı bazne yanıyor. Bazen 2 gün sonra gidiyor. Aracın tüm periyodik bakımları yapılı
 
Son düzenleme:
baskı balata bitmiş olmasın? Devir yükseldiği halde gitmemesinin sensörler ile alakalı olduğunu sanmıyorum
 
Son düzenleme:
Üstatlar merhaba arkadaşımda a6 c6 kasa 2006 model araç var. Otomatik. Araç 3.0 tdi dizel. Aracı ara ara ben de kullandım son zamanlarda özellikle dip gaz yapınca araçta devir yükseliyor motor sesi geliyor ama ivlenme olmuyo, gaz yemiyormuş gibi davranıyor. Bazen de 80-90 km'den sonraki hızlanmalarda yapıyor. Ve bazen de sekiyor araç. Sanki gaz pedaline basıp, basıp çekiyormuş gibi bi (hafif gazda hızlanırken) Uzun kullanımda 100-200km de çok nadir yapıyor bunu. Motor ısındıkça sanki toparlanıyor gibi.

öncelikle servise götürdük. Bilgisayara bağlandı, çıkan hata kızdırma bujisi ve turbo gözüküyor. Usta açıp bakmak gerek içindeki bir kaç parça saydı turbo'da onlardan olabilir dedi, oksijen sensoru varmış ondan olabilir dedi. Kızdırma bujisi uyarısının bununla ilgisi olmadığını söyledi. Benim kafamı karıştıran daha önce benzer sorun yaşamıştım baskı balatadan çıkmıştı. Yorumlarınızı merak ediyorum. Daha önce benzer sorun yaşayan var mı.

Ek olarak: motor ışığı bazne yanıyor. Bazen 2 gün sonra gidiyor. Aracın tüm periyodik bakımları yapılı
Devir yükseliyor ama ivmelenme olmuyorsa motorun gücü ve devri tekerleklere aktarılmıyor demektir. Motor ışığının anlatmaya çalıştığı turbo, O2 sensörü vb konular anlattığınızdan bağımsız şeylerdir. Onlar da ayrıca vardır =)

Araçta S-tronic dsg mi var yoksa Multitronic cvt mi onu bilemiyorum. İkisi için de görüşlerimi yazayım.
Multitronic ise şanzıman kontrol ünitesinden veya kavramasından olabilir.
S-tronic ise bence direk kavramasına bakılmalı. Mekatronik ihtimalini düşük görüyorum.

Sekmeden de bahsettiğiniz için şunu diyeyim: Sorunlar bir türlü tespit edilemezse çok küçük bir ihtimal olarak volan ihtimali da aklınızın bir köşesinde dursun. Ama onu anlayabilmesi için çok tecrübeli bir usta olması gerek. Sıradan "sök-tak değiştir düzelsin" yapmaktan ötesini bilmeyen vasat tamirciler anlayamaz.
 
Son düzenleme:
Devir yükseliyor ama ivmelenme olmuyorsa motorun gücü ve devri tekerleklere aktarılmıyor demektir. Motor ışığının anlatmaya çalıştığı turbo, O2 sensörü vb konular anlattığınızdan bağımsız şeylerdir. Onlar da ayrıca vardır =)

Araçta S-tronic dsg mi var yoksa Multitronic cvt mi onu bilemiyorum. İkisi için de görüşlerimi yazayım.
Multitronic ise şanzıman kontrol ünitesinden veya kavramasından olabilir.
S-tronic ise bence direk kavramasına bakılmalı. Mekatronik ihtimalini düşük görüyorum.

Sekmeden de bahsettiğiniz için şunu diyeyim: Sorunlar bir türlü tespit edilemezse çok küçük bir ihtimal olarak volan ihtimali da aklınızın bir köşesinde dursun. Ama onu anlayabilmesi için çok tecrübeli bir usta olması gerek. Sıradan "sök-tak değiştir düzelsin" yapmaktan ötesini bilmeyen vasat tamirciler anlayamaz.
3.0 TDI Quattro'larda ZF6 bulunuyor.
Düzeltme için teşekkürler.
Eğer ZF6 varsa şanzıman içinde basınç kaybı oluşuyordur. Selenoid valf ve yağ kaçağı kontrolü yapılabilir.
 
merhaba aracınızda bulunan sorunu çözebildinizmi ?

Evet hocam paylaştım yukarıda. Sorun yaşadığımda çözümü paylaşıyorum aynı sorunu yaşayanlara yardımcı olsun diye.

Onarılan parçanın fotosu ekte:

Servisteki elektrikçi tarafından onarıldı.
Parça değişim fiyatı 2 bin TL civarı. İşçilik hariç.
Parça adını tam hatırlamıyorum turbo kontrol ünitesi gibi bir şeydi.

50 tl ye çözüldü
 

Ekli dosyalar

  • 928CAEA7-53EC-4805-B17D-5D53F3D6EE15.jpeg
    928CAEA7-53EC-4805-B17D-5D53F3D6EE15.jpeg
    1.3 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Evet hocam paylaştım yukarıda. Sorun yaşadığımda çözümü paylaşıyorum aynı sorunu yaşayanlara yardımcı olsun diye.

Onarılan parçanın fotosu ekte:

Servisteki elektrikçi tarafından onarıldı.
Parça değişim fiyatı 2 bin TL civarı. İşçilik hariç.
Parça adını tam hatırlamıyorum turbo kontrol ünitesi gibi bir şeydi.

Bypassa benziyor, geçmiş olsun.
 
Evet hocam paylaştım yukarıda. Sorun yaşadığımda çözümü paylaşıyorum aynı sorunu yaşayanlara yardımcı olsun diye.

Onarılan parçanın fotosu ekte:

Servisteki elektrikçi tarafından onarıldı.
Parça değişim fiyatı 2 bin TL civarı. İşçilik hariç.
Parça adını tam hatırlamıyorum turbo kontrol ünitesi gibi bir şeydi.

50 tl ye çözüldü
aynı problem benim araçta var 2.0 tdi 3 gündür özel serviste ugraşılıyor yapılamadı sorun kavramada denildi en son şanzumancıya yönlendirdiler gitmeden önce bi baktırıyım o parçaya turbo söküldü revizyonu yapıldı fakat sorun hala devem etmekte
 
araç ilk 2500 devire kadar hiç yerinden kalkmıyor gibi dip gaz yapmama ragmen çok zor toparlıyor ama yola çıkınca ve yüksek devirde hiç problem yok sanki gaz verince boşta bagırıp sonradan hareket etme gibi bir durum var
 
araç ilk 2500 devire kadar hiç yerinden kalkmıyor gibi dip gaz yapmama ragmen çok zor toparlıyor ama yola çıkınca ve yüksek devirde hiç problem yok sanki gaz verince boşta bagırıp sonradan hareket etme gibi bir durum var

Tam aynı sorublar değil gibi bende kalkışta sorun olmadı. Özellikle 100 km'de mesela dip yaptığında ivlenme olmama oluyordu. Kalkışta hiç sorun yaşamadım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...