Yeni A8 mi?
Hali hazırda satışta bulunan üçüncü nesil A8’in piyasaya çıkış tarihini hatırlayanlar? Doğru cevap 2009 olacaktı yani demek oluyor ki Audi geçtiğimiz 8 yıl içinde amiral gemisi için makyaj dışında herhangi bir çalışmada bulunmamış.
Dördüncü nesil otomobil için geçtiğimiz dönemde çalışmalara başlayan üreticide otomobili 11 Temmuza kadar piyasaya çıkartmak için hummalı bir çalışma devam ediyor. Audi’nin sözcüsü Rupert Stadler‘e göre model İspanya’nın Barcelona kentinde ilk defa düzenlenecek olan Audi zirvesinde tanıtılacak.
Otonom sürüş ile birlikte
Audi tarafından boyutları ve kullanışlılığı üzerinde durulan yeni “amiral gemisi” modelin günlük hayattaki kullanışlılık kavramının yeniden tanımlaması bekleniyor. Teknolojik olarak Ingolstadt tarafından piyasaya sunulmuş en gelişmiş otomobil ünvanını alacak olan A8’de otonom sürüş bulunmakta.
Stadler “Otonom sürüş ile ilgili yasa geçtiği anda otobanda tamamen otonom sürüş mümkün hale gelecek. Yasal olacak olan bu yeni özellikleri ile model rakiplerinin bir adım önüne geçecek.” açıklamalarında bulundu.
Tasarıma gelirsek
Tasarımdan bahsetmek gerekirse “devrimsel”den çok “evrimsel” terimi yapılan değişiklikleri özetleyecektir. Bundan önce yayınlanan kara kalem çalışmalarından ve geçen hafta yayınlanan final tasarımlarına göre Audi bir kez daha tasarım konusunda radikal değişikliklere gitmeyerek güvenli bir çalışma yapmış.
İç tasarımda ise Audi’nin tamamen dijital göstergeler için kullandığı Virtual Cockpit sisteminin ikinci neslini görmekteyiz. MIB2+, yeni modüler multimedya sistemine sahip olacak otomobilde aynı zamanda Nvidia’nın Tegra K1 işlemcisi kullanılacak. Bu güne kadar gördüklerimiz arasında en gelişmiş trafik bilgilendirme sistemini de yine yeni A8 ile göreceğiz.
MLB platformu tekrardan sahnede
Önceden de yeni A4, A5 ve Q7 gibi modellerde kullanılan MLB platformu üzerinde yükselen otomobilin bundan önceki örneklerde olduğu gibi artan boyutlarına rağmen sıkı bir diyete girmesi bekleniyor. Bentley Bentayga’da sunulan VW grubunun W12 motoru ile gelmesi beklenen A8’in Bentayga ile aynı güce sahip olup olmayacağı ise henüz kesinleşmedi.
Performans severler için ise S8 modelinin testlerine başlandı bile. Porsche Panamera Turbo‘da yer alan 4.0 litrelik V8 motoru kullanması beklenen S8’in gücünün ise 550 hp ve 770 Nm tork olması tahmin ediliyor.
Plug-in hybrid motor seçeneği ile ilgili şu an için kesin bir bilgi bulunmamakta. SQ7‘de yer alan ve elektrik gücüyle çalışan kompresöre sahip olan 4.0 litrelik V8 dizel motorun A8’in kaputu altında yer almasına ise kesin gözüyle bakılmakta. V8 dizel motorun 430 hp’ye ve 900 Nm torka sahip olduğunu hatırlatmakta fayda var.
Temmuzda yapılacak olan tanıtımın ardından Franfurt Otomobil Fuarı‘na katılacak olan A8’in yıl sonuna doğru satışa çıkması bekleniyor.
Read the whole post here.
Hali hazırda satışta bulunan üçüncü nesil A8’in piyasaya çıkış tarihini hatırlayanlar? Doğru cevap 2009 olacaktı yani demek oluyor ki Audi geçtiğimiz 8 yıl içinde amiral gemisi için makyaj dışında herhangi bir çalışmada bulunmamış.
Dördüncü nesil otomobil için geçtiğimiz dönemde çalışmalara başlayan üreticide otomobili 11 Temmuza kadar piyasaya çıkartmak için hummalı bir çalışma devam ediyor. Audi’nin sözcüsü Rupert Stadler‘e göre model İspanya’nın Barcelona kentinde ilk defa düzenlenecek olan Audi zirvesinde tanıtılacak.
Otonom sürüş ile birlikte
Audi tarafından boyutları ve kullanışlılığı üzerinde durulan yeni “amiral gemisi” modelin günlük hayattaki kullanışlılık kavramının yeniden tanımlaması bekleniyor. Teknolojik olarak Ingolstadt tarafından piyasaya sunulmuş en gelişmiş otomobil ünvanını alacak olan A8’de otonom sürüş bulunmakta.
Stadler “Otonom sürüş ile ilgili yasa geçtiği anda otobanda tamamen otonom sürüş mümkün hale gelecek. Yasal olacak olan bu yeni özellikleri ile model rakiplerinin bir adım önüne geçecek.” açıklamalarında bulundu.
Tasarıma gelirsek
Tasarımdan bahsetmek gerekirse “devrimsel”den çok “evrimsel” terimi yapılan değişiklikleri özetleyecektir. Bundan önce yayınlanan kara kalem çalışmalarından ve geçen hafta yayınlanan final tasarımlarına göre Audi bir kez daha tasarım konusunda radikal değişikliklere gitmeyerek güvenli bir çalışma yapmış.
İç tasarımda ise Audi’nin tamamen dijital göstergeler için kullandığı Virtual Cockpit sisteminin ikinci neslini görmekteyiz. MIB2+, yeni modüler multimedya sistemine sahip olacak otomobilde aynı zamanda Nvidia’nın Tegra K1 işlemcisi kullanılacak. Bu güne kadar gördüklerimiz arasında en gelişmiş trafik bilgilendirme sistemini de yine yeni A8 ile göreceğiz.
MLB platformu tekrardan sahnede
Önceden de yeni A4, A5 ve Q7 gibi modellerde kullanılan MLB platformu üzerinde yükselen otomobilin bundan önceki örneklerde olduğu gibi artan boyutlarına rağmen sıkı bir diyete girmesi bekleniyor. Bentley Bentayga’da sunulan VW grubunun W12 motoru ile gelmesi beklenen A8’in Bentayga ile aynı güce sahip olup olmayacağı ise henüz kesinleşmedi.
Performans severler için ise S8 modelinin testlerine başlandı bile. Porsche Panamera Turbo‘da yer alan 4.0 litrelik V8 motoru kullanması beklenen S8’in gücünün ise 550 hp ve 770 Nm tork olması tahmin ediliyor.
Plug-in hybrid motor seçeneği ile ilgili şu an için kesin bir bilgi bulunmamakta. SQ7‘de yer alan ve elektrik gücüyle çalışan kompresöre sahip olan 4.0 litrelik V8 dizel motorun A8’in kaputu altında yer almasına ise kesin gözüyle bakılmakta. V8 dizel motorun 430 hp’ye ve 900 Nm torka sahip olduğunu hatırlatmakta fayda var.
Temmuzda yapılacak olan tanıtımın ardından Franfurt Otomobil Fuarı‘na katılacak olan A8’in yıl sonuna doğru satışa çıkması bekleniyor.
Read the whole post here.