2016 Dünya Ralli Şampiyonası’nın son ayağı Avustralya Rallisi 18 Kasım Cuma günü başlıyor. Takvimde geçen sezondan daha geç konumlanan ralli, yine Sydney’in 540 km kuzeyindeki kıyı kenti Coffs Harbour’da düzenleniyor. Cuma günü şehir merkezinde yapılacak açılış seramonisiyle beraber start alacak organizasyon bir çok yönden özel anlamlar taşıyor.
Avustralya Rallisi’nde etaplar Coffs Coast yağmur ormanları ve daha iç bölgelerde bulunan açık tarla yollarından oluşuyor. Tarla yollarının etrafının boş olması riskleri düşürürken orman yollarında yol kenarındaki sıkı ağaçlar pilotların hata lükslerini minimuma indirecek. Tamamen toprak yollardan oluşan rallide pilotlar sert lastikleri tercih edecek ve yağmur yağma ihtimaline karşı yumuşak lastik seçenekleri de olacak.
Recce Görüntüleri
1 arasında 2
Cuma 11, Cumartesi 7 ve Pazar günü biri Power Stage olmak üzere 5 özel etabın koşulacağı Avustralya Rallisi’nde toplamda 23 özel etapta 312,98 km yol alınmış olacak. Şimdi gelin takımların durumlarına tek tek göz atalım.
Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, Galler Rallisi’nde kesinleşen üreticiler şampiyonluğunun ardından gelen açıklamayla Dünya Ralli Şampiyonası’ndan çekileceğini duyurmuştu. Tam dört sezon üst üste gelen şampiyonluğun ardından pilotlar da dahil tüm ralli takipçilerinde şok etkisi yaratan açıklamanın ardından kulislerde bundan sonra ne olacağı konuşulmaya başlanmıştı. Volkswagen Motorsport’un bu kararının sebebi ve sonuçları tartışıladursun, takımın son rallisinde durum ne yönde şöyle bir bakalım.
Pilotlar şampiyonluğunun İspanya Rallisi’nde garantileyen Sebastien Ogier, burada Volkswagen’le son rallisine çıkmanın şaşkınlığını ve burukluğunu yaşıyor. Şöyle diyor Ogier: “Volkswagen’le son ralli fikri gerçekten çok acayip. Ancak yine de eminim ki ralli sırasında bunu kafamdan tamamen çıkarıp yola ve otomobile odaklanacağım. Başlangıç pozisyonum çok iç açıcı olmasa da bu son rallimizde iyi bir kutlama yaparak veda etmek için elimden geleni yapacağım.”
Takımın diğer pilotu Norveçli Andreas Mikkelsen ise her ne kadar zora sokmuş da olsa sezonu ikinci bitirme şansına sahip. Mikkelsen doğal olarak Polo R’la son sezonundan ikincilik çıkarmış olmak isteyecek.
Sezonun şanssızı ve şahsım gibi birçoklarının yılmadan desteklemeye devam ettiği Fin Jari-Matti Latvala’daysa ise işler pek keyifli değil doğal olarak. Ancak yine de Avustralya Rallisi’nden iyi bir sonuç çıkarıp Volkswagen’e güzel bir veda etmek isteyeceğinden eminiz.
Volkswagen Motosport üçlüsü Ogier-Mikkelsen-Latvala, bu güne kadar Polo R’larıyla çıktıkları 51 ralliden 42’sini kazanmayı bildi ki bunların 32’si Ogier’nin elinden geldi. Geçen sezonki Avustralya Rallisi ise yine Ogier’nin galibiyeti ve şampiyonluğu ilan etmesiyle sona ermişti.
Hyundai Motorsport
Hyundai cephesi ise Thierry Neuville’in sezonu ikinci bitirebilmesine odaklanmış durumda. Hatırlanacağı üzere Galler Rallisi’nde Mikkelsen’in gerilerde kalmasıyla birlikte Neuville puanları toplayarak genel klasmanda Norveçlinin üzerine çıkmış ve sezonu ikinci kapatmak için büyük şans yakalamıştı.
Öte taraftan Yeni Zelandalı Hayden Paddon’un Avustralya Rallisi’nde duyduğu ayrı bir heyecan mevcut. Memleketinden birçok destekçisinin burada olacağını söyleyen Paddon’dan bu rallide beklenti doğal olarak büyük.
M-Sport
M-Sport takımında ise bu sezon Ford Fiesta RS’e veda sezonu gibi olduğundan yine karmaşık duygular yaşanmakta. 2011’de Focus RS’in yerine Dünya Ralli Şampiyonası’nda koşturmaya başlayan Fiesta RS, önümüzdeki sezon için otomobil kurallarının genişletilmesiyle artık yerini güncellenmiş haline bırakacak. Yani, aslında bir anlamda Fiesta RS için de Avustralya Rallisi veda anlamına geliyor. Bu güne kadar 50 kez podyum gören otomobil siftahını yaptığı 2011 İsveç Rallisi’nden birincilik çıkarmıştı. İyi bir ilk intibahın ardından birçok ralli takımının tercihi ve gözdesi olagelen Fiesta RS hâlihazırda WRC’de yarışan M-Sport’un dışında DMACK ve Fuckmatie takımlarınca da kullanılıyor.
M-Sport’un Avustralya’daki ümitleri Mads Ostberg ve Eric Camilli’ye bağlı. Bu ikiliden ise toplamda 9 kez podyum gören Ostberg öne çıkıyor ve güncellemeden önce Fiesta RS’e güzel bir veda için gözler onun üzerinde.
DMACK
DMACK takımının tek pilotu Estonyalı Ott Tanak ise geçtiğimiz ayak Galler Rallisi’nde fırtınalar estirmişti. Başından sonuna kadar Ogier’i takip eden Tanak, şampiyonu geçemese de müthiş azmi ve geleceğe dair ümit vadetmesiyle dikkatleri üzerine çekmişti. Avustralya’da da kesinlikle dikkat edilmesi gereken pilotlardan Tanak’ın bu kez yapacakları gerçekten merak ve heyecan konusu.
Görünüşe göre hemen bütün takımlarda ayrılığın bir türünden mevcut. Kimi otomobillere kimi takımlara ve muhtemelen pilotlara… Durum böyleyken kendine göre özel bir ralli olan Avustralya Rallisi, sezonun şampiyonu belli olsa bile büyük bir heyecan barındırıyor. Hafta sonu ne olacak bilinmez ama sonuçlar nasıl olursa olsun ralli takipçileri bir tarafa sevinirken diğerine üzülecek, orası belli.
Bonus
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Avustralya Rallisi’nde etaplar Coffs Coast yağmur ormanları ve daha iç bölgelerde bulunan açık tarla yollarından oluşuyor. Tarla yollarının etrafının boş olması riskleri düşürürken orman yollarında yol kenarındaki sıkı ağaçlar pilotların hata lükslerini minimuma indirecek. Tamamen toprak yollardan oluşan rallide pilotlar sert lastikleri tercih edecek ve yağmur yağma ihtimaline karşı yumuşak lastik seçenekleri de olacak.
Recce Görüntüleri
1 arasında 2
Cuma 11, Cumartesi 7 ve Pazar günü biri Power Stage olmak üzere 5 özel etabın koşulacağı Avustralya Rallisi’nde toplamda 23 özel etapta 312,98 km yol alınmış olacak. Şimdi gelin takımların durumlarına tek tek göz atalım.
Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, Galler Rallisi’nde kesinleşen üreticiler şampiyonluğunun ardından gelen açıklamayla Dünya Ralli Şampiyonası’ndan çekileceğini duyurmuştu. Tam dört sezon üst üste gelen şampiyonluğun ardından pilotlar da dahil tüm ralli takipçilerinde şok etkisi yaratan açıklamanın ardından kulislerde bundan sonra ne olacağı konuşulmaya başlanmıştı. Volkswagen Motorsport’un bu kararının sebebi ve sonuçları tartışıladursun, takımın son rallisinde durum ne yönde şöyle bir bakalım.
Pilotlar şampiyonluğunun İspanya Rallisi’nde garantileyen Sebastien Ogier, burada Volkswagen’le son rallisine çıkmanın şaşkınlığını ve burukluğunu yaşıyor. Şöyle diyor Ogier: “Volkswagen’le son ralli fikri gerçekten çok acayip. Ancak yine de eminim ki ralli sırasında bunu kafamdan tamamen çıkarıp yola ve otomobile odaklanacağım. Başlangıç pozisyonum çok iç açıcı olmasa da bu son rallimizde iyi bir kutlama yaparak veda etmek için elimden geleni yapacağım.”
Takımın diğer pilotu Norveçli Andreas Mikkelsen ise her ne kadar zora sokmuş da olsa sezonu ikinci bitirme şansına sahip. Mikkelsen doğal olarak Polo R’la son sezonundan ikincilik çıkarmış olmak isteyecek.
Sezonun şanssızı ve şahsım gibi birçoklarının yılmadan desteklemeye devam ettiği Fin Jari-Matti Latvala’daysa ise işler pek keyifli değil doğal olarak. Ancak yine de Avustralya Rallisi’nden iyi bir sonuç çıkarıp Volkswagen’e güzel bir veda etmek isteyeceğinden eminiz.
Volkswagen Motosport üçlüsü Ogier-Mikkelsen-Latvala, bu güne kadar Polo R’larıyla çıktıkları 51 ralliden 42’sini kazanmayı bildi ki bunların 32’si Ogier’nin elinden geldi. Geçen sezonki Avustralya Rallisi ise yine Ogier’nin galibiyeti ve şampiyonluğu ilan etmesiyle sona ermişti.
Hyundai Motorsport
Hyundai cephesi ise Thierry Neuville’in sezonu ikinci bitirebilmesine odaklanmış durumda. Hatırlanacağı üzere Galler Rallisi’nde Mikkelsen’in gerilerde kalmasıyla birlikte Neuville puanları toplayarak genel klasmanda Norveçlinin üzerine çıkmış ve sezonu ikinci kapatmak için büyük şans yakalamıştı.
Öte taraftan Yeni Zelandalı Hayden Paddon’un Avustralya Rallisi’nde duyduğu ayrı bir heyecan mevcut. Memleketinden birçok destekçisinin burada olacağını söyleyen Paddon’dan bu rallide beklenti doğal olarak büyük.
M-Sport
M-Sport takımında ise bu sezon Ford Fiesta RS’e veda sezonu gibi olduğundan yine karmaşık duygular yaşanmakta. 2011’de Focus RS’in yerine Dünya Ralli Şampiyonası’nda koşturmaya başlayan Fiesta RS, önümüzdeki sezon için otomobil kurallarının genişletilmesiyle artık yerini güncellenmiş haline bırakacak. Yani, aslında bir anlamda Fiesta RS için de Avustralya Rallisi veda anlamına geliyor. Bu güne kadar 50 kez podyum gören otomobil siftahını yaptığı 2011 İsveç Rallisi’nden birincilik çıkarmıştı. İyi bir ilk intibahın ardından birçok ralli takımının tercihi ve gözdesi olagelen Fiesta RS hâlihazırda WRC’de yarışan M-Sport’un dışında DMACK ve Fuckmatie takımlarınca da kullanılıyor.
M-Sport’un Avustralya’daki ümitleri Mads Ostberg ve Eric Camilli’ye bağlı. Bu ikiliden ise toplamda 9 kez podyum gören Ostberg öne çıkıyor ve güncellemeden önce Fiesta RS’e güzel bir veda için gözler onun üzerinde.
DMACK
DMACK takımının tek pilotu Estonyalı Ott Tanak ise geçtiğimiz ayak Galler Rallisi’nde fırtınalar estirmişti. Başından sonuna kadar Ogier’i takip eden Tanak, şampiyonu geçemese de müthiş azmi ve geleceğe dair ümit vadetmesiyle dikkatleri üzerine çekmişti. Avustralya’da da kesinlikle dikkat edilmesi gereken pilotlardan Tanak’ın bu kez yapacakları gerçekten merak ve heyecan konusu.
Görünüşe göre hemen bütün takımlarda ayrılığın bir türünden mevcut. Kimi otomobillere kimi takımlara ve muhtemelen pilotlara… Durum böyleyken kendine göre özel bir ralli olan Avustralya Rallisi, sezonun şampiyonu belli olsa bile büyük bir heyecan barındırıyor. Hafta sonu ne olacak bilinmez ama sonuçlar nasıl olursa olsun ralli takipçileri bir tarafa sevinirken diğerine üzülecek, orası belli.
Bonus
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Son düzenleme: