Dünya Ralli Şampiyonası’nda sezonun son ayağında ilk iki gün sona erdi ve geriye sadece Pazar günü koşulacak 5 özel etap kaldı. Sezonu Sebastien Ogier’in ardından ikinci sırada tamamlama arzusundaki Norveçli Volkswagen Motorsport pilotu Andreas Mikkelsen’in baştan sona lider götürdüğü ralliye yine pilotların kazaları ve otomobillerin arızaları damga vurdu.
Perşembe
Perşembe günü geçilen deneme etabı Shakedown’da şampiyon rüzgârı esti. Ogier’in ardından ise Mikkelsen ve Estonyalı Ott Tanak sıralandı.
Shakedown Video Grubu
Cuma
Avustralya Rallisi’inin ilk gününde Andreas Mikkelsen sazı eline aldı. Günün başından sonuna hiç sıkıntı yaşamadan liderliği koruyan Norveçli ilk günden sezon ikinciliğine göz kırptı. Etaplara üçüncü sıradan başlayan Mikkelsen, çok kaba ve tutuşu oldukça az yolların temizleyiciliği görevini üstündekilerle birlikte üstlenmiş oldu. Bu dezavantaja rağmen sıkıntı yaşamadan devam eden Mikkelsen gün sonunda mutluydu.
Şampiyon Sebastien Ogier ise günün ilk etaplarında süpürücü olmak zorunda kaldığı için oldukça zorlandı. Ancak gün sonuna doğru aynı etapların tersten geçilmesiyle ikinciliğe kadar yükseldi.
Mikkelsen’in rakibi Belçikalı Hyundai Motorsport pilotu Thierry Neuville ise etaplara ikinci başladığı için aynı Ogier gibi süpürücülük sıkıntıları çekti. Etapların ilerlemesiyle yine aynı Ogier’de olduğu gibi kendini bulabilen Neuville, yedinci başladığı günü üçüncülükle bitirdi ve Mikkelsen’e “arkandayım” mesajını gönderdi.
Buranın yerlisi sayılan ve taraftarlarını peşinde getiren Hyundai Motorsport pilotu Yeni Zelandalı Hayden Paddon ise farklı bir şeyler deneyerek tabiri caizse lastik kumarı oynadı. Herkesin yumuşak bileşim lastikler tercih ettiği Coffs Harbour’da yörenin yerlisi önde sert bileşim lastikleri kullandı. Günün ilerleyen saatlerine doğru ise Paddon’un kumarının iyi sonuç vermediği görüldü ve Yeni Zelandalının ikinci başladığı gün dördüncülükle sona ermiş oldu.
Coffs Harbour’da günün hatta belki tüm rallinin en bahtsızı ise maalesef yine Fin Volkswagen Motorsport pilotu Jari-Matti Latvala oldu. Sabahın erken saatlerinde köprülü bir virajı biraz geniş alınca sol arka tekerleği köprüye çarpan Polo R’nin arka sol süspansiyonu ciddi yara almış oldu. Kendi çabalarıyla duruma müdahale eden Latvala-Anttila ikilisi tüm tekerleği kaybetmemek için yavaş gitmek zorunda kaldı ve bu onlara 4 dakikadan fazlasına mal oldu. Adamın üstünde büyü mü var, nedir?! Geçmiş olsun Jari!
Latvala kırılan süspansiyonla uğraşıyor – wrc.com
Cuma günü Video Grubu
Cumartesi
Ralliyi lider götüren Mikkelsen güne iyi başladı. Gün sonuna doğru liderliği koruyan ve son etaba Ogier’in 12 saniye önünde giren Norveçlinin başına gelecekler son etabı bekledi. O sırada araçtan “bam” diye bir ses duyduğunu söyleyen Mikkelsen’in debriyaj pedalı yamuldu ve fren pedalına baskı yapmaya başladı. Bu şekilde yaklaşık 14 km’lik son etabın yarısından çoğunu frenleyerek geçen pilot Ogier’i sadece 2 saniye altında tutabildi. Bu da onun için son günün çok stresli geçeceği anlamına geliyor.
Mikkelsen debriyaj pedalını tutturmaya çalışıyor – wrc.com
Şampiyon Sebastien Ogier ise güne yumuşak lastiklerle başladı. Yine etaplara ilk çıkan isim o olduğu için yüksek tutunmaya ihtiyaç duyan Fransız’ın işini bu lastikler gördü ve günü Mikkelsen’in yaşadığı sorunların da katkısıyla 2 saniye farkla ikinci kapatmış oldu.
Hayden Paddon ise rallinin ikinci gününde daha makul tercihlerle iyi işler çıkarmayı başardı. Günün ilk etabı ÖE 12’de en iyi süreyi yapan Yeni Zelandalı ikinci sıraya yerleşmiş oldu. Bu etap sonundan ko-pilotuyla beraber baştan ayağa toza bulanmış bulunan Paddon şunları söyledi: “Etabın ilk virajıyla beraber aracın için tozla doldu. İlk başta arka kapı açık zannettim ama belli ki arabanın altında bir yerlerde bir delik var. Dikkatimiz çok dağıldı ama yine de elimizden gelenin en iyisini yaptık.” Gün sonuna doğru sıcağın da etkisiyle aşınan lastikler ve tabi ki Ogier’in sahneye çıkışıyla biraz gerileyen Paddon, günü Ogier’in 10 saniye gerisinde üçüncü kapattı.
Cumartesi günü Video Grubu
Avustralya Rallisi yarın (8 saat zaman farkını unutmayalım) koşulacak sonuncusu Power Stage olan 5 özel etapla son bulacak.
Mikkelsen’in dediğine göre Ogier’in ona sezon ikincisi olmada yardım etme gibi bir sözü var. Durum pek de öyle görünmüyor ama ne olacağı belli olmaz tabi. Yine de aralarında sadece 2 saniye fark kalan ikiliden Fransız, takım arkadaşı Norveçliye ralliyi kazanıp sezonun ikincisi olmasına izin verecek mi, yoksa Fransızın Polo R’la son rallisinden galip ayrılma arzusu baskın mı gelecek? Bence Avustralya Rallisi’nin en can alıcı sorusu bu ve cevabını bize son gün gösterecek!
2016 Avustralya Rallisi
1 arasında 37
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Perşembe
Perşembe günü geçilen deneme etabı Shakedown’da şampiyon rüzgârı esti. Ogier’in ardından ise Mikkelsen ve Estonyalı Ott Tanak sıralandı.
Shakedown Video Grubu
Cuma
Avustralya Rallisi’inin ilk gününde Andreas Mikkelsen sazı eline aldı. Günün başından sonuna hiç sıkıntı yaşamadan liderliği koruyan Norveçli ilk günden sezon ikinciliğine göz kırptı. Etaplara üçüncü sıradan başlayan Mikkelsen, çok kaba ve tutuşu oldukça az yolların temizleyiciliği görevini üstündekilerle birlikte üstlenmiş oldu. Bu dezavantaja rağmen sıkıntı yaşamadan devam eden Mikkelsen gün sonunda mutluydu.
Şampiyon Sebastien Ogier ise günün ilk etaplarında süpürücü olmak zorunda kaldığı için oldukça zorlandı. Ancak gün sonuna doğru aynı etapların tersten geçilmesiyle ikinciliğe kadar yükseldi.
Mikkelsen’in rakibi Belçikalı Hyundai Motorsport pilotu Thierry Neuville ise etaplara ikinci başladığı için aynı Ogier gibi süpürücülük sıkıntıları çekti. Etapların ilerlemesiyle yine aynı Ogier’de olduğu gibi kendini bulabilen Neuville, yedinci başladığı günü üçüncülükle bitirdi ve Mikkelsen’e “arkandayım” mesajını gönderdi.
Buranın yerlisi sayılan ve taraftarlarını peşinde getiren Hyundai Motorsport pilotu Yeni Zelandalı Hayden Paddon ise farklı bir şeyler deneyerek tabiri caizse lastik kumarı oynadı. Herkesin yumuşak bileşim lastikler tercih ettiği Coffs Harbour’da yörenin yerlisi önde sert bileşim lastikleri kullandı. Günün ilerleyen saatlerine doğru ise Paddon’un kumarının iyi sonuç vermediği görüldü ve Yeni Zelandalının ikinci başladığı gün dördüncülükle sona ermiş oldu.
Coffs Harbour’da günün hatta belki tüm rallinin en bahtsızı ise maalesef yine Fin Volkswagen Motorsport pilotu Jari-Matti Latvala oldu. Sabahın erken saatlerinde köprülü bir virajı biraz geniş alınca sol arka tekerleği köprüye çarpan Polo R’nin arka sol süspansiyonu ciddi yara almış oldu. Kendi çabalarıyla duruma müdahale eden Latvala-Anttila ikilisi tüm tekerleği kaybetmemek için yavaş gitmek zorunda kaldı ve bu onlara 4 dakikadan fazlasına mal oldu. Adamın üstünde büyü mü var, nedir?! Geçmiş olsun Jari!
Latvala kırılan süspansiyonla uğraşıyor – wrc.com
Cuma günü Video Grubu
Cumartesi
Ralliyi lider götüren Mikkelsen güne iyi başladı. Gün sonuna doğru liderliği koruyan ve son etaba Ogier’in 12 saniye önünde giren Norveçlinin başına gelecekler son etabı bekledi. O sırada araçtan “bam” diye bir ses duyduğunu söyleyen Mikkelsen’in debriyaj pedalı yamuldu ve fren pedalına baskı yapmaya başladı. Bu şekilde yaklaşık 14 km’lik son etabın yarısından çoğunu frenleyerek geçen pilot Ogier’i sadece 2 saniye altında tutabildi. Bu da onun için son günün çok stresli geçeceği anlamına geliyor.
Mikkelsen debriyaj pedalını tutturmaya çalışıyor – wrc.com
Şampiyon Sebastien Ogier ise güne yumuşak lastiklerle başladı. Yine etaplara ilk çıkan isim o olduğu için yüksek tutunmaya ihtiyaç duyan Fransız’ın işini bu lastikler gördü ve günü Mikkelsen’in yaşadığı sorunların da katkısıyla 2 saniye farkla ikinci kapatmış oldu.
Hayden Paddon ise rallinin ikinci gününde daha makul tercihlerle iyi işler çıkarmayı başardı. Günün ilk etabı ÖE 12’de en iyi süreyi yapan Yeni Zelandalı ikinci sıraya yerleşmiş oldu. Bu etap sonundan ko-pilotuyla beraber baştan ayağa toza bulanmış bulunan Paddon şunları söyledi: “Etabın ilk virajıyla beraber aracın için tozla doldu. İlk başta arka kapı açık zannettim ama belli ki arabanın altında bir yerlerde bir delik var. Dikkatimiz çok dağıldı ama yine de elimizden gelenin en iyisini yaptık.” Gün sonuna doğru sıcağın da etkisiyle aşınan lastikler ve tabi ki Ogier’in sahneye çıkışıyla biraz gerileyen Paddon, günü Ogier’in 10 saniye gerisinde üçüncü kapattı.
Cumartesi günü Video Grubu
Avustralya Rallisi yarın (8 saat zaman farkını unutmayalım) koşulacak sonuncusu Power Stage olan 5 özel etapla son bulacak.
Mikkelsen’in dediğine göre Ogier’in ona sezon ikincisi olmada yardım etme gibi bir sözü var. Durum pek de öyle görünmüyor ama ne olacağı belli olmaz tabi. Yine de aralarında sadece 2 saniye fark kalan ikiliden Fransız, takım arkadaşı Norveçliye ralliyi kazanıp sezonun ikincisi olmasına izin verecek mi, yoksa Fransızın Polo R’la son rallisinden galip ayrılma arzusu baskın mı gelecek? Bence Avustralya Rallisi’nin en can alıcı sorusu bu ve cevabını bize son gün gösterecek!
2016 Avustralya Rallisi
1 arasında 37
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Son düzenleme: