2016 Dünya Ralli Şampiyonası, Avustralya Rallisi’nin tamamlanmasıyla sona erdi. Volkswagen Motorsport’tan Norveçli Andreas Mikkelsen’in zafere uzandığı ralliden şampiyon Sebastien Ogier ikinci, Hyundai Motorsport’tan Thierry Neuville ise üçüncü ayrıldı.
Sezonu Ogier’in ardından ikinci kapatabilme umuduyla yarışan Mikkelsen’in bu umutları ÖE 20’de Hayden Paddon’un spin atıp önemli zaman kaybetmesiyle suya düştü. Çünkü o ana kadar üçüncü sırada bulunan Paddon’un kaybettiği zaman sayesinde Mikkelsen’in sezon ikinciliği için çekiştiği Neuville, Avustralya Rallisi’nde üçüncülüğü alabildi ve 2016 Dünya Ralli Şampiyonu sezonunu ikinci kapatmayı Power Stage öncesinde garantilemiş oldu.
Paddon yan yan…
Volkswagen Motorsport’un takım olarak Dünya Ralli Şampiyonası’ndan çekilme kararıyla birlikte onlar için son ralli anlamını taşıyan Avustralya Rallisi’nin bitiminde Volkswagen pilotları duygusal anlar yaşadı. Ancak yine de rallinin birinci ve ikincisinin Volkswagen’den çıkması Almanlar için hoş bir detay oldu. Zaten hatırlanacağı üzere Volkswagen Motorsport, Galler Rallisi’nde üst üste dördüncü kez üreticiler klasmanındaki şampiyonluğunu ilan etmişti.
Volkswagen’e veda…
Avustralya Rallisi’nde ilk üç günü incelemek için tıklayın.
Pazar
Coffs Harbour’da rallinin son gününe birinci başlayan Mikkelsen’in, arkasındaki Ogier’le arasında sadece iki saniye fark olması Norveçlinin bunu koruyabileceğine dair ciddi kuşkular uyandırıyordu. Ancak şampiyonun ÖE 20’de attığı bir spin ve kaybettiği 20 saniye ortamı tamamen rahatlattı ve Mikkelsen zafere kolay uzandı.
Mekanın yerlisi sayılan Hayden Paddon’un podyum ümitleri ise yine ÖE 20’de yol kenarındaki engele takıldı. Paddon bu şekilde podyum ümitlerini söndürürken takım arkadaşı Neuville’nin de sezon ikinciliği için büyük bir katkıda bulunuyordu.
M-Sport’tan Fransız Eric Camilli’yi ise attığı feci takla yarış dışı ederken etabın da bir miktar duraklamasına neden oldu.
Rallinin son etapları bu şekilde geçilirken Power Stage öncesine gelindiğinde buradan gelecek ekstra puanların neredeyse hiçbir önemi kalmamış oldu çünkü Neuville’in sezon ikinciliği kesinleşmişti. Ancak Volkswagen Motorsport’un Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki son etabı (Kim bilir ne zaman geri dönerler ya da dönerler mi?) özelliğini taşıyan bu etap duygulu anlara sahne oldu. Buradan şampiyon Ogier üç puanı çıkarırken Hyundai pilotları Neuville ve Dani Sordo onun ardından sıralandı. Ralliyi lider götüren Mikkelsen ise kaza yapıp ralliyi tamamlayamama ve dolayısıyla yok yere zaferden olma riskini görüp burayı sakin geçti.
Avustralya Rallisi son gün videoları
Avustralya Rallisi’ne bakış videoları
Avustralya Rallisi Sonuçları
Elveda Volkswagen! Başarı dolu dört sene için tebrikler ve teşekkürler!
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Sezonu Ogier’in ardından ikinci kapatabilme umuduyla yarışan Mikkelsen’in bu umutları ÖE 20’de Hayden Paddon’un spin atıp önemli zaman kaybetmesiyle suya düştü. Çünkü o ana kadar üçüncü sırada bulunan Paddon’un kaybettiği zaman sayesinde Mikkelsen’in sezon ikinciliği için çekiştiği Neuville, Avustralya Rallisi’nde üçüncülüğü alabildi ve 2016 Dünya Ralli Şampiyonu sezonunu ikinci kapatmayı Power Stage öncesinde garantilemiş oldu.
Paddon yan yan…
Volkswagen Motorsport’un takım olarak Dünya Ralli Şampiyonası’ndan çekilme kararıyla birlikte onlar için son ralli anlamını taşıyan Avustralya Rallisi’nin bitiminde Volkswagen pilotları duygusal anlar yaşadı. Ancak yine de rallinin birinci ve ikincisinin Volkswagen’den çıkması Almanlar için hoş bir detay oldu. Zaten hatırlanacağı üzere Volkswagen Motorsport, Galler Rallisi’nde üst üste dördüncü kez üreticiler klasmanındaki şampiyonluğunu ilan etmişti.
Volkswagen’e veda…
Avustralya Rallisi’nde ilk üç günü incelemek için tıklayın.
Pazar
Coffs Harbour’da rallinin son gününe birinci başlayan Mikkelsen’in, arkasındaki Ogier’le arasında sadece iki saniye fark olması Norveçlinin bunu koruyabileceğine dair ciddi kuşkular uyandırıyordu. Ancak şampiyonun ÖE 20’de attığı bir spin ve kaybettiği 20 saniye ortamı tamamen rahatlattı ve Mikkelsen zafere kolay uzandı.
M-Sport’tan Fransız Eric Camilli’yi ise attığı feci takla yarış dışı ederken etabın da bir miktar duraklamasına neden oldu.
Rallinin son etapları bu şekilde geçilirken Power Stage öncesine gelindiğinde buradan gelecek ekstra puanların neredeyse hiçbir önemi kalmamış oldu çünkü Neuville’in sezon ikinciliği kesinleşmişti. Ancak Volkswagen Motorsport’un Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki son etabı (Kim bilir ne zaman geri dönerler ya da dönerler mi?) özelliğini taşıyan bu etap duygulu anlara sahne oldu. Buradan şampiyon Ogier üç puanı çıkarırken Hyundai pilotları Neuville ve Dani Sordo onun ardından sıralandı. Ralliyi lider götüren Mikkelsen ise kaza yapıp ralliyi tamamlayamama ve dolayısıyla yok yere zaferden olma riskini görüp burayı sakin geçti.
Avustralya Rallisi son gün videoları
Avustralya Rallisi’ne bakış videoları
Avustralya Rallisi Sonuçları
- Mikkelsen / Jaeger – Volkswagen Polo R WRC – 2:46:05.7
- Ogier / Ingrassia – Volkswagen Polo R WRC – +0:14.9
- Neuville / Gilsoul – Hyundai NG i20 WRC – +1:12.6
- Paddon / Kennard – Hyundai NG i20 WRC – +1:26.7
- Sordo / Marti – Hyundai NG i20 WRC – +1:28.3
- Ostberg / Floene – Ford Fiesta RS WRC – +1:41.5
- Tanak / Molder – Ford Fiesta RS WRC – +3:04.3
- Lappi / Ferm – Skoda Fabia R5 – +7:32.3
- Latvala / Anttila – Volkswagen Polo R WRC – +7:56.9
- Bertelli / Scattolin – Ford Fiesta RS WRC – +8:00.1
- Ogier / Ingrassia – Volkswagen Motorsport – 268 puan
- Neuville / Gilsoul – Hyundai Motorsport – 160 puan
- Mikkelsen / Jaeger – Volkswagen Motorsport – 154 puan
- Paddon / Kennard – Hyundai Motorsport – 138 puan
- Sordo / Marti – Hyundai Motorsport – 130 puan
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Son düzenleme: