Bagaj hacminde pandizot sorunsalı

insanerunner

Murat
Düz Yol Gazcısı
33
Marka
Dacia
Merhabalar 5 yıldır aklıma takılan ve hala net bir cevap bulamadığım konuyu sizlere sormak istiyorum. Otomobil alırken çekirdek ailelerin muhakkak baktığı bir kıstas bagaj hacmi. Sedan araçlarda bagaj kapağının içindeki her yer bu hacme dahil ama SUV Hatchback Station gibi arka bagajın iç yaşam alanına tümleşik olduğu araçlarda bildiğiniz üzere ya bir bagaj perdesi ya da bir pandizot kullanarak bagajın muhafaza edildiğini görüyoruz. Benim merak ettiğim şey bagaj hacmi bu araçlarda nasıl hesaplanıyor? Bagaj perdesinin altında kalan hacim mi yoksa bagaj perdesini gözardı ederek tavana kadar olan tüm hacim mi? Örneğin B8 Skoda Superb Liftback bagajı 595litre bagaj hacmi var diyor katalogda. Aynı şekilde B8 VW Passat Sedan 586 litre bagaj hacmi var diyor. Değerler birbirine aşırı yakın 9 litre fark var. Ama araçları yan yana çekip bagajlara bakınca Superb sanki 100-200 litre daha geniş gibi duruyor(Ayrıca Superb makyaj görerek 625litre hacme çıktı ama gözle bakınca bagajda hiç bir değişiklik yok önceki nesille arasında).
 
Standart olarak pandizot-perde altı hesaplanıyor. Hatta bazı modellerde (genelde suv ve stationlarda) tabandaki kısmın altı da hesaplanmıyor. Orada da ekstradan 70-80lt daha yer olabiliyor. Bunların haricinde bence sadece litre her zaman genişlik ifade etmeyebiliyor. Mesela Mercedes A rakiplerine göre (Audi A3, BMW1 ve hatta VW Golf) daha küçük bagajı var. Ancak diğer araçlara 5 kabin boy bavul sığarken A’ya 6 tane sığıyor. Bagajı görmek aracı alırken önemli yani :)
 
Teknik ayrıntılarıyla hesaplamanın nasıl yapıldığını öğrenmek istersen detaylı şekli buradadır.

Litre hesaplamasında bagaj içine bloklar yerleştiriliyor. Bunda iki şeye dikkat ediliyor; birinci kısıt bloğun bagaj dışına taşmaması, ikinci kısıt ise blokların birbiri ile kesişmemesidir. Bagaj dışına taşmaması cümlesinden anlaşılacağı üzere sadece eşya yüklenebilecek kısmın ölçümü yapılıyor. Yolcu taşınacağı için pandizotun üstüne de eşya yüklenemeyeceğinden kriter belli. Ayrıca bazı üreticiler kızaklı arka koltuk, değişken zemin ve tam - mini boy stepne veya tamir kiti gibi farklılıklara göre de ayrı litre hesapları çıkarabiliyor. Passat ve Superb arasında gözle görülen farkın en temel sebebi Superb'in liftback tasarımından dolayı bagajının bütün halde açılması. Bu şekilde açılan çoğu bagaj, sedan araçlara göre gözle görülür bir büyüklük hissi veriyor.

Superb'in makyajlı versiyonunda bagajın 625 litreye çıkması muhtemelen önceki versiyona göre belli oranda uzayan burun yapısı ve genişleyen ölçüsüyle alakalıdır. Tabi koltuk tasarımı, yerleşimi v.s gibi başka değişlikler de yapmış olabilirler. Bu farkın gözle de ayırt edilip edilmemesi durumunu bilemiyorum. Zira ikisini çıplak gözle kıyaslayacak durumum olmadı.
 
Son düzenleme:
Standart olarak pandizot-perde altı hesaplanıyor. Hatta bazı modellerde (genelde suv ve stationlarda) tabandaki kısmın altı da hesaplanmıyor. Orada da ekstradan 70-80lt daha yer olabiliyor. Bunların haricinde bence sadece litre her zaman genişlik ifade etmeyebiliyor. Mesela Mercedes A rakiplerine göre (Audi A3, BMW1 ve hatta VW Golf) daha küçük bagajı var. Ancak diğer araçlara 5 kabin boy bavul sığarken A’ya 6 tane sığıyor. Bagajı görmek aracı alırken önemli yani :)
Maalesef çoğu araçta artık türlü türlü hilelerle stepne havuzunu bile hesaba katanlar var. Stepne opsiyonu dahil olunca minik bir yıldızlı uyarıyla bagaj hacmini farklı veren firma da görmüştüm. Şimdi tam hatırlamıyorum ama Renault veya Hyundai olabilir.