BASF ve Hyundai Motor, Paris Otomobil Fuarı’nda konsept otomobil RN30’u sergiledi. Üstün özellikleriyle dikkat çeken konsept otomobilde BASF tarafından geliştirilen yenilikçi ürünler kullanıldı.
BASF ve Hyundai Motor, etkileyici ve teknik bir ürün olarak tanımlanan RN30 konsept otomobili için yeniden bir araya gelerek güçlü bir işbirliği gerçekleştirdi. Herkes için yarış pistindeymiş gibi saf bir sürüş keyfi sağlamak üzere oluşturulan RN30 konsept otomobilinde, BASF’nin desteklediği en son yenilikçi otomotiv çözümleri sunuluyor. RN30 konsept otomobili geçtiğimiz günlerde Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarken, 19-26 Ekim tarihleri arasında da Düsseldorf’ta gerçekleştirilecek olan K Fair’de sergilenecek.
RN30, aerodinamik tasarım ve özel yüksek performans teknolojileriyle kimya endüstrisinin önemli çözümlerini bir araya getiriyor. BASF, hafif plastikler, tasarımda sınırsız olasılık ve ayrıca dayanıklı ve çevre dostu malzemelerle RN30 için hazırlanan konsepte önemli katkıda bulunuyor.
BASF ve Hyundai Motors tarafından geliştirilen RN30 konsept otomobilinin bazı önemli özellikleri şöyle:
Gövde Yanı
Başlangıç noktası olarak ana kabin boyutlarını ve genel silueti, yeni i30 üretim versiyonuna yakın tutmaya karar verilen RN30’un hacmi, tekerlek aralığı eklenmesiyle, genişlik açısından çarpıcı bir şekilde değişti. Yan bölüm i30’un en önemli çizgisi olmaya devam etse de, 19 inç alaşımlı jantların hemen üzerinde yer alan benzersiz çamurluklarla oldukça sportif bir karakter verildi. Bu çamurluklar, kapının alt kısmına kadar şık bir şekilde devam ediyor ve aerodinamiği artırmanın yanı sıra, alt yan bölüm otomobilin neredeyse asfalta değdiği izlenimini yaratıyor.
Hayal gücü ve özel hissetmenin ilham kaynağı olan yeni nesil su bazlı bazkat boya “Performance Blue”, en son renk nesli içerisinde yer alıyor. Geniş renk spektrumu, esnekliği ve benzersiz kalitesi, RN30’a baş döndürücü bir görünüm sağlıyor.
Ön Taraf
Otomobilin ön tarafı, iki yüksek teknoloji ana farla desteklenen koyu renk ızgara ile bariz bir agresif ve geniş karakter sergiliyor. Izgaranın ağ dokusu soğutmayı optimize ederken yükseğe monte edilen DRL’ler, i30 modelini hatırlatan çıkıntılı şekil içerisinde yer alıyor. Hafif görünümlü çamurluklar, aerodinamik verimlilik sağlayacak şekilde tasarlandı. Soğutmayı optimize eden çoklu hava girişi de hava akışını ve bastırma kuvvetini artırıyor. Kaportanın üstü üç boyutlu bir görünüme ve motorun gücünü yansıtan iki hava çıkışına sahip.
Üstün akıcılığı sayesinde, katı entegral köpük ve gövde panelleri için geliştirilen reaksiyon enjeksiyon kalıplama (RIM) sistemleri, RN30’un çamurluğu ve rüzgarlığı gibi en zor tasarımların gerçeğe dönüşmesini sağlıyor. Parçalar, düşük ağırlıkları ile birlikte eşsiz kaliteleriyle fark ediliyor ve A sınıfı yüzeyleri sayesinde kolaylıkla boyanabiliyor.
Camlar
Üretim otomobilini anımsatan yan pencere, arkaya doğru zarif bir şekilde incelirken, arka pencere ile birleşiyor. Bastırma kuvvetini artırmanın yanı sıra, kabinin üzerinde yer alan uzun rüzgarlık, orantılı bir görünüm sağlıyor. Bir köpek balığı yüzgeci şekline sahip C sütunu, hafif gözükmesine rağmen oldukça etkili.
Yarış otomobilleri, klima gibi gereksiz ağırlıklardan kaçınacak şekilde tasarlanırken, buna rağmen RN30’un serin ve rahat olması, pencereleri güneş ısısına karşı koruyan yakın kızılötesi-reflektif filmler gibi ısı yönetimi çözümleri ile elde ediliyor. Tamamen organik ve şeffaf film, optimal sürüş deneyimi ve görüş netliğini korumak üzere ışık, GPS ve telefon sinyalleri gibi diğer ışınların geçmesini sağlarken sadece kızılötesi ışınları filtrelemek üzere tasarlanmış olması nedeniyle metal filmlere oranla daha avantajlı.
Dış detaylar
Yarış dünyasından esinlenilen öğeler RN30’da modern bir şekilde yeniden yorumlandı ve düz kapı kolları, çerçevesiz camlar, yüksek teknolojili hava basıncı artırıcı, depo kapakları ve dış kameraları destekleyen tavan ortası kanat gibi yerlere uygun bir şekilde uygulandı. Yarış için üretilen 19 inç alaşımlı hafif jantlar, keskin hatları zengin yüzeylerle bir araya getiriyor.
RN30, tüm teknik zorlukları aşan ve fren elastomerinin dayanıklılığını artırarak zorlu yasal gereksinimleri yerine getiren, çığır açan bir fren hidroliği teknolojisi sunuyor ve modern fren hidroliğinin üstün performansı için yeni bir kriter oluşturuyor.
Çanak koltuk
İnsan gövdesinin etrafında koruyucu bir kabuk oluşturan çanak koltuk, sürücüye maksimum zihinsel ve fiziksel desteği sunmak üzere tasarlandı. Sadece renk olarak değil, aynı zamanda bölüm, pozisyon ve döşeme olarak da farklı olan RN30’un yolcu koltuğu, yardımcı pilotun her an rahat ve dikkatli olmasını sağlamak üzere şekillendirildi.
Koltuklar, yüksek kaliteli yüzeyleri neredeyse sınırsız tasarım seçeneğiyle ve ayrıca çok çeşitli esnek alt katman seçenekleri sunan eşsiz malzeme kombinasyonlarıyla bir araya getiren patentli bir transfer kaplama teknolojisine sahip. Kaplanan yüzey nefes alabiliyor ve yumuşaklık hissi veriyor. Bu nedenle RN30’da yarış pilotunun terlemesine koltuk kılıfı değil, sadece adrenalin hissi neden oluyor.
Koltuk iskeleti ve tabanı, enjeksiyon kalıplı yapılarda sürekli elyaf desteği sağlayan parçalar için bir termoplastik kompozit sistem ile üretildi. Metalin yerini alacak bu büyük adım, koltuğun daha hafif olmasını sağlarken optimum dayanıklılığı ve sertliği koruyor. İki koltuklu parçaların son şekli, şeritler veya laminatlar gibi yarı bitmiş ürünlerin ve enjeksiyon kalıplı bileşenlerin uyumlu kombinasyonu ile sağlanıyor. Böylece, parça testi tesislerinin ve işleme teknolojilerinin desteklenmesi sayesinde karmaşık geometriler mümkün oluyor.
Bagaj
RN30 konsept otomobilde koltukların arkasında bulunan alan, tamamen işlevsellik üzerine tasarlandı. Kullanım sadeliği ve verimliliğine odaklanan her bir parça, dikkatli bir şekilde seçildi ve tasarlandı.
RN30, bagaj zemini için yarı yapısal sandviç çözümlerine sahip. Bu son derece hafif ve katı, spreyle emdirilmiş poliüretan yapılar, temel malzeme olarak ise uzun bir elyaf destekli yüzey katmanından ve bir kağıt petekten oluşuyor. Bu özellik sayesinde geleneksel malzemelere oranla ağırlık büyük oranda azalıyor ve ayrıca oldukça etkili bir üretim süreci elde ediliyor.
i30 tasarım öğeleri
RN30’da iç kısım “sıfırdan” oluşturulmuş bir yarış karakteri sergilerken, gösterge paneli ve kapılarda ise i30 üretim otomobilinin öğeleri yer alıyor. Bu öğeler, olumsuz ağırlıklar çıkartılarak oluşturulan modern bir hafiflik hissi sağlayan zengin yüzeylerle nitelendiriliyor.
Su bazlı tutkal, doğal elyafları güçlendiriyor ve yüksek kaliteli tasarım için çeşitli şekillerde son kat uygulaması yapılabilecek olan gösterge panelleri ve kapı panelleri gibi otomobil kompozitleri için çevre uyumlu, boyutsal açıdan istikrarlı ve en önemlisi hafif bir çözüm sağlıyor.
Yenilikçi yarış arayüzü
Yarış pilotunun ihtiyaçlarına yanıt veren RN30’un direksiyonu, direksiyon mili ve pedalları, yarış ergonomisine uygun olarak hassas bir şekilde tasarlandı. Emniyetli ve başarılı bir yarış için hızlı ve kolay erişimli bilgiler son derece önemli. Bu doğrultuda RN30, standart göstergelerin yanı sıra direksiyonun ortasına monte edilen ikinci bir ekran üzerinde yarış ve pist bilgilerini gösteriyor. Dönen donanımın içerisinde yer alan sade, ancak oldukça etkileyici grafik seviyesi, bu özelliğin geleceğin yarış otomobillerinde yer almasına ilham verebilir.
Yeni alev geciktirici ve kimyasal maddelere dayanıklı poliftalamidle, minyatürleştirme, fonksiyonel entegrasyon ve tasarım özgürlüğüne yönelik talepler karşılanabiliyor. Bu, özellikle çok çeşitli sıcaklıklarda giderek zorlu hale gelen çalışma koşulları altında kullanılan parçalar için geçerli. Poliftalamid, elektronik parçalarda ve ayrıca motor yakınında yer alan yapısal parçalarda ve sıcak, agresif ortamlarla ve farklı yakıtlarla temas eden şanzıman kutularında kullanılıyor.
Çelik kafes
Yuvarlak ve gerçek anlamda kapsayıcı yapısıyla şık çelik kafes, gösteri arabası ve makul bir yarış arabası arasında sağlıklı bir denge olmasını sağlıyor. Yolcu koltuğunun arkalığı için bir montaj noktası olarak kullanıldığında emniyeti artırıyor ve ağırlığı azaltıyor.
Bir yarış pistinde maksimum hızla giderken, sürücünün farklı emniyet sistemlerinde yer alan dayanıklı ve güvenilir malzemelerin kalitesine güvenebilmesi son derece önemli. Elastik kaplamaya sahip dünyanın ilk genişletilmiş termoplastik poliüretanı, uzun süreli dayanıklılığı ve üstün esnekliği nedeniyle RN30’un denge çubuğu tamponunda kullanıldı.
BASF Hakkında
BASF olarak sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratıyoruz. Ekonomik başarıyı, sosyal sorumluluk ve çevre korumasıyla birleştiriyoruz. Yaklaşık 112.000 BASF Grup çalışanı, neredeyse her ülke ve sektörde faaliyet gösteren müşterilerimizin başarısı için gayret gösteriyor. Ürün portföyümüz; Kimyasallar, Performans Ürünleri, Fonksiyonel Ürün ve Çözümler, Tarımsal Çözümler ile Petrol ve Gaz şeklinde beş segment altında toplanıyor. BASF 2015’te 200 milyar TL’yi aşkın (70 milyar Avro) yıllık satış rakamına ulaştı. BASF hisseleri Frankfurt borsası (BAS), Londra borsası (BFA) ve Zürih borsasında (AN) işlem görmektedir.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
BASF ve Hyundai Motor, etkileyici ve teknik bir ürün olarak tanımlanan RN30 konsept otomobili için yeniden bir araya gelerek güçlü bir işbirliği gerçekleştirdi. Herkes için yarış pistindeymiş gibi saf bir sürüş keyfi sağlamak üzere oluşturulan RN30 konsept otomobilinde, BASF’nin desteklediği en son yenilikçi otomotiv çözümleri sunuluyor. RN30 konsept otomobili geçtiğimiz günlerde Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarken, 19-26 Ekim tarihleri arasında da Düsseldorf’ta gerçekleştirilecek olan K Fair’de sergilenecek.
RN30, aerodinamik tasarım ve özel yüksek performans teknolojileriyle kimya endüstrisinin önemli çözümlerini bir araya getiriyor. BASF, hafif plastikler, tasarımda sınırsız olasılık ve ayrıca dayanıklı ve çevre dostu malzemelerle RN30 için hazırlanan konsepte önemli katkıda bulunuyor.
BASF ve Hyundai Motors tarafından geliştirilen RN30 konsept otomobilinin bazı önemli özellikleri şöyle:
Gövde Yanı
Başlangıç noktası olarak ana kabin boyutlarını ve genel silueti, yeni i30 üretim versiyonuna yakın tutmaya karar verilen RN30’un hacmi, tekerlek aralığı eklenmesiyle, genişlik açısından çarpıcı bir şekilde değişti. Yan bölüm i30’un en önemli çizgisi olmaya devam etse de, 19 inç alaşımlı jantların hemen üzerinde yer alan benzersiz çamurluklarla oldukça sportif bir karakter verildi. Bu çamurluklar, kapının alt kısmına kadar şık bir şekilde devam ediyor ve aerodinamiği artırmanın yanı sıra, alt yan bölüm otomobilin neredeyse asfalta değdiği izlenimini yaratıyor.
Hayal gücü ve özel hissetmenin ilham kaynağı olan yeni nesil su bazlı bazkat boya “Performance Blue”, en son renk nesli içerisinde yer alıyor. Geniş renk spektrumu, esnekliği ve benzersiz kalitesi, RN30’a baş döndürücü bir görünüm sağlıyor.
Ön Taraf
Otomobilin ön tarafı, iki yüksek teknoloji ana farla desteklenen koyu renk ızgara ile bariz bir agresif ve geniş karakter sergiliyor. Izgaranın ağ dokusu soğutmayı optimize ederken yükseğe monte edilen DRL’ler, i30 modelini hatırlatan çıkıntılı şekil içerisinde yer alıyor. Hafif görünümlü çamurluklar, aerodinamik verimlilik sağlayacak şekilde tasarlandı. Soğutmayı optimize eden çoklu hava girişi de hava akışını ve bastırma kuvvetini artırıyor. Kaportanın üstü üç boyutlu bir görünüme ve motorun gücünü yansıtan iki hava çıkışına sahip.
Üstün akıcılığı sayesinde, katı entegral köpük ve gövde panelleri için geliştirilen reaksiyon enjeksiyon kalıplama (RIM) sistemleri, RN30’un çamurluğu ve rüzgarlığı gibi en zor tasarımların gerçeğe dönüşmesini sağlıyor. Parçalar, düşük ağırlıkları ile birlikte eşsiz kaliteleriyle fark ediliyor ve A sınıfı yüzeyleri sayesinde kolaylıkla boyanabiliyor.
Camlar
Üretim otomobilini anımsatan yan pencere, arkaya doğru zarif bir şekilde incelirken, arka pencere ile birleşiyor. Bastırma kuvvetini artırmanın yanı sıra, kabinin üzerinde yer alan uzun rüzgarlık, orantılı bir görünüm sağlıyor. Bir köpek balığı yüzgeci şekline sahip C sütunu, hafif gözükmesine rağmen oldukça etkili.
Yarış otomobilleri, klima gibi gereksiz ağırlıklardan kaçınacak şekilde tasarlanırken, buna rağmen RN30’un serin ve rahat olması, pencereleri güneş ısısına karşı koruyan yakın kızılötesi-reflektif filmler gibi ısı yönetimi çözümleri ile elde ediliyor. Tamamen organik ve şeffaf film, optimal sürüş deneyimi ve görüş netliğini korumak üzere ışık, GPS ve telefon sinyalleri gibi diğer ışınların geçmesini sağlarken sadece kızılötesi ışınları filtrelemek üzere tasarlanmış olması nedeniyle metal filmlere oranla daha avantajlı.
Dış detaylar
Yarış dünyasından esinlenilen öğeler RN30’da modern bir şekilde yeniden yorumlandı ve düz kapı kolları, çerçevesiz camlar, yüksek teknolojili hava basıncı artırıcı, depo kapakları ve dış kameraları destekleyen tavan ortası kanat gibi yerlere uygun bir şekilde uygulandı. Yarış için üretilen 19 inç alaşımlı hafif jantlar, keskin hatları zengin yüzeylerle bir araya getiriyor.
RN30, tüm teknik zorlukları aşan ve fren elastomerinin dayanıklılığını artırarak zorlu yasal gereksinimleri yerine getiren, çığır açan bir fren hidroliği teknolojisi sunuyor ve modern fren hidroliğinin üstün performansı için yeni bir kriter oluşturuyor.
Çanak koltuk
İnsan gövdesinin etrafında koruyucu bir kabuk oluşturan çanak koltuk, sürücüye maksimum zihinsel ve fiziksel desteği sunmak üzere tasarlandı. Sadece renk olarak değil, aynı zamanda bölüm, pozisyon ve döşeme olarak da farklı olan RN30’un yolcu koltuğu, yardımcı pilotun her an rahat ve dikkatli olmasını sağlamak üzere şekillendirildi.
Koltuklar, yüksek kaliteli yüzeyleri neredeyse sınırsız tasarım seçeneğiyle ve ayrıca çok çeşitli esnek alt katman seçenekleri sunan eşsiz malzeme kombinasyonlarıyla bir araya getiren patentli bir transfer kaplama teknolojisine sahip. Kaplanan yüzey nefes alabiliyor ve yumuşaklık hissi veriyor. Bu nedenle RN30’da yarış pilotunun terlemesine koltuk kılıfı değil, sadece adrenalin hissi neden oluyor.
Koltuk iskeleti ve tabanı, enjeksiyon kalıplı yapılarda sürekli elyaf desteği sağlayan parçalar için bir termoplastik kompozit sistem ile üretildi. Metalin yerini alacak bu büyük adım, koltuğun daha hafif olmasını sağlarken optimum dayanıklılığı ve sertliği koruyor. İki koltuklu parçaların son şekli, şeritler veya laminatlar gibi yarı bitmiş ürünlerin ve enjeksiyon kalıplı bileşenlerin uyumlu kombinasyonu ile sağlanıyor. Böylece, parça testi tesislerinin ve işleme teknolojilerinin desteklenmesi sayesinde karmaşık geometriler mümkün oluyor.
Bagaj
RN30 konsept otomobilde koltukların arkasında bulunan alan, tamamen işlevsellik üzerine tasarlandı. Kullanım sadeliği ve verimliliğine odaklanan her bir parça, dikkatli bir şekilde seçildi ve tasarlandı.
RN30, bagaj zemini için yarı yapısal sandviç çözümlerine sahip. Bu son derece hafif ve katı, spreyle emdirilmiş poliüretan yapılar, temel malzeme olarak ise uzun bir elyaf destekli yüzey katmanından ve bir kağıt petekten oluşuyor. Bu özellik sayesinde geleneksel malzemelere oranla ağırlık büyük oranda azalıyor ve ayrıca oldukça etkili bir üretim süreci elde ediliyor.
i30 tasarım öğeleri
RN30’da iç kısım “sıfırdan” oluşturulmuş bir yarış karakteri sergilerken, gösterge paneli ve kapılarda ise i30 üretim otomobilinin öğeleri yer alıyor. Bu öğeler, olumsuz ağırlıklar çıkartılarak oluşturulan modern bir hafiflik hissi sağlayan zengin yüzeylerle nitelendiriliyor.
Su bazlı tutkal, doğal elyafları güçlendiriyor ve yüksek kaliteli tasarım için çeşitli şekillerde son kat uygulaması yapılabilecek olan gösterge panelleri ve kapı panelleri gibi otomobil kompozitleri için çevre uyumlu, boyutsal açıdan istikrarlı ve en önemlisi hafif bir çözüm sağlıyor.
Yenilikçi yarış arayüzü
Yarış pilotunun ihtiyaçlarına yanıt veren RN30’un direksiyonu, direksiyon mili ve pedalları, yarış ergonomisine uygun olarak hassas bir şekilde tasarlandı. Emniyetli ve başarılı bir yarış için hızlı ve kolay erişimli bilgiler son derece önemli. Bu doğrultuda RN30, standart göstergelerin yanı sıra direksiyonun ortasına monte edilen ikinci bir ekran üzerinde yarış ve pist bilgilerini gösteriyor. Dönen donanımın içerisinde yer alan sade, ancak oldukça etkileyici grafik seviyesi, bu özelliğin geleceğin yarış otomobillerinde yer almasına ilham verebilir.
Yeni alev geciktirici ve kimyasal maddelere dayanıklı poliftalamidle, minyatürleştirme, fonksiyonel entegrasyon ve tasarım özgürlüğüne yönelik talepler karşılanabiliyor. Bu, özellikle çok çeşitli sıcaklıklarda giderek zorlu hale gelen çalışma koşulları altında kullanılan parçalar için geçerli. Poliftalamid, elektronik parçalarda ve ayrıca motor yakınında yer alan yapısal parçalarda ve sıcak, agresif ortamlarla ve farklı yakıtlarla temas eden şanzıman kutularında kullanılıyor.
Çelik kafes
Yuvarlak ve gerçek anlamda kapsayıcı yapısıyla şık çelik kafes, gösteri arabası ve makul bir yarış arabası arasında sağlıklı bir denge olmasını sağlıyor. Yolcu koltuğunun arkalığı için bir montaj noktası olarak kullanıldığında emniyeti artırıyor ve ağırlığı azaltıyor.
Bir yarış pistinde maksimum hızla giderken, sürücünün farklı emniyet sistemlerinde yer alan dayanıklı ve güvenilir malzemelerin kalitesine güvenebilmesi son derece önemli. Elastik kaplamaya sahip dünyanın ilk genişletilmiş termoplastik poliüretanı, uzun süreli dayanıklılığı ve üstün esnekliği nedeniyle RN30’un denge çubuğu tamponunda kullanıldı.
BASF Hakkında
BASF olarak sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratıyoruz. Ekonomik başarıyı, sosyal sorumluluk ve çevre korumasıyla birleştiriyoruz. Yaklaşık 112.000 BASF Grup çalışanı, neredeyse her ülke ve sektörde faaliyet gösteren müşterilerimizin başarısı için gayret gösteriyor. Ürün portföyümüz; Kimyasallar, Performans Ürünleri, Fonksiyonel Ürün ve Çözümler, Tarımsal Çözümler ile Petrol ve Gaz şeklinde beş segment altında toplanıyor. BASF 2015’te 200 milyar TL’yi aşkın (70 milyar Avro) yıllık satış rakamına ulaştı. BASF hisseleri Frankfurt borsası (BAS), Londra borsası (BFA) ve Zürih borsasında (AN) işlem görmektedir.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..