KAPALI Baskı Balata

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sinanknc

Profesör
136
Arkadaşlar merhaba aracım fiat fiorino 1.3 75 hp 61.600 kmde boştayken aracın debriyajına bastığımda sesi değişiyor uğultu tarzı bi ses geliyor. Baskı balata bitmek üzere heralde ancak şuan hem nakit hem de hastalık durumlarından dolayı değiştiremiyorum. Acaba çok sorun çıkartır mı bu durum? Ne gibi zararları olur?
 
Bence bitebilir km erken değil.Baskı balatanın ömrü aracı kullanmanızla alakalı aracı uzun süre özellikle yokuşta kavrama noktasında tutarak , debriyajdan ayağı çok hızlı çekerek ve debriyaja çok basarak baskı balatayı erken km lerde bitirmek mümkün.Kavradığı sürece sıkıntı olmadığını düşünüyorum vitesi çok zorlayarak geçirmediğiniz sürecede bir zararı olmaz bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Bana da çok erken geldi ama aracın en az 45 bin kmsi istanbul trafiğinde geçti. Sabah akşam köprü trafiği.. bir de aşırı trafikte kalınca bazı viteslere zor geçiyor 1.vitese mesela ayrıca geri vites fiorinoların kronik zorunu ona da zor geçiyor 3.vitesten geri vites yaparak ses yapmamasını sağlıyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokhanatesoglu
uğultu geliyordur debriyaja basınca keser bırakınca geri başlar, bunun 2 sebebi var ;

1- debriyaj rulmanı
2- prizdirek bilyası

farklı bir kütür kütür seste çok yüksek kmlerde gelir buda grup dişlisidir aynı şekilde debriyaja basınca geçer.
sizde ki ses yüksek ihtimal debriyaj rulmanından kaynaklıdır, Fiat araçları debriyajı çok altta kavrar kavrama noktası yok olacak kadar yukarı çıktıysa ve kaçırma yapıyorsa bitik diyebiliriz fakat sesten ötürü tek diyebileceğim şey rulmandır, zararı yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
beyler istanbul trafğinde her şey bitebilir :D o yüzden çok kasmamak lazım. arabada 60 küsürlerde. çok normal. arkadaş ankarada veya konyada olsa tamamda. hacı istanbul diyorsunuz.
 
uğultu geliyordur debriyaja basınca keser bırakınca geri başlar, bunun 2 sebebi var ;

1- debriyaj rulmanı
2- prizdirek bilyası

farklı bir kütür kütür seste çok yüksek kmlerde gelir buda grup dişlisidir aynı şekilde debriyaja basınca geçer.
sizde ki ses yüksek ihtimal debriyaj rulmanından kaynaklıdır, Fiat araçları debriyajı çok altta kavrar kavrama noktası yok olacak kadar yukarı çıktıysa ve kaçırma yapıyorsa bitik diyebiliriz fakat sesten ötürü tek diyebileceğim şey rulmandır, zararı yok :)
Debrijaya basınca ses geliyor sadece bırakınca kesiliyor videoya çektim ama tam anlaşılmıyor. Kavrama değişmedi kaçırmada yapmıyor dediğim gibi sadece aşırı trafikte bazen viteslere zor geçiyor. Zararı yoksa durumlar düzelince ilgilenirim. İlginiz için teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Debrijaya basınca ses geliyor sadece bırakınca kesiliyor videoya çektim ama tam anlaşılmıyor. Kavrama değişmedi kaçırmada yapmıyor dediğim gibi sadece aşırı trafikte bazen viteslere zor geçiyor. Zararı yoksa durumlar düzelince ilgilenirim. İlginiz için teşekkürler :)
hocam ona bir baktırın anormal durum olabilir, diyafram yayları kırmış olabilir..
 
damdan düşenin halinden damdan düşen anlar bende gider daha böyle demiştim sienam vardı o zamanlar meğer gitmiyormuş :-))) madem yaptırmayacaksın en azından bir sorun olduğu zaman seni çekebilecek ya da usta getirebilecek birilerinin telefonunu yanında bulundur ki sıkışınca İMDAT diyebileceğin bir yer olsun derim
 
damdan düşenin halinden damdan düşen anlar bende gider daha böyle demiştim sienam vardı o zamanlar meğer gitmiyormuş :))) madem yaptırmayacaksın en azından bir sorun olduğu zaman seni çekebilecek ya da usta getirebilecek birilerinin telefonunu yanında bulundur ki sıkışınca İMDAT diyebileceğin bir yer olsun derim
Eyvallah usta çok sağol öyle tanıdıkları telefona kaydedeyim :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...