Arabamız Accent Era 2009 model Select donanım 1,4 otomatik. 141.000 km den 159.000 km ye kadar bizdeydi. Bu süreçte 1,5 ay sürekli kullanma fırsatı bulduğum için garaj başlığında tanıtmak istedim.
Artıları:
Cruise control
Arka ön park sensörü
Usb ve aux girişli medya oynatıcı
Fonksiyonel saklama alanları
Yedek parça bolluğu
Yedek parça ucuzluğu
Bakımlarının ucuzluğu
Motorunun canlılığı
Orta kol dayama
Dijital ve güçlü klima
Eksileri
Yol tutuş
Kapıların yarı açık şekilde klikleyip kalmaması
Şanzımanınyakıta ve performansa törpüsü
Direksiyonun deri olmaması
Yalıtımın hiç olmaması
Direksiyonun ileri geri ayarının olmaması
Hassas direksiyon kutusu
Direksiyon hissizliği
Bagaj havuzunun karton olması çabuk deforme oluyor
Radyosunun zayıf olması
Seslerin orta yüksek sesten sonra bozuluyor oluşu
Şanzımandan dolayı ciddi yakıt sarfiyatı yapması
Arabayla uzun yol tecrübemde 205 sabit hızla yeni İstanbul-İzmir otobanında sürme fırsatı buldum.Dengeli bir araba olmadığı, hızlandıkça hiç bir şekilde downforce yapamadığı gittikçe parmak uçlarında yola değen tekerleri hissedebiliyorsunuz.Normal bir C segment arabanın viraj limitlerinin yarı hızında bile zorlanan bir araba Era.Bu kadar kötü yol tutuşun yanında lpg ye uyumlu motoru ucuz maliyetle yürütülebilir oluşu ve bagajının genişliği sevilen bir araba yapıyor Türkiye’de.
Direksiyon altında kapıdan orta konsola kadar uzanan birşeyleri sürücünün elinde tutmasına, gözünü yoldan ayırmasına gerek kalmadan ıvır zıvırını koyabileceği bir göz mevcut.Orta konsolda 2 tane bardaklık, 1 tane gözlüklük,iphone 5 sığabilecek bir açık göz mevcut.Işıklı bir torpido gözü mevcut.Kapı içleri geniş 1,5 litreşer su alabiliyor.Ön iki koltuk öne arkaya ayarlanabiliyor üstüne üstlük sırt ayarlar gibi oturduğunuz minderinde açısı değişebiliyor.Arkada şaft tüneli yok gibi.3 kişi arkada rahat oturabilir.
Görüş açıları yeterli ekstrası yok eksiği de yok.Aynaların kör noktaları çok güzel ayarlanmalı.
Süspansiyonlar konfor odaklı idare eden bir konforu var.Koltukları çok rahat yanal destekler yetersiz.Uzun ömürlü bir kumaş var bej koltuklarda.
Motor altta da üst devirde de yaklaşık tork değerleri veriyor.Homojen dağılmış tork ve tork konvertör 4 ileri ile lineer bir hızlanma veriyor.Motor insancıl kullanımlarda 8 litrelerde yakar iken gaza oturduğunuzda ortalamaları 14-15 lerde görmeniz çok olası.
Kronik Sorunları: Direksiyon kutusunun arızaları meşhur.Camların açıldıktan sonra kapanması esnasında eğer üzerinde bir ağırlık olarak kolunuz vs varsa mekanizma orda ruhunu veriyor.Arka cam rezistansları çabuk bozuluyor.Paslanmayı seven metal iskeletinde boyasız 1 gün geçirmemenizi tavsiye ederim.
Artıları:
Cruise control
Arka ön park sensörü
Usb ve aux girişli medya oynatıcı
Fonksiyonel saklama alanları
Yedek parça bolluğu
Yedek parça ucuzluğu
Bakımlarının ucuzluğu
Motorunun canlılığı
Orta kol dayama
Dijital ve güçlü klima
Eksileri
Yol tutuş
Kapıların yarı açık şekilde klikleyip kalmaması
Şanzımanınyakıta ve performansa törpüsü
Direksiyonun deri olmaması
Yalıtımın hiç olmaması
Direksiyonun ileri geri ayarının olmaması
Hassas direksiyon kutusu
Direksiyon hissizliği
Bagaj havuzunun karton olması çabuk deforme oluyor
Radyosunun zayıf olması
Seslerin orta yüksek sesten sonra bozuluyor oluşu
Şanzımandan dolayı ciddi yakıt sarfiyatı yapması
Arabayla uzun yol tecrübemde 205 sabit hızla yeni İstanbul-İzmir otobanında sürme fırsatı buldum.Dengeli bir araba olmadığı, hızlandıkça hiç bir şekilde downforce yapamadığı gittikçe parmak uçlarında yola değen tekerleri hissedebiliyorsunuz.Normal bir C segment arabanın viraj limitlerinin yarı hızında bile zorlanan bir araba Era.Bu kadar kötü yol tutuşun yanında lpg ye uyumlu motoru ucuz maliyetle yürütülebilir oluşu ve bagajının genişliği sevilen bir araba yapıyor Türkiye’de.
Direksiyon altında kapıdan orta konsola kadar uzanan birşeyleri sürücünün elinde tutmasına, gözünü yoldan ayırmasına gerek kalmadan ıvır zıvırını koyabileceği bir göz mevcut.Orta konsolda 2 tane bardaklık, 1 tane gözlüklük,iphone 5 sığabilecek bir açık göz mevcut.Işıklı bir torpido gözü mevcut.Kapı içleri geniş 1,5 litreşer su alabiliyor.Ön iki koltuk öne arkaya ayarlanabiliyor üstüne üstlük sırt ayarlar gibi oturduğunuz minderinde açısı değişebiliyor.Arkada şaft tüneli yok gibi.3 kişi arkada rahat oturabilir.
Görüş açıları yeterli ekstrası yok eksiği de yok.Aynaların kör noktaları çok güzel ayarlanmalı.
Süspansiyonlar konfor odaklı idare eden bir konforu var.Koltukları çok rahat yanal destekler yetersiz.Uzun ömürlü bir kumaş var bej koltuklarda.
Motor altta da üst devirde de yaklaşık tork değerleri veriyor.Homojen dağılmış tork ve tork konvertör 4 ileri ile lineer bir hızlanma veriyor.Motor insancıl kullanımlarda 8 litrelerde yakar iken gaza oturduğunuzda ortalamaları 14-15 lerde görmeniz çok olası.
Kronik Sorunları: Direksiyon kutusunun arızaları meşhur.Camların açıldıktan sonra kapanması esnasında eğer üzerinde bir ağırlık olarak kolunuz vs varsa mekanizma orda ruhunu veriyor.Arka cam rezistansları çabuk bozuluyor.Paslanmayı seven metal iskeletinde boyasız 1 gün geçirmemenizi tavsiye ederim.