KAPALI benzin vs dizel v40

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KeremDK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KeremDK

Profesör
204
arkadaşlar eylül ekimi beklemedkteyim v40 alacağım. yanlız şöyle bir ikilemde kaldım bugun gördüm ki 0 v40 t3 benzinli momentum(boş) paket 109a düşmüş. baktığım model ise 2014 dizel r design paket idi bununda yaklaşık fiyatıda 95e kapatırım diye düşünüyorum.
şimdi soruma gelecek olursak ben yılda 20k yol yapıyorum bazende geçiyorum bunu.
t3 motor 30kda bir bakıma giriyor ama isatnbul içi yaklaşık 9-10 litre yakacağını düşünürsek,
dizel d2 motorda 5lt civarlarında olacağını düşünüyorum. sizce 2014 model full bir dizel arabamı mantıklı yoksa son model makyajlı benzinli ve bakımı 30kda bir olan araç mı siz olsanız napardınız?
not: d2 motor 115hp. t3 152 hp.
 
Dizel V40 hiç yürümüyor, 1.5 t3 de çok güzel motor. Bence benzinli olan alınmalı, yakıt sarfiyatı tabiki yüksek olur ancak her gaza bastığınızda doğru tercihi yaptığınız için mutlu olursunuz.
 
D2 motor manuel mondeo,c4 picasso mcp da 6-6.5 yakıyordu haberiniz olsun 5 litre biraz fazla iyimser olur. Her şey bence performans-yakıt bekletinize bağlı 20k km baya sınırda. D2 performansı çokta kötü değil bence hem daha dolu olması ve daha az yakması ile çok daha rahat edersiniz. İstanbul trafiğinde kaç kere o performansa ihtiyacınız olacak ki zaten hız kolidoru olayı da geldi isteseniz de basamayacaksınız :(
 
Kaba bir hesapla yıllık yakıt maliyeti yarı yarıya olur ki yaklaşık 4500 lira cebinize kalır. Bir de boş paket V40 pek hoş durmuyo, ama R-Design gerçekten çok şık. Eğer ikinci el temiz ve düşük kilometreli bir tane varsa ben D2 olanı seçerim. Mutlaka performans açısından fark vardır T3 ile ama yarı yarıya maliyet ve dolu arabaya binmek gibi bence daha önemli avantajları var D2'nin.
 
verdikleri performans birbirlerine yakın olsa tamamda, arada çok ciddi oranda performans farkı var..
Biraz elma/armut gibi her ne kadar iki araç aynı da olsa..
Bu hız koridorununda biraz heves kırdığını düşünürsek ben D2 + Chip tercihini kullanıyorum :)
 
verdikleri performans birbirlerine yakın olsa tamamda, arada çok ciddi oranda performans farkı var..
Biraz elma/armut gibi her ne kadar iki araç aynı da olsa..
Bu hız koridorununda biraz heves kırdığını düşünürsek ben D2 + Chip tercihini kullanıyorum :)
yok ya ben chipe hiç olumlu yaklaşmıyorum alırsam stock kullanıcam. ki perfomansa çokta takmamaya başlıyorum istanbulda basabildiğim max 150 yani
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
yok ya ben chipe hiç olumlu yaklaşmıyorum alırsam stock kullanıcam. ki perfomansa çokta takmamaya başlıyorum istanbulda basabildiğim max 150 yani

O zaman D2...
Bende bu son uygulamadan sonra alırsam bir Mondeo, chip yaparım .. ara sıra adam gibi gitsin, sürünmesin düşüncesindeyim... yoksa mağlesef biraz iyi dicek arabaların (1.6Turbo Benzin veya 2.0 dizel ler) potansiyellerini yaşamak artık çok zor.
 
0 km D2 v40 almış birisi olarak söylüyorum. Şimdi olsa benzinli alırdım, bende alalı 2 yıl oldu ve 42k kmde şuan aracım. Yine de benzinli alırdım. Tek söyleyeceğim şey bütçeyi zorlayın en boş paketini almayın.
 
40k km bakımım da 1200 civarı tuttu ekstra olarak sadece rot-balans ayarı yapıldı bu bakımda. 30k da 1 bakıma giren benzinliyi ona göre hesaplayın. Ayrıca yılda 30 km yapmazsanız bu sefer yılda 1 bakıma girmeniz gerekir onu da hesaba katmayı unutmayın hocam.
 
40k km bakımım da 1200 civarı tuttu ekstra olarak sadece rot-balans ayarı yapıldı bu bakımda. 30k da 1 bakıma giren benzinliyi ona göre hesaplayın. Ayrıca yılda 30 km yapmazsanız bu sefer yılda 1 bakıma girmeniz gerekir onu da hesaba katmayı unutmayın hocam.

T3 te senede 1,d2 de senede 2 defa bakıma girecek.1000 lira bakımı desek 1000 lira da benzine yatırılır :) Bence direk t3 :) Mümkünse inscription


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ya bu motor Focus da kullanılan 1.6tdci değil mi? Niye hiç gitmiyor? Şanzıman mı, yoksa daga mı ağır?

Kullananlar için soruyorum, mesela Dsg li bir golf 7 tdi dan kötü mü gidiyor?
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Bu arada eğer benzinli alınacaksa 2nci alınmasında fayda var...
2nci eli çok hızlı bir araç olmadığı, hemde benzinli olduğu için iyi bir rakama alınabilir...
 
Ya bu motor Focus da kullanılan 1.6tdci değil mi? Niye hiç gitmiyor? Şanzıman mı, yoksa daga mı ağır?

Kullananlar için soruyorum, mesela Dsg li bir golf 7 tdi dan kötü mü gidiyor?
Ben o motoru mondeo ve picasso ile kullandım. Mondeo vs Superb kıyaslarsam Performans olarak çok fark yok. V40-golf bakarsak arada sağlam bir ağırlık farkı var ama güç farkı çok fazla değil. Golf daha iyidir diye düşünüyorum
 
Foruma normalde bir şeyler yazmam ama böyle hayati bir konu olunca yazmak istedim. D2 v40 kullanıyorum. Motorun karakteri bir yana aracın ağırlığı nedeniyle şehir içinde çok yakıyor. Şehirler arası yolda 4 kişi+bagaj 4.2-4.5 arası yakabilirsin ancak şehir içinde 6.5 litre gibi. Ki küçük şehir için bu değer İstanbul'da sıkışık trafikte 7-7.5 litrelerde gezersin. Eğer t3 motor İstanbul trafiğinde gerçekten 9 litre yakıyorsa t3ü tercih etmelisin kesinlikle.
Motor sesi hiç eksilmiyor, motor yalıtımından çok motorun gürültülü çalışmasından dolayı sanırım çünkü dışarıya da çok ses veriyor.
Onun haricinde alt devirler biraz ölü. Bendeki premium paket, gaz tepkisinden memnun değilim sürüş modu seçimi olmamasından veya şanzımanın yazılımıyla ilgili bir şey. Gaza 1 cm basarsan yürümüyor 1.5cm bastığında sanki daha çok basmışsın gibi davranıyor, onun da çözümü aracı sportta kullanmak. Sporta çekince böyle bir sorun kalmıyor ve daha stabil oluyor gaz tepkisi. Bunun dizel motorla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama bilirsen iyi olur.
 
Son düzenleme:
Ya bu motor Focus da kullanılan 1.6tdci değil mi? Niye hiç gitmiyor? Şanzıman mı, yoksa daga mı ağır?

Kullananlar için soruyorum, mesela Dsg li bir golf 7 tdi dan kötü mü gidiyor?
v40 dan önce 1.6 hdi manuel c4 'üm vardı. O daha seriydi volvodan. Bence diğerleri gibi gitmemesinin temel nedeni ağırlık, ancak şanzımanın da azımsanamayacak bir katkısı var buna. Sürerken de bazen şanzımanın beni kısıtladığını hisssediyorum.
 
Anladım arkadaşlar, ben merakımdan sormuştum ama genel bir fikir verdi..
Bu durumda hem ağırlık hem şanzıman dan kaybedeceğini düşürsek(otomatikler için), Golf den kötü gideceği aşikar ki yakıtının fazla olasıyla da bunu gösteriyor ... yani benim için çekilmez seviyede gitmiyor o zaman o araç ..

Bu arada dizelin 6.5 -7.5 yaktığı yerde 150hp lik benzinli 9 yakmaz, en az 10-5 falan yakar..
Alacak arkadaş tabiki 9 yaktırabilir, ama dizeliyle de aynı arkadaş 5-5.5 gider
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...