AÇIK Bir Garip Çekiş Problemim Var Bana Bir Akıl Verin Lütfen?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Gökhan61
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
1,562
42
Marka
Renault
Arkadaşlar tuhaf bir derdim var akıl akıldan üstündür para harcamadan evvel sizlere de danışmak istiyorum.

Geçen hafta tekirdağdaydım. Araba normal çalışıyor yürüyor sıkıntı yoktu. 5dk benzinlikte klima açık rolantide çalıştırdım su aldım çocuklara vs.
Geri döndüm yola çıktım arabada bir anormallik var. Sanki sürekli gaza bas çek yapıyormuşum gibi silkeleniyor gaz yemiyor arkadanda kapkara duman atıyordu. Sonra gaza bas çek yaparak bir şekilde toparlıyorum dumanı kesiyor mermi gibi gidiyor. Tekirdağ sanayiye attım kendimi orada Ömer Auto var Ömer usta yolu düşen gitsin mükemmel bir ustadır işinide iyi yapar. Baktı etti elektrovana arızalı dedi. Gerçektende balata spreyiyle temizledik bikaç kez yere vurduk düzeldi araba. 1-2 dk tur attık döndük gene aynı. Sonra bir daha tekrarladık aynı işlemi döndük geldik gene aynı. Her neyse eve gittim hemen orjinal parçasını sipariş ettim.

Gelen parçayı takıp çalıştırdım. Bu kezde 2400 devirlere kadar sanki turbo yokmuş gibi davranmaya başladı. Sonrasındada hızlanma isteksizdi. Eski parçayla daha performanslı çalışıyordu öyle diyeyim. Yenide sadece silkeleme yapmıyor. Sonra bir şekilde Trabzona attım kendimi. Burada başka bir yan sanayi parça denedik. Yine eski parçamla aynı çalıştı. Sonra direk üreticisinden parçayı sipariş ettik. Gelen parçada arabadan çıkanla birebir aynı çalışıyordu.

2 farklı özel servise gittim ve bana söyledikleri şey egr valfinin açık kaldığıydı. Şimdi benim arabada soft bir yazılım var ve egr güya sistemde kapalı. Yetkili servisten tanıdık bir cotech bir abimi aradım. Bana egr nin zaten bizim arabaların bazılarında takılı olsa bile fişinin sökük olduğunu yani aktif çalışmadığını söyledi. EGR yi kendin sök tornacıda bir demir parçası yaptır birde öyle dene eğer düzelirse ona göre egr alırsın dedi. Şimdi elektrovananın elektrik tesisatında sıkıntı var diyelim, şayet fişini sökersem sesli uyarı sistemi "enjeksiyon sisteminde sorun var en yakın röno servisine başvurun" diye bağırıyor demekki elektrik hattıda sorunsuz.

Şimdi buraya kadar herşey güzel. Lakin egr arızalıysa ilk 2 denemede elektrovanaya balata spreyi sıktığımızda araba geçicide olsa neden düzelsin?
Hadi elektrovana bozuk diyelim, denediğim diğer 4 parçanın 3 tanesi orjinaldi sıfırdı ve hepsimi bozuktu da bu araba düzelmedi?
Sizce sorun başka bir noktada mı?

Aynı cotech abim bizim araçların turbolarında küçük hareketli kanatçıklar olduğunu, bu kanatçıkların arızalanması durumunda görev yapmadıklarını ve benzer bir sorunun olabileceğini söyledi. Hadi bu varsayımıda cebe koyalım, o zaman balata spreyiyle temizlemede bu mekanik arıza nasıl kayboldu?

Beynim yandı hareket etmeden evvel size sormak istiyorum. İlk yapacağım müdahale egr yi söküp körleyerek deneme yapmak. Ama düzelmezse sonrası için sizce ne yapayım?
 
Çözüm
Turbo valfini ve o valfe giden borulari kontrol edin oncelikle. Cozulmezse turbonun varsa wastegate'ine, yoksa sizin bahsettiginiz vnt denilen kanatcik sistemine baktirin. Bir ihtimal wastegate klapesinde de sorun olabilir.

Sorun cok yuksek ihtimalle turbonun wastegate sisteminde.
Bana da sorun turbodan dolayı geldi. Turbo hortumlarında delik bile olsa basınç düştüğünden tam yanma gerçekleşmiyor araç kara duman atmaya başlıyor.
 
Turbo valfini ve o valfe giden borulari kontrol edin oncelikle. Cozulmezse turbonun varsa wastegate'ine, yoksa sizin bahsettiginiz vnt denilen kanatcik sistemine baktirin. Bir ihtimal wastegate klapesinde de sorun olabilir.

Sorun cok yuksek ihtimalle turbonun wastegate sisteminde.
 
Çözüm
Turbo valfini ve o valfe giden borulari kontrol edin oncelikle. Cozulmezse turbonun varsa wastegate'ine, yoksa sizin bahsettiginiz vnt denilen kanatcik sistemine baktirin. Bir ihtimal wastegate klapesinde de sorun olabilir.

Sorun cok yuksek ihtimalle turbonun wastegate sisteminde.
Destekliyorum kesinlikle.
 
Turbo valfini ve o valfe giden borulari kontrol edin oncelikle. Cozulmezse turbonun varsa wastegate'ine, yoksa sizin bahsettiginiz vnt denilen kanatcik sistemine baktirin. Bir ihtimal wastegate klapesinde de sorun olabilir.

Sorun cok yuksek ihtimalle turbonun wastegate sisteminde.
2 adet valf var 2 side sıfır takıldı hortumları kontrol edildi bir sorun yok. wg sökülüp temizlendi ayrıca wg hortumunu körleyerek wg te sıkıntı varmı yokmu test ettik herhangi bir sorun yok.

Şimdi işin ilginci valflerden birini temizledik ilk etapta araba düzeldi sonra aynı oldu. Sonra yine temizledik yine düzeldi ve yine eski haline döndü. Elimde 2 tane valf mevcut. Eskisini takınca bas çek yapıyormuşum gibi silkeleniyor ve sonra toparlıyor. Yenisini takınca silkelenme yok ama düşük viteslerde 2100 daha yüksek viteslerde ise 3000 devire kadar turboda kimseler yok. Bu arada inceden bir turbo sesi geliyor normal 1800 devirlerde ama bişeyler basıncın kısılmasına engellenmesine sebep oluyor gibi. Cumartesi günü egr yi körleyip deneyeceğiz. Şayet sıkıntı egr de ise yenisini takacağız.
 
Turbo gobeginden ya da krank havalandirmadan emmeye yag cekiyor olabilir araba. Cunku valflerin ici yaglandiginda bu sorunu yapar, balata spreyi ile temizletince sorun gecici olarak cozulur. Ama hala yaglanma devam ederse tekrarlar. Bir de boru icindeki yaglanmayi kontrol edin.
 
Turbo gobeginden ya da krank havalandirmadan emmeye yag cekiyor olabilir araba. Cunku valflerin ici yaglandiginda bu sorunu yapar, balata spreyi ile temizletince sorun gecici olarak cozulur. Ama hala yaglanma devam ederse tekrarlar. Bir de boru icindeki yaglanmayi kontrol edin.
Tamamdır bunuda yapılacaklar listesine ekleyeyim o halde. Çok teşekkürler. Hiç anlamıyorum bu turbo sistemlerinden. Sağa sola elletmeden evvelde araştırıyorum olası sebepleri.
 
Turbo gobeginden ya da krank havalandirmadan emmeye yag cekiyor olabilir araba. Cunku valflerin ici yaglandiginda bu sorunu yapar, balata spreyi ile temizletince sorun gecici olarak cozulur. Ama hala yaglanma devam ederse tekrarlar. Bir de boru icindeki yaglanmayi kontrol edin.
Hocam peki misal bikaç kez silkelendikten sonra toparlaması ve dumanı kesmesi turbonun bir sorunu olmadığı ve çevresindeki sistemlerden (wg vb) sıkıntı olduğu anlamına gelebilir mi?
 
EGR valfini değiştirdik ama elektrovanadan sonra olduğu gibi araba daha kötü oldu. İyi kötü bir yerden sonra turbo devreye giriyordu şimdi basınç sürekli düşük. Hatta ilk marş yaptık araba bildiğiniz yatak/sübap vurma sesine benzer bir sesle çalışmaya başladı. Sonra düzeldi. Clip e bağladık rolantideki turbo basıncı normal lakin gaza bastıkça beyinin talep ettiği basınç ile turbonun verdiği basınç farklı. Turbo az basıyor devir yükseldikçe fark dahada çok açılıyor.

Şimdi bütün turbo hortumları hatta turbo sökülerek kontrol edilecek. yırtık kaçak vs varmı bakılacak. Lakin ben sorunun bunlardan olduğunu düşünmüyorum. WG çalışıyormuş. Bu araba hiç basmıyor değildi egr yi değişene dek bir noktaya kadar basınç kesik kesik gelsede o noktadan sonra koparıp gidiyordu. Ustamın demesine benim turbom değişken geometriliymiş. Turbo geometrisi bozulmuş olabilir dedi. Şimdi kara haberi bekliyorum.
 
Arkadaşlar sıkıntı çözüldü araba tam performans çalışamasada bu halinede şükür diyeceğim artık. Turbonun vgt kanatçıkları eğilmiş. sıkıştığı için düzgün çalışamıyormuş. Şu an turbo 2000 devirden sonra devreye giriyor tam randımanlı olduğunu söyleyemem. Kalıcı çözüm komple rektefiyesinden geçiyormuş. Aklıma yatmasada şimdilik Trabzonda yapılabilecekler sanırım bu kadar. Vakit ayıran herkese teşekkürler.