Arkadaşlar tuhaf bir derdim var akıl akıldan üstündür para harcamadan evvel sizlere de danışmak istiyorum.
Geçen hafta tekirdağdaydım. Araba normal çalışıyor yürüyor sıkıntı yoktu. 5dk benzinlikte klima açık rolantide çalıştırdım su aldım çocuklara vs.
Geri döndüm yola çıktım arabada bir anormallik var. Sanki sürekli gaza bas çek yapıyormuşum gibi silkeleniyor gaz yemiyor arkadanda kapkara duman atıyordu. Sonra gaza bas çek yaparak bir şekilde toparlıyorum dumanı kesiyor mermi gibi gidiyor. Tekirdağ sanayiye attım kendimi orada Ömer Auto var Ömer usta yolu düşen gitsin mükemmel bir ustadır işinide iyi yapar. Baktı etti elektrovana arızalı dedi. Gerçektende balata spreyiyle temizledik bikaç kez yere vurduk düzeldi araba. 1-2 dk tur attık döndük gene aynı. Sonra bir daha tekrarladık aynı işlemi döndük geldik gene aynı. Her neyse eve gittim hemen orjinal parçasını sipariş ettim.
Gelen parçayı takıp çalıştırdım. Bu kezde 2400 devirlere kadar sanki turbo yokmuş gibi davranmaya başladı. Sonrasındada hızlanma isteksizdi. Eski parçayla daha performanslı çalışıyordu öyle diyeyim. Yenide sadece silkeleme yapmıyor. Sonra bir şekilde Trabzona attım kendimi. Burada başka bir yan sanayi parça denedik. Yine eski parçamla aynı çalıştı. Sonra direk üreticisinden parçayı sipariş ettik. Gelen parçada arabadan çıkanla birebir aynı çalışıyordu.
2 farklı özel servise gittim ve bana söyledikleri şey egr valfinin açık kaldığıydı. Şimdi benim arabada soft bir yazılım var ve egr güya sistemde kapalı. Yetkili servisten tanıdık bir cotech bir abimi aradım. Bana egr nin zaten bizim arabaların bazılarında takılı olsa bile fişinin sökük olduğunu yani aktif çalışmadığını söyledi. EGR yi kendin sök tornacıda bir demir parçası yaptır birde öyle dene eğer düzelirse ona göre egr alırsın dedi. Şimdi elektrovananın elektrik tesisatında sıkıntı var diyelim, şayet fişini sökersem sesli uyarı sistemi "enjeksiyon sisteminde sorun var en yakın röno servisine başvurun" diye bağırıyor demekki elektrik hattıda sorunsuz.
Şimdi buraya kadar herşey güzel. Lakin egr arızalıysa ilk 2 denemede elektrovanaya balata spreyi sıktığımızda araba geçicide olsa neden düzelsin?
Hadi elektrovana bozuk diyelim, denediğim diğer 4 parçanın 3 tanesi orjinaldi sıfırdı ve hepsimi bozuktu da bu araba düzelmedi?
Sizce sorun başka bir noktada mı?
Aynı cotech abim bizim araçların turbolarında küçük hareketli kanatçıklar olduğunu, bu kanatçıkların arızalanması durumunda görev yapmadıklarını ve benzer bir sorunun olabileceğini söyledi. Hadi bu varsayımıda cebe koyalım, o zaman balata spreyiyle temizlemede bu mekanik arıza nasıl kayboldu?
Beynim yandı hareket etmeden evvel size sormak istiyorum. İlk yapacağım müdahale egr yi söküp körleyerek deneme yapmak. Ama düzelmezse sonrası için sizce ne yapayım?
Geçen hafta tekirdağdaydım. Araba normal çalışıyor yürüyor sıkıntı yoktu. 5dk benzinlikte klima açık rolantide çalıştırdım su aldım çocuklara vs.
Geri döndüm yola çıktım arabada bir anormallik var. Sanki sürekli gaza bas çek yapıyormuşum gibi silkeleniyor gaz yemiyor arkadanda kapkara duman atıyordu. Sonra gaza bas çek yaparak bir şekilde toparlıyorum dumanı kesiyor mermi gibi gidiyor. Tekirdağ sanayiye attım kendimi orada Ömer Auto var Ömer usta yolu düşen gitsin mükemmel bir ustadır işinide iyi yapar. Baktı etti elektrovana arızalı dedi. Gerçektende balata spreyiyle temizledik bikaç kez yere vurduk düzeldi araba. 1-2 dk tur attık döndük gene aynı. Sonra bir daha tekrarladık aynı işlemi döndük geldik gene aynı. Her neyse eve gittim hemen orjinal parçasını sipariş ettim.
Gelen parçayı takıp çalıştırdım. Bu kezde 2400 devirlere kadar sanki turbo yokmuş gibi davranmaya başladı. Sonrasındada hızlanma isteksizdi. Eski parçayla daha performanslı çalışıyordu öyle diyeyim. Yenide sadece silkeleme yapmıyor. Sonra bir şekilde Trabzona attım kendimi. Burada başka bir yan sanayi parça denedik. Yine eski parçamla aynı çalıştı. Sonra direk üreticisinden parçayı sipariş ettik. Gelen parçada arabadan çıkanla birebir aynı çalışıyordu.
2 farklı özel servise gittim ve bana söyledikleri şey egr valfinin açık kaldığıydı. Şimdi benim arabada soft bir yazılım var ve egr güya sistemde kapalı. Yetkili servisten tanıdık bir cotech bir abimi aradım. Bana egr nin zaten bizim arabaların bazılarında takılı olsa bile fişinin sökük olduğunu yani aktif çalışmadığını söyledi. EGR yi kendin sök tornacıda bir demir parçası yaptır birde öyle dene eğer düzelirse ona göre egr alırsın dedi. Şimdi elektrovananın elektrik tesisatında sıkıntı var diyelim, şayet fişini sökersem sesli uyarı sistemi "enjeksiyon sisteminde sorun var en yakın röno servisine başvurun" diye bağırıyor demekki elektrik hattıda sorunsuz.
Şimdi buraya kadar herşey güzel. Lakin egr arızalıysa ilk 2 denemede elektrovanaya balata spreyi sıktığımızda araba geçicide olsa neden düzelsin?
Hadi elektrovana bozuk diyelim, denediğim diğer 4 parçanın 3 tanesi orjinaldi sıfırdı ve hepsimi bozuktu da bu araba düzelmedi?
Sizce sorun başka bir noktada mı?
Aynı cotech abim bizim araçların turbolarında küçük hareketli kanatçıklar olduğunu, bu kanatçıkların arızalanması durumunda görev yapmadıklarını ve benzer bir sorunun olabileceğini söyledi. Hadi bu varsayımıda cebe koyalım, o zaman balata spreyiyle temizlemede bu mekanik arıza nasıl kayboldu?
Beynim yandı hareket etmeden evvel size sormak istiyorum. İlk yapacağım müdahale egr yi söküp körleyerek deneme yapmak. Ama düzelmezse sonrası için sizce ne yapayım?