KAPALI Bir Otomobilin Rüzgardan Etkilenmemesi İçin Yapılabilecekler

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sin

Asfalt Kurutucu
10
Selamlar herkese. Forumda açtığım ilk konu olacak.

Citroen-C4-Sedan-Triomphe-Pallas-2006-Photo-03.jpg


otomobilimiz bu. kendisinin ismi balinam :)

Bir takım sorunlarım var bu otomobille ilgili. 5 vites olması ve yalıtımının standart c4'ten zayıf olması dolayısıyla kafa ütülemesi bu arabanın en sinir bozucu tarafı. Bir diğer keyif kaçıran sorunum ise arabanın rüzgardan oldukça fazla etkilenmesi. Standart c4'ün böyle bir sorunu yok fakat bu arabanın kıçına 510mm ek yapılmış olması ve bu yapılırken hiçbir yürüyen aksam önleminin alınmamış olması arabayı rüzgardan etkilenmeye çok açık bir hale getirmiş. Yine bu otomobile özel yanakları bir miktar daha kalın lastikler kullanılması da yan rüzgardan etkilenmeye açık hale getirmiş gibi geldi bana. Sese yalıtımı için belki ileriki dönemlerde subigarage'a teslim ederiz otomobilimizi ama şimdilik önceliğim şu otomobili rüzgarın elinden kurtarmak.

Bunun için ne yapabilirim diye araştırdığımda, c4 için üretilmiş eibach gibi markaların arabanın yüksekliğini azaltan yayları, bilstein gibi kaliteli amortisörler olduğunu gördüm. Açıkçası türkiye'de yaşadığımızdan dolayı ve bu araba tamamen ailenin görev adamı olduğu için yüksekliğini azaltmak beni çok korkutuyor. Bilsein amortisör takımının fiyatı orjinal citroen amortisörlerinin fiyatları ile aynı. Bu seçenek çok cazip geldi fakat bu amortisörleri orjinal c4 yayları ile beraber kullanabilirmiyiz onu bilmiyorum.

Otomobile orjinal parçalar dışında parçalar takarak sürüş karakterini değiştirmek konusunda çok cahilim ve sizden bu konuda yardım bekliyorum.

iyi forumlar.
 
Son düzenleme:
Merhabalar.

Arkaya bagaj üstüne makul ölçüde bir spoilerin size faydası olacaktır. Ama araca yakışan ve işlevsel bir ürün bulunabilir mi bilemem.

Tampon altı spoiler filan da önermek isterim ama arabanın tarzı fazla apaçiye kaçar diye öneremiyorum. Söylediğiniz gibi amortisör&yay düzenlemeleri daha makul çözüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve sin
Amortisör-yay, düşük profil lastikler( ince taban), tam kapalı jant kapakları, kaliteli rüzgara direnci düşük silecekler, küçük anten gibi uygulamalarla birlikte hem yalıtımı hem de rüzgar direncini azaltabilirsiniz.

Bu uygulamalar aracın orijinalliğini de bozmayacağı için negatif yönde bir görüntü de ortaya çıkmayacaktır.

Özellikle Yay-Amotisör ile aracın alçaltılması ve tam kapalı jant kapakları ve ince taban lastik ile hissedilir fark olacaktır.Diğer saydılarım ise ufak tefek belki de hissedilmeyecek olan uygulamalar.

Aracınız spoiler, lip gibi uygulamalara hiç uygun değil malasef onları tavsiye etmem, kaş yaparken göz çıkarmanın anlamı yok.Orjinal yaylarla Bilstein yürür mü, bilmiyorum denemek gerek.

Bir de yan aynalardan çok fazla rüzgar sesi gelir ama onun değiştirmek aracın görüntüsüne çok zarar verecektir.
 
Son düzenleme:
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
lastiklerim henüz 5000km de çok yeniler. Jant lastik değiştirmeyi düşünmüyorum.
lip, spoiler da kesinlikle bu arabaya yakışmayacak şeyler.
Antenin pek rüzgara etki edeceğini sanmıyorum.
Yan aynalardan kastınızı anlamadım. Aynalardan rüzgar gürültüsü duymuyorum ben hiç. Ön cam etrafından geliyor genelde.

Amortisör, yay ve jant lastik ebadını değiştirmek dediğiniz gibi ilk yapılması gereken şeyler gibi duruyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...