AÇIK Birkaç teknik soru

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan crescendo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

crescendo

Senkromeççi
9
Marka
Opel
selam arkadaşlar birkaç teknik sorum var, cevaplarsanız sevinirim.

1) buji ve yakıt filtresi değişeli 17 bin km oldu. herhangi bir arıza yok fakat değiştirsem performansta artış olur mu? olursa ikisinin değişiminde de mi olur, yoksa sadece birinde mi?
2) aksların içinde boşluk var fakat araç boştayken de 100-130 arası titreme yapıyor. 3 kere balans yaptırdım düzelmedi. lastik değişeli 1 sene olmadı. disk ve balata değiştikten sonra böyle olmaya başladı. acaba sorun akslarda mı başka bir şeyde mi? rot balanscı akslarda diyor ama boştayken de yapıyor dediğimde bir şey diyemiyor.
3) disk ve balata değişirken hidroliği de (bosch dot4) değiştirdim fakat makineyle değil manuel olarak sadece ön teker borularındaki hortumdan boşaltılıp, kaba ekleme yaparak. disk ve balata yeni olmasına ve rodaj yapmama rağmen frenler çok kötü tutuyor. üstelik orijinal parça kullandım. havası alındı. ustaya, sistemde çok az hava olsa bile pedal dibe iner mi diye sordum. iner, yani sistemde hava yok frenler böyle demek ki, dedi ama sanmıyorum zira diski değil ama aynı balatayı daha önce de kullandım, gayet iyiydi. neden frenler kötü tutuyor olabilir? ve hidrolik illa makine ile mi değişmesi gerek?
 
3. Soruya yanıt vereyim, fren hidroliğinin illa makine ile değişmesine gerek yok, üstten ekleyerek de değişebilir, önemli nokta kaliperlerden eski yağın komple boşaltılması ve 4 ünden de çekilmesi lazım. Bir de orada bir püf noktası var en uzaktan başlayarak bu işlem yapılmalı diye biliyorum yoksa hava yapma ya da eski yağın diğerlerine tekrar gitme durumu olacaktır. Eğer bunlara dikkat edildiyse sorun olmaması lazım.
Fren tutmuyor derken şikayetinizi betimler misiniz. Fren ayağınızın altında sert mi, yumuşak mı ? Yüksek hızlarda frende uğultu vs var mı ? İyi bir frenci ile yol testine çıkmanızı tavsiye edeceğim. Fren merkezi kaynaklı bir problem de olabilir.
 
1. Soru için
Buji ve yakıt filtrelerinin çalışma prensibini bilmek gerekiyor. Bujiler ömürlerini tamamlamaya yakın çalışma verimleri düşebiliyor bu yüzden değiştirilmesi ile performans artışı alınabilir ancak 17 bin km buji için çok fazla değil, dolayısıyla verimli çalıştıklarını farzedebiliriz.
Yakıt filtresinde herhangi bir tıkanıklık yoksa, yakıt pompasından enjektörlere gelen yakıt basıncını düşürmüyorsa performansa etki etmez. Yine aynı şekilde 17 bin km de yakıt filtresinin tıkanmaya başlaması için çok fazla sayılmaz. Dolayısıyla ikisinden de güç elde edebileceğinizi sanmıyorum

2. Soru için
Öncelikle araç boştayken de akslar dönmeye devam eder, dolayısıyla aracın boşta giderken de titremesi, titremeninakslardan kaynaklı olmadığına işaret etmez. Disk ve balatalar değiştikten sonra titreme hissettiğinizi söylemişsiniz. Eğer kaynağı bu ise fren pedalına bastığınızda hızınıza bağlı olarak titreşimin şiddetleniyor olması gerekirdi.
Fren hidroliği değişiminin makine ile yapılması şart değil. Manuel olarak doğru yapıldığı takdirde sistemde yine hava kalmayacaktır. Azıcık hava kalsa dahi pedal dibe iner mi sorunuza karşılık bildiğim kadarıyla çok az miktarlarda kalırsa inmez pedal hissiyatı değişir.
 
3. Soruya yanıt vereyim, fren hidroliğinin illa makine ile değişmesine gerek yok, üstten ekleyerek de değişebilir, önemli nokta kaliperlerden eski yağın komple boşaltılması ve 4 ünden de çekilmesi lazım. Bir de orada bir püf noktası var en uzaktan başlayarak bu işlem yapılmalı diye biliyorum yoksa hava yapma ya da eski yağın diğerlerine tekrar gitme durumu olacaktır. Eğer bunlara dikkat edildiyse sorun olmaması lazım.
Fren tutmuyor derken şikayetinizi betimler misiniz. Fren ayağınızın altında sert mi, yumuşak mı ? Yüksek hızlarda frende uğultu vs var mı ? İyi bir frenci ile yol testine çıkmanızı tavsiye edeceğim. Fren merkezi kaynaklı bir problem de olabilir.
anladım, malesef sadece önlerden eski yağ boşaltıldı. sadece ön disk ve balataları değiştirmiştim ben de. aslında eski yağ da o kadar eski değildi ama bilmiyorum ikisinin karışmasından mı oldu. tekrar değiştireceğim artık mecburen umarım düzelir. fren ortalarda tutmaya başlıyor, biraz daha basınca pedal bitiyor ve abs devreye giriyor. yeni değişmiş gibi değil kesinlikle. frencide normal fren testi yapıldı, yolda değil. değerler iyi çıktı ama tabi düşük hızlarda sorun olmayacak kadar durabiliyor, sorun yüksek hızlardaki tutuş kabiliyeti. usta test ediyor sorun yok diyor ama düşük hızlarda test ettiği için bunu hissedemiyor haliyle. ilk önce hidrolik değişiyle sorunu gidermeye çalışıp işe yaramazsa fren merkezine baktırmak daha mantıklı olacak sanırım. çünkü değiştiği sırada bir sorun görmediler ve değiştiğinden beri tutuşu bu şekilde.
 
1. Soru için
Buji ve yakıt filtrelerinin çalışma prensibini bilmek gerekiyor. Bujiler ömürlerini tamamlamaya yakın çalışma verimleri düşebiliyor bu yüzden değiştirilmesi ile performans artışı alınabilir ancak 17 bin km buji için çok fazla değil, dolayısıyla verimli çalıştıklarını farzedebiliriz.
Yakıt filtresinde herhangi bir tıkanıklık yoksa, yakıt pompasından enjektörlere gelen yakıt basıncını düşürmüyorsa performansa etki etmez. Yine aynı şekilde 17 bin km de yakıt filtresinin tıkanmaya başlaması için çok fazla sayılmaz. Dolayısıyla ikisinden de güç elde edebileceğinizi sanmıyorum

2. Soru için
Öncelikle araç boştayken de akslar dönmeye devam eder, dolayısıyla aracın boşta giderken de titremesi, titremeninakslardan kaynaklı olmadığına işaret etmez. Disk ve balatalar değiştikten sonra titreme hissettiğinizi söylemişsiniz. Eğer kaynağı bu ise fren pedalına bastığınızda hızınıza bağlı olarak titreşimin şiddetleniyor olması gerekirdi.
Fren hidroliği değişiminin makine ile yapılması şart değil. Manuel olarak doğru yapıldığı takdirde sistemde yine hava kalmayacaktır. Azıcık hava kalsa dahi pedal dibe iner mi sorunuza karşılık bildiğim kadarıyla çok az miktarlarda kalırsa inmez pedal hissiyatı değişir.
anladım, o zaman filtre kontrolüne göre değiştirmek daha mantıklı olacak. frenlemede titreme sadece bu belirttiğim hızlarda artış oluyor. yani frene basmadığımda da zaten mevcut bi titreme var, bastığımda ise artış oluyor. ama sadece o hız aralığında frenler titriyor. o hızdan daha düşük veya daha yüksek hızlarda olmuyor. o yüzden frenlere yorabilir miyiz bilmiyorum.
 
Konuya yakıt filtresiyle ilgili şöyle bir ekleme yapabilirim; aracımda yakıt filtresi tek değişmiyor, pompa-filtre-şamandıra tek birim halinde. 100 bin km civarındayken performans düşüklüğü hissedip filtreyi değiştirmek istemiştim, değiştiremeyince temizletip geri taktırdım. Baya pislik çıkmıştı, istasyon kalitesi ne kadar önemli gözümle gördüm. Bu temizlikten sonra artan yakıt basıncıyla enjektörlerden birinin contası patlamıştı :D

Sizin sorunuzda ise 17 bin km yakıt filtresi için çok erken bir değer.
 
Konuya yakıt filtresiyle ilgili şöyle bir ekleme yapabilirim; aracımda yakıt filtresi tek değişmiyor, pompa-filtre-şamandıra tek birim halinde. 100 bin km civarındayken performans düşüklüğü hissedip filtreyi değiştirmek istemiştim, değiştiremeyince temizletip geri taktırdım. Baya pislik çıkmıştı, istasyon kalitesi ne kadar önemli gözümle gördüm. Bu temizlikten sonra artan yakıt basıncıyla enjektörlerden birinin contası patlamıştı :D

Sizin sorunuzda ise 17 bin km yakıt filtresi için çok erken bir değer.
haha :D genel araştırdığımda da değişimi 30-40 bin deniyor da ben biraz seri kullandığım için erken eskitmiş bilirim diye düşündüm, o yüzden erken değiştirsem mi düşüncesine gittim. kalsın madem :)
 
selam arkadaşlar birkaç teknik sorum var, cevaplarsanız sevinirim.

1) buji ve yakıt filtresi değişeli 17 bin km oldu. herhangi bir arıza yok fakat değiştirsem performansta artış olur mu? olursa ikisinin değişiminde de mi olur, yoksa sadece birinde mi?
2) aksların içinde boşluk var fakat araç boştayken de 100-130 arası titreme yapıyor. 3 kere balans yaptırdım düzelmedi. lastik değişeli 1 sene olmadı. disk ve balata değiştikten sonra böyle olmaya başladı. acaba sorun akslarda mı başka bir şeyde mi? rot balanscı akslarda diyor ama boştayken de yapıyor dediğimde bir şey diyemiyor.
3) disk ve balata değişirken hidroliği de (bosch dot4) değiştirdim fakat makineyle değil manuel olarak sadece ön teker borularındaki hortumdan boşaltılıp, kaba ekleme yaparak. disk ve balata yeni olmasına ve rodaj yapmama rağmen frenler çok kötü tutuyor. üstelik orijinal parça kullandım. havası alındı. ustaya, sistemde çok az hava olsa bile pedal dibe iner mi diye sordum. iner, yani sistemde hava yok frenler böyle demek ki, dedi ama sanmıyorum zira diski değil ama aynı balatayı daha önce de kullandım, gayet iyiydi. neden frenler kötü tutuyor olabilir? ve hidrolik illa makine ile mi değişmesi gerek?
1- spesifik bir kötü yakıt olayı yaşanmadıysa gereksiz harcama olur. Fabrikasyon olarak 30-40k km deniyorsa bujileri de 30k olmadan değişmenize gerek yok. En kötü senaryoda bile "ufaktan kurum yapmaya başlamış, değişse iyi olur" noktasına gelmiş oluyor. Yani buji bozacak başka bir arıza veya ayıplı mal yoksa 30k km, toleranslı bir kilometredir.

2- Bire bir aynı sebepten ötürü ben de çok şey değiştirdim. Lastiklerden başladım, 3 kere balans bir kere rot ayarına girdi, amortisörler-bilyalar-takozlar değişti, hala titreme var. Geriye akslar ve poryalar kalıyor. Bütçe açılırsa o zaman bakacağım onlara. Akslarınızda boşluk varsa kuvvetle muhtemel akslardandır. Sadece güç aktaran parça olarak düşünmeyin, ön düzende hareketli dönen bir parça olarak düşünün.

3- Hava olabilir. Fark etmeden frenleri fazla ısıtmış olabilirsiniz. Bir kere balata kavrulduysa ondan sonra eski randımanını vermez. Yüzeyi metal gibi olur, sertleşir ve tutuşu azalır. Balataları da söktürüp kontrol ettirin. Ben bir keresinde %70'lerdeki balatamı bu sebepten değiştirmiştim.
 
ben de artık titremenin akslardan kaynaklandığını düşünmeye başladım, değiştireceğim artık mecburen. hidrolik için, umarım hava olduğundan böyledir, öbür türlü ben de daha yeni orijinal balataları değişmek zorunda kalacağım. teşekkürler yanıtlarınız için.

1- spesifik bir kötü yakıt olayı yaşanmadıysa gereksiz harcama olur. Fabrikasyon olarak 30-40k km deniyorsa bujileri de 30k olmadan değişmenize gerek yok. En kötü senaryoda bile "ufaktan kurum yapmaya başlamış, değişse iyi olur" noktasına gelmiş oluyor. Yani buji bozacak başka bir arıza veya ayıplı mal yoksa 30k km, toleranslı bir kilometredir.

2- Bire bir aynı sebepten ötürü ben de çok şey değiştirdim. Lastiklerden başladım, 3 kere balans bir kere rot ayarına girdi, amortisörler-bilyalar-takozlar değişti, hala titreme var. Geriye akslar ve poryalar kalıyor. Bütçe açılırsa o zaman bakacağım onlara. Akslarınızda boşluk varsa kuvvetle muhtemel akslardandır. Sadece güç aktaran parça olarak düşünmeyin, ön düzende hareketli dönen bir parça olarak düşünün.

3- Hava olabilir. Fark etmeden frenleri fazla ısıtmış olabilirsiniz. Bir kere balata kavrulduysa ondan sonra eski randımanını vermez. Yüzeyi metal gibi olur, sertleşir ve tutuşu azalır. Balataları da söktürüp kontrol ettirin. Ben bir keresinde %70'lerdeki balatamı bu sebepten değiştirmiştim.