KAPALI BMW 1 - Fren Esnasında Mekanik Ses

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

s00upp

Asfalt Kurutucu
12
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık olarak 3 hafta önce 2015 Model Audi A3 aracımı satarak yine 2015 Model BMW 1.18i'ye geçtim araç 10bin km'de, bakımı ise temmuz ayında.

Bu sabah fren yaparken fark ettim aracın sağ tarafından mekanik bir ses geliyor dururken, benzer bir problem yaşayan var mı hiç?

Sadece düşük hızlarda ve frene asılarak durmaya yakın duyuyorum sesi. Biraz denedim işe gelirken, hızlanıp frene bastıgımda alıyorum bu sesi. Hani klasik tiz ve ciyaklama sesi değil VW veya Audi'de otomatik el frenini indirirken mekanik bir ses gelir ya, ona benziyor tabiiki şaynısı değil.

Acaba bu bir problem midir, bilemedim; görüşü olan arkadaşlar yazarsa çok sevinirim.. Geçtiğimiz haftasonu da farketmiştim ancak ısınınca geçmişti.
 
Bir de benden önceki kişi bakımlarını 2017 ve 2018'in ilk aylarında yaptırmış şuan ise aracın bilgi ekranında bakım 2019/07 olarak gözüküyor. Ocak 2019 gözükmesi gerekmez miydi?
 
10.000km'de balata ve diskin ses yapması pek mümkün değil. Belki toz falan kaçmış olabilir. İsterseniz bir lastikçiye gösterin olmadı balata spreyi ile temizletin. Bende şöyle bir şey oldu, yaz kış lastiğini değiştirirken diskin arkasındaki ince metali hafif eğdirmişler, o zaman zaman sürtüp ses yapıyormuş. Eğer lastik değişimi oldu ise ona baktırabilirsiniz.
 
Aynı sorunu bende yaşıyorum "gırc gırc" bir ses oluyor durmaya yakın, yüksek hızlarda veya normal giderken fren bastığımda yaşadığım bir problem değil fakat park ederken vs dur kalklarda alıyorsunuz o sesi. Ben daha önce sorduğumda bir problem olmadığını söylemişlerdi.
 
Aynı sorunu bende yaşıyorum "gırc gırc" bir ses oluyor durmaya yakın, yüksek hızlarda veya normal giderken fren bastığımda yaşadığım bir problem değil fakat park ederken vs dur kalklarda alıyorsunuz o sesi. Ben daha önce sorduğumda bir problem olmadığını söylemişlerdi.
Bahsettiginiz girc sesi normal. Bilmem hatirlar misiniz, bisiklette frene basip ayni zamanda pedal cevirince gelirdi bu girc sesi :) ayni ses aslinda. Park ederken frenden ayagimizi cektigimizde arac hareket etmeye calisiyor. O esnada frene basinca da bu ses cikiyor. Genelde yokus asagi durup yavas yavas hareket etmelerde de olur.
 
Bahsettiginiz girc sesi normal. Bilmem hatirlar misiniz, bisiklette frene basip ayni zamanda pedal cevirince gelirdi bu girc sesi :) ayni ses aslinda. Park ederken frenden ayagimizi cektigimizde arac hareket etmeye calisiyor. O esnada frene basinca da bu ses cikiyor. Genelde yokus asagi durup yavas yavas hareket etmelerde de olur.
Başka otomobilleri kullandığımda hiç duymuyorum, öyle olunca garip gelmişti ilk başlarda. :)
 
Ciyaklama gibi bir ses değil demişsiniz, tamda anlayamadım esasında.

Tam adı ne olarak geçiyor bilmiyorum ama diskin arkasındaki ince sac parça eğilmiş olabilir mi? Belki o sac parça diske sürtüyordur? Lastikciler jantın ağırlığını takarken oralara veriyor da bazen ezilebiliyor, bir bakın isterseniz.
 
Arkadaşlar merhaba, bugün yolda giderken sert fren yaparak elimden geldiğince sesi duyurmaya çalıştım.

Rica etsem bu linkten bakabilir misiniz? Sizce normal mi sert fren sırasında çıkan bu ses?

Bir tanesi 2. saniyede bir tanesi 21. saniyede çok kısa olarak duyuluyor:

 
Tam duyamadım da anladığım kadarıyla ya balata bitik ya da balatadaki pad metal sacdan kopup düşmüş olabilir. Benzer bir olay arkadaşımın başına gelmişti.
 
Aynen biraz az çıkıyor ancak dikkatli ve özellikle kulaklıkla falan dinleyebilirseniz; 2-3.sny lerde ve 22. saniye civarlarında duyuluyor.
Dediğiniz olay büyük bir problem midir peki? Kendim anlayabilir miyim padin metal sacdan kopup kopmadığını?
Balata bitik değildir muhtemelen, araba 10binde, 2015 model..
 
Aynen biraz az çıkıyor ancak dikkatli ve özellikle kulaklıkla falan dinleyebilirseniz; 2-3.sny lerde ve 22. saniye civarlarında duyuluyor.
Dediğiniz olay büyük bir problem midir peki? Kendim anlayabilir miyim padin metal sacdan kopup kopmadığını?
Balata bitik değildir muhtemelen, araba 10binde, 2015 model..
Ben de yukarida yazmistim 10binde balata disk bitmesi standart kullanimda mumkun degil. Ya toz kacmistir ya da diskin arkasindaki metal oynamistir. Yaz kis lastigi degistirdiyseniz lastikciler zarar verebiliyor. Elle duzeltirsiniz
 
Aynen biraz az çıkıyor ancak dikkatli ve özellikle kulaklıkla falan dinleyebilirseniz; 2-3.sny lerde ve 22. saniye civarlarında duyuluyor.
Dediğiniz olay büyük bir problem midir peki? Kendim anlayabilir miyim padin metal sacdan kopup kopmadığını?
Balata bitik değildir muhtemelen, araba 10binde, 2015 model..
Arada pad olmadığı için yavaş yavaş diski yiyor ve ses iyice artmaya başlıyor, sonrasında disk de çöp oluyor. Ki onları da tek tek değiştiremiyorsunuz, çift halinde değişmeniz lazım. Bu da maliyet demek.

Kalipere yukarıdan baktığınızda, işaretlediğim diske yakın kısmın bulunması gerekiyor, pad dediğim o. Tabi fotoğraftaki açıdan değil. Onu tutan da işte sac metal parçası. Bazen hatalı üretimlerde, frenlemelerde padle sac metal arasındaki yapıştırıcı frenlemeden kaynaklı strese dayanamayıp kopabiliyor.

En iyisi yakın bir usta bulup baktırmak olacaktır. Benimki sadece başıma gelen bir olaydan dolayı varsayım.
oXRqrk.jpg
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...