AÇIK BMW 118i F20 LCI vs. Seat Leon MK4 1.5 TSI – Hangisini Almalıyım? (1.3M Keyifli Spor Öğrenci Arabası Önerisi)

tombisss

Melih
Düz Yol Gazcısı
9
Marka
Honda
Dostlar selam,

Üniversite öğrencisiyim ve halihazırdaki 2011 Honda Jazz'ımı ailem değiştirmeyi düşünüyor. Maksimum 1.3M fiyat bandında olacak şekilde aklımda iki seçenek var: BMW 118i F20 LCI (1.5 136 bg)ve Seat Leon MK4 1.5 TSI (130 bg manuel). Ama karar vermekte zorlanıyorum, o yüzden fikirlerinize ihtiyacım var.

-Sürüş keyfi benim için çok önemli, arabayı limitlerine kadar zorlamayı seviyorum. Viraj hissiyatı, yol tutuşu vs. benim için büyük kriterler.
-Manuel kullanmayı seviyorum ve herhangi bir sorun yaşamıyorum ancak otomatik vitese de karşı değilim.
-Dayanıklılık ve motor ömrü önemli. Sanayiye olabildiğince az uğramak istiyorum.
-Yılda 3-4 kere uzun yol yapıyorum ve şehiriçinde ara sıra tempolu kullanıyorum.
-Yakıt tüketimi ve bakım masrafları malum ekonomiden dolayı önemli bir kriter.

-BMW 118i (F20 LCI) arkadan çekişli, sürüş keyfi muhtemelen daha yüksek ama B38 motorun uzun vadede çıkarabileceği sorunlar biraz gözümü korkutuyor. Uzun vadede baş ağrıtır mı?
-Seat Leon 1.5 TSI ise 4 silindirli, daha dayanıklı gibi ama önden çekişli olması yüzünden biraz kararsızım. Sürüş hissi olarak tatmin eder mi?
-Leon 2021 model, bulduğum BMW'ler ise 2017 model civarında, yeni model almak sizce daha avantajlı mı?

-Aslında VAG grubundan pek haz etmezdim ancak bu fiyat bandında mantıklı görünüyor.
-Ailem ise Toyota Corolla Hatchback almayı önerdi ancak CVT şanzıman ve performans düşüklüğünden dolayı pek sıcak bakmadım.

118i ile aynı motora sahip Mini Cooperlar da aklımda bulunuyor. Peki sizin bu bütçede hot hatch veya sürüş keyfi yüksek başka bir model öneriniz var mı, varsa onları da dinlerim. Siz olsanız hangisini alırdınız ve neden?

Şimdiden teşekkürler.
 
Ben LEON'u değerlendirip alırdım , hem yeni her zaman yenidir kafası hem de motor konusunda diğer araçlara nazaran çok daha optimum gelmesinden dolayı.
 
B38 motorların özellikle bu eski nesillerinde belirli aralıklarla turbo çatlatma problemi var ne yazıkki ama oldukça yüksek bir sürüş keyfi var bu tarstışılmaz.
Leon'a gelirsek her ne kadar tip ve donanım olarak çok cazip gibi gelse de Vag grubu içinde segmentdaşları arasında MQB platformunun tabiri caiz ise malzemeden çalınmış versiyonunu kullanıyor ve torsiyon. Yani sürüş keyfi ve yol tutuşu olarak bir F20 ile kıyaslamayız her ne kadar motoru iyi olsa da. Yani iki araç arasında sürüş dinamikleri sizin için ağır basıyorsa potansiyel masraflar göz önüne alarak F20 denebilir. Yok masrafsız olsun dinamiklerden ödün verebilirm diyorsanız Leon sizin için daha mantıklı olacaktır.

Bu noktada size önerebileceğim araçlar;

Eğer arkadan itişin karakteri ve dinamiklerini özellikle istiyorsanız N13'ün en son nesilleri olduğu için nispeten daha sorunsuz (sorunsuz demiyorum hala oldukça sıcak çalışan ve bakımlarına çok dikkat edilmesi gereken bir motor) sadece 2015'te olan LCİ ve N13 kombinasyonlu bir f20 olacaktır (bence gercek bir warmhatch). (İlanda 136bg yazmasına bakmayın N13 olanlar 170bg)
Örnek ilan. https://shbd.io/s/tNBGtAkA

Gene Vag grubundan gidecek olursak bağımsız süspansiyonu ve MQB'nin en iyi versiyonu ile hem yol tutuşu hem sürüş dinamikleri hemde malzeme kalitesi olarak en tatmin edici örneklerinden biri olan 1.5 TFSİ A3 sportline öneririm. Sadece bu pakette olan mod seçimi ve Recaro tip koltuklar ile oldukça sportif bir araç hissi veriyor lakin bütçeyi biraz zorlamak gerekebilir tabiki daha ucuza daha boş paketleri bulunabilir
Örnek ilan. https://shbd.io/s/BvSbCNMn

Gene Vag grubu ve gene bağımsız süspansiyon ile A3 kadar olmasa da gerekse konforu gerekse sürüş dinamikleri ile oldukça tatmin edecek. Donanım olarak da oldukça dolu, satılması da en rahat araçlardan biri olan 1.5 Tsi Golf Higline. Daha hasarsız ve daha ucuz Comfortline olanları da olabilir lakin donanım farkı olacak
Örnek ilan. https://shbd.io/s/KvgFqlkd

Aralarında hem sorunsuzluk hem performans olarak en tatminkarı . Yol tutuşu ve sürüş dinamikleri konusunda da sadece tatminkar denebilecek bir araç olan Civic. Ayrıca manuel olması ile kriterlerinizi tam karşılıyor denebilir sadece donanım biraz soru işareti olabilir. (Örnek ilan km'si dolayısıyla biraz bütçe dışı ama bütçeye uygun daha yüksek km'lisi bulunabilir.)
Örnek ilan. https://shbd.io/s/GiEsOSuZ

Dipnot: DSG kombinasyonlu araçların potansiyel bir 40-50k civarı kavrama masrafı bulunuyor ama örnek ilanlarda attığım araçlarda DQ200'lerin gelişmiş nesilleri olduğu için sarf malzemesi olan kavrama dışında başka bir masrafı olacağını düşünmüyorum (mekatronik veya tüp gibi)
 
B38 motorların özellikle bu eski nesillerinde belirli aralıklarla turbo çatlatma problemi var ne yazıkki ama oldukça yüksek bir sürüş keyfi var bu tarstışılmaz.
Leon'a gelirsek her ne kadar tip ve donanım olarak çok cazip gibi gelse de Vag grubu içinde segmentdaşları arasında MQB platformunun tabiri caiz ise malzemeden çalınmış versiyonunu kullanıyor ve torsiyon. Yani sürüş keyfi ve yol tutuşu olarak bir F20 ile kıyaslamayız her ne kadar motoru iyi olsa da. Yani iki araç arasında sürüş dinamikleri sizin için ağır basıyorsa potansiyel masraflar göz önüne alarak F20 denebilir. Yok masrafsız olsun dinamiklerden ödün verebilirm diyorsanız Leon sizin için daha mantıklı olacaktır.

Bu noktada size önerebileceğim araçlar;

Eğer arkadan itişin karakteri ve dinamiklerini özellikle istiyorsanız N13'ün en son nesilleri olduğu için nispeten daha sorunsuz (sorunsuz demiyorum hala oldukça sıcak çalışan ve bakımlarına çok dikkat edilmesi gereken bir motor) sadece 2015'te olan LCİ ve N13 kombinasyonlu bir f20 olacaktır (bence gercek bir warmhatch). (İlanda 136bg yazmasına bakmayın N13 olanlar 170bg)
Örnek ilan. https://shbd.io/s/tNBGtAkA

Gene Vag grubundan gidecek olursak bağımsız süspansiyonu ve MQB'nin en iyi versiyonu ile hem yol tutuşu hem sürüş dinamikleri hemde malzeme kalitesi olarak en tatmin edici örneklerinden biri olan 1.5 TFSİ A3 sportline öneririm. Sadece bu pakette olan mod seçimi ve Recaro tip koltuklar ile oldukça sportif bir araç hissi veriyor lakin bütçeyi biraz zorlamak gerekebilir tabiki daha ucuza daha boş paketleri bulunabilir
Örnek ilan. https://shbd.io/s/BvSbCNMn

Gene Vag grubu ve gene bağımsız süspansiyon ile A3 kadar olmasa da gerekse konforu gerekse sürüş dinamikleri ile oldukça tatmin edecek. Donanım olarak da oldukça dolu, satılması da en rahat araçlardan biri olan 1.5 Tsi Golf Higline. Daha hasarsız ve daha ucuz Comfortline olanları da olabilir lakin donanım farkı olacak
Örnek ilan. https://shbd.io/s/KvgFqlkd

Aralarında hem sorunsuzluk hem performans olarak en tatminkarı . Yol tutuşu ve sürüş dinamikleri konusunda da sadece tatminkar denebilecek bir araç olan Civic. Ayrıca manuel olması ile kriterlerinizi tam karşılıyor denebilir sadece donanım biraz soru işareti olabilir. (Örnek ilan km'si dolayısıyla biraz bütçe dışı ama bütçeye uygun daha yüksek km'lisi bulunabilir.)
Örnek ilan. https://shbd.io/s/GiEsOSuZ

Dipnot: DSG kombinasyonlu araçların potansiyel bir 40-50k civarı kavrama masrafı bulunuyor ama örnek ilanlarda attığım araçlarda DQ200'lerin gelişmiş nesilleri olduğu için sarf malzemesi olan kavrama dışında başka bir masrafı olacağını düşünmüyorum (mekatronik veya tüp gibi)
Öncelikle değerli yorumunuz ve önerileriniz için çok sağ olun.

Leon'da arkalarda bağımsız var sanıyordum, torsiyon ise dediğiniz gibi can sıkıcı...

Attığınız ilk F20 benim de favorilerimdeymiş ancak N13 motor kodlu olduğunu bilmiyordum. N13'ün biraz daha az sorunlu olduğunu başka bir yerde görmüştüm. Diğer yorumlardan ve internetteki araştırmalarımdan sonra iki motorun da zorlanmaya çok gelmediği ve masraf çıkarabileceğini anladım. Üniversite öğrencisi olduğumdan dolayı da derslerimin yoğunluğundan ötürü bu sorunlarla uğraşabilecek bir enerjim veya vaktim olduğunu sanmıyorum. Maalesef bu durumda BMW'den vazgeçtim gibi görünüyor.

A3 aklıma yattı, dediğiniz gibi bütçeyi aşıyor ancak düşünülebilir. Yalnız birkaç sorum olacak, A3 1.5TFSİ ların hepsi bağımsız süspansiyonla mı geliyor yoksa Sportline'a özel bir şey mi? Designline bir ilan buldum ve mantıklı geldi.(DesignLine) Ayriyeten, sizce 100k km üstü bir araç almak mantıklı mı, sorun çıkarır mı?

Açıkçası Golf düşünmüyordum, sanırım görüntüsünü beğenmediğimden ve sokakta çok fazla gördüğümden dolayı. Yine de aklımda bulunduracağım. Sağ olun.

Son olarak attığınız Civic de favorilerimde imiş, manuel olanlara bakmıştım ancak çok bulunmuyor. Bu fiyatlarda mantıklı araçları düşüneceğim teşekkürler. Civic'in yol tutuşu ve sürüş dinamikleri konusunda sadece tatminkar derecede olduğunu söylemişsiniz. Beygir ve yüksek hızdan çok kıvraklığa, aracın verdiği keyife, virajlardaki kabiliyetlerine önem veren birisiyim. Bu durumda VAG grubunun Civic'ten daha iyi olduğunu söylüyorsunuz, öyle değil mi?

Tekrardan teşekkür ederim, gerçekten çok yardımcı oldunuz.
 
Öncelikle değerli yorumunuz ve önerileriniz için çok sağ olun.

Leon'da arkalarda bağımsız var sanıyordum, torsiyon ise dediğiniz gibi can sıkıcı...

Attığınız ilk F20 benim de favorilerimdeymiş ancak N13 motor kodlu olduğunu bilmiyordum. N13'ün biraz daha az sorunlu olduğunu başka bir yerde görmüştüm. Diğer yorumlardan ve internetteki araştırmalarımdan sonra iki motorun da zorlanmaya çok gelmediği ve masraf çıkarabileceğini anladım. Üniversite öğrencisi olduğumdan dolayı da derslerimin yoğunluğundan ötürü bu sorunlarla uğraşabilecek bir enerjim veya vaktim olduğunu sanmıyorum. Maalesef bu durumda BMW'den vazgeçtim gibi görünüyor.

A3 aklıma yattı, dediğiniz gibi bütçeyi aşıyor ancak düşünülebilir. Yalnız birkaç sorum olacak, A3 1.5TFSİ ların hepsi bağımsız süspansiyonla mı geliyor yoksa Sportline'a özel bir şey mi? Designline bir ilan buldum ve mantıklı geldi.(DesignLine) Ayriyeten, sizce 100k km üstü bir araç almak mantıklı mı, sorun çıkarır mı?

Açıkçası Golf düşünmüyordum, sanırım görüntüsünü beğenmediğimden ve sokakta çok fazla gördüğümden dolayı. Yine de aklımda bulunduracağım. Sağ olun.

Son olarak attığınız Civic de favorilerimde imiş, manuel olanlara bakmıştım ancak çok bulunmuyor. Bu fiyatlarda mantıklı araçları düşüneceğim teşekkürler. Civic'in yol tutuşu ve sürüş dinamikleri konusunda sadece tatminkar derecede olduğunu söylemişsiniz. Beygir ve yüksek hızdan çok kıvraklığa, aracın verdiği keyife, virajlardaki kabiliyetlerine önem veren birisiyim. Bu durumda VAG grubunun Civic'ten daha iyi olduğunu söylüyorsunuz, öyle değil mi?

Tekrardan teşekkür ederim, gerçekten çok yardımcı oldunuz.
1.6 tdi ve 1.0 olanlar haric bagimsiz ile geliyor golf ve a3
 
Ne demek asıl ben teşekkür ederim sorularınızı şöyle cevaplayayım

Ne yazık ki vag grubunda değişik bir politika var A3 ve Golf'lerde 120bg'nin altında ise torsiyon üstünde ise bağımsız süspansiyon bulunuyor bu kriterlerde 1.0 Tsi, 1.2Tsi ve 1.6 Tdi ye torsiyon; 1.4 Tsi, 1.5Tsi ve üstünde ise bağımsız süspansiyon bulunuyor lakin Octavia ve Leon'larda (ki Leon genç ve sportif bir kitleye hitap etmesine rağmen) motor seçeneği fark etmeksizin Cupra gibi performans versiyonları dışında hep torsiyon bulunuyor bu arada Cupra'dan kastım marka olan Cupra değil onlarda da 150bg olmasına rağmen torsiyon bulunuyor kastım performans versiyonları olan 2.0 Tsi olanları. Lakin bence Leon genel olarak motoru ,manuel olması ve donanım fazlalığı ile tercih edilebilecek bir araç.

A3 konusunda da torsiyonun donanım ile bir bağlantısı yok motoru ile bağlantısı var yani 1.5 Tfsi olduğu sürece bağımsız olacak. Donanım olarak şunu söyleyeyim sportline olanlarda mod seçimi (eco, normal,sport gibi), Recaro tip koptuk, genel dıştan sportif eklentiler ve yanlış hatırlamıyorsam desing ve dynamic olanlardan daha engin ve daha sert spor süspansiyonları var (spor süspansiyon konusunu yanlış hatırlıyor olabilirim araştırabilirsiniz). Desing'lerde de yarı deri koltuklar ve krom eklentiler var. Dynamic ise en boşu kumaş koltuklar vs ile bence en tercih edilmicek donanım.

100k km olayı da tamamen bakımları ve genel motorun dayanıklılığı ile alakalı 1.5 Tsi hakkında konuşursak bakım geçmişine bakarak bence alınacak bir motor. Sadece 120k km civarında ağır bakımının yapılmış olması yapılmamış ise masrafına dikkat etmek gerek tahminim 30k civarı bir masrafı olur ben olsam ağır bakımı yapılmış olanını tercih ederim bunun dışında da kafada soru işareti olmadan alınacak bir motor.

Civic konusunda da birkaç defa manuelini kullanmış biri olarak aralarında düz yolda bariz bir şekilde en iyi yürüyecek araç, ayrıca her yerde yazmaz ama manuel olanların otomatiklerden 20nm tork fazlası var yani 240 nm tork bulunuyor. Aynı zamanda kafada en az soru işareti bırakacak motora sahip denebilir. Donanım olarak da bazı manuel olanları ingiliz versiyon (güvenlik paket) olarak geçiyor ve serit takip, kör nokta, adaptif CC gibi özellikleri bulunuyor elegance olmasına rağmen alırken araştırmanızı öneririm. Yol tutuşu olarak da bağımsız süspansiyon olmasına rağmen MQB farkı ile bağımsız süspansiyonlu Vag grubu araçlarına göre daha kötü yol tutuşu var iken torsiyonlu MQB'ler ile aşşağı yukarı aynı yol tutuşuna sahip. Genel olarak şöyle bi kıyaslama yapılabilir

F20>A3>Golf>Civic>Leon denebilir.

Leon ile Civic arasında kararsız kaldım denebilir mk3 Leon'da daha iyi yol tutuyor ondan eminim lakin mk4 Leon'u kullanmadım. Tahminim bazı koşullarda Leon hatchback olması ve torsiyon da olsa MQB olması ile Civic ile aynı belki daha iyi tepkiler verebilir ama genel olarak sıralama yukarıdaki gibi.
 
Son düzenleme:
Yukarıda verilen bazı yanlış bilgiler var onları düzeltmek isterim:

- Civic donanımla alakasız gövde tipi hatchback olursa İngiltere üretimidir. Sedanların hepsi Türkiye üretimdir.

- Yol tutuş sıralamasında da asla katılmıyorum, Civic mqb platformunun üstünde bir yol tutuşa sahip. Fabrikasyon o dönemin Turanza’larıyla gelmekteydi ve rezalet tepkileri olan bir lastiktir. İyi bir lastik seçimiyle A3’ten iyi tepkiler veriyor.

Son olarak sizin önceliklerinize uygun olarak HB Civic Sport Plus öneririm. BMW’nin bakım maliyetleri diğer markalara göre üstte, öğrenciyseniz size uygun olmayabilir.

Ek olarak B38 motor N13’e göre çok daha sorunsuz bir motordur. B38’in tek sorunu turbo manifoldunun çatlaması, manifold turbo ile birlikte olduğundan yaklaşık 70k km’lerde turbo değişimi gerekebiliyor, tabi kullanıma bağlı; hiç yaşamayan da var, 60k’da değişen de. N13 hem daha eski bir motor hem de irili ufaklı çokça sorunu var. Fakat benzinli alınacaksa kesinlikle B38. Güncel turbo değişim maliyeti 60.000₺ civarlarında
 
Yukarıda verilen bazı yanlış bilgiler var onları düzeltmek isterim:

- Civic donanımla alakasız gövde tipi hatchback olursa İngiltere üretimidir. Sedanların hepsi Türkiye üretimdir.

- Yol tutuş sıralamasında da asla katılmıyorum, Civic mqb platformunun üstünde bir yol tutuşa sahip. Fabrikasyon o dönemin Turanza’larıyla gelmekteydi ve rezalet tepkileri olan bir lastiktir. İyi bir lastik seçimiyle A3’ten iyi tepkiler veriyor.

Son olarak sizin önceliklerinize uygun olarak HB Civic Sport Plus öneririm. BMW’nin bakım maliyetleri diğer markalara göre üstte, öğrenciyseniz size uygun olmayabilir.

Ek olarak B38 motor N13’e göre çok daha sorunsuz bir motordur. B38’in tek sorunu turbo manifoldunun çatlaması, manifold turbo ile birlikte olduğundan yaklaşık 70k km’lerde turbo değişimi gerekebiliyor, tabi kullanıma bağlı; hiç yaşamayan da var, 60k’da değişen de. N13 hem daha eski bir motor hem de irili ufaklı çokça sorunu var. Fakat benzinli alınacaksa kesinlikle B38. Güncel turbo değişim maliyeti 60.000₺ civarlarında

Doğrusu ingiliz verisyon olayını 1 sene önce dayımın manuel Civic'ini satarken sahibindende sedan + elegance + güvenlik paketli bir aracın açıklamasında güvenlik paket ve manuel olanlar İngiliz versiyon olarak geçiyor tarzı bir yazı görmüştüm ben o ilan sahibinim yalancısıyım öğrenmiş oldum

Ayrıca benim kullandığım Civic sedan elegance + manuel kombinasyonlu 20+k kmde ve orjinal lastileri vardı yani benim kötü olarak algılamamın sebebi dediğiniz gibi turanzalar olabilir lakin bağımsız süspansiyonlu bir MQB'den daha iyi tutmasının bence tek olasılığı sport plus paket ile adaptif süspansiyonlu hali ile kıyaslanmasıdır aksi takdirde dediğinize katılmıyorum. Ha şu noktada hemfikiriz MQB kayarsa kafadan kayıyor ki buna çare yok ama civic kayarsa arkadan kayıyor ve bileğiniz kuvvetli ise bunu toplayabilirsiniz ama ikisinin de kayma sınırları konusunda bence Sportline paket (spor süspansiyonlu) bir A3, elegance paket bir Civic'ten daha yüksektir

Bu arada ben sıralamayı bahsi geçen araçlar üzerinden yaptım yani

LCİ F20> Sportline A3> Higline Golf> Elegance Civic> FR Leon

Olarak yaptım sıralamayı eğerki siz hatchback + adaptif süspansiyonlu sportplus bir Civic ile kıyaslıyorsanız dediğinize tabiki katılıyorum lakin sportplus + manuel kombinasyonlu 2 tane ilan var bir hasarlı biri bütçe dışı o yüzden arkadaşa öneremedim zaten.
 
Son düzenleme:
Doğrusu ingiliz verisyon olayını 1 sene önce dayımın manuel Civic'ini satarken sahibindende sedan + elegance + güvenlik paketli bir aracın açıklamasında güvenlik paket ve manuel olanlar İngiliz versiyon olarak geçiyor tarzı bir yazı görmüştüm ben o ilan sahibinim yalancısıyım öğrenmiş oldum

Ayrıca benim kullandığım Civic sedan elegance + manuel kombinasyonlu 20+k kmde ve orjinal lastileri vardı yani benim kötü olarak algılamamın sebebi dediğiniz gibi turanzalar olabilir lakin bağımsız süspansiyonlu bir MQB'den daha iyi tutmasının bence tek olasılığı sport plus paket ile adaptif süspansiyonlu hali ile kıyaslanmasıdır aksi takdirde dediğinize katılmıyorum. Ha şu noktada hemfikiriz MQB kayarsa kafadan kayıyor ki buna çare yok ama civic kayarsa arkadan kayıyor ve bileğiniz kuvvetli ise bunu toplayabilirsiniz ama ikisinin de kayma sınırları konusunda bence Sportline paket (spor süspansiyonlu) bir A3, elegance paket bir Civic'ten daha yüksektir

Bu arada ben sıralamayı bahsi geçen araçlar üzerinden yaptım yani

LCİ F20> Sportline A3> Higline Golf> Elegance Civic> FR Leon

Olarak yaptım sıralamayı eğerki siz hatchback + adaptif süspansiyonlu sportplus bir Civic ile kıyaslıyorsanız dediğinize tabiki katılıyorum lakin sportplus + manuel kombinasyonlu 2 tane ilan var bir hasarlı biri bütçe dışı o yüzden arkadaşa öneremedim zaten.
1.6 Atmosferik fc5’lerin bile viraj içi limitleri mqb’den yüksek. Uzun dönem 2014 A3 Ambition (Sport Line’da denilebilir tek olayı 15mm alçak yaylar iki donanımdada :)) ve 2017 Civic RS kullanan biri olarak bu yorumu yapıyorum. Adaptif olması sadece pozitif, dünyalar değişmiyor.

Manueli kastetmedim, zaten o fiyatlara asla. Cvt gayet güzel çalışıyor, 2.elde de alıcı kitlesinin fazla olması cabası.
 
1.6 Atmosferik fc5’lerin bile viraj içi limitleri mqb’den yüksek. Uzun dönem 2014 A3 Ambition (Sport Line’da denilebilir tek olayı 15mm alçak yaylar iki donanımdada :)) ve 2017 Civic RS kullanan biri olarak bu yorumu yapıyorum. Adaptif olması sadece pozitif, dünyalar değişmiyor.

Manueli kastetmedim, zaten o fiyatlara asla. Cvt gayet güzel çalışıyor, 2.elde de alıcı kitlesinin fazla olması cabası.

Bende bahsi geçen araçların bahsi geçmeyen versiyonlarını kullandım makyajsız 116i, 1.6 Tdi ambition A3, 1.4 Tsi comfortline Golf, 1.6 Tdi comfortline Golf. Ve kendi tecrübeme göre kıyaslamamı yaptım ama dediğiniz gibi Civic'i kötü bir lastiğin kötü bir kondisyonu (20 küsür bin km boyunca kullanılmış bir lastikti) ile kullandığım için haklı olabilirsiniz dedikleriniz mantıklı geldi.

1.5'lerin otomatiğini hiç kullanmadım lakin 1.6'daki CVT gerçekten hem kalkış anındaki pasifliği hem genel tepkileri ile sürüş zevkini fazlasıyla törpülüyordu özellikle spor modda değilken ama 1.5'leri hakkında yorum yapamayacağım sadece manuel olanlar hem 20nm tork fazlası ile hem genel short shift varmış gibi kemikli kullanımı ile çok hoşuma gitmişti. 2. Elde de sonuna kadar katılıyorum otomatikler peynir ekmek gibi gidiyorken manueller birkaç ay bekletiyor tecrübe ile sabit. Ama bence o manuel için değer diyebilirim heleki özellikle manuel isteyen biri için.
 
Son düzenleme:
BMW 220D , E92-E90 LCI 320D 184 lük. 184lük 320d 850-950 bandında bulunur. 1.3m alacağınız çoğu arabadan da sürüş keyfi iyidir. F30 da tercih edilebilir yine dizel.
 

Bahsi geçen araçlar hakkında şöyle bir kıyaslama buldum biraz fikir verebilir
Lakin iki aracın da ülkemizde satılanlar ile farkları var

A3 1.4 Tfsi 150bg. Ambiente paket yani şu bahsi gecen desingline paketin makyajsız kasadaki versiyonu bu yüzden spor süspansiyon özelliği bulunmuyor ve en büyük farkı DSG gibi hızlı bir şanzıman ile değil de Aisin üretim 6 vites tork konvertörlü yavaş tepkili bir şanzımana sahip olması zaten video boyunca şanzımanın yavaşlığından şikayet ediliyor. Ayrıca 17 inç jant ve anlayamadığım bi lastik ile birlikte.

Civic ise türkiyede bulunmayan 173 bg lik yani 10bg daha güçsüz versiyona sahip her ne kadar torkları aynı olsa da aynı zamanda CVT bulunuyor. 17 inç jant ve bahsi geçen kötü turanzalara sahip

Yani her iki araç da Türkiye'de satılan versiyonlarından pist süresi odaklı bakıldığında daha kötü bir setupa sahipler lakin videoda salınım ve tepkileri ile ilgili güzel tiyolar var
Civic daha stabil dönerken A3 ise her virajda bol lastik sesi ile kafadan kaymaya meyilli olduğunu belli ediyor. Her ne kadar spor süspansiyonlu olmasa da. Zaten MQB'nin genel karakteri bu yönde yani şaşırtıcı olmadı
Süre olarak bakıldığında da her iki araçta da Türkiye'de satılan versiyonlarını kıyaslarsak A3 DSG'si ile, Civic'de 10bg fazlası ile videoda yazan sürelerden daha iyi döneceklerdir. Lakin özellikle videodaki A3'ün bahsi geçen sportline paket 1.5Tfsi A3'e karşı bu kadar handikapı olmasına rağmen (sedan olması, spor süspansiyon olmayışı ve en önemlisi DSG gibi bir artısının olmaması), sadece 10 bg güçsüz Civic'ten (ki hala arada kayda değer bir 23bg fark var) sadece 0.8 sn fark var bu yol tutuş hakkında biraz bilgi veriyor. Tabiki manuelinden bahsetmiyorum manueli CVT'nin handikapları olmaması hatta CVT'sinden 20nm tork fazlası ayrıca kıyaslandığı araba ile 32bg fazlalığı ile Sportline A3'ten oldukça iyi bir süre dönecektir.
 
Eski Golf 7 1.6 Tdi Dsg yeni Civic HB 1.5 Turbo Cvt (Sport paket, adaptif süspansiyon yok ancak HB Sport'larda spor süspansiyon mevcut) kullanıcısı olarak yorum yapayım.

Civic HB ile Sedan farklarından bahsedelim, HB olarak sport veya sport+ fark etmez spor süspansiyon mevcut, jantlar 17 olmasına rağmen 8J genişlikte geliyor, sedanlar 215/50/17 iken HB ler 235/45/17 lastik ebadına sahip. Direksiyon kutuları da farklı, HB araçlarda çift pinyonlu daha kısa turlu direksiyon mevcut. Bu da sürüş keyfini arttıran bir unsur.

Yol tutuş konusunda Civic HB'in standart Mqb'li araçlardan çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hem hissiyat hem de limit olarak hem 9 sene kullandığımız Golf'ten hem de diğer kullandığım Mqb'lerden sonra çok memnunum.

Cvt tork konvertörlü gibi çalışıyor, genel olarak memnunum bir dezavantajını görmedim, sadece 40 binde 1 Honda Hcf-2 şanzıman yağıyla değişim yapıp yola devam etmek haricinde bakımı masrafı da yok. Tabi sürüş keyfi açısından bir manuel keyfi yok.

Motor 1.5 turbo L15B7, zincirli olduğundan dolayı triger değişimi gibi bir masrafı yok, genel olarak oldukça sorunsuz ve keyifli bir motor. 1.5 tsi'ların (130 luk hiç kullanmadım hepsi 150 likti) alt-orta devir dolu ancak üst devir boşluğu karakteri bu motorda yok, özellikle üst devirlerde oldukça istekli ve lineer hissettiriyor.

Arkadaş grubu olarak oldukça merak lı olduğumuz için bulduğumuz arabalarla roll yapıyoruz. 80-200 denedik çünkü civic'te 207 limitör var :)

2020 A3 sedan 35tfsi 150 bg 250nm stronic ile 80-200 yaptığımızda rahat 6 boy Civic önde bitirip limitöre giriyor. 2019 Golf 7.5 1.5 tsi dsg rsa stage1 (185 bg 320nm tork) ile 80-200 yaptığımızda ise Civic'in limitörüne kadar kafa kafaya gidiyoruz sonrasında geçiyor tabi :)

Arkadan itiş isteniyorsa F20'nin alternatifi yok ancak diğer önden çeker seçenekler yerine Civic HB 1.5 turbo alıp Ktuner ile yazılım+limitör iptali yapıp binerdim.