Bmw 2007 E60 Sedan 525i Otomatik 218Hp 250Nm

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
489
Marka
BMW
Herkese bol kazançlı ve sağlıklı günler dilerim.
Bilenleriniz vardır, M54B30 motorlu bir E60 530i almıştım, ancak ne yaptıysam ne paralar harcadıysam da istediğim seviyelere getiremedim ya da bir türlü ısınamadım araca böyle de diyebiliriz tabi ki. Halbuki o kadar da donanımlı bir araçtı. Sonucunda da 4 aylık birlikteliğimizden sonra sattım ve ondan sonra dedim ki otomatik araba bana göre değil ne olursa olsun hantal kalıyor. Düşünün M54B30 motorlu tam otomatik ZF şanzımanlı araç dahi benim içimi rahatlatmamıştı ki karşıma bu araç çıktı. Belki kağıt üstünde eskisinden daha güçsüz ama sürdüğünüzde daha eğlenceli bir araçtı. Beklentim düşük bir şekilde araca bakmaya gittim ve sürdükten sonra tüm fikrim değişti. Düşük devirlerdeki güç aktarması ve ilk gaz tepkimesi beni bambaşkaydı. Hatta şimdi acaba daha önceden yapılmış bir yazılım mı var üstünde diye düşünüyorum. Kendileri yeni nesil N52B25A motorlu 2006 yılı üretimi 2007 yılı Borusan Oto çıkışlı siyah bir E60 525i idi.

46ADAD05-0432-452D-8CB5-C60B68EAEAEF.JPG

94E1FB03-C7E7-4211-83FB-2F0E1A870347.JPG

C2B2F3C4-7384-4B4D-82A9-CB6761672F9C.JPG
IMG_9621.JPG


Biraz özelliklerinden bahsedecek olursak;
Yeni Nesil Valvetronik Motor
Dış M Paket
19 Frankfurt 8,5-9,5 Jantlar
Mercekli Bi-Zenon Farlar
Sunroof
Elektrikli Katlanır Aynalar
DSC çift kademeli çekiş kontrol
ZF6 Otomatik Şanzıman
Akü Bagajda
Bej Deri Koltuklar
Elektrikli Hafızalı Isıtmalı Ön Koltuklar
Elektrikli Arka Perde
Yan Arka Makam Perdeleri

Bir hayırlı olsun alırım, sanıyorum motor ve kasa olarak istediğim ikiliyi buldum. Daha ilk günlerden aramız baya iyi. :)
 
Çok beğenipte bi türlü cesaret edemediğim arabaları almış kullanıyorsunuz, gerçekten çok özendim. Maşallah araçta çok diri duruyor kilometresi nedir acaba ?

Bu arada söylemeden olmaz arkadaki 5.30i yazısı dikkatimi çekti siz mi yaptınız bilmiyorum ama ben olsam ya sökerdim ya da 5.25i yapardım :) Güle güle kullanın.
 
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
530i den alamadığınız keyif 525i den alıyorsanız 2 ihtimal var, ya 530i patlakti veya 525i yazılımlı.
Üzerindeki jantlar orijinal değildir muhtemelen, ben olsam ilk iş onlari değiştirirdim.
 
Çok beğenipte bi türlü cesaret edemediğim arabaları almış kullanıyorsunuz, gerçekten çok özendim. Maşallah araçta çok diri duruyor kilometresi nedir acaba ?

Bu arada söylemeden olmaz arkadaki 5.30i yazısı dikkatimi çekti siz mi yaptınız bilmiyorum ama ben olsam ya sökerdim ya da 5.25i yapardım :) Güle güle kullanın.

Maalesef 530i yazısı eski sahibinin eseri, söküp hiç bir şey yapıştırmayacağız. Model yazısı iptali daha çok hoşuma gidiyor. Araç 264 bin km'de.

Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
530i den alamadığınız keyif 525i den alıyorsanız 2 ihtimal var, ya 530i patlakti veya 525i yazılımlı.
Üzerindeki jantlar orijinal değildir muhtemelen, ben olsam ilk iş onlari değiştirirdim.

Teşekkür ederim, cümlemize inşallah.
Bence iki ihtimalde değil. M54B30 motor yüksek devirde gerçekten çok güzel tork ve güç veren bir makine. Ancak düşük devir kullanımlarda cansız kalıyor, eski nesil bir motor olmasına bağlıyorum. Hatta sattığım aracım yüksek devirde şu andaki 525i'yi rahat geçer. Ancak tam otomatik zf6 zaten gücü törpüleyen bir şanzıman, bu ikisi birleşince 530i benim için sadece yüksek devirde kullandığım hatta arabayı sürekli manuel modda ve bağırtarak kullandığım bir otomobil haline dönüşmüştü. 2500 d/d bandında gaza bastığımda araç hızlanmıyor hemen vites istiyordu. Ancak 4500 d/d bandına getirdiğimizde araç sahip olduğu torku verebiliyordu. Ancak N52B25 motorlu bu araç daha düşük devir bantlarında istediğim torku sunabiliyor ve sürekli vites istemiyor. Ancak 4500 devir ve üst devirlerde de öbür motora göre biraz daha yavaş kalabiliyor.
Sadece kafama takılan ilk gaz tepkisi n52 motorun çok hızlı ve birden patlama şeklinde oluyor. Bu durumdan dolayı bir yazılım atılmış olabilir diye düşünüyorum. Sanki araçta gizli bir pedal commander var gibi. :) Belki de ben bunu M54 motorun ilk gaz tepkisi geç olduğu için hissediyor olabilirim.

Üzerindeki jantlar orijinal değil, orijinal 19 inç Frankfurt ya da orijinal 19 inç M5 jant bulamadığım ve ona bütçe ayırmadığım sürece maalesef değiştiremem. Ancak lastik ebatlarım ve konfordan çok memnunum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan ve gokglsy
Biraz E60 düşünenler için alırken nelere dikkat ettik, nerelerini kontrol ettik ve aldıktan sonra neler yaptırmalıyız bunlardan bahsedelim, fikir edinmelerini sağlayalım.
Öncelikle E60 alırken km'sine takılmanız en son yapacağınız şey olmalı. Bakımlı mı bakımsız mı, bunu değerlendirmeliyiz. Her ne kadar bakımlı olursa olsun, alınır alınmaz yapacağınız şeylerden dolayı kenarda paranız olmalı.
Piyasayı araştırırken ve ustalara danışırken anladığım şöyle bir şey var, tutulanları dizel ve ustalar tarafından tavsiye edilenleri de dizel. Ancak en çok bakıma ihtiyaç duyulanları da dizel. Pompa, enjektör, zincir, turbo ve şanzıman gibi parçaları dizel E60 kullanıcıları bunların birinden veya bir çoğundan elinde sonunda şikayetçi olmuş ve yaptırmış. Ya da kullanıcıların bu parçalarda ilgili sürekli bir endişesi var. İlanlara bakıyoruz zincir yeni değişti, şanzıman yeni yapıldı ya da turbo değişti gibi sürekli bir şüpheci yaklaşımdan hep açıklama ihtiyacı duyuluyor. Ancak benzinli araçlarda bu dediklerimizin hiç biri hemen hemen sorun açmıyor. En çok karşılaşılan bobin, buji gibi ateşleme arızaları ve sahiplerinin araca lpg uygulamaya çalışırken değiştirdiği parçalardan oluşuyor. Yine şanzıman fazla tork olmadığından sürekli değil ancak benzinli E60'larda ömrü boyunca bir kere bozulabiliyor. Bozulan parça da türbin değil selonoid valfler veya beyin olabiliyor. Bu arıza etkenleri ve uzun süredir benzinli araç kullanmış olmanın verdiği etkiyle benim tercihim de benzinli ve 6 silindirli bir E60'dan yana oldu.
E60 eski bir araba olmasıyla birlikte çok fazla elektronik aksama sahip. Almak üzere olduğum aracı ilk önce bir elektrikçiye götürdüm. Sadece beyin tamiri yapan ve bu işte oldukça deneyimli bir dükkan. Aracın 3 ayrı yerden km'sine bakıldı ve beyinde verdiği arızalar tespit edildi. Daha önce beyine müdahale edilip edilmediği kontrol edildi. Tercih tabi ki edilmemiş olması.
Daha sonra bir motor-mekanik ustasına götürdüm. Motor kompresyon ölçümü, yağda katkı var mı yok mu kontrolü ve soğutma sistemi kontrolü yapıldı. Bmw'nin genel sorunu olan soğutma sistemi ne yazık ki benzinli E60'larda büyük bir problem, daha büyük radyatör takılması ve tüm su hortumlarının değişimi ile ancak çözülüyor. Su kaçağı ve yağ kaçaklarının kontrolü dikkatli yapılmalı ve masrafları belirlenmeli. Yoksa günlük yürütebileceğiniz bir araba haline asla gelmez. Benim alacağım araca 530D radyatörü takılmış ve su hortumlarının hepsi yeni değişmişti. Hatta aracın motor içinde her yer antifiriz lekeleriyle doluydu. Sıkıştırıp geldikten sonra tekrar kontrol ettik ve o lekelerin eski olduğuna karar verdik. Eğer bir su kaçağı ya da hararet yapabilme potansiyeli olsaydı satın almaz ya da ona göre değerlendirme yapardım.
En son yol testinde biraz sıkıştırılarak şanzıman ve diferansiyel kontrol edildi. Şanzıman ve diferansiyelinin yağ değişiminin yapılmasına karar verilerek notere gittik.
Peki aldıktan sonra neler yaptırdık.
Motor yağ ve filtre bakımı.
Yağ soğutucu contalarının değişimi. (Ufak bir yağ terletme mevcuttu)
Şanzıman ve diferansiyel yağ değişimi. (Filtre dahil)
Antifiriz ve hidrolik sıvısının değiştirilmesi.
Şu an gerekli değil gibi ancak uzaktan uzaktan hissettiğim bir ateşleme kaybı var, belki ileride önce 6 adet buji daha sonra 6 adet bobin şeklinde bir bakıma daha ihtiyaç duyabiliriz.
 
Zavoli LPG sistemi ile yakıt tüketimimizi burda da paylaşalım. Regülatör ve enjektörler yeni henüz Afr ayarı yapılmadı sadece rölantide gaz ayarı yapıldı.
Sürekli Ankara şehir içi fazla trafiğe girmeden tatlı tempolu kullanım tipi. Klima sürekli otomatik modda açık. Dolu depodan dolu depoya 217 km de yakıt tekrar dolduruldu. 102 TL LPG aldı. Litresi 3,25 tl den ilk depo gibi aynı pompadan ve PO’dan alındı. 1 km de 47 kuruş, 100km de 14,5 litre lpg tüketimi şeklinde yakıtımız var.
6025E729-6C3C-4DE0-AA1C-5FE1C275857D.jpeg
 
Maalesef 530i yazısı eski sahibinin eseri, söküp hiç bir şey yapıştırmayacağız. Model yazısı iptali daha çok hoşuma gidiyor. Araç 264 bin km'de.



Teşekkür ederim, cümlemize inşallah.
Bence iki ihtimalde değil. M54B30 motor yüksek devirde gerçekten çok güzel tork ve güç veren bir makine. Ancak düşük devir kullanımlarda cansız kalıyor, eski nesil bir motor olmasına bağlıyorum. Hatta sattığım aracım yüksek devirde şu andaki 525i'yi rahat geçer. Ancak tam otomatik zf6 zaten gücü törpüleyen bir şanzıman, bu ikisi birleşince 530i benim için sadece yüksek devirde kullandığım hatta arabayı sürekli manuel modda ve bağırtarak kullandığım bir otomobil haline dönüşmüştü. 2500 d/d bandında gaza bastığımda araç hızlanmıyor hemen vites istiyordu. Ancak 4500 d/d bandına getirdiğimizde araç sahip olduğu torku verebiliyordu. Ancak N52B25 motorlu bu araç daha düşük devir bantlarında istediğim torku sunabiliyor ve sürekli vites istemiyor. Ancak 4500 devir ve üst devirlerde de öbür motora göre biraz daha yavaş kalabiliyor.
Sadece kafama takılan ilk gaz tepkisi n52 motorun çok hızlı ve birden patlama şeklinde oluyor. Bu durumdan dolayı bir yazılım atılmış olabilir diye düşünüyorum. Sanki araçta gizli bir pedal commander var gibi. :) Belki de ben bunu M54 motorun ilk gaz tepkisi geç olduğu için hissediyor olabilirim.

Üzerindeki jantlar orijinal değil, orijinal 19 inç Frankfurt ya da orijinal 19 inç M5 jant bulamadığım ve ona bütçe ayırmadığım sürece maalesef değiştiremem. Ancak lastik ebatlarım ve konfordan çok memnunum.
aracınız hayırlı uğurlu olsun.
ben burada şanzıman için yaptığınız yoruma pek katılmıyorum.
5 sene dsg kullandım 2 senedir de zf6 kullanıyorum.
zf6’ya gücü baltalayan şanzıman demek için porsche pdk vs kullanıp alışıp zf6 kullanmak gerekir.
zf6 gerek arkadaşlarımın gerek çevremin otomatik şanzımanlarından çok daha iyi bir şanzıman (zf8, zf6’dan daha üstün ona bir lafım yok.)
bence lpg sisteminde ya da başka bir sorunu vardı e60 530i’nin.
 
aracınız hayırlı uğurlu olsun.
ben burada şanzıman için yaptığınız yoruma pek katılmıyorum.
5 sene dsg kullandım 2 senedir de zf6 kullanıyorum.
zf6’ya gücü baltalayan şanzıman demek için porsche pdk vs kullanıp alışıp zf6 kullanmak gerekir.
zf6 gerek arkadaşlarımın gerek çevremin otomatik şanzımanlarından çok daha iyi bir şanzıman (zf8, zf6’dan daha üstün ona bir lafım yok.)
bence lpg sisteminde ya da başka bir sorunu vardı e60 530i’nin.

Değerli yorumunuz için teşekkürler.
Ben yıllarca (5 yıl) manuel vitesli 4 silindir ve 200 nm torku olan atmosferik bir araç kullandım. Şimdi 6 silindir 300nm bir araca geçince normal olarak daha yüksek beklenti içerisinde oluyorsunuz. Benim törpülüyor diye bahsettiğim diğer otomatik şanzımanlar ile karşılaştırarak değil de manuel şanzımanlara göre törpülüyor olacaktı. Yoksa başarılı bir şanzıman olduğuna hem fikiriz.
530i mevzusuna gelecek olursak o araçta başka sorunlar olduğu kesindi. Ancak bobin, buji takımı sıfır takıldı yetmedi katalizör değişti, en son vanos değişimi dahi yapıldı. Binen herkes bu araba bu kadar gider dedi, ancak düşük devirde ciddi isteksiz, yüksek devirde ise patlama şeklinde çok kuvvetli bir araç olmuştu. O sıralar sadece benzinde deniyordum. Düşük devirde sürmek benim için imkansızdı. Durum böyle olunca aklımıza şanzıman dahi geliyordu. Daha sonra aracın Afr ayarını güncelledim ve Lpg'de kullanmaya başladım. Ancak dediğim gibi hiç ısınamadım.
 
Değerli yorumunuz için teşekkürler.
Ben yıllarca (5 yıl) manuel vitesli 4 silindir ve 200 nm torku olan atmosferik bir araç kullandım. Şimdi 6 silindir 300nm bir araca geçince normal olarak daha yüksek beklenti içerisinde oluyorsunuz. Benim törpülüyor diye bahsettiğim diğer otomatik şanzımanlar ile karşılaştırarak değil de manuel şanzımanlara göre törpülüyor olacaktı. Yoksa başarılı bir şanzıman olduğuna hem fikiriz.
530i mevzusuna gelecek olursak o araçta başka sorunlar olduğu kesindi. Ancak bobin, buji takımı sıfır takıldı yetmedi katalizör değişti, en son vanos değişimi dahi yapıldı. Binen herkes bu araba bu kadar gider dedi, ancak düşük devirde ciddi isteksiz, yüksek devirde ise patlama şeklinde çok kuvvetli bir araç olmuştu. O sıralar sadece benzinde deniyordum. Düşük devirde sürmek benim için imkansızdı. Durum böyle olunca aklımıza şanzıman dahi geliyordu. Daha sonra aracın Afr ayarını güncelledim ve Lpg'de kullanmaya başladım. Ancak dediğim gibi hiç ısınamadım.
ısınamamışsınız arabayı satmanız iyi olmuş tekrardan hayırlı olsun.
manuel ile kıyaslarsınız haklısınız bence her zaman manuel şanzıman daha ruhlu ve kendini sevdiren bir şanzıman tipi.
530i ile 525i aynı kondisyonda olsa 530i daha istekli ve daha dolu dolu gidiyor olmalı ikisine de binmiştim çünkü.
dediğiniz gibi 530i’de bilinmeyen bir sorunu vardır.
güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BavarianEngineer
ısınamamışsınız arabayı satmanız iyi olmuş tekrardan hayırlı olsun.
manuel ile kıyaslarsınız haklısınız bence her zaman manuel şanzıman daha ruhlu ve kendini sevdiren bir şanzıman tipi.
530i ile 525i aynı kondisyonda olsa 530i daha istekli ve daha dolu dolu gidiyor olmalı ikisine de binmiştim çünkü.
dediğiniz gibi 530i’de bilinmeyen bir sorunu vardır.
güle güle kullanın.

Kullandığınız 525i N52 motorlu bir araç mıydı yoksa M54 motorlu bir araç mıydı? Tork ve beygir olarak farkları var hatta en yüksek torkunu N52 motorlar daha düşük devirlerde verebiliyor. Benim M54B30'daki sorunum da tam olarak buydu aslında düşük devirde çok isteksiz olmasıydı.

525i M52B25
Güç 192 bg @ 5900 dev/dak
Max D. @ 6500 dev/dak
Tork 250 Nm @ 4200 dev/dak

525i N52B25

Güç 218 bg @ 6500 dev/dak
Max D. @ 7000 dev/dak
Tork 250 Nm @ 2750 dev/dak

530i M54B30
Güç 231 bg @ 5900 dev/dak
Max D. @ 6500 dev/dak
Tork 300 Nm @ 3500 dev/dak
 
Kullandığınız 525i N52 motorlu bir araç mıydı yoksa M54 motorlu bir araç mıydı? Tork ve beygir olarak farkları var hatta en yüksek torkunu N52 motorlar daha düşük devirlerde verebiliyor. Benim M54B30'daki sorunum da tam olarak buydu aslında düşük devirde çok isteksiz olmasıydı.

525i M52B25
Güç 192 bg @ 5900 dev/dak
Max D. @ 6500 dev/dak
Tork 250 Nm @ 4200 dev/dak

525i N52B25
Güç 218 bg @ 6500 dev/dak
Max D. @ 7000 dev/dak
Tork 250 Nm @ 2750 dev/dak

530i M54B30
Güç 231 bg @ 5900 dev/dak
Max D. @ 6500 dev/dak
Tork 300 Nm @ 3500 dev/dak
valla tam hatırlamıyorum yalan olmasın
 
Merhabalar, ulaştığınız için teşekkür ederim. Evet kayıtlardan ulaştığım bir önceki plakası aracın. Benden önce enteresan şekilde 13 sahip ve 6 plaka değiştirmiş. Bursa, Ankara, Muğla, Uşak, Denizli, İstanbul, Ankara şeklinde plaka değişimleri var. Hangi km'lerde ve yıllarda sizinleydi ne gibi iyi ya da kötü anılar yaşadınız paylaşırsanız sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
rica ederim öncelikle. çok olmadı satalı 7 8 ay olmuştur . Alan arkadaş ankaradan geldi al satçıymış.. 255 binde aldım ben çok binemedim araca hevesi kursağımda kaldı çok severek almıştık ama aldığım günden itibaren motorda sorunları vardı bizde daha büyük sıkıntılar açmasın diye satmıştık.
 
Sürekli hararet uyarısı veriyodu. Aracı biraz sıkıştırdığımda dip gaz yaptığımda motor kendini korumaya alıyodu titremeye başlıyodu yolun ortasında istop edip tekrar çalıştırıyodum düzeliyodu sonra gene aynı sorun.. Ustaya götürdüğümde motora parçacıkların karıştığını motorla oynandığını söyledi ilerde motor yaptırırsın bu araca demişti gazda sorun vardı depo boş olduğu halde 28 tl fullenmıştı. anladığımız bi araba değildi. uzun yıllar hondaya bindim ve satıp tekrar eski arabamı geri aldım. Ama 525 i özlüyorum. Araba deli gibi gidiyodu ama o sorunlar yüzünden aracın tadını çıkaramadım. Size nasipmiş. ilanda çok baktım göremedim satmıyosunuz heralde ?

IMG-20201129-WA0007.jpg
 
Evet bahsettiğiniz sorunların hepsinden haberdarım. Hatta daha da fazlası vardı. Ancak motordaki sorunlardan değil bakımsızlıktan bu durumdaydı araç. Ben de siz öyle deyince korktum ne yalan söyleyeyim.

N52 motorların kronik sorunu olan soğutma sistemi komple değişti. Radyatör, tüm hortumlar, termostat ve devir daim pompası orijinal logolu ürünler ile değişti. Hatta bu araçlara kendi radyatörünün yetmediği bilgisini yabancı forumlardan okudum, 530d'nin radyatörünü taktık. Daha önce de değişmiş bu parçalar alsatçı arkadaşta ama yan sanayi termostat ve vasat durumda olan radyatörden dolayı araç soğutamıyordu. Halledildi dip gaz şehir içi dışı gazlayabiliyorum. 1 kere bile hararet yükselmedi.

Aracın kendini korumaya alıp titremesi de bobin kaynaklıydı. Yakın zamanda bir sahibi tek tek bobin değiştirmiş sanıyorum 4 tanesini ve 6 adet buji değiştirmiş araçta. Biz açtık ve bobinlerin hepsi farklı üretim tarihlerine ve markalara aitti. 6 adet bobin aldık ve değiştirdik düzeldi. Hatta 1 adet bobinin söküp takmaktan soketi kırıktı.

LPG'de de sorun regülatör ve enjektör kaynaklıydı. Regülatör diyaframı patlak halde gaz kaçırıyor ve gaza yüklendiğinde yetiştiremiyordu, enjektör memelerini büyütüp, regülatör diyaframını değiştirdik. Daha sonra AFR ayarı ile benzin ile nasılsa LPG'de de yürümeye başladık.

Depoda da aslında sorun yok, simit tank olduğu için göstergesi hemen kırmızıya düşüyor ve doldurunca 35-40tl yakıtı ancak alıyor. Ancak aracın regülatörü ya da enjektörleri daha önce yetiştiremediği için araç kendini benzine atıyordu ve siz boş sanıyordunuz.

Tabi ki bu işler nasip benim 3. Bmw aracım ilk aracımda benim de böyle endişelerim vardı hatta daha da büyüklerine bazen göğüs germek gerekebiliyor. Çok şükür şimdilik bu işlemler sonrası devam ediyoruz. Bir maaşallahınızı alırınız.

Benim size sorularım olacak izninizle.
Kaç km'de aldınız kaç km'de sattınız.
Hangi tarihte alıp hangi tarihte sattınız.
Hangi bakımları ya da arızaları yaptırdınız.
Herhangi bir kaza ya da sürtme yaşadınız mı.
Sizde eski haline ait fotoğrafı var mıdır.
Teyp değişikliği var eski orijinal teybiyle alakalı bilginiz var mı ?