KAPALI BMW 320i ED Cold Startta Devir Dalgalanması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Losturcos

Asfalt Kurutucu
61
32
Marka
BMW
Merhabalar , 2 haftadır bu sıkıntı ile uğraşıyorum. Sadece cold startta yapıyor bu sıkıntıyı. Devir dalgalanması yapıyor, araba da hıırrr hırrr hırr ediyor 4 5 saniye sonra düzeliyor ta ki sabah tekrar cold start yapana kadar. Şöyle bir detay var. Sabah cold start yaptım bugün devir dalgalanma başladığında gaza biraz bastım 5bin devire kadar bıraktım sonra kesti dalgalanmayı, normalde döndü hemen. Video atmama gerek yok sanırım zaten sorun açık.

Bu sorun dışında arabada en ufak performans kaybı vs hiç birşey yok

Bugüne kadar ; Mavi roleyi değiştik çözüm sağlamadı. Ustam benzin pompasının da sağlam olduğunu söyledi. Alakası yok ama bujiler yeni değişti. Akışmetre fln temizlendi. Bunların hiçbiri çözmedi. Acayip derece canım sıkılıyor. Neden yapar nereyi değişelim ? Daha önce aynı sorunu yaşayan var mı ?
 
Son düzenleme:
Akışmetreyi aradan çıkarmışsınız, onu eledik. Gaz kelebeği potansiyometresi, sensörü, oksijen sensörü vb. bir parça ısınana kadar (veya üstündeki nemi hızlıca atana kadar) tutukluk yapıyor olabilir. motoru stop ederken bir yerlerde kalan yakıt da ilk çalıştırmada böyle tutarsızlıklara sebep olabilir.
Bunu tamamen afaki yazıyorum: Değişken supap zamanlaması mekanizmasında bir şeyler de ilk çalıştırmada kendini kalibre etmeye çalışırken böyle şeylere sebep olabilir.

Çoğu araçta olabilen bir durum. Başka bir can sıkan belirti yoksa şahsen ben bunu arıza olarak nitelendirmem. Yeni nesil beyinli elektronik ateşlemeli her araçta çalıştırdıktan sonraki ilk 5 saniyede bu tarz olaylar sıkça görülür. Dert etmeyin derim.
 
Akışmetreyi aradan çıkarmışsınız, onu eledik. Gaz kelebeği potansiyometresi, sensörü, oksijen sensörü vb. bir parça ısınana kadar (veya üstündeki nemi hızlıca atana kadar) tutukluk yapıyor olabilir. motoru stop ederken bir yerlerde kalan yakıt da ilk çalıştırmada böyle tutarsızlıklara sebep olabilir.
Bunu tamamen afaki yazıyorum: Değişken supap zamanlaması mekanizmasında bir şeyler de ilk çalıştırmada kendini kalibre etmeye çalışırken böyle şeylere sebep olabilir.

Çoğu araçta olabilen bir durum. Başka bir can sıkan belirti yoksa şahsen ben bunu arıza olarak nitelendirmem. Yeni nesil beyinli elektronik ateşlemeli her araçta çalıştırdıktan sonraki ilk 5 saniyede bu tarz olaylar sıkça görülür. Dert etmeyin derim.
Hiçbirşey yol başka sadece bu. Fakat daha önce bu durumu yaşmadığım için ben sorun olarak görüyorum çünkü biraz titiz ve takıntılıyım aracımdaki en ufak sese değişime karşı. Önümüzdeki hafta bobin değişimi yapacaz denemelik acaba bobin bozulma aşmasına geldide onun belirtilerimi diye. Teşekkür ederim yorumunuz için.
 
rölantiyi ayarlayan bir valf illaki vardır motorunuzda.. söküp veya söktürüp balata spreyi ile temizledikten sonra silikon spreyle yağlayın.. muhtemelen biyerlerden hava alıyor ve toz çektiği için valf takılıyor... diye aklıma geldi.
 
Araç ney bilmiyorum ancak ben 6 silindirli Bmw motorunda bu tarz bir şeye rastladım. Bobin değişiminden sonra düzeldi. Bobinler soğukken yanma kaçırıyorlardı. Ancak ısınınca tümünü kesiyordu. Hatta bu ısınma gaza 1-2 kere basınca hemen sağlanıyordu.
 
Tekrardan ben :) Bobin değişimi yaptık sorun çözülmedi. Adaptasyon işlemleri fln yaptı ustam biyerleri sıfırladı etti, sabah cold startta tekrar bakacam duruma. Artık tükendim derdi ne bunun ya
 
Gaz kelebeği, selenoid valfler, map maf sensörü temizlendi. Enjektör temizleyici koyuldu. Sonuç hala sorun devam ediyor. Araç ısrarla hata kodu vermiyor
 
O zaman ben bazı sorular sorayım belki bir yardımım dokunur.
Bobin değişimi yaptık demişsiniz 4'ü de değişti mi ?
Bobinlerle birlikte bujilerde değişti mi ?
Cold start yaparken aracın kliması otomatik olarak devreye giriyor mu ? (Şu an benim aracımda bu durum mevcut eğer marşa basmadan kontak açıp klimayı kapatırsam dalgalanma yok, ancak otomatik devreye girerse dalgalanıyor.)
 
O zaman ben bazı sorular sorayım belki bir yardımım dokunur.
Bobin değişimi yaptık demişsiniz 4'ü de değişti mi ?
Bobinlerle birlikte bujilerde değişti mi ?
Cold start yaparken aracın kliması otomatik olarak devreye giriyor mu ? (Şu an benim aracımda bu durum mevcut eğer marşa basmadan kontak açıp klimayı kapatırsam dalgalanma yok, ancak otomatik devreye girerse dalgalanıyor.)
Çok titizimdir tabiki 4 ü beraber buji ile değişti. Otomatik açılıyor klima ben hemen kapatırım
 
Hocam geçmiş olsun,
Çok uzmanı değilim konuların gerçi de, akışmetreyi temizlettim de demissiniz ama sanki ecu ya doğru bilgi gitmiyor da yeterli yakıtı vermiyor motora ilk çalıştırmada. Maf sensör sıcaklığı da ölçüyor sanırım, o fonksiyon çalışmıyor olabilir mi acaba.
Fiziksel bir sorun olsa manuel gaz verdiğinizde de düzelmez dalgalanma
 
Hocam geçmiş olsun,
Çok uzmanı değilim konuların gerçi de, akışmetreyi temizlettim de demissiniz ama sanki ecu ya doğru bilgi gitmiyor da yeterli yakıtı vermiyor motora ilk çalıştırmada. Maf sensör sıcaklığı da ölçüyor sanırım, o fonksiyon çalışmıyor olabilir mi acaba.
Fiziksel bir sorun olsa manuel gaz verdiğinizde de düzelmez dalgalanma
Teşekkür ederim. Yani hocam akışmetreyi değişmeyi denemek lazım mı diyorsunuz ?
 
Benzer durumlar değil fakat fiat bravo aracımızda dalgalanma zaman zaman yakıtı kesme isteksizleşme gibi durumlar oluyordu krank sensörü değişti her şey düzeldi. Dediğim gibi benzer durumlar değil fakat bilemedim kaynaklanabilecek bir durum diğer yöntemler işe yaramazsa denemekte fayda var diye düşünüyorum.
 
Dr.Ecu gibi işinin ehli bir yazılımcıya gitmenizi öneririm. Arabada doğru yerde doğru miktarda çalışmayan bişeyler var gibi. En azından ne olduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz
 
Dr.Ecu gibi işinin ehli bir yazılımcıya gitmenizi öneririm. Arabada doğru yerde doğru miktarda çalışmayan bişeyler var gibi. En azından ne olduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz
Teşekkür ederim öncelikle , kendim ustam aynı zamanda bulunduğum yerde dr ecu bayisi :/ kendisi bmw alanında oldukça iyidir yıllardır giderim fakat bu sorunda kaldık resmen
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...