BMW 4.18i F32 BMW M4 Dönşüm Projesi

sarparas

Sarp ARAS
Asfalt Kurutucu
31
23
Marka
BMW
Arkadaşlar merhaba elimde BMW 4.18i F32 araç var arabayı tamamen motor dahil M4 Proje yapmak istiyorum bu işte sıfır dan son a maliyetim ortalama bu dolar kuru ile ne olur, ortalama tamamlamam ne kadar sürer yakın zamanda böyle bir proje yapan var mı ? yapan veya bilgisi olup beni bilgilendiren olursa sevinirim, teşekkürler.
 
hocam yanlış anlamayın, bu konu hakkında fikrim yok hatta kendime ait aracım bile yok :D . ama kendi fikrimce harcayacağınız para ortalama bir m4 kadar tutacaktır diye düşünüyorum. tutmasa bile m otomobilleri başlı başına özel araçlar olduğundan ar-ge süreci falanı filanı her şeyi özel olark dizayn edildiği için yaptığınız dönüşüm randman verir mi ben emin değilim. yine de karar elbette sizin, yanlış olduğumu düşündüğünüz bir nokta varsa da belirtmenizi isterim. keyifli sürüşler dilerim.
 
Maliyetini geçtim, sınırsız parası olanın bile kolay kolay yapamayacağı bir şey bu. Bu tarz büyük aftermarket yenilemeleri yapabilenler de otomobillerden elini kirletebilecek kadar gerçekten anlayan kişilerdir. İyi bir usta bulayım vereyim yapsın işi değil bunlar ki iyi bir usta da standart bir bmw'yi m paket bmw haline getiremez. Çok parası olan bile sandık motoru getirtip bir şekilde montajını yaptırır belki ( ki o bile şüpheli ) ama sürüşünü falan benzetemez. Standart bir trend x paket 1.25 motorlu fiesta'yı nasıl ki ST Fiesta haline getiremezsen, standart bir bmw'yi de M Bmw haline getiremezsin. Otomobillerdeki bazı değişikliklerin orijinali gibi olabilmesi için fabrikanın ve üreten mühendisin elinin değmesi gerekir. En basit örnek; ne süspansiyon geometrisini ne de şasi direncini/rijitliğini tekrardan yapamazsınız. Güçlü motor, daha iyi yere basan bir kurulum tabi ki yapılabilir ama m sürüşü bulamazsınız.

Maliyetine gelirsek; sıfır bir m alsan daha iyi olur muhtemelen. En azından harcadığınız paraya kesin sonuç alırsınız.
 
Son düzenleme:
M4 için bilmiyorum net olarak ancak M3 F80 için, araç hariç ortalama 1.5-2 milyon TL bedel ile komple M3 araç aktarma yapılabiliyor. Sanılanın aksine, tamemen M olacak şekilde, alt yapı dahil değiştirilebiliyor.

Böyle projelerde, aldığınız düz örneğin F30 bir aracı yanyana F80 ile getirip, herşeyini aktarıyorlar, karbon tavanı dahil.
Servis manuellerinde arka çamurlukların dahi nerden kesilip, puntalanacağına dair yönergeler var.
Arabanın sadece iskeleti kalıyor, alt takım, şasi güçlendirmeleri, yürüyen aksam komple aktarılıyor. Bu doğrultuda da ortalama 3m maliyetlere F80 yapabilirsiniz.

Bunun projelendirmesi, ruhsat işlemesi dahil oluyor.

Örnek ilan https://www.sahibinden.com/ilan/vas...tma~head-up-tramersiz~carbon-1169886714/detay
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Olmayacak birşey değil , yapılıyor fakat iyi bildiğiniz hali hazırda yapılı bir örneğini almak daha rahat olabilir.

Fiyat olarak kesinlikle mantıklı.. Hatta orijinal M4 alabilecek güçteki insanlar bile bu yola başvuruyorlar artık.
Çünkü 418i ile M4 arasındaki fark , araçların arasındaki maliyet farkı değil.. Tamamen vergi sistemimizden kaynaklanıyor.

Bu iş böyle devam ettiği sürece.. Bir yerden sonra , M-RS-AMG araçlara ulaşmanın tek yolu proje yapmaktan geçebilir.
G22 420i'ler 2.5-3M'ken , G82 M4 dediğimiz araba 10M 😁

10M'a M4 alabilecek güçteki bir insan için de.. M4 özel bir araba değil..

Hani bildiğin M4 işte ya.. hatatatatatat çocuklar çeviriyor.. gözüyle bakıyorlar 😅
O yüzden de 10M bağlamak istemiyorlar... Çünkü 10M bağlayınca iş ciddiye binecek..
4-5'e mal edelim ki , yakıp yıkalım kafası 🤣

Orijinalmiş , projeymiş çok bakan yok.
 
Son düzenleme: