KAPALI Bmw 5.20 Benzin göstergesi çalışmıyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

World2020

Mehmet
Senkromeççi
26
50
Marka
BMW
Merhaba

91 model Bmw 520i bir araç aldım dün. Bakıma sokmam lazım. Eksikleri var.

Benzin göstergesi çalışmıyor. Dün %25 idi. Sabah kalktım. Dipte.
Çok şaşırdım. Gittim 200 lira benzin aldım hemen ama ibre kıpırdamadı.

Sorun ne olabilir? Bayram sonrasında bakıma sokacağım. Umarım önemli değildir.
 
Merhaba

91 model Bmw 520i bir araç aldım dün. Bakıma sokmam lazım. Eksikleri var.

Benzin göstergesi çalışmıyor. Dün %25 idi. Sabah kalktım. Dipte.
Çok şaşırdım. Gittim 200 lira benzin aldım hemen ama ibre kıpırdamadı.

Sorun ne olabilir? Bayram sonrasında bakıma sokacağım. Umarım önemli değildir.

muhtemelen şamandırada sıkıntı vardır. lpg var mı aracınızda ?
 
Bana da şamandıra gibi geldi ama kesin karar vermeden önce göstergeye gelen sinyalleri ölçmek lazım.Belki elektriksel bir kararsızlıktır.

Bu arada E34 şamandıralarının fiyatlarına baktım da bir gariplik var fiyatları yüksek geldi gözüme, benzin pompası ile entegre bir sistem muhtemelen ayrı ayrı yazmıyor sitelerde.

Aşağıdaki çıkma bir şamandıranın fiyatı.

 
Son düzenleme:
İnanın şamandıra nedir bilmiyorum. Araba özürlüyüm :)
Bir liste yaptım. Bayram sonrası tamirci gezeceğim.

Arkadaşlar bu arada listeyi burada yayınlasam bana aşağı yukarı maarafımın ne olacağını yazabilir misiniz?
Yani en azından ortalama bir şey söylemeniz bile yeter

Teşekkürler
 
ACİL OLANLAR

***************

- araba giderken takır takır ses yapıyor. Arada bazen kayış sesi geliyor. Genel motor kontrolü yapılacak. Eksik varsa belirlenecek
- Klima bakımı yapılacak. Soğuk çalışmıyor. Sıcak çalışırken çok ses yapıyor. Garip sesler çıkarıyor.
- El freni yayında sorun var. Tam tutmuyor. Yokuşta kayıyor.
- Frenler kontrol edilecek. Bazen sertleşiyor. ABS lambası bazen yanıyor, bazen sönüyor
- Benzin göstergesi çalışmıyor
- Sol üst farda temassızlık var. Tüm farlar ve lambalar kontrol edilip ayarlanacak
- vites geçişleri bazen takılıyor. Özellikle 3 vitese geçerken zorlanıyor. Vites kolu konsolu yırtık. Komple kaplatmak istiyorum o kısmı.
- Teyp direkt aküye bağlanmış. Uzun süre araba çalışmazsa akü bitiyormuş. Normal bağlantısı yapılacak
- Otomatik cam motoru bazen ses yapıyor ve camlar açılıp kapanınca zorlanıyor
- Direksiyon tam kırınca çok sertleşiyor ve ağırlaşıyor.
- Kumanda ile kapıları açarken bazen takılıyor. Bazen 2 kez basmak gerekiyor. Tam ön cama yanaştırmak gerekiyor. Ayarı yapılacak.
- aracın elektrik aksamı elden geçecek. Konsolda bazı düğmeler çalışmıyor. Silecekler kontrol edilsin
- elektrikli aynalar bazen takılıyor. Çalışırken zorlanıyor ve ses yapıyor
- Torpido gözü açma kapama kısmında sorun var. Takılıyor.
- Sağ ön koltuğun emniyet kemerinin takıldığı kısım kırık. Kemer tutmuyor
- Direksiyon simidi değişecek (eski ve arması kırık)
- Direksiyonun üzerindeki torpido bakımsız. Çatlaklar var. Onarılacak ya da çıkma torpido seti koyulacak


İKİNCİ PLANDA OLANLAR

********************
- Sağ arka kapı kolu takılıyor
- Ön sağ camın olduğu yerde( konsolunda) bir boşluk var. Bi şey çıkmış oradan ama nedir bilmiyorum
- Güneşlik aynaları kirli. Değişecek
- Otomatik Kapı pimlerini değiştirmek istiyorum.
- Arka sağ koltuğun altındaki yer döşemesinde 3-4 santim bir delik var. Onarılacak
 
ACİL OLANLAR

***************

- araba giderken takır takır ses yapıyor. Arada bazen kayış sesi geliyor. Genel motor kontrolü yapılacak. Eksik varsa belirlenecek
- Klima bakımı yapılacak. Soğuk çalışmıyor. Sıcak çalışırken çok ses yapıyor. Garip sesler çıkarıyor.
- El freni yayında sorun var. Tam tutmuyor. Yokuşta kayıyor.
- Frenler kontrol edilecek. Bazen sertleşiyor. ABS lambası bazen yanıyor, bazen sönüyor
- Benzin göstergesi çalışmıyor
- Sol üst farda temassızlık var. Tüm farlar ve lambalar kontrol edilip ayarlanacak
- vites geçişleri bazen takılıyor. Özellikle 3 vitese geçerken zorlanıyor. Vites kolu konsolu yırtık. Komple kaplatmak istiyorum o kısmı.
- Teyp direkt aküye bağlanmış. Uzun süre araba çalışmazsa akü bitiyormuş. Normal bağlantısı yapılacak
- Otomatik cam motoru bazen ses yapıyor ve camlar açılıp kapanınca zorlanıyor
- Direksiyon tam kırınca çok sertleşiyor ve ağırlaşıyor.
- Kumanda ile kapıları açarken bazen takılıyor. Bazen 2 kez basmak gerekiyor. Tam ön cama yanaştırmak gerekiyor. Ayarı yapılacak.
- aracın elektrik aksamı elden geçecek. Konsolda bazı düğmeler çalışmıyor. Silecekler kontrol edilsin
- elektrikli aynalar bazen takılıyor. Çalışırken zorlanıyor ve ses yapıyor
- Torpido gözü açma kapama kısmında sorun var. Takılıyor.
- Sağ ön koltuğun emniyet kemerinin takıldığı kısım kırık. Kemer tutmuyor
- Direksiyon simidi değişecek (eski ve arması kırık)
- Direksiyonun üzerindeki torpido bakımsız. Çatlaklar var. Onarılacak ya da çıkma torpido seti koyulacak


İKİNCİ PLANDA OLANLAR

********************
- Sağ arka kapı kolu takılıyor
- Ön sağ camın olduğu yerde( konsolunda) bir boşluk var. Bi şey çıkmış oradan ama nedir bilmiyorum
- Güneşlik aynaları kirli. Değişecek
- Otomatik Kapı pimlerini değiştirmek istiyorum.
- Arka sağ koltuğun altındaki yer döşemesinde 3-4 santim bir delik var. Onarılacak
Liste çok kalabalık tek seferde girişmeniz pek mümkün gözükmüyor.Para yeterli olsa da zaman olarak uzun sürebilir.

Size tavsiyem içlerinden çok mühim olanlarını öncelikle tamamlamanız kozmetiğe ise sonradan başlamanız olacaktır.Araç toplama süresince aradaki bunalmalarda kozmetik bir kaç parça alıp kendinizi motive edebilirsiniz :) .

Hangileri önceliğim olsun derseniz de ben kendi adıma yaklaşık 5 bin₺ lık bir kota ile ilk başta yazdığınız takırtının diferansiyelin vuruntu yapıyor olabileceğini düşünerek önce ona yönelir baktırırdım.Daha sonra frenlerinizde ki ABS yanıp sönmesi ve arada sertleşme sıkıntınıza öncelik vermeniz gerekir.Ana fren merkezinden tutun da sensörlere kadar bu saydıklarınızın nedeni olabilir.Üçüncül olaraksa yolda kalmamak adına yukarıdaki yazdığım mesaja istinaden şamandıra temin etmeniz gerekebilir, araç lpg li bilmiyorum tabii.

Bu saydığım 3 mekanik arıza da bence diğer kozmetik arızalardan daha öncelikli ve önemli olmalı, maliyet ise kullandığınız parçaya göre değişir.Ama bu saydıklarım(3 arıza) en düşük ihtimalle 1000-1500₺ ile 5000₺ ya kadar revize ettirebilirsiniz.

Diğer yazdıklarınız ise hemen her eski araçta olabilecek sıkıntılar zamanla elinize imkan geçtikçe tamamlarsınız.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Çok teşekkür ediyorum.
Zaten tam da 5000 liram var şu an araba için ayırdığım. O zaman ayağa kaldırmak için yetecek sanırım.
Kozmetik en sonda yapılır zaten. Bir de komple boya istiyorum param uygun olduğu zaman tabi.
 
Çok teşekkür ediyorum.
Zaten tam da 5000 liram var şu an araba için ayırdığım. O zaman ayağa kaldırmak için yetecek sanırım.
Kozmetik en sonda yapılır zaten. Bir de komple boya istiyorum param uygun olduğu zaman tabi.
Rica ediyorum, ustalar tarafından tabiri caizse kazıklanmamak adına bulunduğunuz şehre göre güvenilir bir usta tavsiyesi alınız.Bir de yine etrafınızda eski araç yürüten arkadaşlarınız varsa onlarla birlikte gitmeyi rica ederseniz bu 5 bin ₺ tutup da 10 bin ₺ olmaz :)
 
Kesinlikle haklısınız. Zaten bir akrabam yardımcı olacak. Tanıdık tamircileri varmış. Bayram sonrası ilk gün başlıyoruz.
Arabadan motoru söküp şahin motoru taksalar bile anlamam. O derece araç özürlüyüm. Bakalım umarım iyi olur:)
 
ACİL OLANLAR

***************

- araba giderken takır takır ses yapıyor. Arada bazen kayış sesi geliyor. Genel motor kontrolü yapılacak. Eksik varsa belirlenecek
- Klima bakımı yapılacak. Soğuk çalışmıyor. Sıcak çalışırken çok ses yapıyor. Garip sesler çıkarıyor.
- El freni yayında sorun var. Tam tutmuyor. Yokuşta kayıyor.
- Frenler kontrol edilecek. Bazen sertleşiyor. ABS lambası bazen yanıyor, bazen sönüyor
- Benzin göstergesi çalışmıyor
- Sol üst farda temassızlık var. Tüm farlar ve lambalar kontrol edilip ayarlanacak
- vites geçişleri bazen takılıyor. Özellikle 3 vitese geçerken zorlanıyor. Vites kolu konsolu yırtık. Komple kaplatmak istiyorum o kısmı.
- Teyp direkt aküye bağlanmış. Uzun süre araba çalışmazsa akü bitiyormuş. Normal bağlantısı yapılacak
- Otomatik cam motoru bazen ses yapıyor ve camlar açılıp kapanınca zorlanıyor
- Direksiyon tam kırınca çok sertleşiyor ve ağırlaşıyor.
- Kumanda ile kapıları açarken bazen takılıyor. Bazen 2 kez basmak gerekiyor. Tam ön cama yanaştırmak gerekiyor. Ayarı yapılacak.
- aracın elektrik aksamı elden geçecek. Konsolda bazı düğmeler çalışmıyor. Silecekler kontrol edilsin
- elektrikli aynalar bazen takılıyor. Çalışırken zorlanıyor ve ses yapıyor
- Torpido gözü açma kapama kısmında sorun var. Takılıyor.
- Sağ ön koltuğun emniyet kemerinin takıldığı kısım kırık. Kemer tutmuyor
- Direksiyon simidi değişecek (eski ve arması kırık)
- Direksiyonun üzerindeki torpido bakımsız. Çatlaklar var. Onarılacak ya da çıkma torpido seti koyulacak


İKİNCİ PLANDA OLANLAR

********************
- Sağ arka kapı kolu takılıyor
- Ön sağ camın olduğu yerde( konsolunda) bir boşluk var. Bi şey çıkmış oradan ama nedir bilmiyorum
- Güneşlik aynaları kirli. Değişecek
- Otomatik Kapı pimlerini değiştirmek istiyorum.
- Arka sağ koltuğun altındaki yer döşemesinde 3-4 santim bir delik var. Onarılacak
Bayağı ihmal edilmiş bir araç almışsınız, kolay gelsin. Acil olanlar listeniz en az 10.000₺ yer. Umarım üstüne beklenmedik sürprizler de çıkmaz.

Direksiyon pompası ve kutusu incelenmeli. Hidrolik filan da yenilemek gerekir.
Merkezi kilit için anahtardaki pili değiştirmek kurtarmazsa ana merkezi değiştirmek gerekiyor
Fren ana merkezinden abs sensörlerine komple kontrole girmesi gerek. Basit bir oksitlenmeden çok daha ağır değişimlere kadar değişken maliyetler bekliyor.
El freni kolay, hallolur.
Benzin göstergesi için büyük ihtimalle şamandıra
Klima kompresörü, klima radyatörü, polen filtresi, kalorifer boruları, havalandırma yönlendirme flapları filan komple elden geçmesi gerekebilir. Parça maliyeti ortalama, işçiliği yüksek kalemler.
Teyp bağlantısı kolay, en fazla 50₺ alıp çözerler
Vites için şanzımandaki senkromeçler başta olmak üzere baskı balata ve volana kadar yolu var.
Direksiyon simidi pahalıya gelir, kaliteli deri kaplama vb işlemler gibi daha uygun fiyatlı çözüm kovalayın.
V kayışı, triger seti, motor ve şanzıman kulakları elden geçmeli. Şaft ve diferansiyelin durumunu bilemiyorum, onlar da masraf çıkarabilir.
Emniyet kemeri meselesi önemli, ona öncelik verin, atlamayın.
Diğer ıvır zıvır trim, döşeme ve elektrik işleri de fark ettirmeden iyi para tutacaktır.
 
Teşekkür ederim
Evet haklısınız ama param buna yetti.
Aynı modelleri 27-28 binden başlıyor ve bu saydıklarımın olup olmadıkları da meçhul.
Açıkçası bu aracı zamanla param yettiği kadar toparlarım diye aldım. Yani binmek için satın aldım.
Bakalım umarım 10 bini geçmez. Yoksa aracı toplamam çok zaman alır
 
Bence öncelikli listenizin de içinde bi öncelik listesi oluşturun. Madem durumunuz dahilinde binmek istiyosunuz önce sorunsuz hareket etsin daha sonra güzel görünür, konforlu olur. Motor yürüyen vs. gibi mekaniklere öncelik verin derim ben
 
Bu öncelikli listesini tamirci kontrolünden sonra onların yapması daha doğru olacak. Çünkü ben gerçekten neyin önce olması gerektiğini bilmiyorum.
 
@Toprak ın dediği gibi öncelik listesinin de önceliğini oluşturun çünkü bütçe yetmeyebilir örneğin klima işini erteleyip bu yazı klimasız geçirebilirsiniz önemli olan motoru yürüyeni düzgün olsun
 
şamandıra değişimi gerekmeyebilir. lpg olduğu için uzun süre benzinsiz kalmıştır araba, bu sebepten şamandıra takılmış vs olabilir bu tür olaylar olabiliyor. hemen değişim olarak masraf hanesine eklemeyin :) Allah kolaylık versin
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...