Bmw E36 M3 vs E46 M3

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Afatsum
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Afatsum

Asfalt Kurutucu
8
Arkadaşlar kafamı karıştıran bir konu var. Şuanda racing motosiklet kullanıyorum ve sağlık problemleri sebebiyle (Bel fıtığı) motosikletimi kullanamamaya başladım. Kısmetse satıp bu 2 araçtan birisini alma düşüncem var.

En çok merak ettiğim husus daha bilgili ve tecrübeli arkadaşlar mutlaka vardır diye düşünüyorum ama E36 sıralı 6 silindir 3.2L 321 hp bir motora sahip, E46'da aynı şekilde sıralı 6 silindir 3.2L 343 hp güce sahip. Bu 2 araç arasında sadece 22 hp güç farkı olmasına karşı E36 daha hafif bir araç.

Bunların yanı sıra daha önceden %99 ihtimalle açılmamış bir konudur. Bu 2 aracında motor özelliklerinin aynı olmasına rağmen sesleri neden farklı? E46'nın sesi çok daha güzel ve yüksek çıkıyor. Sesine resmen hasta kalıyorum. E36 kasa olarak daha çok hoşuma gidiyor ama dediğim gibi bu ses farkının sebebi nedir? Youtube üzerinde izlemediğim video kalmamasına rağmen hiç bir şey bulamadım. Ses bariz derecede çok çok farklı.

Bu konuda bilgisi olan, tecrübeli kimseler var mıdır?

Hemen bir karşılaştırma videosu ekliyorum.
 
En temel sebep egzoz sistemi.

Youtube üzerinde bir çok video var dediğiniz gibi egzoz sistemi buna bir etken olsa da hiç bir video'da aynı egzoz da olsa ses aynı değil. E46 bariz daha fazla ve güzel çıkıyor sesi.

E46'ların her birinde farklı egzoz olsa da sesleri neredeyse aynı denecek kadar benzer durumda.


Birde bunlar ne kadar farklı;
E36 Supersprint Race Exhaust
-

E46 Supersprint Race Exhaust
-
 
indir.jpg
 
temiz olsun da hangisini aldığın önemli değil iki araçtanda deli gibi zevk alırsın
birde aralarında hemen hemen 2 kata yakın bir fiyat farkı var, e46 daha güzel tabi ama düşük km, orjinalleri anormal fiyatlara satılıyor hocam
daha güncel birşeylerde bakabilirsiniz
 
temiz olsun da hangisini aldığın önemli değil iki araçtanda deli gibi zevk alırsın
birde aralarında hemen hemen 2 kata yakın bir fiyat farkı var, e46 daha güzel tabi ama düşük km, orjinalleri anormal fiyatlara satılıyor hocam
daha güncel birşeylerde bakabilirsiniz

Ben zaten 36 kasayı daha çok beğeniyorum. Bana daha safkan geliyor. Arada dediğiniz gibi 2 kat fiyat farkı var. 60-65 civarı e36 m3 var, e46 m3'ler 100+ durumda. Sadece bu ses farkına sebep nedir onu merak etmiştim ama elle tutulur, mantıklı bir sebebini bulamadım.

60 civarı olan araçlar, Pug RCZ, Rocco, İbiza CUPRA, Polo GTİ, Mito QV, Cooper S bu araçlar. Fakat E36 M3'ten alacağım zevki hem 6 silindir, hem arkadan itiş olması sebebiyle diğer araçlardan alacağımı sanmıyorum.

Birde bana eski arabalar daha safkan, daha hissiyatlı ve objektif geliyor. Yeni araçların geneli elektronik sistemlerle sarıp, sarmalanmış oldukları için zevk kısıtlanmış durumda bana göre. Tabi ki araçlar turbo araçlar olduğu için güç olmak çok daha kolay ama atmosferik aracın zevki bana daha bir başka ve dolu dolu geliyor.
 
Video'da tam olarak demek istediği nedir? İngilizce pek kurtarmadı anlamak için. Yardımcı olur musunuz? Kısa bir özet geçseniz yeterli olur benim için
Özetlemek gerekirse e30 kasa m3'de kasa yapısı dengesi ön planda ama motorunun o kadar da güçlü olmadığından, e36'da motorun kasaya oranla daha çok ön planda ancak e46 m3'de hem motorun hem de kasanın çok iyi hissettirdiğinden bahsediyor ve e46'nın direksiyon tepkilerini beğeniyor. Bu videodaki kişinin de e36 m3'ü var, yani zevk meselesi bir nevi :D Bu arada yanlış anlamış, çevirmiş olabilirim farkeden olursa düzeltiverin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Afatsum
Ben zaten 36 kasayı daha çok beğeniyorum. Bana daha safkan geliyor. Arada dediğiniz gibi 2 kat fiyat farkı var. 60-65 civarı e36 m3 var, e46 m3'ler 100+ durumda. Sadece bu ses farkına sebep nedir onu merak etmiştim ama elle tutulur, mantıklı bir sebebini bulamadım.

60 civarı olan araçlar, Pug RCZ, Rocco, İbiza CUPRA, Polo GTİ, Mito QV, Cooper S bu araçlar. Fakat E36 M3'ten alacağım zevki hem 6 silindir, hem arkadan itiş olması sebebiyle diğer araçlardan alacağımı sanmıyorum.

Birde bana eski arabalar daha safkan, daha hissiyatlı ve objektif geliyor. Yeni araçların geneli elektronik sistemlerle sarıp, sarmalanmış oldukları için zevk kısıtlanmış durumda bana göre. Tabi ki araçlar turbo araçlar olduğu için güç olmak çok daha kolay ama atmosferik aracın zevki bana daha bir başka ve dolu dolu geliyor.
Seçim sizin, saygı duyuyorum.
Beraber mutlu olacağınız bir e36 almanız dileğiyle. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Afatsum
E36 inanılmaz sorunlu bir kasa. Ancak E36 aşıklarının ve elini sık sık cebe atmayı sorun etmeyecek tiplerin katlanabileceği düzeyde. İnternette takip ettiğin E36 sahipleri varsa nasıl yakındıklarını görmüşsündür. Fikrim E46'dan yana. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Afatsum
E36 inanılmaz sorunlu bir kasa. Ancak E36 aşıklarının ve elini sık sık cebe atmayı sorun etmeyecek tiplerin katlanabileceği düzeyde. İnternette takip ettiğin E36 sahipleri varsa nasıl yakındıklarını görmüşsündür. Fikrim E46'dan yana. :)

Öncelikle benim bildiğim e46 kronik olarak daha sorunlu bir araç. Çünkü yukarıda arkadaşında belirttiği gibi çürüme problemi ve ön takım problemi var. Sürekli ön takım gidiyor araba da. Çukura vb yerlere bozuk yollara hiç gelemiyor.

Aksine e36 daha sıkı, daha sağlam bir araba. E36 m3 kullanıcısı olarak tanıdığım 3 kişi var. 1 tanesi stock m3 e36, diğerleri süpercharger'lı m3 e36'ı ve e60 m5'e boy boy giydiriyor.

He benim süpercharger düşüncem yok, yani sağlam maddiyat gerektiren (20/25.000 civarı) bir olay. En fazla yapacağım zamanla motor içi ve egzantriğe girerim. O şekilde 400+ hp civarı bir güç almak çok çok tatmin edici olur. Bunun internette örnekleri var zaten. E36 3.28 N/A olarak stock 193 hp, adam N/A olarak 303 hp'ye çıkarmış.
Başka bir örnekte ise aynı şekilde yine araç stock 193 hp, fakat atmosferik olarak turbo ve sc destediği olmadan 330 hp yapılmış araç. Yani baktığımız zaman 130+ hp bir güç kazanımı olmuş. Maliyeti konusunda bilgim yok, çok ayrıntılı araştırmadım o konuları. Dediğim gibi önceliğim temiz, helal süt emmiş bir e36 m3 :)

Sizin gördüğünüz e36'larda ne gibi kronik problemlerden söz ediliyordu mesela? Yani sürekli eli cebe atmaktan bahsetmişsiniz merak ettim açıkçası.

Bu arada ilgi alakanıza teşekkür ederim :)
 
Özetlemek gerekirse e30 kasa m3'de kasa yapısı dengesi ön planda ama motorunun o kadar da güçlü olmadığından, e36'da motorun kasaya oranla daha çok ön planda ancak e46 m3'de hem motorun hem de kasanın çok iyi hissettirdiğinden bahsediyor ve e46'nın direksiyon tepkilerini beğeniyor. Bu videodaki kişinin de e36 m3'ü var, yani zevk meselesi bir nevi :D Bu arada yanlış anlamış, çevirmiş olabilirim farkeden olursa düzeltiverin.

Buna benzer bir yorumu e36 m3 kullanıcısı bir abimde yaptı. Dedikleri e46 daha bir derli toplu, efendi nerde ne yapacağını belli edebilen bir araba dedi.

Fakat e36 onun yanında daha bıçkın, şoföre odaklı, nerde ne yapacağı belli olmayan bir araba dedi.

Kısaca e46 çok daha sakin ve elektronik aksamlarla dolu olup, sınırlanmış bir araba. E36 onun yanında daha safkan, elektronik sistemleri olmayan, en azından e46 kadar yok bu su götürmez bir gerçek.. Durum böyle olunca e36'yı kullanmanın daha zevki olduğunu kendisi de söyleyerek durumu özetledi.
 
E46 en derli toplu kasalardan biri. BMW forumlarinda E36'nin cesitli problemlerine rastlayabilirsiniz. Eger Alex Kersten'i takip ediyorsaniz zaten YouTube'da nerdeyse her videoda parca degisiminden soz ediyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...