AÇIK BMW E90 Half-Engine Icon Sorunu

undefinedvoid

Mert Gedikli
Senkromeççi
32
28
Marka
BMW
E90 320i aracımda motor arızaları sebebiyle tamir verdim.
Verdiğimde de aldıktan sonra da bi' yarım motor arıza aşığı yanıyor dashboard'da ama CEL ikonu yanmıyor.

4 Buji değişimi
2 sensör değişimi (Egzantrik / Vanos)
Yağ - Filtre değişimi (10/60 Liqui-Moly)
Kaçak kontrolleri

İlk aracı aldım, beyinde her şey silinmişti. Test sürüşü yaptım, araba yağ gibi akıyor. Biraz gazladım, araç ısındı falan derken önce yağ ışığı yandı. Eklemesini yaptık.
Daha sonra 2. sürüşe çıktım, yine aynı performansta sürdüm araç sıcakken.
Arabayı biraz saldığımda "Yarım Motor Uyarı İşareti" yanmaya başladı ve araba bir an silkeledi kendini. CEL ışığı yanmadı.
Araç performansı düştü ve tepki vermeyi biraz geciktirmeye başladı.
Önceden gaza bastığımda 2-5-7-10 şeklinde yükselirken (farazi sayılar) şimdi 1-1-1-2-3-4-5 şeklinde performansa geliyor.

OBD'ye bağladığımızda hiçbir uyarı yok 🤨 . 3 farklı cihazla denedik hepsinde boş gözüküyor.
Yurtdışı forumlarını okuduğumda valvetronik, yakıt pompası, O2 sensörü vs. vs. bir çok şey yazmışlar. Daha bu uyarıyı görmüş ve çözmüş olan var mı?
3 dükkanın ustası geldi oturdu arabanın başında bakıyorlardı.

Aracı kapatıp açmak, soğutmak vs. uyarıyı silmiyor. Beyinde de arıza olmadığı için resetlemek de fayda etmiyor. ECU reset denemeyi düşünüyorum belki beyinden bir problem vardır diye.

Bu arada gaza biraz yüklenince arkadan siyah duman geliyor. Hava-yakıt karışımı ayarlayamıyor olabilir diye düşünmeye başladım.

Temsili görsel : Uyarı ikonu aynı - CEL yanmıyor.

1711537563754.png
 
Son düzenleme:
hocam uyarıdan önce dikkatimi çeken şeyi sorayım.

neden 10w60?

o araçların kullanması gereken yağ bildiğim kadarıyla 5w40'tır
 
hocam uyarıdan önce dikkatimi çeken şeyi sorayım.

neden 10w60?

o araçların kullanması gereken yağ bildiğim kadarıyla 5w40'tır
Selamlar, araç üzerinde tavsiye edilen yağ 5w30 gösteriyor.
5-40 denemedik çünkü bi' yağ eksiltme vardı araçta. Özellikle performans sürüşlerinde yağ yakımı var. Araç kontrol edildi ama herhangi bir şey bulamadık. 2 servis 1 usta baktı. Motor açıldı ama nafile.
5-30 koyduğum zaman performans sürüşlerinde 1000 km'de 1lt gibi bir eksiltme var. Hatta sıkarsam 600-700km'lere kadar düşüyor.
Bunu biraz daha test amaçlı koyduk.

Aracın sağında solunda yoğun miktarda kaçak yok, terleme diyebileceğimiz seviyede. Sildiğin zaman tekrar yerine gelmesi 600-700km'den fazla.
Tabiri caizse biraz kıl birisiyim, çok fazla kontrol ediyorum sağını solunu :) o yüzden net bilgi verebiliyorum.
 
Sorun çözüldü ;

Araç vanosları açınca hava filtre kazanına giren hava emiş hortumu (Ön panelden gelen, akordeon) yerinden çıkıyor ve oluştan basınçtan, hava filtre kazanına bağlı olan bi' sensör veya parça yerinden fırlıyor.
Daha sonra da fazla ve sıcak hava almaya başlayınca araç kafayı yiyormuş. Sensörü ve akordeonu değiştirip, yerlerine sağlam bir şekilde tutturunca çözüldü...
Bi' boru bi' sensör 50 bin ₺ masrafım oldu bulana kadar. Böyle bir şey başınıza gelirse bilginiz olsun.

Edit : Vanoslarla tam olarak nasıl bir düz mantığı var anlamadım ama üst devirlerde vanos devreye girer girmez (3500-4000rpm bandında) araç arızaya düşüyordu. Kaputu aç kapat, bu boru niye çıkıyor buradan derken fark ettik ki, devreye her girdiğinde önce hortum daha sonra da oluşan basınçtan sensör yerinden çıkıyor.
 
Son düzenleme: