KAPALI BMW e92 320d n47d20 swirl flap arızası p3263

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ciftvanoss

Profesör
116
Marka
BMW
merhabalar, 214 bin km de ki 320 dizel aracım sürüş esnasında motor ışığı yaktı ve bc den baktığımda hata görünmüyordu ama obd ye bağladığımda p3263 arızsası verdi ve araştırdığım zaman ''Swirl flap'' diye emme manifoldunun bir parça arızası olduğunu öğrendim, eğer durum kötüleşirse kırılıp silindire parça kaçması gibi sorunlar yaratabiliyormuş. Fotoğraflarda göründüğü gibi temiz ve kirli flap arasında büyük bir fark var, swirl flapin çalışma prensibini de ekledim.
Genelde swirl flapleri iptal ediyorlarmış pluglar ile ama güç dengesizliği gibi sorunları çıkarıyormuş yüksek devirlerde.
saha önce başına gelen varmı? bu sorundan nası kurtulabilirim, würth marka dizel hava girişi temizleyici ile işin içinden sıyrılabilir miyim?
Aracımda dpf iptali var ve güncel km si 214 bin km dir
.
SWIRL-1.jpg
SWIRL-2.jpg
PIERBURG APRIL 2012 PIC 1.jpg
 
Benim bildiğim swirl flap sorunu daha çok m47 motorlarda vardı. Onlarda da daha sonra technical update ile azaltıldı büyük oranda. Kopmasın diye plastiğe çevrildi sanırım.

Blank kit takıldığını çok yerde okudum ama arastirmadigim için performans sorunu yarattığını ilk sizden duyuyorum.
Manifoldu söküp durumlarına bakılabilir ama böyle bir sorun aldıysanız blank kit takmanız başınızı agritmamak adına faydalı olabilir
 
Bu parçanın kırıldığını ve motor içine kaçmak üzereyken supaplarda yakaladıklarını bir yerde okumuştum. Sanıyorum benzinli ve N52 motordu. Onlar parça değişimi ile çözmüşlerdi. Ancak arızayı bulana kadar supaplardan şüpheleniyorlardı ve neredeyse motoru açacaklardı, bir hayli zorlandılar.
Temizlemek ne kadar doğru tartışılır, temizlik spreyleri kullanıp parçayı yıpratma ve kırılıp motora kaçırma ihtimaliniz de var, riskli gibi duruyor. Bence hepsini söküp durumları gözden geçirip eğer mümkün ise tümünü değiştirmek en mantıklısı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...