BMW E92 Amortisör Sistemi Tavsiyesi (Apaçi İşi Değil )

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan murrat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

murrat

Asfalt Kurutucu
15
Merhaba;

Başlık biraz itici oldu farkındayım ama diğer internet portallarında (forum,sosyal medya vs...) bunu sorunca "kanka şunu taktım şöyle bastım vs..." muhabbeti dönüyor. Benim biraz daha teknik bilgiye ihtiyacım var otopark'ı takip edebildiğim kadarıyla da seviyesi ortalamanın baya üstünde bir platform olduğu için burada size de danışmak istedim.

Konuya geleyim, e92 320d aracım var. ben aldığımda üzerinde 3,5 eibach yaylar vardı ancak amortisör üzerinde yapılan bir işlemle 5'lik yaydan daha çok arabayı yere indiriyordu. Bende çıkma bmw e92 yaylarıyla değiştirdim. ancak hem çıkma olması hemde amortisör üzerinde tekrar işlem yapılması dolayısıyla şu anda da orjinal yüksekliğinden 3 cm civarı aşağıda.

Sözün özü elimde 3,5 eibach yay var. ( Ancak bu arabaya özel olup olmadığını kontrol etmedim edebilmenin bir yolu varsa paylaşın lütfen) bu yaya uygun amortisör seti almak istiyorum. Amacım arabanın düşmesi kalkması değil yol tutuşunun artması. E92 zaten oldukça sert bir araba madem bu kadar konforsuz en azından yol tutsun ki buna değsin diye düşünüyorum.

Amortisör yada harici tavsiyelere açığım..
 
sertlik yumuşaklık ayarlı, koni amortisör alabilirsiniz. Eibach yaylarıda ona taktığınızda güzel bir yol tutuşu elde edersiniz.
aynı kombinasyonu kendi leon mk2 aracımda da kullanıyorum. kötü lastiklerime rağmen güzel yol tutuşu sağlıyor.

edit: direk kw marka coilover da alabilirisiniz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
sertlik yumuşaklık ayarlı, koni amortisör alabilirsiniz. Eibach yaylarıda ona taktığınızda güzel bir yol tutuşu elde edersiniz.
aynı kombinasyonu kendi leon mk2 aracımda da kullanıyorum. kötü lastiklerime rağmen güzel yol tutuşu sağlıyor.
teşekkür ederim öncelikle "sarı koni" diye geçen amortisörden bahsediyorsunuz sanırım. Fiyat performans olarak daha iyi başka bir opsiyon varmı ? Birde merak ettiğim amortisörü değiştirirken şasi üzerinde yapılması gereken bir güçlendirme yada uzun ömürlülük adına resterasyon vs.. var mı? araba daha sertleşirse ve bunu amortisör sönümleyemezse darbe şasiyi etkileyecek neticede.
 
Evet sarı konilerden bahsediyorum. Fiyat performans olarak, üzerine bir miktar daha eklenerek kw coilover alabilirsiniz daha iyi olur. Tabi diğer markaların da amortisörlerine bakabilirsiniz. Ben şasede herhangi bir güçlendirme yapmadım orta sertlikte kullanıyorum ve sönümlemesi gayet başarılı. Hatta orijinal amortisöre göre çok az sertleşti.
 
Orijinal olmayan yaylara uygun orijinal olmayan amortisör kovalamak yerine ben de coilover öneririm. Ayarlanabilir olmaları bir avantaj. Bu sayede corner balancing ile genelde taşıdığı ağırlığa bağlı olarak kusursuz şekilde denge ayarı yaptırmanız da mümkün, bu daha önemli bir avantaj. Ayrıca muayeneden de sorunsuz geçebiliyorlar bildiğim kadarıyla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ghalacli
Orijinal olmayan yaylara uygun orijinal olmayan amortisör kovalamak yerine ben de coilover öneririm. Ayarlanabilir olmaları bir avantaj. Bu sayede corner balancing ile genelde taşıdığı ağırlığa bağlı olarak kusursuz şekilde denge ayarı yaptırmanız da mümkün, bu daha önemli bir avantaj. Ayrıca muayeneden de sorunsuz geçebiliyorlar bildiğim kadarıyla.
Orijinal olmayan yaylara uygun orijinal olmayan amortisör kovalamak yerine ben de coilover öneririm. Ayarlanabilir olmaları bir avantaj. Bu sayede corner balancing ile genelde taşıdığı ağırlığa bağlı olarak kusursuz şekilde denge ayarı yaptırmanız da mümkün, bu daha önemli bir avantaj. Ayrıca muayeneden de sorunsuz geçebiliyorlar bildiğim kadarıyla.
evet o da bir seçenek ama coilover piyasası çok karışık. somut olarak önerebileceğiniz marka model vs.. varsa duymak isterim.
 
evet o da bir seçenek ama coilover piyasası çok karışık. somut olarak önerebileceğiniz marka model vs.. varsa duymak isterim.
Hocam maalesef hiç alışverişim olmadığı için marka ve model öneremeyeceğim. Bendeki coilover bilgisi tamamen teorik. Daha bilgili arkadaşların marka model önerisi yapmaları daha uygun olur.
 
Hocam maalesef hiç alışverişim olmadığı için marka ve model öneremeyeceğim. Bendeki coilover bilgisi tamamen teorik. Daha bilgili arkadaşların marka model önerisi yapmaları daha uygun olur.

teknik olarak kıyaslarmısınız peki coilover versus iyi amotisör+ iyi yay seçeneklerini
 
teknik olarak kıyaslarmısınız peki coilover versus iyi amotisör+ iyi yay seçeneklerini
Hocam bildiğim kadarıyla basit olarak kıyaslayayım:

Markalar araçlarını üretirken malum bir sürü ar-ge vs. derken en sonunda optimum ayarlarda amortisör ve yayları üretiyorlar. Spor yaylara bakarsak bunların en makbulleri, bu arabaların spor versiyonlarına oem parça tedarik eden markaları oluyor. Örneğin sizdeki Eibach yaylar pek çok markaya spor yay tedarik eden firmalardan biri. Aracını modifiye etmek isteyen, alçaltmanın veya sertleştirmenin dozuna derecesine göre bunların ilgili ürünlerini alıp takıyor. Burada şöyle bir handikap oluşuyor: Stock amortisörler, genellikle stock yaylarla çalışacak şekilde dizayn edilirler ve bound&rebound süreleri ve oranları buna göre ayarlanmıştır. Spor yay takıldığında amortisörler sürekli sıkışık gezecek ve en uygun yayla daha iyi yol tutuş sağlanıp her şey yolunda olsa bile ömürleri daha kısa olacaktır, sert bir darbeye karşı dayanımı azalacak ve patlamaya daha meyilli olacaklardır.

Coilover'da ise ürün markaya ve modele göre üretiliyor, en azından uygunluğu oluyor. Amortisörü ve yayı bir arada, bu da tam uyumluluk sağlıyor. En önemli avantajı ise, beklentinize göre yükseklik ve sertlik ayarı yapılabiliyor olması. İki dezavantajı var: Biri tahmin edilebileceği gibi fiyatı, diğeri de bu işten iyi anlayan usta ihtiyacı. İhtiyaca göre setup yapılabilmesi, teknik cihazlarla ölçümler yapılmasını gerektirir. Hatta sürücünün ağırlığı bile hesaplanarak ona göre hassas ayarlar yapılması mümkün.
 
Evet sarı konilerden bahsediyorum. Fiyat performans olarak, üzerine bir miktar daha eklenerek kw coilover alabilirsiniz daha iyi olur. Tabi diğer markaların da amortisörlerine bakabilirsiniz. Ben şasede herhangi bir güçlendirme yapmadım orta sertlikte kullanıyorum ve sönümlemesi gayet başarılı. Hatta orijinal amortisöre göre çok az sertleşti.
teşekkür ederim , satın aldığınız yeri sorabilirmiyim?
 
Hocam bildiğim kadarıyla basit olarak kıyaslayayım:

Markalar araçlarını üretirken malum bir sürü ar-ge vs. derken en sonunda optimum ayarlarda amortisör ve yayları üretiyorlar. Spor yaylara bakarsak bunların en makbulleri, bu arabaların spor versiyonlarına oem parça tedarik eden markaları oluyor. Örneğin sizdeki Eibach yaylar pek çok markaya spor yay tedarik eden firmalardan biri. Aracını modifiye etmek isteyen, alçaltmanın veya sertleştirmenin dozuna derecesine göre bunların ilgili ürünlerini alıp takıyor. Burada şöyle bir handikap oluşuyor: Stock amortisörler, genellikle stock yaylarla çalışacak şekilde dizayn edilirler ve bound&rebound süreleri ve oranları buna göre ayarlanmıştır. Spor yay takıldığında amortisörler sürekli sıkışık gezecek ve en uygun yayla daha iyi yol tutuş sağlanıp her şey yolunda olsa bile ömürleri daha kısa olacaktır, sert bir darbeye karşı dayanımı azalacak ve patlamaya daha meyilli olacaklardır.

Coilover'da ise ürün markaya ve modele göre üretiliyor, en azından uygunluğu oluyor. Amortisörü ve yayı bir arada, bu da tam uyumluluk sağlıyor. En önemli avantajı ise, beklentinize göre yükseklik ve sertlik ayarı yapılabiliyor olması. İki dezavantajı var: Biri tahmin edilebileceği gibi fiyatı, diğeri de bu işten iyi anlayan usta ihtiyacı. İhtiyaca göre setup yapılabilmesi, teknik cihazlarla ölçümler yapılmasını gerektirir. Hatta sürücünün ağırlığı bile hesaplanarak ona göre hassas ayarlar yapılması mümkün.
Teşekkür ederim açıklamınız için. Coilover'da o kadar işçiliği kazık atmadan yapacak adam bulmak biraz zor görünüyor ama araştrıcam artık
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...