BMW E93 CABRİO 3.20İ 2009 aldık Tecrübelerinizi dinleriz

Goktug

Profesör
Destekçi
512
25
Dostlar selamlar E93 cabrio 3.20İ 2009 model aracmızı aldık. Motorun Kronikleri n47b20 olarak mı geçiyor motor kodu tam emin değilim. Kroniklerden vs. tecrübelerinizi bekliyorum. BMW dünyasına ilk adımı attık...
IMG-20220702-WA0037(1).jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20220706-WA0002.jpg
    IMG-20220706-WA0002.jpg
    195.3 KB · Görüntüleme: 0
Hayırlı olsun. Cabrio BMW , Cabrio BMW'dir.

Fotoğraflarda ilk dikkatimi çeken şey , M3 görünüm yapılıp o sislerin orada yanması.

Biliyorum sökünce arıza yaktığı için sökmüyorlardı sanki ama bence o konuyla bi el atılabilir.

Ben ya sökmeye çalışırdım ya da orijinal tamponlara dönerdim.
Bir de jant falan ne bileyim :)
Herkesin zevki tabi.

621228.jpg


Benim kafa ya böyle Luxury line - İndividual - Alpina kafası elit apaçi olacak 😁

images (12).jpeg


Ya da yapıştırıcan 20''i baba 😎

images (10).jpeg


images (11).jpeg


Bunda da siyah böbrekleri sevmedim ama yapacak birşey yok 😁

M paket sevmiyorum.
M paket işine girince gerçek M3 - M4 olacak onu da böyle Mat Siyah ya da Sarı - Yeşil falan yapacan.
Moskova'da caddede yanlarken ateş edecek 🤣

Genel olarak BMW'nin "M olmayan en büyük motorlu" modellerinin difüzörleri algıyı çok değiştiriyor bence.

F10'u sevmem normalde ama buna eridim.
Müteahhitlikten çıkıp Bond arabasına dönmüş 😁

images (13).jpeg


Nargileciye bak sen 🔥

images (14).jpeg


Şey..
Ben biraz kafayı yemiş , hasta Bimmer oldum galiba 🤔
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun aracınız. Kazasız belasız sürüşler. İnternete "BMW VIN DECODER" yazarsanız şase numarasını girdiğinizde tüm opsiyonlar, motor kodu vs. hepsini görebilirsiniz. bimmer.work diye bir yer var tavsiye ederim. Arabanın PDF olarak tüm opsiyonları vs çıkıyor. Hemde karşılaştırmış olursunuz araca sornadan eklenen bir şey var mı diye.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug ve fujiwara
Hayırlı olsun aracınız. Kazasız belasız sürüşler. İnternete "BMW VIN DECODER" yazarsanız şase numarasını girdiğinizde tüm opsiyonlar, motor kodu vs. hepsini görebilirsiniz. bimmer.work diye bir yer var tavsiye ederim. Arabanın PDF olarak tüm opsiyonları vs çıkıyor. Hemde karşılaştırmış olursunuz araca sornadan eklenen bir şey var mı diye.
Çok teşekkür ederim 🙏🏻
 
Hayırlı olsun. Cabrio BMW , Cabrio BMW'dir.

Fotoğraflarda ilk dikkatimi çeken şey , M3 görünüm yapılıp o sislerin orada yanması.

Biliyorum sökünce arıza yaktığı için sökmüyorlardı sanki ama bence o konuyla bi el atılabilir.

Ben ya sökmeye çalışırdım ya da orijinal tamponlara dönerdim.
Bir de jant falan ne bileyim :)
Herkesin zevki tabi.

Ekli dosyayı görüntüle 39956

Benim kafa ya böyle Luxury line - İndividual - Alpina kafası elit apaçi olacak 😁

Ekli dosyayı görüntüle 39951

Ya da yapıştırıcan 20''i baba 😎

Ekli dosyayı görüntüle 39952

Ekli dosyayı görüntüle 39953

Bunda da siyah böbrekleri sevmedim ama yapacak birşey yok 😁

M paket sevmiyorum.
M paket işine girince gerçek M3 - M4 olacak onu da böyle Mat Siyah ya da Sarı - Yeşil falan yapacan.
Moskova'da caddede yanlarken ateş edecek 🤣

Genel olarak BMW'nin "M olmayan en büyük motorlu" modellerinin difüzörleri algıyı çok değiştiriyor bence.

F10'u sevmem normalde ama buna eridim.
Müteahhitlikten çıkıp Bond arabasına dönmüş 😁

Ekli dosyayı görüntüle 39954

Nargileciye bak sen 🔥

Ekli dosyayı görüntüle 39955

Şey..
Ben biraz kafayı yemiş , hasta Bimmer oldum galiba 🤔
BMW candır zevkler farklı tabiki tartışılmaz. İlk resimdeki jant tampon benim hoşuma gitmedi mesela....
 
Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Bildiğim kadarıyla e93 320i'lerde iki tip motor çıkıyor. N46B20 ve N43B20 ancak kesinlikle N47 değil o dizel motor kodu. Şase numarası paylaşırsanız hangi motor var anında öğreniriz ya da siz vin decoder bmw üzerinden sorgulayarak öğrenebilirsiniz. En kısa yolu ise motor görselini atarsanız direk söyleyebilirim. :D

İki motorunda kendine özgü kronikleri var, hatta iki motor birbirinden önemli bir fark olan direk enjeksiyon sistemi ile ayrılıyor. Haricinde aynı yıllarda çıkmış, üretilmiş ve satılmış motorlar.
N46 motor valvetronik sistemine sahiptir.
N43 ise direk enjeksiyon sistemine sahiptir.

N46B20 kodlu motoru eski e46'ım üzerinde 5 yıl kadar kullandım, beni çok memnun eden bir motordu ancak n43 motoru deneyimlemedim. Motorunuz belli olduktan sonra daha detaylı kronikleri konuşuruz inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug
Motor kodumuz N46B20 çünkü valvetronik var. Bu durumda sizin 5 yıllık tecrübenizden faydalanabiliriz 😁
Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Bildiğim kadarıyla e93 320i'lerde iki tip motor çıkıyor. N46B20 ve N43B20 ancak kesinlikle N47 değil o dizel motor kodu. Şase numarası paylaşırsanız hangi motor var anında öğreniriz ya da siz vin decoder bmw üzerinden sorgulayarak öğrenebilirsiniz. En kısa yolu ise motor görselini atarsanız direk söyleyebilirim. :D

İki motorunda kendine özgü kronikleri var, hatta iki motor birbirinden önemli bir fark olan direk enjeksiyon sistemi ile ayrılıyor. Haricinde aynı yıllarda çıkmış, üretilmiş ve satılmış motorlar.
N46 motor valvetronik sistemine sahiptir.
N43 ise direk enjeksiyon sistemine sahiptir.

N46B20 kodlu motoru eski e46'ım üzerinde 5 yıl kadar kullandım, beni çok memnun eden bir motordu ancak n43 motoru deneyimlemedim. Motorunuz belli olduktan sonra daha detaylı kronikleri konuşuruz inşallah.
 
Zaten ben de henüz N43 motorlu bir 320i'ye Türkiye'de rastlamadım, ancak ilanlarda ısrarcı olup 170hp'lik diye yayınlıyorlar. Neyse gelelim konumuza N46B20 kodlu 156hp'lik makineniz var. Her ne kadar bu motorların 170hp'lik olduğuna ısrar etseler de inanmayın araç 156hp'dir. :)

Vanos ve valvetronik aynı anda bu motorlarda bulunur. Bu sistemin çalışmasında herhangi bir elektronik ya da mekanik arıza çekiş düşüklüğüne ve yüksek yakıt sarfiyatına sebep olur. Vanos selenoidlerinin tıkanması ve disa valfinin arıza yapması bunların örneğidir. Bir de vanosların etrafından yağ kaçırmayı çok sever, motor yağ yakıyor sanarsınız ancak aslında bir yerlerden kaçırıyordur.

Yağ filtre kütüğüne dikkat etmelisiniz, eğer filtre kapağını söktüğünüzde yağ filtresi motor üzerinde kalıyorsa o kütük de değişmelidir. Farkına varmadan obd soketinden vanos intake arızası alırsınız ve sorunu vanosda ararken kendisi sessiz sessiz arızaya sebep olur.

Çok ince yağı sevmez, yağ tüketimini belirli koşullarda sever. Ben devirli kullanım ile 5 bin km'de 1 litre eksiltiyordum. Daha sonra hevesimi alınca bu değeri yarım litreye kullanımımı törpüleyerek düşürdüm. 5-6 yağ değişimini 8100 5w40 Motul ile yaptım, hiç bir problem yaşamadım.

Bobin ve bujileri çabuk eskitmeyi sever, sağlıklı bir çalışma için 30 bin km'de bir bujilerinizi 60 bin km'de bir de bobinlerinizi değiştirmeniz gerekir. Ben ne zaman bu km'leri geçireyim yanma hataları almaya başlıyordum. Hatta ikinci el aldığınız için işe ilk olarak bunları kontrol ettirerek başlayabilirsiniz.

LPG'ye uyumludur büyük sorunlar yaşatmaz. Öyle aynı anda benzin ile lpg'yi tüketeyim demez. İyi bir kit ve afr ayarı ile gayet ekonomik olabilir.

Şehir içi normal kullanım ile 9 litre, şehir dışı normal kullanım ile 7 litre manuel E46 ile ortalama tutturmuştum.
 
Zaten ben de henüz N43 motorlu bir 320i'ye Türkiye'de rastlamadım, ancak ilanlarda ısrarcı olup 170hp'lik diye yayınlıyorlar. Neyse gelelim konumuza N46B20 kodlu 156hp'lik makineniz var. Her ne kadar bu motorların 170hp'lik olduğuna ısrar etseler de inanmayın araç 156hp'dir. :)

Vanos ve valvetronik aynı anda bu motorlarda bulunur. Bu sistemin çalışmasında herhangi bir elektronik ya da mekanik arıza çekiş düşüklüğüne ve yüksek yakıt sarfiyatına sebep olur. Vanos selenoidlerinin tıkanması ve disa valfinin arıza yapması bunların örneğidir. Bir de vanosların etrafından yağ kaçırmayı çok sever, motor yağ yakıyor sanarsınız ancak aslında bir yerlerden kaçırıyordur.

Yağ filtre kütüğüne dikkat etmelisiniz, eğer filtre kapağını söktüğünüzde yağ filtresi motor üzerinde kalıyorsa o kütük de değişmelidir. Farkına varmadan obd soketinden vanos intake arızası alırsınız ve sorunu vanosda ararken kendisi sessiz sessiz arızaya sebep olur.

Çok ince yağı sevmez, yağ tüketimini belirli koşullarda sever. Ben devirli kullanım ile 5 bin km'de 1 litre eksiltiyordum. Daha sonra hevesimi alınca bu değeri yarım litreye kullanımımı törpüleyerek düşürdüm. 5-6 yağ değişimini 8100 5w40 Motul ile yaptım, hiç bir problem yaşamadım.

Bobin ve bujileri çabuk eskitmeyi sever, sağlıklı bir çalışma için 30 bin km'de bir bujilerinizi 60 bin km'de bir de bobinlerinizi değiştirmeniz gerekir. Ben ne zaman bu km'leri geçireyim yanma hataları almaya başlıyordum. Hatta ikinci el aldığınız için işe ilk olarak bunları kontrol ettirerek başlayabilirsiniz.

LPG'ye uyumludur büyük sorunlar yaşatmaz. Öyle aynı anda benzin ile lpg'yi tüketeyim demez. İyi bir kit ve afr ayarı ile gayet ekonomik olabilir.

Şehir içi normal kullanım ile 9 litre, şehir dışı normal kullanım ile 7 litre manuel E46 ile ortalama tutturmuştum.
Çok teşekkür ederim 🙏🏻