KAPALI Bmw Egr iptali veya temizliği

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hasan0693

Düz Yol Gazcısı
7
Merhabalar f10 520d uzun yolda tahrik veriyor ısınınca egrden dolayı ankarada daha önce bildiğiniz temizlik yapan bir yer var mıdır acaba veya yazılımla egr iptal oluyor temizliğe sökmeye gerek yok denildi yazılımcılar tarafından o şekilde nasıl oluyor ne yapmalıyım tecrübesi olan var mı acaba? Şimdiden teşekkürler :)
 
Egr iptali ile piston eritmeye kadar yolunuz var sakın bulaşmayın öneren ustanın dükkanında koşarak uzaklaşın, temizlik genelde pek randıman vermez değişim önerilir

Bildiğim kadarıyla değişim temizlemek ile hemen hemen aynı ölçüde randıman veriyor. Bakımdan bakıma değişecek ucuz bir parça da değil. Ben boğaz kelebeğini düzenli olarak temizliyorum değiştirmek yerine, egr'de değiştirmekten ziyade düzenli temizlenebilir şahsen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Nasıl piston eriyor
dizel motorlarda yanma sonu sıcaklığı 1000 dereceyi geçince NOX dediğimiz gaz daha fazla ortaya çıkıyor, bunu engellemek için EGR sistemi yanmış egzos gazını yanma odasına ihtiyaç halinde göndererek yanma sıcaklığının aşırı yükselip NOX gazının ortaya çıkmasına engel oluyor, siz EGR'yi iptal ederseniz piston kafaları aşırı ısınarak erimeye doğru yol alacaktır.
 
Bildiğim kadarıyla değişim temizlemek ile hemen hemen aynı ölçüde randıman veriyor. Bakımdan bakıma değişecek ucuz bir parça da değil. Ben boğaz kelebeğini düzenli olarak temizliyorum değiştirmek yerine, egr'de değiştirmekten ziyade düzenli temizlenebilir şahsen.
EGR nin sökülmesi durumunda motorda ki antifriz boşaltılacak ve yeni antifriz ile birlikte hava alma işlemi uygulanacaktır + sana TDI motordan örnek vermem gerekirse EGR sökümü için, Ön takım traversi + DPF ve egzos sistemi sökülüyor ve haliyle rot ayarı da gerekiyor düzenli olarak bunları yaptırmaya kalkarsanız 2 temizlemede 1 EGR parasını ödersiniz zaten :) EGR ciddi bir arızadır yolda giderken yanan kızdırma lambası ile tüm yolculuğunuzu mahveder hem can güvenliği hem manevi zarar... gerek var mı
 
EGR nin sökülmesi durumunda motorda ki antifriz boşaltılacak ve yeni antifriz ile birlikte hava alma işlemi uygulanacaktır + sana TDI motordan örnek vermem gerekirse EGR sökümü için, Ön takım traversi + DPF ve egzos sistemi sökülüyor ve haliyle rot ayarı da gerekiyor düzenli olarak bunları yaptırmaya kalkarsanız 2 temizlemede 1 EGR parasını ödersiniz zaten :) EGR ciddi bir arızadır yolda giderken yanan kızdırma lambası ile tüm yolculuğunuzu mahveder hem can güvenliği hem manevi zarar... gerek var mı

Bilgilendirici oldu, bu kadar uğraştırıcı bir söküm işlemi olduğundan haberim yoktu. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
dizel motorlarda yanma sonu sıcaklığı 1000 dereceyi geçince NOX dediğimiz gaz daha fazla ortaya çıkıyor, bunu engellemek için EGR sistemi yanmış egzos gazını yanma odasına ihtiyaç halinde göndererek yanma sıcaklığının aşırı yükselip NOX gazının ortaya çıkmasına engel oluyor, siz EGR'yi iptal ederseniz piston kafaları aşırı ısınarak erimeye doğru yol alacaktır.
valla dayıcım ben çok araştırdım. yanlışım varsa düzelt pls."teoride" egrdeki hava sıcaklığı çevre hava sıcaklığından yüksek olduğu için yanma odasına sıcak hava giriyor ve daha çok ısınıyor. yakıtın yanması için oksijene ihtiyacı var doğal olarak. egrden çıkan hava ile yanma verimi düşüyor. Yanmayan yakıttan da NOX gazı çıkmaz :D olay bundan ibaret.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
dizel motorlarda yanma sonu sıcaklığı 1000 dereceyi geçince NOX dediğimiz gaz daha fazla ortaya çıkıyor, bunu engellemek için EGR sistemi yanmış egzos gazını yanma odasına ihtiyaç halinde göndererek yanma sıcaklığının aşırı yükselip NOX gazının ortaya çıkmasına engel oluyor, siz EGR'yi iptal ederseniz piston kafaları aşırı ısınarak erimeye doğru yol alacaktır.
bu bilgilerde emin miyiz?
EGR yanmamış yakıtı tekrar yanma odasına gönderiyor, yanma odası pistonlar sonuçta. eğer egr iptal olursa köreltilirse bu yanmamış gazlar odaya dönmek yerine direk atılacaktır. Tam tersi verimlilik arttırır.
Kalibrasyon mühendisi ve motor arge merkezinde çalışan mühendisle konuştuğumda egr'nin verimliliği özellikle dizel motorlarda çok arttırdığını söyledi. Euro normları yüzünden mecburi yapılan bir işlem ancak tr ve özellikle istanbul şartlarında pek de işe yaramıyor bu durum. Yoğun trafik ağır seyreden trafik yüzünden egr doluyor, emme manifoldu balçıklaşıyor. temizleme maliyetleri ve temizlerken kullanılan kimyasallar, artan yakıt tüketimi verimsiz yanma yüzünden çevreye daha fazla zarar veriyor.
 
bu bilgilerde emin miyiz?
EGR yanmamış yakıtı tekrar yanma odasına gönderiyor, yanma odası pistonlar sonuçta. eğer egr iptal olursa köreltilirse bu yanmamış gazlar odaya dönmek yerine direk atılacaktır. Tam tersi verimlilik arttırır.
Kalibrasyon mühendisi ve motor arge merkezinde çalışan mühendisle konuştuğumda egr'nin verimliliği özellikle dizel motorlarda çok arttırdığını söyledi. Euro normları yüzünden mecburi yapılan bir işlem ancak tr ve özellikle istanbul şartlarında pek de işe yaramıyor bu durum. Yoğun trafik ağır seyreden trafik yüzünden egr doluyor, emme manifoldu balçıklaşıyor. temizleme maliyetleri ve temizlerken kullanılan kimyasallar, artan yakıt tüketimi verimsiz yanma yüzünden çevreye daha fazla zarar veriyor.
Üniversitede motorlarla yeni tanışan arkadaşların sıkça yaptığı bir hatadan söz ettiniz :) yanmamış egzos gazları diye bir tabir asla yok yanmayan gaz egzos olmaz ve dışarı atılmak için gönderilen yanmamış gazı nasıl ayırıp yanma odasına göndereceksiniz :) EGR arızası yapan araçların EGR subabı açık kalarak rölantide dahi egzos gazının emme manifolda basmasıyla düzensiz çalışma ve stop etme meydana gelir. EGR nin açılımını da araştırırsanız daha net anlarsınız, yanmamış gaz = KARA DUMAN
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
valla dayıcım ben çok araştırdım. yanlışım varsa düzelt pls."teoride" egrdeki hava sıcaklığı çevre hava sıcaklığından yüksek olduğu için yanma odasına sıcak hava giriyor ve daha çok ısınıyor. yakıtın yanması için oksijene ihtiyacı var doğal olarak. egrden çıkan hava ile yanma verimi düşüyor. Yanmayan yakıttan da NOX gazı çıkmaz :D olay bundan ibaret.
peki sıkıştırma sonu sıcaklının 600 dereceleri bulduğundan haberin var mı :) yanma sıcaklığı da 1000 derece üzerine çıkmaya başladığı zaman NOX gazı oluşumu gerçekleşir ve yanmış, içerisinde oksijen bulunmayan egzos gazının bir miktarını ( duruma göre ) tekrar emme manifolduna göndererek yanmanın verimi düşürülür ve zararlı gaz üretilmez, EGR iptalinde 1000 derece üzerine rahatça ulaşan yanma sıcaklığında piston kafası erimeleri sıkça meydana gelir, sanayide-serviste EGR iptalinden piston eriten kaç tane dizel motor yaptık....
 
peki sıkıştırma sonu sıcaklının 600 dereceleri bulduğundan haberin var mı :) yanma sıcaklığı da 1000 derece üzerine çıkmaya başladığı zaman NOX gazı oluşumu gerçekleşir ve yanmış, içerisinde oksijen bulunmayan egzos gazının bir miktarını ( duruma göre ) tekrar emme manifolduna göndererek yanmanın verimi düşürülür ve zararlı gaz üretilmez, EGR iptalinde 1000 derece üzerine rahatça ulaşan yanma sıcaklığında piston kafası erimeleri sıkça meydana gelir, sanayide-serviste EGR iptalinden piston eriten kaç tane dizel motor yaptık....
Tabii cnm egr iptalinde yanma verimi artacağından sıcaklık da artar da temiz hava yani soğuk hava yanma odasına girdiği için de o kadar fazla sıcaklık artışı olması biraz zor gibi. Bnm araç 292k kmde hiç egr temizlenmedi bu kmye kadar dolmuş egr ile kullandık piston erimedi yani :D
 
peki sıkıştırma sonu sıcaklının 600 dereceleri bulduğundan haberin var mı :) yanma sıcaklığı da 1000 derece üzerine çıkmaya başladığı zaman NOX gazı oluşumu gerçekleşir ve yanmış, içerisinde oksijen bulunmayan egzos gazının bir miktarını ( duruma göre ) tekrar emme manifolduna göndererek yanmanın verimi düşürülür ve zararlı gaz üretilmez, EGR iptalinde 1000 derece üzerine rahatça ulaşan yanma sıcaklığında piston kafası erimeleri sıkça meydana gelir, sanayide-serviste EGR iptalinden piston eriten kaç tane dizel motor yaptık....
Hatta egr iptalinden sonra daha geç ısınmaya başladı araç. Elm327 ile bakıyodm verilere...
 
dizel motorlarda yanma sonu sıcaklığı 1000 dereceyi geçince NOX dediğimiz gaz daha fazla ortaya çıkıyor, bunu engellemek için EGR sistemi yanmış egzos gazını yanma odasına ihtiyaç halinde göndererek yanma sıcaklığının aşırı yükselip NOX gazının ortaya çıkmasına engel oluyor, siz EGR'yi iptal ederseniz piston kafaları aşırı ısınarak erimeye doğru yol alacaktır.
1800K sıcaklıktan sonra bütün motorlarda oluşuyo kanka ve egr siz benzinli motorların pistonunu eritmiyorsa dizelinkini hiç eritmez bence yanlış anlama bu sadece bana mantıklı gelen bi düşünce :D
 
@motorsinann benzinli araçlarda neden egr var onların sıcaklıklarınıda düşürmek için olduğunu zannetmiyorum benizliler üzerinde farklı bir numarası mı var ? Birde subaru, mazda, ford veya benzer markaların bazı benzinli 1.6 motorları 10lt yakabiliyor bunların egzoslarında da mı yanmamış benzin bulunmaz ?
Biliyorum tork konvertörlü şanzımanın yüzünden çok yakıyor ama bu araçları garajlarda durdukları yerde devir yapınca veya uzun süre rolantide çalıştırınca ciğ benzin kokuyor ortalık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
@motorsinann benzinli araçlarda neden egr var onların sıcaklıklarınıda düşürmek için olduğunu zannetmiyorum benizliler üzerinde farklı bir numarası mı var ? Birde subaru, mazda, ford veya benzer markaların bazı benzinli 1.6 motorları 10lt yakabiliyor bunların egzoslarında da mı yanmamış benzin bulunmaz ?
Biliyorum tork konvertörlü şanzımanın yüzünden çok yakıyor ama bu araçları garajlarda durdukları yerde devir yapınca veya uzun süre rolantide çalıştırınca ciğ benzin kokuyor ortalık :)
1800 Kelvin dereceden sonra %92-98 NO ve %2-8 NO2 gazları oluşuyor. Benzinlilerde ortalama 3500 ppm NOX gazı oluşurken dizellerde ise ort 1500 ppm oluşuyor. Egr ve kat iptalinde benzinli bir motor daha çok NOx gazı salıyor iki katından da fazla yani. Fakat şöyle bi durum var benzinlilerde bu NOx gazlarının %95 -98 kadarı filtrelenebilirken dizellerde çalışma prensibinden dolayı %50 si falan filtrelenebiliyor. Yani sonuçta bi benzinliden 35 ppm salınım olurken dizelde 750 ppm salınım oluyor. Bu yüzden diyorum dizelin varsa egr kat sök gitsin anca kurum yapıyor adam akıllı havayı koruduğu da yok. Bunun çözümü kökten dizeli kaldırmak. Yıllarca zehirli gaz salınımını düşürmek için EGR valfini ekleyerek başladılar elle tutulur bi emisyon düşüremediler, katalizör eklediler yine olmadı en son Dizel Partikül Filtresi diye saçma sapan bişey taktılar yine elle tutulur bi fayda sağlayamadılar en sonunda hepsi geliştirmeyi ve üzerinde denemeyi bıraktı pes etti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20 ve Kim?
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...