Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

atoprak

Aydın
Panpa
1,589
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba,

İş yerinden yakın bir abim yaklaşık 3-4 ay önce gayet temiz bir 520i aldı. Araç servis bakımlı ve şu an 58k km civarında.

Bu sabah bir problem yaşamış. Gayet normal hız ve açık yolda ilerlerken şanzıman birden boş vitese geçmiş. Ekranda uyarı çıkıp, park edin ibaresi çıkmış. Boşa düştükten sonrada araç yolda hız kaybederken tekrar D ye almak istemiş ama alamış, kol hareket etmemiş.

Aracı sağa çekip kapatmış. Bir kaç dk sonra tekrar çalıştırınca D ye alabilmiş ve ofise gelmiş.

Tanıdığı bir özel servise sormuş. Sanırım şanzımanın altındaki bir dişli veya benzer bir mekanizmadan dolayı oluyor ve ihmal edilirse baya büyük dertler açan bişey miş bu. Ben pek anlamadım ama size sorayım dedim.

Bunun dışında bir vuruntu falan hiç yoktu. Şimdi tabi ne maliyet çıkacak konusunda biraz endişeli.
Yarın yetkili servise girecek araba ..

Siz ne dersiniz, neden olur bu? Maliyeti ne çıkar?
 
yüce yaradan son 1 aydır hangi arabalar varsa bizde onlarla ilgili büyük sorunlar gösteriyor bu forumda bana. sen koru bizi artemis.
 
Arkadaşlar,

Çok enteresan bir durum olmuş.
Aslında şanzıman da problem yok gibi, lakin araç daha bir önceki sahibinde iken bir kez mekatronik arızası yakmış ama sanırım geçici bir şeymiş ve sorun olmamış.

Bu yaşanılan arıza veya durum ile ilgili de bir ipucu bulunamamış. Servis "büyük ihtimalle eliniz çarpmış ve N ye düşmüş" dese de, bu açıklama aracın tekrar D ye geçmemesini ve arıza lambasını açıklamıyor pek.

Durum asıl bu yorumdan sonra, daha da ilginçleşiyor...
Yetkili servis aracın fabrika çıkışında bulunmayan, ama daha sonra yine servis tarafından takılan "büyük ekrana" sahip olduğunu söylemiş. Anormal bir durum yok buraya kadar ama servis tarafından takılan orjial bir ekipman olsa da, ekran üzerindeki şasi tanımlaması araç ile örtüşmediğinden araca olası bir yazılım güncellemesi yapılamıyor muş (akıl tutulması yaşıyorum!) .. yani örneğin yeniden bir arıza ışığı yanar, belki yeniden bir yazılım güncellemesi gerekirse araca yapılamayacak... veya eski ekran(küçük, ama araçla gelen ekran) bulunacak ... veya satın alınacak (25k TL miş bu ekran), daha sonra araca yazılım güncellemesi yapılabilecekmiş.

Rivayete göre BMW yetkili servisleri, sonradan takılan bu tip "büyük ekran" taleplerinde müşterileri bu yönde bilgilendiriyormuş.

Sırf bu sebepten dolayı aracı elden çıkarmayı düşünüyor ...
Benim aklım almadığı için paylaşmak ve yorumunuzu almak istedim.
 
Yolda giderken, ECO PRO modda, ayağınızı gazdan çektiğinizde şanzımanın kendisini motordan ayırıp "Kazanılmış Hızda Sürüş" olayından bahsetmiyorsanız bir sorun var demektir bu birinci konu. Ancak bu tip bir sorunda araç arıza verdiyse bunu Arıza Hafızası'na atar ve X bir gün diagnoza bağlayıp Hata Hafızası'nı silmeden de geçmez. Yani hata bulunamaması da garip bu noktada.

İkinci konu el çarpması ile vites N'ye geçmez, onu hangi akıllı söylemiş acaba merak ettim.. Vitesi yolda giderken boşa almak için ayağın fren pedalında olması ve yaklaşık %15 - 20 oranında fren pedalına basılı tutarken bu esnada vitesin unlock tuşuna basılı tutarak vites kolunu bir kademe ileri ittirip o pozisyonda 2 saniye beklemek gerekiyor.

Hiçbir "Yetkili Servis" araca sonradan büyük ekran takmaz, takamaz. Bu konu hakkında bir yetki verilmemiştir. Yapsa bile programlanması için BMW AG'ye online bağlı diagnoz buna izin vermez. Bu iş olmadığı gibi hadi diyelim donanımı taktılar, programlayamazlar. O araç için ISTA-P'ye tanımlanmış HU-B yazılımı bellidir çünkü. Değiştirilemez. Programlamaya kalktığı anda sistem durur ve bu araç için bu HU-B yazılımı geçersizdir der ardından Almanya'dan yetkili bir abi o işlemi yapmaya kalkan yetkili servisi arar ve "Hayırdır?" der.

Bu işlem dışarıda yapılıyor. Bunu yapan yerlerin iki seçeneği var.

- Birincisi eski usül, HU-B (Head Unit) kontrol ünitesini başka şasiye tanımlı Head Unit ile değiştirdikten sonra Çin yazılımları ile emülatör kullanarak arka planda CAN BUS'ı sürekli kandırmak.

- İkincisi yeni usül, BMW'ye sözde "Lisanslama" yaptırarak (ancak takılan head unit yine başka bir aracın şasisine kayıtlı) sistemi kandırmak. Araçta CAN BUS 1 ve CAN BUS 2 hattı varsa veriyi CAN BUS 2 üzerinden vermek. Araçta CAN BUS 2 yoksa CAN BUS 1 modülünden ekstra bir kablo çekilerek CAN BUS 2 yaratılması ve o şekilde durumu aşmak. Bunlar da kullanılacak iDrive kontrolcüsünün tipine göre değişiklik gösterir. Touch Padli ve Touch Padsiz iDrive kontrolcüsünün hangisinin seçileceğine bakar. Teknik detayı çok geniş ve kafa karıştırıcı, özetin özeti bu kadar.

Artı bu şekilde yapılmış bir sistemde navigasyon güncellemesi aboneliği bulunmaz, bulunamaz. Aracı ilk alırken navi proflu aldıktan sonra 2 yıl boyunca ücretsiz olarak navigasyon haritasını güncelleyebilirsiniz. Aboneliğiniz bittikten sonra 1 yıllık tek seferlik çıkan son haritayı güncelleme kodu ya da 2 yıllık bir abonelik daha alarak 2 sene boyunca gelecek olan tüm güncellemeleri alabileceğiniz seçeneğiniz mevcuttur. Bunu da yapamazsınız. Yedek Parça bölümü aracın şasini ETK'ya girip navigasyon satışı için parça kodu bulamaz çünkü o araçta Navigation Business ya da Navigation Professional opsiyonu bulunmadığından navigasyona ait parça kodu da bulunmayacaktır.

Üçüncü konumuz ise sonradan takılan büyük ekran varken atıyorum araçta bir parça değişimi sonrası kontrol ünitelerinin tekrar programlanması gerekti. Bu direksiyon kutusu değişikliği sonrası aracın yeni takılan direksiyon kutusunu tanıması ve öğrenmesi de olabilir, bir 7 serisi'ndeki havalı amortisörlerin kalibresi de olabilir, bir valf sensörü de olabilir. Bu tip bir durumda ZGM ünitesi, (yani merkezi ağ geçidi ünitesi) ki bu ünite ile diagnoz bağlantı sağlar, önce her üniteyi diagnoz ekranında göstermek ve arıza durumu olup olmadığını kontrol etmek için tüm sistemlerin taranmasını sağlar. Ardından tekrar programlanması gereken üniteler hangileriyse onların seçimi yapılır ve bu noktada istenirse HU-B seçilmeyebilir. Fakat seçilmemesine rağmen bu üniteyi atlamak amaçlı anlık veri alışverişi yapmak zorundadır. Bu noktada başka bir şasiye ait olan o Head Unit ile veri alışverişi sağlanmaz ama bir şeyler ters gider ya da HU-B yazılımı deaktif edilmezse bu yüzden doğacak olan problem ECU'yu komple çökertebilir. Kesin değil ama çöken araçlar var. Çökerse zaten geçmiş olsun... Bu riski de yetkili servisler göze almazlar.

Doğrudur, sorunsuz bir ECU update ya da kontrol ünitelerinin yeniden programlanması olayı için ya aracın üzerinde gelen orijinal Head Unit ve ekran takılacak ya da muhakkak HU-B yazılım güncellemesi tamamen devre dışı bırakılacak veya ECU'nun komple çökme riski göze alınacak. Bu arada ekran 25.000₺ falan değil. 1 2 3 4 serilerinde kullanılan standart küçük ekran 7.000₺ civarı. Head Unit ile birlikte o da Head Unit'in özelliğine göre 15.000₺'leri falan bulabilir. 5 serisi için söylenen bu rakam ekran + head unit + iDrive kontrolcüsü dahil tüm sistemin fiyatıdır.

Bu sebepten aracın satılmasına da gerek yok. Bir sıkıntı çıkarsa yetkili servise durumu izah etmek ve ekran sisteminin sonradan takıldığını bildirmek gerekir. HU-B yüklemesi devre dışı bırakılarak denenebilir. Formenler duruma hakim oldukları için en baştan bu iş olur ya da riskli, olmaz derler.

Aracı satmaya gerek yok. Sadece önceki sahibinden bu işi kime yaptırdığını öğrensin yeter. Sorun olursa oraya gider.
 
Son düzenleme:
Artı bu şekilde yapılmış bir sistemde navigasyon güncellemesi aboneliği bulunmaz, bulunamaz. Aracı ilk alırken navi proflu aldıktan sonra 2 yıl boyunca ücretsiz olarak navigasyon haritasını güncelleyebilirsiniz. Aboneliğiniz bittikten sonra 1 yıllık tek seferlik çıkan son haritayı güncelleme kodu ya da 2 yıllık bir abonelik daha alarak 2 sene boyunca gelecek olan tüm güncellemeleri alabileceğiniz seçeneğiniz mevcuttur. Bunu da yapamazsınız. Yedek Parça bölümü aracın şasini ETK'ya girip navigasyon satışı için parça kodu bulamaz çünkü o araçta Navigation Business ya da Navigation Professional opsiyonu bulunmadığından navigasyona ait parça kodu da bulunmayacaktır.
Birkaç sene önce Borusan küçük ekran ama navigasyonlu retrofit kampanyası yapmıştı. Bu durumda sistem nasıl işliyor peki?

Bir de N'ye almak için değil de N'den D'ye almak için frene basmak gerekiyor. Ama bu yine de arızayı açıklamaz.
 
Birkaç sene önce Borusan küçük ekran ama navigasyonlu retrofit kampanyası yapmıştı. Bu durumda sistem nasıl işliyor peki?

Bir de N'ye almak için değil de N'den D'ye almak için frene basmak gerekiyor. Ama bu yine de arızayı açıklamaz.
Orada sonradan takılan BMW üretimi 3. parti bir ürün var. Yani o retrofit kampanyasında takılan ekran bizim kullandığımız standart küçük ekranlardan farklı bir yapıya sahip, sadece navigasyon sistemini barındıran ama içinde örnek olarak navigasyon hariç müzik yükleyebileceğin bir alanı olmayan basit bir sistemdi. O iş bambaşka.

Yine BMW'nin ürettiği harici bir ekranı olan, ön cama vantuzla yapıştırılan geri görüş kamerası gibi.

Ya da sonradan mevcut DAB'sız radyo sistemine DAB anteni ve sistemini ekletmek gibi.
 
@AlkanExclusive
Üstat, açıklamalar için çok teşekkürler.
Şimdi bana düşen görev bu yazdıklarını, aracın sahibi olan ve bu durumdan fazlasıyla korkmuş, biraz da soğumuş olan abime, onun anlayabileceği detayda aktarmak olacak.

Bir arkadaşının 3 serisi aracında yakın zamanda motor kapağının değişimini gerektiren bir arıza oldu. Detayını bilmiyorum ama servis oldukça yüksek bir tutara (10k üstü) kapağı değiştirmeyi önermiş lakin meblağ hakkaten yüksek olduğundan özel serviste bir çözüme gitmişler. Bu konu da aklının bir kenarında olunca ve kendi arabasında da bir sorun görünce haliyle canı sıkıldı.

İşin ironi kısmı, bir önce ki aracı Passat B7, TSI Çift şarjlı ve DSG li idi. 120k km de sattı aracını ve bakımları dışında hiç servis görmemişti arabası.. yani DSG nin kavraması bile bitmemişti satarken...

Bu gün "gidip Golf alıcam... pahallı arabanın masrafıda büyük ve pahallı oluyor" diye dert yanıyordu :)

Neyse, tekrar teşekkürler.
 
@AlkanExclusive
Üstat, açıklamalar için çok teşekkürler.
Şimdi bana düşen görev bu yazdıklarını, aracın sahibi olan ve bu durumdan fazlasıyla korkmuş, biraz da soğumuş olan abime, onun anlayabileceği detayda aktarmak olacak.

Bir arkadaşının 3 serisi aracında yakın zamanda motor kapağının değişimini gerektiren bir arıza oldu. Detayını bilmiyorum ama servis oldukça yüksek bir tutara (10k üstü) kapağı değiştirmeyi önermiş lakin meblağ hakkaten yüksek olduğundan özel serviste bir çözüme gitmişler. Bu konu da aklının bir kenarında olunca ve kendi arabasında da bir sorun görünce haliyle canı sıkıldı.

İşin ironi kısmı, bir önce ki aracı Passat B7, TSI Çift şarjlı ve DSG li idi. 120k km de sattı aracını ve bakımları dışında hiç servis görmemişti arabası.. yani DSG nin kavraması bile bitmemişti satarken...

Bu gün "gidip Golf alıcam... pahallı arabanın masrafıda büyük ve pahallı oluyor" diye dert yanıyordu :)

Neyse, tekrar teşekkürler.
Biz de E60'a çok masraf ettik. En son turboya 2 bincik sıkışmış. Yaptırıp sattık :D Sahibi gitti 2016 Passat aldı. Aynı şekilde dert yanıyordu :)
 
@AlkanExclusive
Üstat, açıklamalar için çok teşekkürler.
Şimdi bana düşen görev bu yazdıklarını, aracın sahibi olan ve bu durumdan fazlasıyla korkmuş, biraz da soğumuş olan abime, onun anlayabileceği detayda aktarmak olacak.

Bir arkadaşının 3 serisi aracında yakın zamanda motor kapağının değişimini gerektiren bir arıza oldu. Detayını bilmiyorum ama servis oldukça yüksek bir tutara (10k üstü) kapağı değiştirmeyi önermiş lakin meblağ hakkaten yüksek olduğundan özel serviste bir çözüme gitmişler. Bu konu da aklının bir kenarında olunca ve kendi arabasında da bir sorun görünce haliyle canı sıkıldı.

İşin ironi kısmı, bir önce ki aracı Passat B7, TSI Çift şarjlı ve DSG li idi. 120k km de sattı aracını ve bakımları dışında hiç servis görmemişti arabası.. yani DSG nin kavraması bile bitmemişti satarken...

Bu gün "gidip Golf alıcam... pahallı arabanın masrafıda büyük ve pahallı oluyor" diye dert yanıyordu :)

Neyse, tekrar teşekkürler.
Rica ederim.
 
Orada sonradan takılan BMW üretimi 3. parti bir ürün var. Yani o retrofit kampanyasında takılan ekran bizim kullandığımız standart küçük ekranlardan farklı bir yapıya sahip, sadece navigasyon sistemini barındıran ama içinde örnek olarak navigasyon hariç müzik yükleyebileceğin bir alanı olmayan basit bir sistemdi. O iş bambaşka.

Yine BMW'nin ürettiği harici bir ekranı olan, ön cama vantuzla yapıştırılan geri görüş kamerası gibi.

Ya da sonradan mevcut DAB'sız radyo sistemine DAB anteni ve sistemini ekletmek gibi.
Yurt dışında satılan navigasyonlu küçük ekran opsiyonuydu hocam o, S606A kodu da. Navigation business diye geçiyor. 3. parti bir ürün değildi yani. O zaten normal küçük ekran idrivelardan farklı.
 
Yurt dışında satılan navigasyonlu küçük ekran opsiyonuydu hocam o, S606A kodu da. Navigation business diye geçiyor. 3. parti bir ürün değildi yani. O zaten normal küçük ekran idrivelardan farklı.
Standart küçük ekrandan farklı. Bu arada S606A değil S609 veya SA663 (modele göre değişiyor) bu kodu verecek ki S-Gate sistemindeki AIR'de sonradan yapılan donanımlar ve retrofit başlığına kaydedilebilsin, lisanslansın ve HU-B yazılımına navigasyon gömülebilsin. Direk Navi. Business olsa Head Unit'i değiştir gitsin. Ekran değiştirmenin ne gereği var? Bu birincisi.


İkincisi resimde gördüğünüz gibi yönlendirme ekranı farklı ve genel görünüm itibariyle Navi. Business değil farklı bir sistem. Yine BMW üretimi ancak farklı. 3. parti dediğim başka marka gibi algılandı sanırsam. 3. parti üretim diyeyim o zaman.
 
Son düzenleme:
Yolda giderken, ECO PRO modda, ayağınızı gazdan çektiğinizde şanzımanın kendisini motordan ayırıp "Kazanılmış Hızda Sürüş" olayından bahsetmiyorsanız bir sorun var demektir bu birinci konu. Ancak bu tip bir sorunda araç arıza verdiyse bunu Arıza Hafızası'na atar ve X bir gün diagnoza bağlayıp Hata Hafızası'nı silmeden de geçmez. Yani hata bulunamaması da garip bu noktada.

İkinci konu el çarpması ile vites N'ye geçmez, onu hangi akıllı söylemiş acaba merak ettim.. Vitesi yolda giderken boşa almak için ayağın fren pedalında olması ve yaklaşık %15 - 20 oranında fren pedalına basılı tutarken bu esnada vitesin unlock tuşuna basılı tutarak vites kolunu bir kademe ileri ittirip o pozisyonda 2 saniye beklemek gerekiyor.

Hiçbir "Yetkili Servis" araca sonradan büyük ekran takmaz, takamaz. Bu konu hakkında bir yetki verilmemiştir. Yapsa bile programlanması için BMW AG'ye online bağlı diagnoz buna izin vermez. Bu iş olmadığı gibi hadi diyelim donanımı taktılar, programlayamazlar. O araç için ISTA-P'ye tanımlanmış HU-B yazılımı bellidir çünkü. Değiştirilemez. Programlamaya kalktığı anda sistem durur ve bu araç için bu HU-B yazılımı geçersizdir der ardından Almanya'dan yetkili bir abi o işlemi yapmaya kalkan yetkili servisi arar ve "Hayırdır?" der.

Bu işlem dışarıda yapılıyor. Bunu yapan yerlerin iki seçeneği var.

- Birincisi eski usül, HU-B (Head Unit) kontrol ünitesini başka şasiye tanımlı Head Unit ile değiştirdikten sonra Çin yazılımları ile emülatör kullanarak arka planda CAN BUS'ı sürekli kandırmak.

- İkincisi yeni usül, BMW'ye sözde "Lisanslama" yaptırarak (ancak takılan head unit yine başka bir aracın şasisine kayıtlı) sistemi kandırmak. Araçta CAN BUS 1 ve CAN BUS 2 hattı varsa veriyi CAN BUS 2 üzerinden vermek. Araçta CAN BUS 2 yoksa CAN BUS 1 modülünden ekstra bir kablo çekilerek CAN BUS 2 yaratılması ve o şekilde durumu aşmak. Bunlar da kullanılacak iDrive kontrolcüsünün tipine göre değişiklik gösterir. Touch Padli ve Touch Padsiz iDrive kontrolcüsünün hangisinin seçileceğine bakar. Teknik detayı çok geniş ve kafa karıştırıcı, özetin özeti bu kadar.

Artı bu şekilde yapılmış bir sistemde navigasyon güncellemesi aboneliği bulunmaz, bulunamaz. Aracı ilk alırken navi proflu aldıktan sonra 2 yıl boyunca ücretsiz olarak navigasyon haritasını güncelleyebilirsiniz. Aboneliğiniz bittikten sonra 1 yıllık tek seferlik çıkan son haritayı güncelleme kodu ya da 2 yıllık bir abonelik daha alarak 2 sene boyunca gelecek olan tüm güncellemeleri alabileceğiniz seçeneğiniz mevcuttur. Bunu da yapamazsınız. Yedek Parça bölümü aracın şasini ETK'ya girip navigasyon satışı için parça kodu bulamaz çünkü o araçta Navigation Business ya da Navigation Professional opsiyonu bulunmadığından navigasyona ait parça kodu da bulunmayacaktır.

Üçüncü konumuz ise sonradan takılan büyük ekran varken atıyorum araçta bir parça değişimi sonrası kontrol ünitelerinin tekrar programlanması gerekti. Bu direksiyon kutusu değişikliği sonrası aracın yeni takılan direksiyon kutusunu tanıması ve öğrenmesi de olabilir, bir 7 serisi'ndeki havalı amortisörlerin kalibresi de olabilir, bir valf sensörü de olabilir. Bu tip bir durumda ZGM ünitesi, (yani merkezi ağ geçidi ünitesi) ki bu ünite ile diagnoz bağlantı sağlar, önce her üniteyi diagnoz ekranında göstermek ve arıza durumu olup olmadığını kontrol etmek için tüm sistemlerin taranmasını sağlar. Ardından tekrar programlanması gereken üniteler hangileriyse onların seçimi yapılır ve bu noktada istenirse HU-B seçilmeyebilir. Fakat seçilmemesine rağmen bu üniteyi atlamak amaçlı anlık veri alışverişi yapmak zorundadır. Bu noktada başka bir şasiye ait olan o Head Unit ile veri alışverişi sağlanmaz ama bir şeyler ters gider ya da HU-B yazılımı deaktif edilmezse bu yüzden doğacak olan problem ECU'yu komple çökertebilir. Kesin değil ama çöken araçlar var. Çökerse zaten geçmiş olsun... Bu riski de yetkili servisler göze almazlar.

Doğrudur, sorunsuz bir ECU update ya da kontrol ünitelerinin yeniden programlanması olayı için ya aracın üzerinde gelen orijinal Head Unit ve ekran takılacak ya da muhakkak HU-B yazılım güncellemesi tamamen devre dışı bırakılacak veya ECU'nun komple çökme riski göze alınacak. Bu arada ekran 25.000₺ falan değil. 1 2 3 4 serilerinde kullanılan standart küçük ekran 7.000₺ civarı. Head Unit ile birlikte o da Head Unit'in özelliğine göre 15.000₺'leri falan bulabilir. 5 serisi için söylenen bu rakam ekran + head unit + iDrive kontrolcüsü dahil tüm sistemin fiyatıdır.

Bu sebepten aracın satılmasına da gerek yok. Bir sıkıntı çıkarsa yetkili servise durumu izah etmek ve ekran sisteminin sonradan takıldığını bildirmek gerekir. HU-B yüklemesi devre dışı bırakılarak denenebilir. Formenler duruma hakim oldukları için en baştan bu iş olur ya da riskli, olmaz derler.

Aracı satmaya gerek yok. Sadece önceki sahibinden bu işi kime yaptırdığını öğrensin yeter. Sorun olursa oraya gider.
Bu bmw ler neden bu kadar komplike ? Yok adaptasyon yok uyumluluk yok baska birsey anlamadim gitti
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...