BMW F20 - 118i 2015 LCI - 100 BİN BAKIM SORUNU

emre344

Elit Apaçi
110
Marka
BMW
Merhaba arkadaşlar,

2015 model BMW F20 118i LCI aracım var. 100.000 km oldu. Borusan Oto ve İstanbul Oto yetkili servislerini aradım fiyat aldım. Özel servislerden de Maslak'ta bilinen en meşhur iki BMW servisini aradım. Birkaç sorum olacak.

1- Hepsi şanzıman yağının değiştirilmesine karşı. Sorun olmadan değiştirilmez diyorlar.
2- Kayış değişiyor mu dedim hayır dediler internette V kayışının değişimi gerektiğini gördüm bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
3- Orijinal BMW TwinTurbo yağını yetkili servisler bile koymuyor. Castrol koymaya devam eden yetkili ve özel servisler var. Ben 2 bakımdır Shell Helix kullanıyorum. Orijinal TwinTurbo ile fiyat farkı iki katı sizce geçmeye değer mi? Shell'de içinde bir çok çeşide ayrılıyor hangisi tam uyumlu olur?
4- Tüm filtreli MANN Filtre yetkili satıcısı Kaymazlar'dan alıcam. Daha önce yağı orijinal filtre alıyordum gerek var mı bilemiyorum. Sizin öneriniz ne olur?
5- Fren Hidroliği olarak da Shell Dot 4 kullanacağım. Sizin farklı öneriniz olur mu?
6- Soğutma suyu olarak ne kullanmam gerekli bulamadım. Öneriniz ne olur?
7- Fren disk - balata değişimim de var. Hem balatanın hem de disklerin aynı marka set almak istiyorum. FERODO ile TEXTAR arasındayım. Önceki aracımda FERODO çok memnundum.

Liste biraz kabarık yardımcı olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim :)
 
BMW servislerine şanzımanda problem çıkmadıkça açmayın demişler heralde. Yağı siz isterseniz değiştiririz demişlerdi bana. ZF ise 60 binde bir değiştirin diyor ama eski dokümanlarda ise life time olarak geçiyor. Bunu da şöyle açıklayanlar oldu "Zaten şanzıman yağı bozulana kadar şanzımanda bir sorun çıkar, o zaman yağı da değiştirirsiniz." Bu konuyla alakalı şunu da diyorlar. Eğer düzenli şekilde 50-60 bin kmde bir değiştirmiyorsanız hiç ellemeyin :) Kısaca işin içinde olmayan çoğu kişinin senin gibi kafası karışık. Misal ben :)

V kayışını da "40-50 bin kmde değiştirin, benim çıkan kayışın durumu kötüydü" diyenler oldu.

Yağ konusunda ben üreticilerin verdiği speclerini okudum. En güzel sayısal veriler motulda çıktı diye ondan aldım.

Filtreler orijinal olsun başına dert açmaz. Orijinalden kastım yan sanayi/çakma vs. olmaması. Bildiğim kadarıyla Mann, mahle bmw için üretiyor.

Fren hidroliğinde dot değerlerinin tutmasına dikkat et.

Balata konusu muamma. Textar alıp çok memnunum diyenin yanında rezalet diyen de oldu. Arkadaşım başka marka aracına 1,5 sene önce 30 liralık balata taktı, frenler gayet iyi :) Ate markanın geri dönüşleri iyi sanırım.

Naçizane bilgilerimi aktardım. Yatırım tavsiyesi değildir :).
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre344
BMW servislerine şanzımanda problem çıkmadıkça açmayın demişler heralde. Yağı siz isterseniz değiştiririz demişlerdi bana. ZF ise 60 binde bir değiştirin diyor ama eski dokümanlarda ise life time olarak geçiyor. Bunu da şöyle açıklayanlar oldu "Zaten şanzıman yağı bozulana kadar şanzımanda bir sorun çıkar, o zaman yağı da değiştirirsiniz." Bu konuyla alakalı şunu da diyorlar. Eğer düzenli şekilde 50-60 bin kmde bir değiştirmiyorsanız hiç ellemeyin :) Kısaca işin içinde olmayan çoğu kişinin senin gibi kafası karışık. Misal ben :)

V kayışını da "40-50 bin kmde değiştirin, benim çıkan kayışın durumu kötüydü" diyenler oldu.

Yağ konusunda ben üreticilerin verdiği speclerini okudum. En güzel sayısal veriler motulda çıktı diye ondan aldım.

Filtreler orijinal olsun başına dert açmaz. Orijinalden kastım yan sanayi/çakma vs. olmaması. Bildiğim kadarıyla Mann, mahle bmw için üretiyor.

Fren hidroliğinde dot değerlerinin tutmasına dikkat et.

Balata konusu muamma. Textar alıp çok memnunum diyenin yanında rezalet diyen de oldu. Arkadaşım başka marka aracına 1,5 sene önce 30 liralık balata taktı, frenler gayet iyi :) Ate markanın geri dönüşleri iyi sanırım.

Naçizane bilgilerimi aktardım. Yatırım tavsiyesi değildir :).

Çok teşekkürler,

Şanzımandan vazgeçtim abi isteksiz ustalarla uğraşamıcam daha fazla. Dediğin gibi pürüzsüz çalışırken kaşınmıcam.

V kayışı gözle gördüğüm hiç çatlak vs yok. Bilemedim açıkçası değiştirsem mi. Uyarı da yok. Bu konuda kararsızım.

Yağ filtresine orijinal logolu karar verdim. Diğerlerini Mann alıcam.

Yağ konusunda da n11'den BMW TwinTurbo LL04 alıyım diyorum. 500 TL - Shell Helix 300 TL

Hidroliği Ate marka alıcam Dot4.

Balata ve disk setlerini de Ferodo karar verdim.
 
2015 model bir arabada dot 4 kullanıldığına emin misin? Kılavuzda falan yazıyor mu? Ben dot 5.1dir diye düşünüyorum. Yağ olarak shell kullanma, motul ve lm öneririm
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre344
2015 model bir arabada dot 4 kullanıldığına emin misin? Kılavuzda falan yazıyor mu? Ben dot 5.1dir diye düşünüyorum. Yağ olarak shell kullanma, motul ve lm öneririm

Şase numarasından DOT4 çıkıyor. ATE marka tercihim olacak.

1612132103428.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Kum tanesi kadar çok olan motor şanzıman ikilisinde bu kadar farklı görüş olması ürkütücü
 
...

1- Hepsi şanzıman yağının değiştirilmesine karşı. Sorun olmadan değiştirilmez diyorlar.
...
Şanzıman yağı değiştirilmesine karşılar. İleride çıkaracağı arızalar daha iyi para kazandırıyor çünkü =).

...
2- Kayış değişiyor mu dedim hayır dediler internette V kayışının değişimi gerektiğini gördüm bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
...
Öyle bir şey yok. Arabanın lastikleri nasıl yıllandıkça çatlayıp kullandıkça aşınıyorsa, v kayışı da kauçuk malzeme olarak aynı şekilde eskiyip aşınır.

...

Yağ filtresine orijinal logolu karar verdim. Diğerlerini Mann alıcam.

Yağ konusunda da n11'den BMW TwinTurbo LL04 alıyım diyorum. 500 TL - Shell Helix 300 TL

Hidroliği Ate marka alıcam Dot4.

Balata ve disk setlerini de Ferodo karar verdim.
BMW bakım sarf malzemeleri konusunda diğer kararlarınızı yargılayacak kadar bilgim yok. Sadece şu var: Bambaşka viskozitede bir Shell Helix kullandığımda motorum perişan olmuştu, o yüzden onu tavsiye edemem.
 

" ZF Services Türk " , ilacınız budur.


"Lifetime oil" ibaresi , "garanti bitene kadar eyvallah da, sonrasında kesinlikle karışmam" içindir :) Almanların kullanım koşulları ve ömür algılarıyla bizimkiler biraz farklı.
 

" ZF Services Türk " , ilacınız budur.


"Lifetime oil" ibaresi , "garanti bitene kadar eyvallah da, sonrasında kesinlikle karışmam" içindir :) Almanların kullanım koşulları ve ömür algılarıyla bizimkiler biraz farklı.

Doğrusu da değişimidir tabii ama İstanbul'da ustaların suratı bile değişiyor..
 
  • Üzgün
Tepkiler: Otto Çevrimi
Şanzıman yağı değiştirilmesine karşılar. İleride çıkaracağı arızalar daha iyi para kazandırıyor çünkü =).


Öyle bir şey yok. Arabanın lastikleri nasıl yıllandıkça çatlayıp kullandıkça aşınıyorsa, v kayışı da kauçuk malzeme olarak aynı şekilde eskiyip aşınır.


BMW bakım sarf malzemeleri konusunda diğer kararlarınızı yargılayacak kadar bilgim yok. Sadece şu var: Bambaşka viskozitede bir Shell Helix kullandığımda motorum perişan olmuştu, o yüzden onu tavsiye edemem.
Sadece V kayışı yeterli mi çünkü götürdüğüm usta V kayışına bile gerek yok ötmüyorsa çatlak da yok kullan dedi. Adamlardan dilenerek resmen bilgi alıyoruz doğru dürüst bir usta bulamadım 4-5 yer gezmişimdir. Hepsi de BMW isminde duyulmuş ustalar. Bir an önce dükkandan cık git gözüyle iş yapıyorlar.
 
Sadece V kayışı yeterli mi çünkü götürdüğüm usta V kayışına bile gerek yok ötmüyorsa çatlak da yok kullan dedi. Adamlardan dilenerek resmen bilgi alıyoruz doğru dürüst bir usta bulamadım 4-5 yer gezmişimdir. Hepsi de BMW isminde duyulmuş ustalar. Bir an önce dükkandan cık git gözüyle iş yapıyorlar.
Genelde gergi rulmanları da değişir. Değişmesi de gerekir. Bazı araçlarda devirdaim pompası bile değişiyor =) V kayışı iyice ruhunu teslim etme noktasına gelmeden değiştirmenizde fayda var. Gergi bilyası ile birlikte bile triger değişimi gibi çok maliyeti olacağını düşünmüyorum.
Şaseden 4 çıkıyor 5.1 koyulur mu ki öyle?
DOT4 ve 5.1, aynı sistemle kullanılabilen hidroliklerl. 5.1 ısıya karşı daha dayanıklı öyle bir avantajı var. Ama DOT5 farklıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre344
Merhaba arkadaşlar,

2015 model BMW F20 118i LCI aracım var. 100.000 km oldu. Borusan Oto ve İstanbul Oto yetkili servislerini aradım fiyat aldım. Özel servislerden de Maslak'ta bilinen en meşhur iki BMW servisini aradım. Birkaç sorum olacak.

1- Hepsi şanzıman yağının değiştirilmesine karşı. Sorun olmadan değiştirilmez diyorlar.
2- Kayış değişiyor mu dedim hayır dediler internette V kayışının değişimi gerektiğini gördüm bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
3- Orijinal BMW TwinTurbo yağını yetkili servisler bile koymuyor. Castrol koymaya devam eden yetkili ve özel servisler var. Ben 2 bakımdır Shell Helix kullanıyorum. Orijinal TwinTurbo ile fiyat farkı iki katı sizce geçmeye değer mi? Shell'de içinde bir çok çeşide ayrılıyor hangisi tam uyumlu olur?
4- Tüm filtreli MANN Filtre yetkili satıcısı Kaymazlar'dan alıcam. Daha önce yağı orijinal filtre alıyordum gerek var mı bilemiyorum. Sizin öneriniz ne olur?
5- Fren Hidroliği olarak da Shell Dot 4 kullanacağım. Sizin farklı öneriniz olur mu?
6- Soğutma suyu olarak ne kullanmam gerekli bulamadım. Öneriniz ne olur?
7- Fren disk - balata değişimim de var. Hem balatanın hem de disklerin aynı marka set almak istiyorum. FERODO ile TEXTAR arasındayım. Önceki aracımda FERODO çok memnundum.

Liste biraz kabarık yardımcı olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim :)
merhabalar ben de bmw e90 320d kullanıcısıyım.
1-ben 136.000'de ankara 2cr'de değiştirdim. şanzıman yağı değişmez diyen usta, servisten uzak durun.
2-kayışı genelde otomobil üreticileri 60k ya da 4 sene derler ama bmw'lerin genelde çatlama, ses yapma süreleri daha uzun süre oluyor. o yüzden iyi bir usta bulduğunuzda gergilerini, kayışı kontrol ettirmenizde fayda var.
3-ben kesinlikle motul ve liqui moly varken ne castrol ne shell ne de twinturbo önermem. castrol ve orjinal bmw yağı yapılan testler ve uzun kullanım tüketiminde çok fazla kurum bıraktığı kanıtlanmış.
4- MANN, Mahle ve HENGST orjinal filtre üreticileridir. Ben onlineyedekparca.com'a girip aracıma uygun filtrelere bakarak bu üç markadan en ucuzu hangisi ise onu alıyorum. Bu üç markayı kullanırsanız hiçbir sorun yaşamazsınız, arada farkı da ayırt edemezsiniz çünkü aynı kalitededir.
5-DOT3, DOT4 ve DOT 5.1 birbirleri yerine aynı sistemde kullanılabilir, karıştırılabilir. Ben motul DOT 5.1 kullandım. DOT4 yerine DOT 5.1 arasında kaynama farkı olduğundan kalite farkını hissedersiniz.
6- BMW çoğu aracında mavi renk antifriz öneriyor. Motul, Liqui moly ya da benzinliklerden kolay bulma açısından shell alabilirsiniz. Mavi renk olması önemli.
7-FERODO, TEXTAR, ATE aynı filtrede mann, mahle, hengst gibi OEM üretici. ATE genelde fiyat olarak diğer iki markaya kıyasla daha pahalı ancak daha iyi müşteri geri dönüşü olan bir firmadır. Ben kendi aracımı nisan-mayıs gibi 4 ATE çizikli performans fren diski, 4 ATE seramik performans balatasıyla yenileyeceğim. Tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre344