BMW F20 Rölantide sarsıntı

datashit

Düz Yol Gazcısı
10
Merhaba,
2012 model f20 136hp f20 sahibiyim, araç rölantide iken araçta bir sarsıntı var. Buji , bobin , enjektörlerin hepsi denendi sarsıntı geçmedi. Sizce neden oluyordur ? Aşağıyada diagnosis fotolarını ekliyorum belki bir şey çıkar diye.



 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Yakıtı nereden aldınız? N13'ler zaten sarsıntılı çalışan motorlar, kalitesiz yakıt da bunu çok arttırıyor. Depoyu bitirip başka yerden benzin alıp tekrar bakın duruma.

Bir de fotoğraflarda ilk silindirde misfire var yanlış anlamadıysam. Bobin sıkıntılı olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Yakıtı nereden aldınız? N13'ler zaten sarsıntılı çalışan motorlar, kalitesiz yakıt da bunu çok arttırıyor. Depoyu bitirip başka yerden benzin alıp tekrar bakın duruma.

Bir de fotoğraflarda ilk silindirde misfire var yanlış anlamadıysam. Bobin sıkıntılı olabilir.
Benzini hep Shellden alıyorum. Fuelsave var arabada. Bobinlerde değiştirildi bir değişiklik olmadı. Rölantide arabanın işinde hissedilir bir sallantı oluyor. Başka f20 lerede bindim sallantısız çalışıyordu.
 
Bobin ve bujileri aynı anda hepsini değiştirdiniz değil mi? Missfire benim de dikkatimi çekti, yakıt pompası sorunu da olabilir. İlk çalıştırmada sabahları sıkıntı var mı? Fuel save yerine vpower deneyin bir de, yakıt seviyesi az gezmeyin.
 
Bobin ve bujileri aynı anda hepsini değiştirdiniz değil mi? Missfire benim de dikkatimi çekti, yakıt pompası sorunu da olabilir. İlk çalıştırmada sabahları sıkıntı var mı? Fuel save yerine vpower deneyin bir de, yakıt seviyesi az gezmeyin.
Buji , bobin ve enjektörler aynı anda değişti. Sabahlarları ilk çalıştırmada sadece catırtı sesi geliyor 15-20 saniye sonra geçiyor motor ısınınca. Onun dışında geç çalışma çalışmama gibi sorunum yok. Sadece sarsıntı var motorda. Benzin pompasına baktırmadım onada baktırayım
 
Bi video çekip atabilir misiniz? Son zamanlarda olan bir sorun mu? Ne kadar süredir aracın sahibisiniz? Havalar soğuyunca motorun titreşimi artıyor ısınana kadar veya pis yakıt da almış olabilirsiniz.
 
Bi video çekip atabilir misiniz? Son zamanlarda olan bir sorun mu? Ne kadar süredir aracın sahibisiniz? Havalar soğuyunca motorun titreşimi artıyor ısınana kadar veya pis yakıt da almış olabilirsiniz.
Video çekip atayım. 6 Aydır araç bende. Son bir buçuk aydır yapıyor. Sarsıntı motor sıcak soğuk farketmiyor genelde yapıyor. Bazen yapmadığıda oluyor rölantide.
 
Cold start videosunda sıkıntı yok. Muhtemelen yakıt kaynaklı, geçen benim arabada da oldu aynı durum. Rolantide ciddi derecede sarsıyordu özellikle motor soğukken. Yakıt da FuelSave idi, sonra gidip V-Power aldım. Muhtemelen kalitesiz yakıttan yapıyor. Bunun dışında N13'ün sarsıntılı çalışması zaten meşhurdur.

Genleşme kabını, şanzıman motor arasındaki termostatı kontrol edin su kaçırma, çatlak var mı diye. (Genel bir kontrol olsun diye söyledim, anlattığınız problemle alakalı değil bu dediğim)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Cold start videosunda sıkıntı yok. Muhtemelen yakıt kaynaklı, geçen benim arabada da oldu aynı durum. Rolantide ciddi derecede sarsıyordu özellikle motor soğukken. Yakıt da FuelSave idi, sonra gidip V-Power aldım. Muhtemelen kalitesiz yakıttan yapıyor. Bunun dışında N13'ün sarsıntılı çalışması zaten meşhurdur.

Genleşme kabını, şanzıman motor arasındaki termostatı kontrol edin su kaçırma, çatlak var mı diye. (Genel bir kontrol olsun diye söyledim, anlattığınız problemle alakalı değil bu dediğim)
Araçta su kaçırma eksiltme yok. (Aynı şekilde yağda öyle ). Soğutma suyuda test edildi o da temiz ne yağ karışma var nede egzoz gazı. Bende yakıt sisteminden şüpheleniyorum büyük ihtimal ya kalitesiz yakıt yada yakıt sisteminde bir problem var gibi geliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Biraz uzun bir yazı olacak ama vakti olan arkadaşlar okursa eminim hadi canım diyeceklerdir :D

Borusan 50.000km civarı buji değişimi önerirken ben 30.000km'de NGK PLZKBR7B8D platin buji ile değiştirdim.

Kısa süre sonra bobinlerin biri bozuldu araba deli gibi sallanmaya başladı, bobin patlamış 1 bobin değiştirdiler düzeldi.

zMadm6.jpg


Bobinlerin set olarak değişmesi gerektiği tavsiyeleri üzerine kalan 3 taneyi de etk dan bakıp aloparçadan aldım, DELPHİ GN10572-12B1 ile değiştirdim.

Bir süre sonra araç soğukken ilk çalıştırmada 1300-1500 devir arasında oynama yapıyordu devir alçalıp yükseliyordu, devir hareket ettiği esnada po po po sanki patlak egsoz sesi gibi ses geliyordu, hatta motordan küt küt diye ses geliyordu, 2-3 saniye sonra 1300 devire sabitleyip kalıyordu. Stop edip tekrar çalıştırdığımda yapmıyordu aynı hatayı. Sadece ilk marşta ve motor soğukken yapıyor. İlginç olan akşam 6 işten çıkıyorum araba 10 saat beklemiş basıyorum devir 1300-1500 arası oynuyor yukarıdaki hadiseyi yapıyor.

08:00 - 18:00 arası 10 saat bekleyip akşam iş çıkısı çalışma videosu:

Eve gidiyorum saat 18:30, 12 saat araba bekliyor basıyorum sabah jilet gibi çalışıyor :) Ev-iş 5km mesafede sanki başka iklim var anlamadım gitti :D

18:30 - 08:30 arası 12 saat bekleyip sabah çalışması:

Kafayı yemek üzereyim iki videoya bakınca sanki iki farklı araç dersiniz :) Halbuki evden işe, işten eve aynı yolu kullanarak gidiyorum, hemen hemen araç aynı süre dinleniyor, sabah 8 ve akşam 6 da hava sıcaklığı da aynı ama cold start dedikleri olay çok çok farklı

Dedim heralde araç NGK yı sevmedi, neyse etk dan BERU 12ZR6-SPP2 platin buji aldım denedim sonuç değişmedi.

Abarth bmw de Bosch Zr7 iridyum buji takıldı birkaç gün iyi gibiydi sonra yine yapmaya başladı.

Aklıma eski bobinler geldi, en başta değiştirdiğim aracın üstünden çıkan 3 adet bobini geri taktım sorun düzeldi.

Bobinlerin hepsi yeni olunca hep buji üzerine yöneldim, hiç bobinlerden olabileceği aklımın ucuna dahi gelmezdi. Yeni aldığım bobinleri iade ettim incelemeye gönderdiler. Muhtemelen sağlam diyecekler. Bozuk olsa sabah da araç kötü çalışır diye düşünüyorum. Ama aynı arabanın sabah ve akşam çalışmasındaki bu farklılığı bir türlü anlamıyorum. Servisin taktığı parça ile piyasada satılanlar arasında kalite farkı mı var?

Onu da geçtim OEM bobinin böyle bir sonuca sebep olmasından sonra araca hangi bobini almak gerek NGK mı BOSCH mu?
 
Son düzenleme:
Biraz uzun bir yazı olacak ama vakti olan arkadaşlar okursa eminim hadi canım diyeceklerdir :D

Borusan 50.000km civarı buji değişimi önerirken ben 30.000km'de NGK PLZKBR7B8D platin buji ile değiştirdim.

Kısa süre sonra bobinlerin biri bozuldu araba deli gibi sallanmaya başladı, bobin patlamış 1 bobin değiştirdiler düzeldi.

zMadm6.jpg


Bobinlerin set olarak değişmesi gerektiği tavsiyeleri üzerine kalan 3 taneyi de etk dan bakıp aloparçadan aldım, DELPHİ GN10572-12B1 ile değiştirdim.

Bir süre sonra araç soğukken ilk çalıştırmada 1300-1500 devir arasında oynama yapıyordu devir alçalıp yükseliyordu, devir hareket ettiği esnada po po po sanki patlak egsoz sesi gibi ses geliyordu, hatta motordan küt küt diye ses geliyordu, 2-3 saniye sonra 1300 devire sabitleyip kalıyordu. Stop edip tekrar çalıştırdığımda yapmıyordu aynı hatayı. Sadece ilk marşta ve motor soğukken yapıyor. İlginç olan akşam 6 işten çıkıyorum araba 10 saat beklemiş basıyorum devir 1300-1500 arası oynuyor yukarıdaki hadiseyi yapıyor.

08:00 - 18:00 arası 10 saat bekleyip akşam iş çıkısı çalışma videosu:

Eve gidiyorum saat 18:30, 12 saat araba bekliyor basıyorum sabah jilet gibi çalışıyor :) Ev-iş 5km mesafede sanki başka iklim var anlamadım gitti :D

18:30 - 08:30 arası 12 saat bekleyip sabah çalışması:

Kafayı yemek üzereyim iki videoya bakınca sanki iki farklı araç dersiniz :) Halbuki evden işe, işten eve aynı yolu kullanarak gidiyorum, hemen hemen araç aynı süre dinleniyor, sabah 8 ve akşam 6 da hava sıcaklığı da aynı ama cold start dedikleri olay çok çok farklı

Dedim heralde araç NGK yı sevmedi, neyse etk dan BERU 12ZR6-SPP2 platin buji aldım denedim sonuç değişmedi.

Abarth bmw de Bosch Zr7 iridyum buji takıldı birkaç gün iyi gibiydi sonra yine yapmaya başladı.

Aklıma eski bobinler geldi, en başta değiştirdiğim aracın üstünden çıkan 3 adet bobini geri taktım sorun düzeldi.

Bobinlerin hepsi yeni olunca hep buji üzerine yöneldim, hiç bobinlerden olabileceği aklımın ucuna dahi gelmezdi. Yeni aldığım bobinleri iade ettim incelemeye gönderdiler. Muhtemelen sağlam diyecekler. Bozuk olsa sabah da araç kötü çalışır diye düşünüyorum. Ama aynı arabanın sabah ve akşam çalışmasındaki bu farklılığı bir türlü anlamıyorum. Servisin taktığı parça ile piyasada satılanlar arasında kalite farkı mı var?

Onu da geçtim OEM bobinin böyle bir sonuca sebep olmasından sonra araca hangi bobini almak gerek NGK mı BOSCH mu?

Geçmiş olsun, bundan sonra tek bir bobinde bile sorun yaşarsanız 4 bobin 4 buji değiştirin. Arkadaşıma 4 bobin Ngk 4 buji ngk aldık, sorun yaşamadı, 50 bin km oldu, araç stok 170 hp 118i
 
Sorunum çözüldü arkadaşlar. İntake vanos valfi arızalanmak üzereymiş sarsıntıyı o yapıyormuş :) Tamamen arızalınınca araç hata verdi ve titreşim kesildi. Valfi değiştirince herhangi bir problem kalmadı.
 
Sorunum çözüldü arkadaşlar. İntake vanos valfi arızalanmak üzereymiş sarsıntıyı o yapıyormuş :) Tamamen arızalınınca araç hata verdi ve titreşim kesildi. Valfi değiştirince herhangi bir problem kalmadı.

Aga intake ve egzoz tek valf zaten :) Allah ım gün geçmiyor ki bir tane daha kronik öğrenmeyeyim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca