AÇIK BMW F30 3.20ied vuruntu ve üst devirlerde isteksizlik

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alfredo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alfredo

Emre
Taklacı Güvercin
19
26
Marka
BMW
Arkadaşlar merhaba son zamanlarda canımı çok sıkan bir olaydan size bahsetmek istiyorum sebebini bir türlü bulamadım servise götürmeden önce de sizlere danışmak istedim belki daha önce başına böyle bir şey gelen vardır.

Araç 118k km’de ve araba konusunda gerçekten çok titizim soğuk motorla asla gazlamam, yanlamam sadece motor ısındıktan sonra otobanda boş yolda süratli kullanmayı ve viraj kasmayı severim.

Geçen hafta tüm bakımlarını yaptırdım sıvılar, filtreler, v kayışı, bujiler ve bobinleri değiştirdikten sonra yazılım yaptırmaya karar verdim yazılımla birlikte yazılımın daha sağlıklı olması için kutu içi filtre, catless downpipe ve 10.8lt intercooler taktık daha sonra standart hali ile log aldık araçta hiçbir problem çıkmadı yazılımımız atıldı tekrar log almaya çıktık ama bu kez araç üst devirlerde çok isteksiz hareket ediyor olması gerekenden daha yavaş kasıla kasıla hızlanıyordu turbo basıncı ve diğer değerlerin hepsi olması gerektiği gibi bir sıkıntı gözükmüyor ama üst devirde araç çok fazla avans vuruyor. Stock hali ile 100-200 28-29sn arası süre aldık yazılımdan sonra bu süre 27sn oldu fakat olması gereken 20-23sn arası bir süreydi neyse muhtemelen depodaki benzin çok kötü dedik(bp ultimate vardı) benzini değiştirdim (shell v-power koydum) fakat tekrar aynı sorunla karşı karşıyayım araç üst devirlerde özellikle 180km’den sonra 110 beygirlik bir araç gibi hızlanıyor hızlanırken boğuluyor ayrıca ışıklarda durmaya yakın motorda sarsıntı oluşuyor sizce bunun sebebi nedir? Pazartesi günü ustaya göstermeyi düşünüyorum. Neden kaynaklanır serviste nelere baktırmalıyım bunları öğrenmek için önceden sizlere danışmak istedim. Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Emre Aktas
Öncelikle geçmiş olsun. Fakat n13 gibi sicili çok temiz olmayan bir motora yazılım yaptırmasaydınız keşke. Araç zaten 170 HP gayet yeterli. Tüm bu problemlerin yazılım sonrası çıkması da tesadüf değildir diye düşünüyorum.
 
Araçta RSA yazılım var o konuda içim çok rahat arabaya zarar verecek bir yazılımı ben istesem dahi kendileri yapmaz. Yazılımdan önce de aynı şekilde üst devirlerde isteksizlik vardı fakat ben anlamıyordum hatta sırf bu yüzden yazılım atmak istiyordum sadece yazılımdan sonra üst devirlerin isteksiz olduğu kesinleşti. Ben yakıt pompasından veya enjektörlerden şüpheleniyorum üst devirde yeterli yakıtı püskürtemediği için araba kesiliyor gibi geliyor bana yarın ustama göstereceğim bakalım N13 nasıl bir sürpriz açmış başımıza

edit: bir ekleme yapmak istiyorum çeyrek gaz ve yarım gazda hiçbir sıkıntı yok araç lineer hızlanıyor sadece tam gaz verince boğulma mevcut
 
Son düzenleme:
Üst kapak pcv valfinde yırtık varmış motora hava aldığı için rölantide dengesizlik ve performans kaybı yaratıyormuş şu resimde gördüğünüz minik parça. Yarın sabah değişimi yapılacak
 

Ekli dosyalar

  • FAAD4B39-EBC6-4EC6-BA4B-4606886B81B4.jpeg
    FAAD4B39-EBC6-4EC6-BA4B-4606886B81B4.jpeg
    49.5 KB · Görüntüleme: 0
Üst kapak pcv valfinde yırtık varmış motora hava aldığı için rölantide dengesizlik ve performans kaybı yaratıyormuş şu resimde gördüğünüz minik parça. Yarın sabah değişimi yapılacak
Arkadaşlar pcv valfi değişti ve sorun ortadan kalktı bilginize. Değiştikten sonra tekrar log aldık ve mutlu son :) N13 motorda rölanti dengesizliği, motorun al ver yapması, üst devirde isteksizlik ve boğulma sorunu arkadaşlara umarım yol gösterici bir konu olmuştur.