BMW F30 ➡️ F80 dönüşüm projesi

Sefa Sönmez

Sefa Sönmez
Taklacı Güvercin
55
25
Marka
BMW
Merhaba arkadaşlar. Elimizde bir tane BMW F30 328İ 2012 model araç var. Tam M3 F80 dönüşüm yapmak istiyoruz. Sadece kaputunu M3 F80 CS kaputu istiyoruz. Sadece dış değil içinide ve motorunuda yükseltmek istiyoruz. Yapmak istediklerimizin listesini araştırarak hazırladım. Eksik bir şey ya da yanlış, hatalı bir şey var mı bakar mısınız? Yoksa iyi mi? Daha eklenecek bir şey var mı? Ve M3 F80 olmadığı dışarıdan veya içeriden bakıldığında anlaşılır mı?

Yapmak istediklerimizin listesi;

Araç;

BMW 328İ 2012 model.

Dış değişiklikler;

F80 M3 panjur & ön tampon.
F80 M3 arka tampon.
F80 M3 carbon arka difüzör.
F80 M3 carbon ön lip.
F80 M3 ön & arka çamurluklar.
F80 M3 yarasa aynalar.
F80 M3 davlumbazlar.
F80 M3 dış carbon tavan kaplama.
F80 M3 marşpiyel.
F82 M4 fren kiti.
F80 M3 adaptif far & blackline stop lambalar.
F80 M3 carbon spoiler.
F80 M3 CS kaput.
H&R Spor yay.
Akrapoviç egzoz uçları.
BMW F82 M4 egzoz, Pop and Bang ve Flames egzoz.
F80 M3 jantlar.
Nardo gri kaplama.
Full takım kule gergisi.
Michelin Pilot Super Sport lastikler.
Hybrid turbo.
İntercooler.
Açık hava filtresi.
Downpipe.
Dump Valve.
Stage 3 yazılım.
Gizli özellik yazılımı.

İç Değişiklikler;

F80 M3 kadran.
F80 M3 vites topuzu.
F80 M3 Alcantara direksiyon.
F80 M3 açık renk koltuklar.
F80 M3 kapı ve iç döşemeler.
F80 M3 ön konsol (Head-Up Display için şart)
F80 M3 Head-Up Display.
F80 M3 ışıklı klima paneli.
F80 M3 kırmızı Start & Stop butonu.
NBT Ekran + navigasyon paketi.
Arka & ön koltuk ısıtmalar.
12 parça karbon detaylar.
Karbon iç kapı kulpları.
Antrasit tavan kaplama.
Harman Kardon ses sistemi.
 
Son düzenleme:
araç kazalı veya pertten mi bu şekilde toplanacak yoksa araç tamamen orjinal ve keyfine mi yapıyorsunuz? bu tarz uygulamalarda bunu hep merak etmişimdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
@hondapower Orijinal bir F80 M3 ortalama 1.500.000 TL. Yukarıda saydıklarım ortalama 300.000 TL tutar ve F30 328İ araç ortalama 200.000 TL. Kısaca 1.500.000 TL'lik aracı üçte bir fiyatına elde etmiş oluyorsunuz :). Ve her yıl binler lira MTV ödemekten de kurtuluyorsunuz kısaca 500.000 TL gibi bir bütçe ile MTV'si düşük bir F80 M3 elde etmiş oluyoruz. Hem zevk hem de bütçe meselesi. Kazalı ya da pert araç ile alakası yok. Araç hatasız.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem
Merhaba arkadaşlar. Elimizde bir tane BMW F30 328İ 2012 model araç var. Tam M3 F80 dönüşüm yapmak istiyoruz. Sadece kaputunu M3 F80 CS kaputu istiyoruz. Sadece dış değil içinide ve motorunuda yükseltmek istiyoruz. Yapmak istediklerimizin listesini araştırarak hazırladım. Eksik bir şey ya da yanlış, hatalı bir şey var mı bakar mısınız? Yoksa iyi mi? Daha eklenecek bir şey var mı? Ve M3 F80 olmadığı dışarıdan veya içeriden bakıldığında anlaşılır mı?

Yapmak istediklerimizin listesi;

Araç;

BMW 328İ 2012 model.

Dış değişiklikler;

F80 M3 panjur & ön tampon.
F80 M3 arka tampon.
F80 M3 carbon arka difüzör.
F80 M3 carbon ön lip.
F80 M3 ön & arka çamurluklar.
F80 M3 yarasa aynalar.
F80 M3 davlumbazlar.
F80 M3 dış carbon tavan kaplama.
F80 M3 marşpiyel.
F82 M4 fren kiti.
F80 M3 adaptif far & blackline stop lambalar.
F80 M3 carbon spoiler.
F80 M3 CS kaput.
H&R Spor yay.
Akrapoviç egzoz uçları.
BMW F82 M4 egzoz, Pop and Bang ve Flames egzoz.
F80 M3 jantlar.
Nardo gri kaplama.
Full takım kule gergisi.
Michelin Pilot Super Sport lastikler.
Hybrid turbo.
İntercooler.
Açık hava filtresi.
Downpipe.
Dump Valve.
Stage 3 yazılım.
Gizli özellik yazılımı.

İç Değişiklikler;

F80 M3 kadran.
F80 M3 vites topuzu.
F80 M3 Alcantara direksiyon.
F80 M3 açık renk koltuklar.
F80 M3 kapı ve iç döşemeler.
F80 M3 ön konsol (Head-Up Display için şart)
F80 M3 Head-Up Display.
F80 M3 ışıklı klima paneli.
F80 M3 kırmızı Start & Stop butonu.
NBT Ekran + navigasyon paketi.
Arka & ön koltuk ısıtmalar.
12 parça karbon detaylar.
Karbon iç kapı kulpları.
Antrasit tavan kaplama.
Harman Kardon ses sistemi.
Yani bunu yapan cok oldu hatta nardo grey ile . Sanirim yapanlardan rehber isterseniz daha saglikli olabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
F80 ile F30'un farkları dışarıdan genelde frenlerle anlaşılır. Frenler değişeceğine göre ses kalıyor geriye. Bence böyle bir dönüşüme gerek yok onun yerine daha güçlü bir araba alınabilir. MTV sorun olacaksa 2.0 litre Mercedes AMG'lere bakılabilir.
 
konuyu açan arkadaşın otomobili 2 litre zaten mercedese ayrı ötv filan mı var
Mercedes'lere ayrı ötv oranları yok ama CLA 45'te mesela 2 litre turbo motor var. Makyajlıları 380 beygir. Motorları ve şasesi de arabaya göre güçlü. Hem 2. el değeri de daha fazla olacaktır. Bu tarz dönüşümlerde arabaya harcanan para çoğu arabada geri alınamıyor. Bir de her ne kadar F80'e dönüştürülmeye çalışılırsa çalışılsın hep bir şeyler eksik kalacaktır. Ben de BMW'yi Mercedes'ten daha çok seviyorum ama mantıklı düşünmek beni buna itiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
F80 M3 ön & arka çamurluklar.
önler vidaya vida oluyor fakat arka çamurluklar için kesip geniş olanları kaynatmak gerekecek bu yüzden kaynak işçiliğinde iyi bir dükkan ve usta bulmalısınız.
F82 M4 fren kiti.
f80 le aynı frenler , bilmediğim başka bir detayı mı var?
Böyle bir projeye girdikten sonra sağlam bir markayla komple süspansiyon sistemini değiştirmek bence daha mantıklı. Burda tabi ne istediğiniz önemli ,cadde kullanımı mı arada pist günlerine katılmalı mı yoksa düşük bütçeli bir ürün mü. M3 üçün aftermarket çok fazla marka var bunlardan en çok tercih edilenlerden biri KW V3 modeli. Memnun eder.
Hybrid turbo.
İntercooler.
Açık hava filtresi.
Downpipe.
Dump Valve.
Stage 3 yazılım.
Gizli özellik yazılımı.
Burayı çok anlamdıramadım açıkçası. Kendi fikriniz elbette saygı duyarım ama ezbere yazılmıl gibi bu kısım , ben tekrar düşünmenizi öneririm. Çeşitli sosyal medyalarda stage 2 m3/m4 lere rastlıyorum ciddi anlamda güçlüler,bunu abartmak için söylemiyorum gelmek istediğim nokta şu, ülkemizin asfalt kalitesi de zaten ortadayken bu kadar yüklemenin bence gereği yok stock hali dahi gayet yeterli kullanıp sıkıldıkça belki kaliteli bir yerde stage 1 yapılaiblir.
Açık hava filtresi.
Kesinlikle eventuri.

Bu arada bu kadar proje yapılmışken otomobilin rengini değiştirmeyi düşünüyor musunuz? Varsa hangi rengi düşünüyorsunuz?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sefa Sönmez
Mercedes'lere ayrı ötv oranları yok ama CLA 45'te mesela 2 litre turbo motor var. Makyajlıları 380 beygir. Motorları ve şasesi de arabaya göre güçlü. Hem 2. el değeri de daha fazla olacaktır. Bu tarz dönüşümlerde arabaya harcanan para çoğu arabada geri alınamıyor. Bir de her ne kadar F80'e dönüştürülmeye çalışılırsa çalışılsın hep bir şeyler eksik kalacaktır. Ben de BMW'yi Mercedes'ten daha çok seviyorum ama mantıklı düşünmek beni buna itiyor.
Heh şimdi anladım ne demek istediğinizi. Kağıt üstünde güzel motor olsa da A45 de ve CLA45 in benzer güçte denenen arabalarda geriye düştüğünü gördüm. Kranktaki güç aşağıya tam manasıyla gitmiyor. Buna ek olarak kafadan kayma eğilimleri var. Bunların haricinde konu sahibinin istekleri için ne derece uygunlar tartışılır. Biri arkadan itiş diğeri 4çeker mesela en başta.
 
@hondapower Orijinal bir F80 M3 ortalama 1.500.000 TL. Yukarıda saydıklarım ortalama 300.000 TL tutar ve F30 328İ araç ortalama 200.000 TL. Kısaca 1.500.000 TL'lik aracı üçte bir fiyatına elde etmiş oluyorsunuz :). Ve her yıl binler lira MTV ödemekten de kurtuluyorsunuz kısaca 500.000 TL gibi bir bütçe ile MTV'si düşük bir F80 M3 elde etmiş oluyoruz. Hem zevk hem de bütçe meselesi. Kazalı ya da pert araç ile alakası yok. Araç hatasız.
Ve M3 gibi gitmiyorsunuz:D Ve ortaya arafta bişey bırakıyorsunuz. Kusura bakmayın sert cümleler kullandım da.Bir araba fabrikadan bir ruhla çıkar inancındayım.O ruhu 1 milyon lira daha verip 1,5 milyon liraya mal etseniz de F80 m3 olmayacak.Benim yorumum bu yönde yanlış anlamayın
 
Son düzenleme:
f80 le aynı frenler , bilmediğim başka bir detayı mı var?
O zaman F80 frenleri yaptıralım orjinal olsun.

Böyle bir projeye girdikten sonra sağlam bir markayla komple süspansiyon sistemini değiştirmek bence daha mantıklı. Burda tabi ne istediğiniz önemli ,cadde kullanımı mı arada pist günlerine katılmalı mı yoksa düşük bütçeli bir ürün mü. M3 üçün aftermarket çok fazla marka var bunlardan en çok tercih edilenlerden biri KW V3 modeli. Memnun eder.
Bende o markaya başka bir büyük firmanın projesinden rastlamıştım. O zaman KW V3 olarak değiştirelim yaylarıda.

Burayı çok anlamdıramadım açıkçası. Kendi fikriniz elbette saygı duyarım ama ezbere yazılmıl gibi bu kısım , ben tekrar düşünmenizi öneririm. Çeşitli sosyal medyalarda stage 2 m3/m4 lere rastlıyorum ciddi anlamda güçlüler,bunu abartmak için söylemiyorum gelmek istediğim nokta şu, ülkemizin asfalt kalitesi de zaten ortadayken bu kadar yüklemenin bence gereği yok stock hali dahi gayet yeterli kullanıp sıkıldıkça belki kaliteli bir yerde stage 1 yapılaiblir.
Hocam zaten motora en son işlem yapacağım. İyice araştırmam lazım sonuçta arabanın kalbi motor. Onları baştan salma yazmıştım araştırdığım kadarıyla önerileriniz olacak mı diye.

Kesinlikle eventuri.
İntercooler ile açık hava filtresi aynı anda takabiliyor muyuz acaba? Takabilirsek dediğiniz markaya yöneleyim KN markasını yaptıracaktık.

Bu arada bu kadar proje yapılmışken otomobilin rengini değiştirmeyi düşünüyor musunuz? Varsa hangi rengi düşünüyorsunuz?
Nardo gri kaplama yaptıracağım. Orjinal rengi kırmızı.
 
Son düzenleme:
Ve M3 gibi gitmiyorsunuz:D Ve ortaya arafta bişey bırakıyorsunuz. Kusura bakmayın sert cümleler kullandım da.Bir araba fabrikadan bir ruhla çıkar inancındayım.O ruhu 1 milyon lira daha verip 1,5 milyon liraya mal etseniz de F80 m3 olmayacak.Benim yorumum bu yönde yanlış anlamayın
Hocam F80 M3 alacak paramız yok benzetelim dedik yani 😁. Belirttim zaten hem zevk hem bütçe için 500.000 TL'ye G20'de, G30'da alabilirim ama ben F80 M3 yapmak istiyorum 😂.
 
O zaman F80 frenleri yaptıralım orjinal olsun.


Bende o markaya başka bir büyük firmanın projesinden rastlamıştım. O zaman KW V3 olarak değiştirelim yaylarıda.


Hocam zaten motora en son işlem yapacağım. İyice araştırmam lazım sonuçta arabanın kalbi motor. Onları baştan salma yazmıştım araştırdığım kadarıyla önerileriniz olacak mı diye.


İntercooler ile açık hava filtresi aynı anda takabiliyor muyuz acaba? Takabilirsek dediğiniz markaya yöneleyim KN markasını yaptıracaktık.


Nardo gri kaplama yaptıracağım. Orjinal rengi kırmızı.
Nardo da güzel renk elbette ama individual çok güzel renkler var şöyle bırakayım zehri :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sefa Sönmez
Son bir sorum olacak. F80 M3 egzoz sistemi mi yaptırmalıyım ya ya F82 M4'mü hangisi daha hoş?