Bmw G11 730d'den Bmw G16 840i GC'ye Geçiş

OnurKartal

Onur Kartal
Asfalt Kurutucu
29
32
Marka
Jaguar
Değerli forum üyeleri,
Öncelikle hepinize selamlar, umuyorum mutlu, huzurlu ve sağlıklı günler geçiriyorsunuzdur. Daha önce alıp kullandığım ve sattığım araçlarla ilgili takipçi testleri başlığı altında kullandığım araçlarla ilgili detaylı fikirlerimi sizlerle paylaşmıştım. Bir süredir gerek iş yoğunluğu gerek hali hazırda işimizinde internetle çok işli dışlı olması sebebi ile foruma yeni konu paylaşamamıştım. Bu konuyu 2 ayrı başlıkmış gibi değerlendirebilirsiniz, nitekim uzun olacak gözüküyor..

2024 Mart ayında 2015 model Audi A6 C7.5 2.0 TDI Ultra aracımı sattım ve 2017 model Bmw 730D M Sport (Short) bir araca geçiş yaptım. Kendi arabamı satın alabildiğim ilk günden bu yana, bütçemin yettiğince ve görece büyük sedanlar kullanmayı seviyorum bu sebeple ve ilk defa gücümde yeterken bir modern F Segment denemek istemiştim. Geçen süre zarfında 60 bin mil civarında satın aldığım otomobili 2025 Kasım ayı başına kadar 96 bin mile geldiğinde sattım. 1 buçuk yıl gibi bir süre içerisinde yaklaşık olarak 36 bin mil (43 bin km) bir beraberliğimiz oldu ve bu yolculuk bir otomobilin iyisini ve kötüsünü tanımak için oldukça yeterli uzunlukta.

Aracım RWD (arkadan itişli), short paket ve M Sporttu. Bu kombinasyona özellikle dikkat ettim alırken çünkü B57 dizel motoru geçmiş N kodlu dizellerden edindiğim tecrübelerden ötürü çift turbo istemiyordum. Bu sebeple 40d değil 30d tercih ettim. RWD istememin sebebi ise zaten 265 hp olan 30d'yi birde ön diferansiyel, ön akslar, transferbox gibi ek ağırlık parçaları ile hantallaştırmadan keyifli bir sürüş yakalamak. Bu kombinasyon ile araba stock 740d'ye yakın bir performans sergiledi. Aradığım başlıca özellikler vardı, arka camlarda elektrikli perde, 360 derece kamera, araç içi parfümleme, adaptive led farlar.. Bu saydıklarımın hepsi bir arada toplanınca fotoğraflardaki aracı aldım. Avrupada 10 taneye yakın ülkeye seyahat ettik birlikte, kızım doğduğunda ilk bu arabaya bindi, ilk bu arabaya kustu 😄 O sebeple esasında daha uzun süre binerim diye düşünüyordum ancak planlanandan daha kısa sürede psikolojik kilometre limitime gelince satmak ekonomik olarak daha iyi olacaktı ve sattım. Geçen süreçte bana hiç bir arıza çıkartmadı, işim gereği gerekli önlemleri aldığım için olabilir.
Her 5 bin milde bir yağ ve tüm filtreleri mutlaka değiştirdim, şanzıman yağını değiştirdim, yağ soğutucusunu patlamadan değiştirdim (bmw B kodlu motorların bilinen yaygın bir sorunudur), şaft takozlarını değiştirdim, havalı süspansiyon dağıtıcı valf bloğunu değiştirdim ve bu şekilde hep uzun yollara içim rahat çıktım.

Konforundan bahsedecek olursam, neyle kıyaslanır derseniz S Class diyemem. Segment olarak aynı olsalarda su götürmez bir gerçek var ki konfor denildiğinde S Class başka bir boyut. Ben eğer saf bir konfor isteseydim ve arabayı sadece A'dan B'ye daha rahat gitmek için alıyor olsaydım S Class tercih ederdim. Ancak hem yaşımdan dolayı bana yakışmayacağını hemde arada sırada sportif bir sürüş yapmak istediğimde bunu kaldırmayacağını düşündüğüm için S Class tercih etmedim. 7 serisi hem daha kişiselleştirilebilir özelliklere sahip hemde sürüş modları ile daha eğlenceli olabiliyor. Koca cüssesine bakmayın, carbon core olduğu için gayet çevik ve segmentine göre hafif bile. Güzelde yanlıyor eğer dengesini çok bozarsanız. Diferansiyeli öyle bir ayarlamışlarki, ağırlık aktarımı yapmadığınız, dengesini bozmadığınız sürece araba hiç arkadan itişli gibi değil. Kolay kolay arkası gelmiyor. Yakıt tüketimi harikaydı, geçtiğimiz yaz aylarında iyi bir avrupa turundan sonra Türkiye'ye aile ziyaretine ve tatile gittim. Bu yolculuk süresince araç yüklü, klima açık ve bol bol performanslı sürüş ile 6.5 litre / 100km civarında bir tüketim yakaladım. 2.0 TDI A6 ile neredeyse aynı. Memnun olmadığım bir yönü neredeyse yoktu yalnızca şunu eklemeliyimki Sport veya Sport Plus moduna aldığımda süspansiyonların daha sert olmasını isterdim. Virajlarda özellikle uzun virajlarda arabanın kopmayacağını bilseniz dahi, sahte bir sport mod üzerinde hareket ettiğini çok belli ediyor. Bir diğeride direksiyon turu çok uzun, şehir içerisinde dolmuş kullanır gibi çok fazla direksiyon çevirmeniz gerekli. Mercedes'in kısa turlu dönüş çapı bu arabada olsaydı çok daha az yorucu bir şehir içi deneyimi sunabilirdi.
Gelelim satış sebeplerine;
Benim için 1.5 yıl uzundu bile aslında ama bu arabayı satmak için bir sebep bulamıyordum, ardından 96 bin mile yaklaşınca İngiltere piyasasının gerçeklerini kabullenmek gerekti. 100 bin mili geçtikten sonra çok daha fazla değer kaybedecekti ve yavaş yavaş bu sorunsuz geçirdiğim sürenin sonuna gelerek ağır bakım ihtiyaçları doğacaktı. Bunlardanda büyük asıl sebep ise şuydu; yaşım 32 ve hep 45 yaşımda binmek isteyeceğim arabalara binmeye çalışıyordum, gençlik elden gittikten sonra bir spor araba almaktansa artık biraz daha sportif bir arabaya geçmem gerektiğini anladım. Saçlarımın siyah oranı fazlayken, merdivenleri hala hızlı çıkıyorken, yüksek sesli müziği hala başım kaldırıyorken bence hayatın olağan akışına uyalım ve treni kaçırmadan bir spor araba alalım istedim. Tabi artık bir baba olarak 4 kapılı bir spor otomobil diyebileceğimiz bir Gran Coupe tercih ettim. Şimdi ona başlıyoruz;


WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.33 (3).jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.33 (2).jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.33.jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.33 (1).jpeg




Yeni aracım G16 kasa kodlu, BMW 840i GranCoupe.
2020 yılı 9. ay üretim, B58 kodlu 3.0 sıralı 6 silindir ve saf benzinli. En son Benzinli BMW sahibi olduğumda Eskişehir - Kütahya yolunda -10 derece havada conta yanmış bir E46 320İ'nin yanında bekliyordum. Sene 2014. O gün tövbe etmiştim aslında ama artık bu aletlerin dilinden anladığım için tekrar sil baştan başladık. Geçmişi unuttuk 😊
Henüz daha bu araçla beraberliğimiz 1000 kilometre bile olmadı, o sebeple size uzun dönem ve uzun yol tecrübelerimi aktaramam ama şunu söyleyebilirimki 15 gün gibi kısa bir zamanda saçlarımdaki beyazlar yerini daha siyah saçlara bıraktı... M Sport kilitli diferansiyel, M Sport egzoz, Merino deri koltuklar, Adaptive Cruise Control, Driving Assistance Pro, HUD ve sık frenlemelerde şişmeyen kocaman diskli frenler. İki arabayı birbiriyle kıyaslayamam, elma ile armutu toplamak gibi olur ancak siyah ve beyaz kadar farklılar. Air Süspansiyonlardan sonra Elektronik Adaptif süspansiyonlar biraz beni konforsuz hissettirdi ama bu fark her gün biraz daha azalıyor ve alışıyorum. B58TU yani Gen 2 motora sahip, 340hp 500 tork, benzinli ve tek turbolu 3 litre için gayet güzel bir güç sunuyor. Şanzıman motor uyumu harika, diferansiyel oranları harika. Sport moda alınca başka bir arabaya geçmişsin gibi farkediyor gaz tepkileri. İşten eve giderken her akşam yolu uzatıyorum bir bahane ile daha fazla sürüş yapabilmek için. 7 Serisinde bir krom panjuru bile değiştirip orjinalliğini bozmak istemeyen ben şuan her gün kafamda tasarımlar yapıyor ve sepete birşeyler ekilyorum. İlk olarak ön panjurları siyaha çevirdik. Sırada düz boru ve 2 adet sport resonator bekliyoruz. Arka difüzörüde siyaha boyayacağım ve ön arka tampona şık ve kibar birer lip takacağım. Maxton design bu işi çok iyi yapıyor. Esasında yakın zamanda bir Gen1 B58 motora sahip 540i topladık. Yaklaşık 500 beygir güce sahip, xDrive ve çok stabil. Gen2'nin Gen1'e göre avantajları Gen1 motorda bu işlemleri yaparken Upgraded parça adı altında Gen2'de orjinalden takılı olan parçaları almanız gerekiyor. Yüksek basınç pompası, bobin, buji, intake pipe gibi. Bunlar Gen2'de kendiliğinden var. Ama büyük bir negatif var ki o da şu; 2020 Haziran sonrası üretilen Bmwlerde MGD1 Bosch motor beyni kilitli geliyor ve bu kilidi kırmadan ne downpipe yapabiliyorum ne bir soft yazılım. Bunu kırdırmam içinde motor beynini söküp Finlandiya'ya Femto adlı şirkete göndermem gerekiyor. Açıkçası şu an tam arabayla birbirimize alışmışken motor beynini söküp kargoya verip günlerce mahrum kalmak işime gelmiyor. Belki biraz sıkıldıktan sonra bu topa gireceğim, şimdilik bir tuning box sipariş ettim ve o gelince onu deneyeceğim, sonuçlarını yazarım. Bu arada arabanın coupe formuna rağmen arkada baş mesafesi gayet iyi, bebek koltuğuda çok rahat sığıyor, bagaj alanıda 7 serisinden farksız değil. Boyut olarakta zaten araba büyük bir araba ve garip ki 7 serisinden daha ağır. Kullanırken 5 serisi gibi çevik hissettiriyor ama baktığınızda hem uzun hemde geniş. Bildiğim kadarıyla Bmw'nin ürettiği en geniş seri üretimli araç bu araç. Sözü toparlarsak, bu arabayla aramızda kısa sürede güçlü bir bağ kuruldu bence. Umuyorumki uzun süre kullanırım, tecrübe ettikçe uzun dönem kullanım sonuçlarımıda buradan paylaşacağım.
Bu arada Jaguar & Land Rover ve BMW araçların tamir,basit modifiye işlerini yapıyorum o sebeple bir çok konuda soru sorabilirsiniz, bilgim dahilinde olanları memnuniyetle yanıtlarım.

Bu kısma kadar okuyan varsa ayrıca teşekkür ederim, tekrardan iyi forumlar

WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.32.jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.33 (5).jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.33 (6).jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 21.34.33 (4).jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 22.18.59.jpeg
WhatsApp Image 2025-12-08 at 22.18.42.jpeg
 
İyi günlerde kazasız belasız kullanın :) Okurken farklı yerlerde benzer duygular yaşanıyor diye hissettim. İngiltere'den Türkiye'ye araçla gitmeyi iddialı buluyorum, tebrik ederim 😁 Özellikle İsviçre'deki dağ yollarında keyifli gezmişsiniz gibi görünüyor neyse ki. Önemli olan bence araçtan ne beklediğini bilerek alıp kullanmak. Siz de bunu yaptığınız için mutlu mesut kullanıyorsunuz araçları. 7 sürücü odaklı bir F segmenti ve bu karakterini güzel özetlemişsiniz. S ile bu konuda gerçekten çok ayrılıyor ve çok da iyi yapıyor çünkü alternatif oluşturuyorlar. Belli bir km sonrası piyasasının dramatik düşüşü + ağır bakım benim de bu sene araç değiştirmeme neden olmuştu. Avrupa'da ülkelerin dinamikleri benzer demek ki :)

Hazır Jaguar+Land Rover Grubu'na iş yapan birini bulmuşken sorayım. Jaguar F-Pace, Range Rover Velar, Land Rover Discovery gibi araçların 2023 sonrası araçlarında elektronik, işçilik kaynaklı ve mekanik sorunlarda azalma var mıdır? Yaşadığım Avusturya'da piyasası çok kötü bu araçların, çok sorunlu görünüyorlar. Ben en çok İngiliz araçlarını beğeniyorum ancak en son bir arkadaşın Land Rover Discovery Sport'unu Land Rover'ın kendisi dahi almayınca biraz gözüm korktu. Çünkü hem sürekli bakımıyla uğraşmak hem de alım satımda rahat bir deneyim önceliğim. 1 numaralı önceliğim ise konfor. Bu konularda Mercedes sonrası geçiş bu araçlara geçiş macera mı olur bilemiyorum ama sizin de fikirlerinizi duymak isterim. Şimdiden teşekkür ederim cevabınız için, selamlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OnurKartal
İyi günlerde kazasız belasız kullanın :) Okurken farklı yerlerde benzer duygular yaşanıyor diye hissettim. İngiltere'den Türkiye'ye araçla gitmeyi iddialı buluyorum, tebrik ederim 😁 Özellikle İsviçre'deki dağ yollarında keyifli gezmişsiniz gibi görünüyor neyse ki. Önemli olan bence araçtan ne beklediğini bilerek alıp kullanmak. Siz de bunu yaptığınız için mutlu mesut kullanıyorsunuz araçları. 7 sürücü odaklı bir F segmenti ve bu karakterini güzel özetlemişsiniz. S ile bu konuda gerçekten çok ayrılıyor ve çok da iyi yapıyor çünkü alternatif oluşturuyorlar. Belli bir km sonrası piyasasının dramatik düşüşü + ağır bakım benim de bu sene araç değiştirmeme neden olmuştu. Avrupa'da ülkelerin dinamikleri benzer demek ki :)

Hazır Jaguar+Land Rover Grubu'na iş yapan birini bulmuşken sorayım. Jaguar F-Pace, Range Rover Velar, Land Rover Discovery gibi araçların 2023 sonrası araçlarında elektronik, işçilik kaynaklı ve mekanik sorunlarda azalma var mıdır? Yaşadığım Avusturya'da piyasası çok kötü bu araçların, çok sorunlu görünüyorlar. Ben en çok İngiliz araçlarını beğeniyorum ancak en son bir arkadaşın Land Rover Discovery Sport'unu Land Rover'ın kendisi dahi almayınca biraz gözüm korktu. Çünkü hem sürekli bakımıyla uğraşmak hem de alım satımda rahat bir deneyim önceliğim. 1 numaralı önceliğim ise konfor. Bu konularda Mercedes sonrası geçiş bu araçlara geçiş macera mı olur bilemiyorum ama sizin de fikirlerinizi duymak isterim. Şimdiden teşekkür ederim cevabınız için, selamlar.
Çok teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğunuz ve yorum yazdığınız için. Jaguar Land Rover 2020den sonra 3.0 Dizel motorunu değiştirdi, 2006'ya kadar BMW'nin M47 M57 motorunu kullanmıştı sonrasında PSA motoru olan 2.2, 2.7 V6 ve 3.0 V6 dizeller ile 2020 yılına kadar geldi ve sorunlu olma ününü bu zaman zarfında kazandı. 2015te 2.2 dizeli kendi malı olan Ingenium 2.0 dizel motor ile değiştirince bu sorunlu ve arızalı imajını malesef ki dahada artırdı. Her ne kadar yatak sarma ve zincir sorununu çözdük deselerde hiç bir şeyin çözüldüğü yok 2.0 dizel cephesinde. Ama 2020 sonrası kullandıkları 3.0 Dizel olarak kendi geliştirdiği sıralı 6 silindirli motor D300 ve D350 gayet başarılı şuan için.
1.5 Benzinli motorları Cherry motoru, 2.0 Benzinli motoru ise Ford tabanlı bir Ecoboost. Motorun biraz farklı modeli 2.3 Ecoboost Mustang modellerinde var, 2.0 benzinli olanları Mondeo, Focus gibi araçlardada çıkıyor. Nitekim eğer 2. el garantisi ile alınacaksa mesela Avrupada bu opsiyonla düşük kilometre bir araç alınıp keyifle binilebilir. Eski 3.0 dizeliylede 300-350 bin km sorunsuz binen örnekleride çok aslında. Otomobil severler olarak bazen iyiyide abartıyoruz kötüyüde, Land Rover'da bunun kurbanı oldu esasında bahsedildiği kadar sorunlu değil sadece sanayiye girince ustanalar genelde Alman araçlarının dilinden anladıklarından yapamadıkları işi müşteriye ''Bu çok sorunlu'' olarak lanse edebiliyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Çok teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğunuz ve yorum yazdığınız için. Jaguar Land Rover 2020den sonra 3.0 Dizel motorunu değiştirdi, 2006'ya kadar BMW'nin M47 M57 motorunu kullanmıştı sonrasında PSA motoru olan 2.2, 2.7 V6 ve 3.0 V6 dizeller ile 2020 yılına kadar geldi ve sorunlu olma ününü bu zaman zarfında kazandı. 2015te 2.2 dizeli kendi malı olan Ingenium 2.0 dizel motor ile değiştirince bu sorunlu ve arızalı imajını malesef ki dahada artırdı. Her ne kadar yatak sarma ve zincir sorununu çözdük deselerde hiç bir şeyin çözüldüğü yok 2.0 dizel cephesinde. Ama 2020 sonrası kullandıkları 3.0 Dizel olarak kendi geliştirdiği sıralı 6 silindirli motor D300 ve D350 gayet başarılı şuan için.
1.5 Benzinli motorları Cherry motoru, 2.0 Benzinli motoru ise Ford tabanlı bir Ecoboost. Motorun biraz farklı modeli 2.3 Ecoboost Mustang modellerinde var, 2.0 benzinli olanları Mondeo, Focus gibi araçlardada çıkıyor. Nitekim eğer 2. el garantisi ile alınacaksa mesela Avrupada bu opsiyonla düşük kilometre bir araç alınıp keyifle binilebilir. Eski 3.0 dizeliylede 300-350 bin km sorunsuz binen örnekleride çok aslında. Otomobil severler olarak bazen iyiyide abartıyoruz kötüyüde, Land Rover'da bunun kurbanı oldu esasında bahsedildiği kadar sorunlu değil sadece sanayiye girince ustanalar genelde Alman araçlarının dilinden anladıklarından yapamadıkları işi müşteriye ''Bu çok sorunlu'' olarak lanse edebiliyor
Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim hocam. Yatak sarma ve sandık motor olaylarından dolayı aslında Avusturya özelinde bu kötü ünü kazandı. Bu nedenle satışları inanılmaz düştü. Benim baktıklarım genelde 2.0 motorlu olanlardı dizel olarak. 3.0 olanlarda vergim gereksiz artıyor, bakım yükü de öyle. O yüzden pek düşünmemiştim. Bir düşünce olarak Defender da var aklımda. O olursa V6 mantıklı bir seçenek olur. Ben hep 2-3 yaşında 50bin km civarında alıyorum. 140-150bine kadar kullanıp satıyorum. Bir de her zaman markanın kendisinden alıp 2 sene garanti ile alıyorum, garantiyi de çoğu zaman uzatıyorum. Bu nedenle aslında sorun çıkartma olasılığı çok az. Zamanında ailemde Freelander vardı, 8-9 sene kullandık ve çok da memnun kaldık. Ben eski Jaguar'ları da denemiş biri olarak konforuna mesela çok hayranımdır. Tasarım olarak da İngilizleri hep bir numarada görüyorum, çok hitap ediyor bana. En son yakın bir arkadaşımda Land Rover Discovery Sport vardı. Geçtiğimiz günlerde sattı. O kadar zor satıldı ki araba. O çok gözümü korkuttu. Bir sürü de elektronik arıza çıkarttı. 100bin kilometreden sonra sorunları hiç bitmedi. Onun dışında da iş yerinden bir arkadaşım F-Pace aldı, 2 senede 8-9 kere arabayı servise bırakmak zorunda kalınca sattı garantisi bitmeden. Parça bekleme gibi durumları da oldu ki Jaguar'ın Graz'da fabrikası vardı, yatırım olduğundan Jaguar Avusturya büyük ve yedek parça sıkıntısı diğer ülkelere göre daha az aslında. Bu durumlar biraz beni uğraştırır korkusu içindeyim. Fazla konformistim bu konuda sanırım :D Bakalım ama zaten yeni aldığım için arabayı muhtemelen 4-5 sene bir araba alma durumum olmaz, sonrasında tekrar düşünürüm. O zamana da kim bilir ne modeller çıkmış olur, değerlendirme sıfırdan başlar. Tekrar güzel günlerde kullanın aracınızı.