HABER BMW M3 CS piyasaya çıkıyor

sergensatir

Asfalt Kurutucu
107
BMW’nin M motorlarından bildiğimiz çift turbolu, sıralı altı silindirli motora fazladan 28 HP güç ve 50 Nm tork eklenerek, sıradan M3’ten daha üstün bir model ortaya çıkarıldı. M3 CS toplamda 453 HP güce ve 600 Nm torka sahip. BMW, otomobilin güçlendirilmiş karbon-fiber plastik gövde panelleri sayesinde normal M3’den 50 kg daha hafif olduğunu açıkladı.

M3 CS son derece hızlı

Elde edilen hafiflik otomobili ciddi anlamda daha hızlı kılıyor. 100 km/s hıza 3.7 saniyede çıkan M3 CS’in maksimum hızı saatte 280 kilometre ile sınırlandırılmış. Bu değerlere baktığımızda M3 CS 10-15 yıl öncesinin en hızlı süper-spor otomobillerinden daha hızlı olduğunu görüyoruz.

M Spor egzoz tuning sayesinde otomobilin sesi de aynı şekilde çok başarılı. Egzozlar, CS modeline özel bir akustiğe sahip.

Şasinin büyük bir çoğunluğu M3 Competition Package ile ortak, ancak bazı noktalarda CS daha sert ayarlara sahip. Beş kollu arka süspansiyonun bağlantıları ve stepne yeri hafif bir malzeme olan dövülmüş alüminyumdan yapılmış.

Deri ve alcantara kaplı iç mekanda kırmızı bir start düğmesi bulunuyor. Geriye kalan detaylar ise ağırlık azaltımı yapılan otomobilde aşağı yukarı aynı kalmış. İç mekanda klima, navigasyon, Harman-Kardon ses sistemi ve hafif M koltukları bulunuyor.

Jantlar, hafif alaşımdan yapılmış ve DTM şampiyonasında yarışan M4‘lerin jantlarına benzer tasarlanmış.

Altı pistonlu kaliperlere sahip seramik fren diskleri opsiyonel olarak sunulsa da M3 CS standart olarak M frenleri ile geliyor. BMW, demir versiyonlarından çok daha hafif olduklarını, yayılmayan kütleyi azalttıklarını ve böylece sürüşün ve yol tutuşun keskinleştiğini söylüyor.

Bagaj kapağında bulunan küçük spoyler otomobilin pistlerdeki yüksek süratli virajlara daha oturaklı girmesine olanak sağlıyor. Yakında Nürburgring tur zamanının açıklanmasını bekliyoruz.

1 arasında 6







Read the whole post here.
 
Benin bu haberle ilgili bazı eleştirilerim var. Birincisi, 0-100 değerinin yanlışlığı. 3.9 saniyede gerçekleşiyor 0-100.

Bunun dışında CFRP maddesine hiç değinilmeyişi, M4 CS ile kıyaslama yapılmaması, M3 CSL ile aslında bağdaşıp bağdaşmadığının yorumu, M3 Competition Package ile aradaki 28 beygir ve 50 nM farka rağmen ayrıca 50 kiloluk hafiflik ve aerodinamik değişikliklerin de sadece 0-100'e 0.1 saniye etki etmesinin yorumu, bu kadar "ara" bir modelin ne kadar üretilmesinin beklendiği vs. vs.

Şimdi bu yorumlar yapılmayacaksa, bu haberin aynısını Habertürk vs.'den de okuyabiliriz. Bu platformu özel kılan şey, sürücünün adresi olması. Zaten bu haberleri okuyanların çoğu M3 CS'i daha önce okumuş oluyor. Biraz daha özgünlük beklemek okurlar olarak bizim hakkımız, değil mi ?

BMW'nin basın bültenindeki ana başlıkları ingilizceden çevirip burada yayınlayınca, benim ve eminim benim gibi bir çok kişi "Ee, zaten bunları biliyoruz." diyordur içinden.

Türkiye'nin en büyük otomobil platformundaysak, ona göre yazılar çıkmasını bekliyorum ben. Haberi yazan kişi lütfen dediklerime alınmasın. Aslında hep yazmak istediğim bir şeydi, zira çoğu haber için geçerli bu. Yalnızca ilgi alanımda bir haber yapılınca artık yazmalıyım diye düşündüm. Elinize sağlık, umarım eleştirilerimi değerlendirirsiniz.
 
Son düzenleme:
Benin bu haberle ilgili bazı eleştirilerim var. Birincisi, 0-100 değerinin yanlışlığı. 3.9 saniyede gerçekleşiyor 0-100.

Bunun dışında CFRP maddesine hiç değinilmeyişi, M4 CS ile kıyaslama yapılmaması, M3 CSL ile aslında bağdaşıp bağdaşmadığının yorumu, M3 Competition Package ile aradaki 28 beygir ve 50 nM farka rağmen ayrıca 50 kiloluk hafiflik ve aerodinamik değişikliklerin de sadece 0-100'e 0.1 saniye etki etmesinin yorumu, bu kadar "ara" bir modelin ne kadar üretilmesinin beklendiği vs. vs.

Şimdi bu yorumlar yapılmayacaksa, bu haberin aynısını Habertürk vs.'den de okuyabiliriz. Bu platformu özel kılan şey, sürücünün adresi olması. Zaten bu haberleri okuyanların çoğu M3 CS'i daha önce okumuş oluyor. Biraz daha özgünlük beklemek okurlar olarak bizim hakkımız, değil mi ?

BMW'nin basın bültenindeki ana başlıkları ingilizceden çevirip burada yayınlayınca, benim ve eminim benim gibi bir çok kişi "Ee, zaten bunları biliyoruz." diyordur içinden.

Türkiye'nin en büyük otomobil platformundaysak, ona göre yazılar çıkmasını bekliyorum ben. Haberi yazan kişi lütfen dediklerime alınmasın. Aslında hep yazmak istediğim bir şeydi, zira çoğu haber için geçerli bu. Yalnızca ilgi alanımda bir haber yapılınca artık yazmalıyım diye düşündüm. Elinize sağlık, umarım eleştirilerimi değerlendirirsiniz.
ingilizceden çevirince 0-60mp/h ı direk çevirmişler 3.8 o yüzden
 
@alptamer Ben cevap vereyim bildiklerime, ki forum da biraz bu şekilde çalışıyor.

Bunun dışında CFRP maddesine hiç değinilmeyişi, M4 CS ile kıyaslama yapılmaması,
M4 CS'te de olduğu gibi kaput, ön lip, difüzör ve bagaj üstü spoiler karbon fiber. Ama kapı içleri M4 CS'teki gibi boşaltılmış ve hafif değil. Diğer yandan egzoz CS modeline özel.
M3 Competition Package ile aradaki 28 beygir ve 50 nM farka rağmen ayrıca 50 kiloluk hafiflik ve aerodinamik değişikliklerin de sadece 0-100'e 0.1 saniye etki etmesinin yorumu
Sıkıntı burada ağırlık veyahut güç değil, o gücü yere aktarabilmekte. 4 çeker sistemine geçen M5 sayesinde görüyoruz ki 0-100 değeri 3.1'lere kadar indirilebiliyor. Kaldı ki 4 saniyenin altına inildiğinde 28 beygirlik ve 50 kiloluk farkın etkisi düşük olur.
bu kadar "ara" bir modelin ne kadar üretilmesinin beklendiği
1200 adet üretilecek yaklaşık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
birkaç ekleme de ben yapayım
M4de oled arka stoplar var m3 te yok
M4 HIFI müzik sistemi ile geliyor M3 te Harman Kardon
M4 7:35 Nurburgring zamanı
M3 7:38 Nurburgring zamanı
EDC, ABS, DSC, EPS, DCT and eDiff modüllleri M4 CS için özel olarak kalibre edilmiş M3 CS için böyle bir bilgi yok
Yağ kapasitesi: M3 6.5L, M4 7.0L.

Bimmerpost dan alıntı
 
Benin bu haberle ilgili bazı eleştirilerim var. Birincisi, 0-100 değerinin yanlışlığı. 3.9 saniyede gerçekleşiyor 0-100.

Bunun dışında CFRP maddesine hiç değinilmeyişi, M4 CS ile kıyaslama yapılmaması, M3 CSL ile aslında bağdaşıp bağdaşmadığının yorumu, M3 Competition Package ile aradaki 28 beygir ve 50 nM farka rağmen ayrıca 50 kiloluk hafiflik ve aerodinamik değişikliklerin de sadece 0-100'e 0.1 saniye etki etmesinin yorumu, bu kadar "ara" bir modelin ne kadar üretilmesinin beklendiği vs. vs.

Şimdi bu yorumlar yapılmayacaksa, bu haberin aynısını Habertürk vs.'den de okuyabiliriz. Bu platformu özel kılan şey, sürücünün adresi olması. Zaten bu haberleri okuyanların çoğu M3 CS'i daha önce okumuş oluyor. Biraz daha özgünlük beklemek okurlar olarak bizim hakkımız, değil mi ?

BMW'nin basın bültenindeki ana başlıkları ingilizceden çevirip burada yayınlayınca, benim ve eminim benim gibi bir çok kişi "Ee, zaten bunları biliyoruz." diyordur içinden.

Türkiye'nin en büyük otomobil platformundaysak, ona göre yazılar çıkmasını bekliyorum ben. Haberi yazan kişi lütfen dediklerime alınmasın. Aslında hep yazmak istediğim bir şeydi, zira çoğu haber için geçerli bu. Yalnızca ilgi alanımda bir haber yapılınca artık yazmalıyım diye düşündüm. Elinize sağlık, umarım eleştirilerimi değerlendirirsiniz.
@alptamer Ben cevap vereyim bildiklerime, ki forum da biraz bu şekilde çalışıyor.


M4 CS'te de olduğu gibi kaput, ön lip, difüzör ve bagaj üstü spoiler karbon fiber. Ama kapı içleri M4 CS'teki gibi boşaltılmış ve hafif değil. Diğer yandan egzoz CS modeline özel.

Sıkıntı burada ağırlık veyahut güç değil, o gücü yere aktarabilmekte. 4 çeker sistemine geçen M5 sayesinde görüyoruz ki 0-100 değeri 3.1'lere kadar indirilebiliyor. Kaldı ki 4 saniyenin altına inildiğinde 28 beygirlik ve 50 kiloluk farkın etkisi düşük olur.

1200 adet üretilecek yaklaşık.
birkaç ekleme de ben yapayım
M4de oled arka stoplar var m3 te yok
M4 HIFI müzik sistemi ile geliyor M3 te Harman Kardon
M4 7:35 Nurburgring zamanı
M3 7:38 Nurburgring zamanı
EDC, ABS, DSC, EPS, DCT and eDiff modüllleri M4 CS için özel olarak kalibre edilmiş M3 CS için böyle bir bilgi yok
Yağ kapasitesi: M3 6.5L, M4 7.0L.

Bimmerpost dan alıntı

siz harikasınız, forumdaki bu bilgi çeşitliliğini seviyorum
 
Herkese çok çok teşekkürler. BMW'nin basın bültenini ben de okumuştum zaten, yine de ekledikleriniz için çok teşekkürler bilgi tazelemiş olduk @fksarall @mcanerg ...

Bir de dikkatimi çeken bir şeyi paylaşayım. M4 CS'te kapı tutacakları yoktu, kumaştı. M3 CS'te ise var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg