BMW, iddialara göre bir süredir pick-up pazarına girmek için nabız yokluyor. Alman otomotiv devinden gelen demeçler ise bu iddialara kapıları tamamen kapattı!
BMW: Pick-up pazarına girmek gündemimizde yok!
Hatırlanacağı üzere Mercedes, Nissan ile işbirliğine giderek Navara temelli X-Serisi’ni piyasaya sürmüştü. Başka bir Alman üretici olan BMW’nin de Toyota Hilux altyapılı bir premium pick-up modeli üreteceğine dair iddialar bulunuyor. Yeni Z4’ün Toyota Supra ile aynı platformu kullanması da böyle bir işbirliğinin ihtimalini güçlendiriyordu.
Alman markanın yönetim kurulu üyesi Klaus Fröhlich, Paris Otomobil Fuarı’nda bu konu ile ilgili sorulan bir soruyu yanıtladı. “Bizim için pazar segmenti oldukça dar, çünkü pick-up’lar için yüksek fiyat seviyesindeyiz.” diyen Fröhlich, lüks seviyede bir model üretmenin karlı olmayacağını vurguladı. Fröhlich, ortaklık kurarak bir model ortaya çıkarma fikrine ise “Asla yeniden tasarım mühendisliği yapmayacağız.” diyerek kapıları kapattı.
Pick-up modellerin satışında başı çeken Avustralya’da 3 Serisi gövdesinin üzerine üretilmiş resmi bir gösteri aracı bulunuyor. Fröhlich, bu tarz bir üretimin de uygun olmayacağını söylüyor. Yönetim kurulu üyesi, “Eğer yeni bir model yapmak istiyorsak merdiven şasiden oluşan yeni bir platform inşa edilmesi gerekiyor. Bizimse bütün modellerimizde kullandığımız sadece iki platformumuz var. Güvenlik açısından monokok üretim yapamayız.” şeklinde bu durumu açıklıyor.
Read the whole post here.
BMW: Pick-up pazarına girmek gündemimizde yok!
Hatırlanacağı üzere Mercedes, Nissan ile işbirliğine giderek Navara temelli X-Serisi’ni piyasaya sürmüştü. Başka bir Alman üretici olan BMW’nin de Toyota Hilux altyapılı bir premium pick-up modeli üreteceğine dair iddialar bulunuyor. Yeni Z4’ün Toyota Supra ile aynı platformu kullanması da böyle bir işbirliğinin ihtimalini güçlendiriyordu.
Alman markanın yönetim kurulu üyesi Klaus Fröhlich, Paris Otomobil Fuarı’nda bu konu ile ilgili sorulan bir soruyu yanıtladı. “Bizim için pazar segmenti oldukça dar, çünkü pick-up’lar için yüksek fiyat seviyesindeyiz.” diyen Fröhlich, lüks seviyede bir model üretmenin karlı olmayacağını vurguladı. Fröhlich, ortaklık kurarak bir model ortaya çıkarma fikrine ise “Asla yeniden tasarım mühendisliği yapmayacağız.” diyerek kapıları kapattı.
Pick-up modellerin satışında başı çeken Avustralya’da 3 Serisi gövdesinin üzerine üretilmiş resmi bir gösteri aracı bulunuyor. Fröhlich, bu tarz bir üretimin de uygun olmayacağını söylüyor. Yönetim kurulu üyesi, “Eğer yeni bir model yapmak istiyorsak merdiven şasiden oluşan yeni bir platform inşa edilmesi gerekiyor. Bizimse bütün modellerimizde kullandığımız sadece iki platformumuz var. Güvenlik açısından monokok üretim yapamayız.” şeklinde bu durumu açıklıyor.
Read the whole post here.