KAPALI Broadway hakkında yardım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MERT92
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MERT92

Asfalt Kurutucu
58
Merhaba arkadaşlar,
91 model bi broadway aldım. Aracımın taban halısı orjinal fakat oldukça kirliydi ben de taban halısını değiştirmek için tanıdığım bir ustaya gittim. Kendisi taban halısını komple söktüğünde durum felaketti her yer pas içindeydi hatta sağ ön koltukta oturan yolcunun ayak bastığı yer çürümüş ve biraz delinmişti. Oraya parça kaynattı ve tabanı komple beyaza boyadı. Fakat koltukları tekrar taktığında koltuklar ileri geri kaymıyordu artık ve sürücü koltuğu biraz sola yatık vaziyetteydi. Torpido kısmı tam sabitlenmemişti. Dolayısıyla yolda giderken o kısımdan sürekli ses geliyor. Konsoldaki fan çalışmıyor, sıcak soğuk ve ayağa başa üfleme tuşları çalışmıyor. Daha sonra ne kadar yinelesem de bir bahane bulup yapmadı bir türlü arabayı.



Aracımın sorunları;

Ön sol ve sağ koltuk ileri geri kaymıyor.

Aracım benzinde tüpteki kadar verimli çalışmıyor

İç ışıkları çalışmıyor

Benzin göstergesi çalışmıyor

Atiker tüp tankı var ama ne kadar lpg kaldığını göstermiyor ( arkadaşım atikere giderek 100 lira karşılığında bunu yaptırabileceğimi söyledi)

Hız göstergesi bir hafta önce sallanıyordu artık hiç göstermiyor

Aracımı hiç benzinde çalıştırmama rağmen ara sıra ( özellikle keskin sağa ve sola dönüşlerde) benzin kokusu geliyor.

Araç cam suyu sıkmıyor ve sileceklerin çalışma sistemi gerçekten dandik. 1. Kademede hiç çalışmıyor. 2. Ve 3. Kademelerde çalışma hızı aynı ve sileceği durdurduğumda silecekler olduğu yerde kalıyor tekrar yerine gelmiyor



İstanbul anadolu yakasında aracımın bu tür sorunlarıyla uğraşacak bir usta var mı bildiğiniz? Pahalı olmayan ve işini yarım bırakmayan?
 
  • Üzgün
Tepkiler: Basri Amca
Bilgim ve tahminlerim doğrultusunda yardımcı olmak isterim. Yanlış veya eksik olursa diğer üye arkadaşlar düzeltir.
1-Ön sağ ve sol koltuğun kaymamasının nedeni olarak ilk aklıma kızakların yamuk olabileceği geldi. Ön yolcu tarafına işlem yapılmış sol koltuk söküldü mü ? Söküldüyse kızak tarafını tutan bir somun vardır onları kontrol edin çok sıkıldığında koltuğun kızak içindeki hareketi zor oluyor.
2-Karbüratörünüz ayarsız olabilir, karbüratöre pislik kaçmış memeleri tıkamış olabilir, depodan gelen boruya bağlı filtre tıkalı olabilir.
3- Ampüllerde veya sigortada problem olabilir ikisini de değiştirip deneyin düzelmezse bağlantı kablolarına bakılmalı.
4- Büyük ihtimalle şamandıra veya göstergede problem vardır. Depoya giden gösterge kablolarına ulaşabilirseniz göstergeyi test edebilirsiniz. Göstergeyi test etmek için şamandıraya giden iki kablonun ucunu birbirine değdirin gösterge depoyu full gösterirse göstergede problem yoktur. Şamandırayı test etmek için direnç ölçere ve şamandırayı sökmeye ihtiyacınız var. Şamandırayı söktükten sonra direnç ölçer + ve - bağlantı soketlerine bağlayın ve şamandıranın ucunu aşağı yukarı oynatın. Direnç ölçerdeki değerlere bakın normal çalışma değerlerini gösteriyorsa şamandırada da problem yok.
5- Lpg konusunda çok bilgim yok fakat benzin göstergesi mantığıyla bakarsak onda da 2 ihtimal var 1 gösterge bozuk 2 şamandıra bozuk.
6- Hız göstergesine bağlı olan kilometre telinin her iki ucunu da kontrol edin. Zamanla aşınıyor aşındığında tutarsız ve sallantılı gösterir dişleri veya bağlantısı bozulduğundaysa hiç göstermez.
7- Deponun dolum ağzındaki lastiği, dolum borusunu ve depo kapağındaki sekmanları kontrol edin. Muhtemelen oralardan sızdırıyor. Çok dikkat edilmesi gereken bir konu ihmal etmeyin.
8- Elektrikle ilgili bir sıkıntı daha kademelerin çalışmama sebebi bağlantı hatasındandır diye düşünüyorum sileceklerin geri gelmemesi ise zamanla gevşeyen silecek kolu bağlantılarından olabilir.


1-2 problem haricinde genel olarak elektrikle ilgili sıkıntılarınız var ve hepsi temel elektrik bilgisi olan herkesin yapabileceği şeyler. Herhangi bir oto elektrikçiye giderseniz problemlerinizi kolayca çözecektir. Kendi vosvosumda zamanında yaşadığım problemlerin çok benzerlerini yaşıyorsunuz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım :)
 
Çoğu hakkında fikrim yok içerideki lpg göstergesi mi çalışmıyor? Depoda minik yuvarlak bi gösterge olur, eğer o çalışıyorsa onu kullanmanızı öneririm çünkü ben en pahalı sistemlerde dahi içerideki 4 ışıklı sistemin doğru gösterdiğine denk gelmedim.

Benzinde gitmeme ve koku konusunda da araç uzun süre benzinde çalışmamışsa benzin sisteminin hortumları kuruyup çürüyebilir, eğer sızıntı veya çürükten dolayı kopan parçalardan tıkanma var ise benzinde performans düşebilir. Onun dışında benzin pompası veya otomatiği deniyor galiba bizimki gibi eski arabalarda sorun çıkarabiliyor
 
Son düzenleme:
Çok teşekkür ederim sizlere kısa bir süre içinde cevap verdiğiniz için. Arabadan gerçekten çok az anlıyorum o yüzden anlattığınız şeyler benim yapabileceğim şeyler değil. Tuzla taraflarında oturuyorum anadolu yakasında bu işleri maliyeti abartmadan yapabilecek bir tanıdık ustanız var mı? Bu arada lpg tankının üzerinde bir gösterge var ama bu içinde ne kadar lpg olduğunu mu gösteriyor yoksa başka bir şeyi mi bilemiyorum, ne dersiniz? Bu arada aracın tüm koltukları sökülmüştü taban halısı değişimi için. Çürük olan bir fotoğrafı paylaşayım sizlerle
ADAA87AA-478F-48AB-BE22-90802EF66515.png
41ACBD8D-CC37-47E6-897A-8D22DD7D890D.png
ADAA87AA-478F-48AB-BE22-90802EF66515.png
0CC38DA8-563A-4078-A17D-15AB9D3A00B2.png
86C103FB-AE06-44F4-9310-8F64DC7290A2.png
AA23B199-0F1D-43E7-B258-435C45C0C829.png
41ACBD8D-CC37-47E6-897A-8D22DD7D890D.png
ADAA87AA-478F-48AB-BE22-90802EF66515.png
0CC38DA8-563A-4078-A17D-15AB9D3A00B2.png
2CCD4E28-E8B7-4E89-ACF4-8F832CD9DA26.png
ADAA87AA-478F-48AB-BE22-90802EF66515.png
0CC38DA8-563A-4078-A17D-15AB9D3A00B2.png
2CCD4E28-E8B7-4E89-ACF4-8F832CD9DA26.png
 

Ekli dosyalar

  • B2B3C58F-65F6-42F7-A9C8-3A04DAA0881E.png
    B2B3C58F-65F6-42F7-A9C8-3A04DAA0881E.png
    699.6 KB · Görüntüleme: 0
  • 52FFC331-5BBC-4AF4-B1D1-D9AC21B2F5A3.png
    52FFC331-5BBC-4AF4-B1D1-D9AC21B2F5A3.png
    631.4 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Yuvarlak basınç saati gibi minik bir gösterge olur lpg tankının üstünde, zaten tek gösterge olur o da yakıt durumunu gösterir. En doğru yakıt bilgisi de oradan görülür
 
İşte ben de onun çözümünü şöyle buldum. İyi bir kaportacı bulup koltukların altındaki sacı komple değiştireceğim internette komple sacı satılıyor zaten 200 lira falan
 
Bir de arabanın camlarını açıp kapatırken yahut farlarını açtığımda arabanın devri azalıyor. Dolayısıyla akü yetersiz kalıyor ve motor gücünden çalıyor gibi geliyor bana. Yüksek amperli akü takarak çözebilir miyim bu işi ne dersiniz?
 
Arabanın altından baktığımda hiçbir çürük yok tertemiz ama koltukların altındaki sac çürük. Yani arabanında altında birden fazla sac tabakası var diyebilir miyiz?
 
Bir de arabanın camlarını açıp kapatırken yahut farlarını açtığımda arabanın devri azalıyor. Dolayısıyla akü yetersiz kalıyor ve motor gücünden çalıyor gibi geliyor bana. Yüksek amperli akü takarak çözebilir miyim bu işi ne dersiniz?
Şarj dinamosuna da bi baktırın elektrikçi önerisi alıp gittiğinizde onun için
Arabanın altından baktığımda hiçbir çürük yok tertemiz ama koltukların altındaki sac çürük. Yani arabanında altında birden fazla sac tabakası var diyebilir miyiz?
benim favoritte de alttan bakınca bişey yok içte hafif paslar var, altı işlem görmüştür muhtemelen sonradan ufak tefek kaynak üstüne zift atmışlardır muayeneden geçemiyor çünkü altında çürükle
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hocam bu işlemleri yaptırmanız ikinci bir broadway parasına patlamasın aman diyeyim. Araç ekonomik ömrünü doldurmuş olabilir. Ayrıca bu çürüklerin önüne hemen geçilmeli keza herhangi bir kazada Allah korusun Can tehlikesi taşıyor.

Bir şekilde tamir için fiyat alıp olmazsa başka bir araç bakın kendinize. Geçmiş olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve bt
12.500 e aldım bu arabayı hani yiğidi öldür hakkını yeme tamam sorunları var ama hiçbir zaman 2. Marşı istemedi. Ama ben de bunu satıp daha iyi bir araba almak istiyorum. Ama alacağım arabanında sorunları olacak sonuçta en azından bunun sorunları ufak miktarlara halloluyor diyorum ama 30-35 bandında alacağım arabanın çürüğü falan olmaz hiç değilse. Bundan önce 206 dizel vardı o da çok sorun çıkardı. 30 civarına az sorun çıkaran bir araç bulabilir miyim ki acaba. Palio dizel falan olur mu ki 30 bandında temiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: facelift
@bt nin tanıdık elektrikçisi vardı anadolu yakasında yardımcı olacaktır yanlış hatırlamıyorsam..
Tanıdığım ustam bir elektrikçiye yönlendirmişti, bir kez klima işim oldu, onu da halletmişti sorunsuz şekilde. Kefil olacağım kadar çok işim olmadı, tanımıyorum diyelim. =)

bu arabanın sacı kanser olmuş gibi duruyor üzülerek belirtmeliyim ki çürüklerin önüne geçmeniz zor
Tamamen katılıyorum. Bu arabanın iflah olacağını düşünmüyorum. Merdiven şasili daha eski jenerasyonlardan bir araba olsa, kaportayı baştan yaratıp restorasyon şeklinde çalışılabilir derdim ama bu arabanın durumu çok vahim. O yüzden göze batan sorunlarını sırf satabilmek için çözüp elden çıkarmanızı öneririm. Taban sacını halletseniz dıştan çamurluklardan filan kısa sürede paslanma tekrar başlayacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Tanıdığım ustam bir elektrikçiye yönlendirmişti, bir kez klima işim oldu, onu da halletmişti sorunsuz şekilde. Kefil olacağım kadar çok işim olmadı, tanımıyorum diyelim. =)


Tamamen katılıyorum. Bu arabanın iflah olacağını düşünmüyorum. Merdiven şasili daha eski jenerasyonlardan bir araba olsa, kaportayı baştan yaratıp restorasyon şeklinde çalışılabilir derdim ama bu arabanın durumu çok vahim. O yüzden göze batan sorunlarını sırf satabilmek için çözüp elden çıkarmanızı öneririm. Taban sacını halletseniz dıştan çamurluklardan filan kısa sürede paslanma tekrar başlayacak.

Şu an ben de ona karar verdim. Kabin memuruyum şu an izmirdeyim istanbula dönünce arabanın yeni halinin fotoğraflarını atarım size yapılacak rütuşlara karar veririz siz de uygun görürseniz. Birkaç sorununu da çözüp zararına bile olsa elden çıkarıcam ama asıl sorun da o zaman başlayacak. “Hangi arabayı almalıyım”
 
Şu an ben de ona karar verdim. Kabin memuruyum şu an izmirdeyim istanbula dönünce arabanın yeni halinin fotoğraflarını atarım size yapılacak rütuşlara karar veririz siz de uygun görürseniz. Birkaç sorununu da çözüp zararına bile olsa elden çıkarıcam ama asıl sorun da o zaman başlayacak. “Hangi arabayı almalıyım”
O gün geldiği zaman foruma konusunu açar buraları bir güzel coşturursunuz :)
 
Tamam ararım tam olarak neye bakıyor peki kaporta elektrik motor?
Asil işi elektrikçilik. Ama Ford aşığı bir adam, granada taunus ustası. Düşünün antalyaya düğüne geldi. Broadwayle gittik bir sürü dolaştık. Bütün gün gezdik. Elini attığı yeri düzeltti bro nun. Bi de 2 tane lastik hediye etti :D
Çok çok iyi niyetli ve işini düzgün yapan bir usta. Sırf Ahmet abi için İstanbula arabayla gider otobüsle dönerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...