Eğer bobin farklı değilse veya ateşleme sıraları aynıysa, bir ihtimal daha var.
1-3-4-2 ateşler çoğu dört silindir motor. Yani 1-4 üst ölü noktadayken, 2-3 alt ölü noktadadır. Wasted spark diye bir ateşleme sistemi var. "Ziyan edilmiş kıvılcım".
Aşırı kompleks olmayan araçlarda motorun birinci silindirinin üst ölü noktada olup olmadığı krank sensöründen takip edilir. Fakat hangi üst ölü noktada(sıkıştırma sonu mu, egzoz sonu mu) olduğu takip edilemez. Bunun için kam(egzantrik) mili konum sensörü de gerekir. Onun yerine motor her üst ölü noktaya yaklaştığında, iki eş silindire aynı anda kıvılcım çakılır. Biri karışımı yakar, diğeri egzoz zamanının sonuna denk geldiği için boşa gider. Bu şekilde çalışan motorlar var 90'lı yıllarda.
(Günümüzde kam sensörü arızalanan bazı araçların yolda kalmamasının sebebi de budur. Dizelde veya direkt enjeksiyon benzinli motorlarda egzantrik sensör arızası = game over. Ayrıca krank sensörü yegane referanstır. Krank sensörü olmadan motor çalışmaz.)
Eğer bu motorlarda buji kablolarını tam ters takarsanız, 1 --> 4'e, 2---> 3'e takılır. Simetrik olduğu için motor aynı şekilde çalışmaya devam eder
Zaten 1-4, 2-3 aynı anda ateşliyor hep.