KAPALI Buji kabloları ters takılmış

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bugün arkadaşın arabasına bakarken fark ettim ikimizin sıralaması farklıydı aynı motor aynı araçta. Yaklaşık 6 bin km tam tersi şekilde kullanmışım. Bunun zararları nedir?
 
Son düzenleme:

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Teklemiyor muydu araba?
Ateşleme düzgünse sorun yok, değilse yataklara normalden fazla yük binmiştir sarmadıysa devam bir şey olmaz.
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
O motor nasıl çalışmış ya öyle, tam tersi çalışıyorsa avans farklıdır o zaman siz onu bi sanayiye götürün bence 😂
Düzgün çalışıyor birde gayet çok garip

Bu benim
Screenshot_20201127-191420_Gallery.jpg

Bu arkadaşın

Screenshot_20201127-191338_WhatsAppPlus.jpg
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Düzgün çalışıyor birde gayet çok garip

Bu benim
Ekli dosyayı görüntüle 31601

Bu arkadaşın

Ekli dosyayı görüntüle 31602
Ateşleme ayarıyla alakalıdir o zaman, hani içindeki zamanlama diski eski sahibinde bir sebepten tam tersi takılmıştır o yüzden böyledir falan demek istiyorum ama net bir bilgim de yok hatta öyle olsa bile buji kabloları tam tersi takılınca nasıl çalışır onu da anlamadım hiç.
Daha net bilen varsa yazar mutlaka yoksa bence bi sanayiye yolunuz düşsün.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,624
1
5,111
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Eğer bobin farklı değilse veya ateşleme sıraları aynıysa, bir ihtimal daha var.

1-3-4-2 ateşler çoğu dört silindir motor. Yani 1-4 üst ölü noktadayken, 2-3 alt ölü noktadadır. Wasted spark diye bir ateşleme sistemi var. "Ziyan edilmiş kıvılcım".

Aşırı kompleks olmayan araçlarda motorun birinci silindirinin üst ölü noktada olup olmadığı krank sensöründen takip edilir. Fakat hangi üst ölü noktada(sıkıştırma sonu mu, egzoz sonu mu) olduğu takip edilemez. Bunun için kam(egzantrik) mili konum sensörü de gerekir. Onun yerine motor her üst ölü noktaya yaklaştığında, iki eş silindire aynı anda kıvılcım çakılır. Biri karışımı yakar, diğeri egzoz zamanının sonuna denk geldiği için boşa gider. Bu şekilde çalışan motorlar var 90'lı yıllarda.

(Günümüzde kam sensörü arızalanan bazı araçların yolda kalmamasının sebebi de budur. Dizelde veya direkt enjeksiyon benzinli motorlarda egzantrik sensör arızası = game over. Ayrıca krank sensörü yegane referanstır. Krank sensörü olmadan motor çalışmaz.)

Eğer bu motorlarda buji kablolarını tam ters takarsanız, 1 --> 4'e, 2---> 3'e takılır. Simetrik olduğu için motor aynı şekilde çalışmaya devam eder :) Zaten 1-4, 2-3 aynı anda ateşliyor hep.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım