AÇIK buji kurum bağlaması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan essalih
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

essalih

Salih cilacı
Düz Yol Gazcısı
30
23
Marka
Skoda
merhaba arkadaşlar 1.4 benzinli fabia aracım var 140 bin km de 75hp lik olan motor babam bana haber vermeden sanayiye gitmiş usta bujiler kurum toplamış aracın yağ yakıyor demiş sizce bu km de bi araç yağ yakabilirmi duman atma vs yok sanırım 1 kez sahte yağ kulkandım ve bir kaç kezde motor soğukken devir çevirttim sizce bunlar bu kadar hızlı aşınmaya neden olurmu
 
merhaba arkadaşlar 1.4 benzinli fabia aracım var 140 bin km de 75hp lik olan motor babam bana haber vermeden sanayiye gitmiş usta bujiler kurum toplamış aracın yağ yakıyor demiş sizce bu km de bi araç yağ yakabilirmi duman atma vs yok sanırım 1 kez sahte yağ kulkandım ve bir kaç kezde motor soğukken devir çevirttim sizce bunlar bu kadar hızlı aşınmaya neden olurmu
Hava filtresi tam olarak işlemini yerine getirmediğinden veya ateşleme sisteminde bir arıza varsa bujiler kurum tutabilir.
Aracın bakımlarını zamanında yapıyor, her bakımda hava filtresini değiştiriyorsanız bu ihtimali eleyebilirsiniz.
Aracın çalışmasında her hangi bir sıkıntı var mı? Soğukken ilk marş nasıl oluyor? Anormallik varsa ateşleme sisteminden şüphelenebilirsiniz.

Yağ yakmasını anlamanın bir çok yolu olsa bile en kesin çözüm yağ çubuğundan takip etmek olacak.
Araçta yağ yakması gibi bir durum söz konusuysa bu şekilde takip ederek emin olabilirsiniz.

Sahte yağ kullanmanızdan sebep bir miktar aşınma olmuştur.
 
Bence sorun babada ,sana
Hava filtresi tam olarak işlemini yerine getirmediğinden veya ateşleme sisteminde bir arıza varsa bujiler kurum tutabilir.
Aracın bakımlarını zamanında yapıyor, her bakımda hava filtresini değiştiriyorsanız bu ihtimali eleyebilirsiniz.
Aracın çalışmasında her hangi bir sıkıntı var mı? Soğukken ilk marş nasıl oluyor? Anormallik varsa ateşleme sisteminden şüphelenebilirsiniz.

Yağ yakmasını anlamanın bir çok yolu olsa bile en kesin çözüm yağ çubuğundan takip etmek olacak.
Araçta yağ yakması gibi bir durum söz konusuysa bu şekilde takip ederek emin olabilirsiniz.

Sahte yağ kullanmanızdan sebep bir miktar aşınma olmuştur.
uzun süredir kaçakta olduğundan tam tespit yapamiyorum ancak atesleme gayet güzel aksam kendim bakacağım bujiye fotoraf atarım bu araba için aslında en iyi yağ 5 30 hatta 0 30 kitapçıkta ise wv 504 502 501 01 onaylı yağları kullanmamız gerektiği yazıyor eğer aynı bidonda 2 farklı kokuda yağ yoksa sahte yağ kullandım neyse bu araca ilk bakımdan beri yetkili servid 10 40 koyduğu icin bence bu km de aşınması motorun normal şimdi cebelleşicez yağ yakmayla bu km den sonra artik 5 30 da kullanılmaz neyse aksam bujilere bi kendimde bakacağım
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
uzun süredir kaçakta olduğundan tam tespit yapamiyorum ancak atesleme gayet güzel aksam kendim bakacağım bujiye fotoraf atarım bu araba için aslında en iyi yağ 5 30 hatta 0 30 kitapçıkta ise wv 504 502 501 01 onaylı yağları kullanmamız gerektiği yazıyor eğer aynı bidonda 2 farklı kokuda yağ yoksa sahte yağ kullandım neyse bu araca ilk bakımdan beri yetkili servid 10 40 koyduğu icin bence bu km de aşınması motorun normal şimdi cebelleşicez yağ yakmayla bu km den sonra artik 5 30 da kullanılmaz neyse aksam bujilere bi kendimde bakacağım

Servisin 10-40 koyması büyük talihsizlik olmuş ancak yine de 5w-30 a geçiş yapılabilir,eğer eksiltme yaparsa 5W-40 ta denenebilir.Tam sentetik bir yağa geçmeniz çok daha mantıklı olur kurum bakımından,motor içi temizliği yarı sentetiklere göre çok çok daha iyidir.