AÇIK Bulunamayan Yağ Eksiltme

undefinedvoid

Mert Gedikli
Senkromeççi
32
28
Marka
BMW
Herkese iyi forumlar öncelikle.

İstanbul'da bir sürü yeri dolandım fakat çözüme ulaşamıyorum hala.
Araçta 5-30 / 5-40 / 10-60 tüm yağları denedim. Yağı kalınlaştırma veya inceltmeye rağmen yağ eksiltmede bir değişim yok.
2008 E90 320i - N46

Araç Trabzon'a gitti geldi, 5 Litre - 10/60 yağ eksiltti.
Egzozda mavi duman yok, rölantide bir sorun yok, performansta sorun yok. Sadece yağ eksiliyor ve nereye gittiğini bulamıyoruz.
4-5 tane usta değiştirdim canıma tak etti. Kime gittiysem abi arabanda sorun yok, yağ yakmıyor vesaire diyor.
PCV, manifold kontrol ediyor, motoru kontrol ediyor ama yok yani yağın nereye gittiği belli değil. Kamerayla yanma odalarına bakıldı tertemiz içerisi.
Halüsinasyon görmeye başladığımı düşünüyorum artık. 5-30 / 5-40 neyse de 10-60'la nasıl 5 Litre yağ kayboldu çözemiyorum.

Düze çektim baktım kaçak yok, motor etrafında minik terlemeler var ama yoğun değil.
Keçeler sağlam, PCV sağlam (söylenen).
Yağ yakma yok.
Yağ soğutucusunu kontrol ettiler mi bilmiyorum o kadar yer değiştirdim ki hatırlayamıyorum.
Karter ve tapalar sağlam.
Yağ seviye sezicisi büyük ihtimalle sağlam, aksi halde yağ koydukça ölçmemesi gerekiyor. Yağ azaldıkça uyarı veriyor.

Aracın tüm arızaları giderildi, araç beyni tertemiz. 3000km yol yaptım geldim tek arıza yok ama yağ da yok.
İstanbul'da yönlendirebileceğiniz bir yer var mı? Gerçekten canımı sıkmaya başladı, sadece yağ yüzünden araçtan soğudum.
Araç 205.xxx'de motor değiştirmiş, özel bir serviste. Sonradan öğrendik bunu da, faturalı bir şekilde BMW'den sipariş edilmiş. 287.xxx'de şu an araç.
 
Aracınıza ne olursa olsun asla 10w 60 yağ koymayın.

N40-N42-N45-N46 motorlarda yağ tüketim toleransları oldukça yüksektir.

Eğer belirgin bir sızıntı göremiyorsanız sorun muhtemelen PVC valfinden ya da subap lastiklerinden kaynaklıdır. Yağ filtresi kütüğünün dibindeki conta da bir diğer bilinen yağ sızıntısı noktasıdır.

Artı olarak ölçümlerinizi mutlaka aracınızı park ettikten 20 dk sonra gibi ayarlı bir zamanda yapın. Daha fazla veya daha az beklemek yağ çubuğunda çok belirgin fark yaratıyor.
 
Aracınıza ne olursa olsun asla 10w 60 yağ koymayın.

N40-N42-N45-N46 motorlarda yağ tüketim toleransları oldukça yüksektir.

Eğer belirgin bir sızıntı göremiyorsanız sorun muhtemelen PVC valfinden ya da subap lastiklerinden kaynaklıdır. Yağ filtresi kütüğünün dibindeki conta da bir diğer bilinen yağ sızıntısı noktasıdır.

Artı olarak ölçümlerinizi mutlaka aracınızı park ettikten 20 dk sonra gibi ayarlı bir zamanda yapın. Daha fazla veya daha az beklemek yağ çubuğunda çok belirgin fark yaratıyor.
Selamlar, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.

10/60 koydurtmayı ben de istemedim ama yağı kalınlaştırmadan sorunu anlamak biraz zor olacaktı, yanma mı var eksiltme mi var vs. diye ama fayda etmeyince başka bir şeyden olduğunu anlamış oldum.

PVC valfini değiştirmeden gözlemleyerek sorun olabileceğini tespit edebileceğim bir durumu var mı? Yağ birikimi vs. gibi.
Sübap lastikleriyle ilgili hiçbir şey demediler bu zamana kadar. Bir de onu kontrol ettirelim.

Bu sefer de olmazsa artık noterde görüşeceğiz arabayla..
 
Selamlar, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.

10/60 koydurtmayı ben de istemedim ama yağı kalınlaştırmadan sorunu anlamak biraz zor olacaktı, yanma mı var eksiltme mi var vs. diye ama fayda etmeyince başka bir şeyden olduğunu anlamış oldum.

PVC valfini değiştirmeden gözlemleyerek sorun olabileceğini tespit edebileceğim bir durumu var mı? Yağ birikimi vs. gibi.
Sübap lastikleriyle ilgili hiçbir şey demediler bu zamana kadar. Bir de onu kontrol ettirelim.

Bu sefer de olmazsa artık noterde görüşeceğiz arabayla..
Valf tıkalıysa bu parçanın hortumlarında da kurum birikmesi gözlenebilmesi lazım. Ancak Valfin çalışmadığı farklı şekillerde de kendini belli edebiliyor. Soğukta zor çalışma gibi. Diğer belirtler için bozuk pvc valfi nasıl anlaşılır gibi google üzerinde kısa bir araştırma yapabilirsiniz.

Subap lastikleri için üst kapağın açılması gerekiyor. Açılmışken ihtiyaç duyulursa revizyon yaptırabilirsiniz. Sorunun buradan kaynaklı olduğu netleştirilirse kapak açtırmadan önce son çare olarak, veya sorunu teşhis edebilmek amacıyla gözlemlemek için aşağıdaki subap contası onarıcı katkı denenebilir.

 
Arabanın Ankaraya gitme vakti gelmiş sanırım , geçmiş olsun , keşke hiç yağ viskozitesi ile oynamasaydınız en büyük yapılan hatalardan başlıca olanı bu spesifiklerde yağ viskozitesi ile oynamak oluyor maalesef. Zaten yağ yakıyorsa egzozdan basacaktır ve aracınız performansında hissedilir bir artış yaşamış olacaktınız bunu anlamanın en basit yolu budur.
Dip not : yağ yakan araçlar daha performanslı giderler buda buradaki konuyu okuyan arkadaşlara bir bilgi olsun :D


Selamlar, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.

10/60 koydurtmayı ben de istemedim ama yağı kalınlaştırmadan sorunu anlamak biraz zor olacaktı, yanma mı var eksiltme mi var vs. diye ama fayda etmeyince başka bir şeyden olduğunu anlamış oldum.

PVC valfini değiştirmeden gözlemleyerek sorun olabileceğini tespit edebileceğim bir durumu var mı? Yağ birikimi vs. gibi.
Sübap lastikleriyle ilgili hiçbir şey demediler bu zamana kadar. Bir de onu kontrol ettirelim.

Bu sefer de olmazsa artık noterde görüşeceğiz arabayla..
 
Arabanın Ankaraya gitme vakti gelmiş sanırım , geçmiş olsun , keşke hiç yağ viskozitesi ile oynamasaydınız en büyük yapılan hatalardan başlıca olanı bu spesifiklerde yağ viskozitesi ile oynamak oluyor maalesef. Zaten yağ yakıyorsa egzozdan basacaktır ve aracınız performansında hissedilir bir artış yaşamış olacaktınız bunu anlamanın en basit yolu budur.
Dip not : yağ yakan araçlar daha performanslı giderler buda buradaki konuyu okuyan arkadaşlara bir bilgi olsun :D
Ankara bir tık uzak ama bakıcaz artık :( . E90'dan aldığım keyfi başka bir şeyden alamadım, bir çok araç kullandım ama yok yani, bu kadar beni yolda bırakmadan getirip götüren bir araca 2 ton civata muamelesi yapmak istemiyorum :D . Egzozda bir şey yok da işte yani kime sorduysam yağ yakmıyor, kaçak yok falan diyor da bu yağ nereye gidiyor? Hadi fazla koysam o neden hiçbir yerden fışkırmıyor?

Sadece şöyle bir olay var, çok üst devirlere çıktığımda, D/S'de performans sürüşü yaptığımda bir koku geliyor aracın içine (camlar açıkken oluyor sadece.). Bu koku neyin kokusu çözemedim. Alt devirlerde bir şey yok. Performans konusunda da araç normal, diğer 150ps'lere bindiğimde de aynı gidiyor. Performans artışı olayını öğrendiğim iyi oldu :P . 320i değil 320oil paket oldu araba iyice.