Merhaba ,
Cuma akşamı mesai bitimi aşağıdaki videodaki sorunu yaşadım. Otomobilim, 1500 devir dakikada normalde her türlü çıkabildiği rampayı çıkamadı. Motor yığıldı, giderek devir kayberek stop etme arifesinde debriyaj ve frene basarak aracı durdurdum. Arac rölanti devrinde bir anda freni giderek sertleşerek yukarı doğru kalkınca bende gaza basıp devriyacı bırakmaya başladım. Arac daha yarım kavramada iken stop etti. Geri kaymaya başlayınca tamamen sertleşen frene abanarak durduramayacağımı görünce ani refleks ile el frenini çektim. Tüm bunlar okadar hızlı olduki zaten videoda 1 saniye bile etmiyor. Arabanın kontak açıp daha yüksek bir devir de kaldırıncada biraz bağırtarak kalkış yapabildim. Fakat burdada gaz pedalı geç cevap vermesi nedeniyle durduracak durumdan bir anda gaz yiyerek yürümeye devam etti.
Ertesi gün ise arabayı sokak arasında düşük devir düşük vitesde tekleme yapmaya başladığını fark ettim. Özelikle soğuk iken ilk kısa bir mesafe gideceğim zaman bana sıkıntı olmaya başladı. İş bu sebeble 1500 yerine 2500 devir ile arabayı ancak yürütür oldum. Fakat 2500 de gayet sıradan olması gerektiği gibi ilerleyen , yani eski gücü küdretinde olan araba her nedense 1500 2000 devir civarında istemediğim hareketler yapmaya başladı. Tek tük ateşleme sesleri kulağıma yansıyordu.
Bu gün ise bu sıkıntının neden kaynaklandığını anlamak için Driftci şahincilerin mekanı Akfırat'daki İstanbulpark cevresindeki yerlebir edilmiş Otopark bölgesine gittim. Düşük devirde oluşan sorunların genelde ateşleme sorunu olduğuna dair bir makale okudum. Arabaya bağladığım OBD cihazına dayanarak elektrik sistemindeki Aku voltajını ölçtüm. Kontak çevirince 12,4 volt ile marş aldığını gözlemledim. Arabayı bu şekilde yürütünce oldukca istemsiz hareket ediyordu. Ayrıca gaz pedalına basıp bırakınca ise normalde biraz daha gec gaz tepkisi aldım. Arabayı düşük vitesde düşük hızda yürütünce birinci ve ikinci vitesde ciddi şekilde zayıf bir sürüş beni biraz sıktı. Ama 2000 devir ve üstü, özelikle 2500 devir bandında Voltaj 14 voltun üstüne çıkınca arac eskisi gibi yürümeye devam etti. Bu şekilde bir müddet sürünce, yine 2000 devir altına inip düşük vitesde arabayı yürüttüğümde eskisi gibi yürüdüğüne şahit oldum. Araba 14 vol gerilim olduğu sürece tanıdığım bildiğim arabaya dönüşüyordu. Fakat gaza yüklendiğimde , özelikle 3500 devir ve sonrasında yine voltaj giderek azalıyordu. fakat çekiş sorunu olarak bir şeyler sezemedim. gaza yüklenirken en çok 13,6 volta düşüyordu. Yüksek devirde ve hızda çekiş sorunu sonuç olarak yaşamıyorum. Ama en yüksek voltaj değerini 14,4 volt ile 2500 devir civarında alabiliyordum.
Şimdi benim sıkıntım Aku zayıflaması sebebiyle düşük devirde ateşleme sorunu olabilirmi. Yoksa çok başka bir sorunlamı başbaşayım.
Cuma akşamı mesai bitimi aşağıdaki videodaki sorunu yaşadım. Otomobilim, 1500 devir dakikada normalde her türlü çıkabildiği rampayı çıkamadı. Motor yığıldı, giderek devir kayberek stop etme arifesinde debriyaj ve frene basarak aracı durdurdum. Arac rölanti devrinde bir anda freni giderek sertleşerek yukarı doğru kalkınca bende gaza basıp devriyacı bırakmaya başladım. Arac daha yarım kavramada iken stop etti. Geri kaymaya başlayınca tamamen sertleşen frene abanarak durduramayacağımı görünce ani refleks ile el frenini çektim. Tüm bunlar okadar hızlı olduki zaten videoda 1 saniye bile etmiyor. Arabanın kontak açıp daha yüksek bir devir de kaldırıncada biraz bağırtarak kalkış yapabildim. Fakat burdada gaz pedalı geç cevap vermesi nedeniyle durduracak durumdan bir anda gaz yiyerek yürümeye devam etti.
Ertesi gün ise arabayı sokak arasında düşük devir düşük vitesde tekleme yapmaya başladığını fark ettim. Özelikle soğuk iken ilk kısa bir mesafe gideceğim zaman bana sıkıntı olmaya başladı. İş bu sebeble 1500 yerine 2500 devir ile arabayı ancak yürütür oldum. Fakat 2500 de gayet sıradan olması gerektiği gibi ilerleyen , yani eski gücü küdretinde olan araba her nedense 1500 2000 devir civarında istemediğim hareketler yapmaya başladı. Tek tük ateşleme sesleri kulağıma yansıyordu.
Bu gün ise bu sıkıntının neden kaynaklandığını anlamak için Driftci şahincilerin mekanı Akfırat'daki İstanbulpark cevresindeki yerlebir edilmiş Otopark bölgesine gittim. Düşük devirde oluşan sorunların genelde ateşleme sorunu olduğuna dair bir makale okudum. Arabaya bağladığım OBD cihazına dayanarak elektrik sistemindeki Aku voltajını ölçtüm. Kontak çevirince 12,4 volt ile marş aldığını gözlemledim. Arabayı bu şekilde yürütünce oldukca istemsiz hareket ediyordu. Ayrıca gaz pedalına basıp bırakınca ise normalde biraz daha gec gaz tepkisi aldım. Arabayı düşük vitesde düşük hızda yürütünce birinci ve ikinci vitesde ciddi şekilde zayıf bir sürüş beni biraz sıktı. Ama 2000 devir ve üstü, özelikle 2500 devir bandında Voltaj 14 voltun üstüne çıkınca arac eskisi gibi yürümeye devam etti. Bu şekilde bir müddet sürünce, yine 2000 devir altına inip düşük vitesde arabayı yürüttüğümde eskisi gibi yürüdüğüne şahit oldum. Araba 14 vol gerilim olduğu sürece tanıdığım bildiğim arabaya dönüşüyordu. Fakat gaza yüklendiğimde , özelikle 3500 devir ve sonrasında yine voltaj giderek azalıyordu. fakat çekiş sorunu olarak bir şeyler sezemedim. gaza yüklenirken en çok 13,6 volta düşüyordu. Yüksek devirde ve hızda çekiş sorunu sonuç olarak yaşamıyorum. Ama en yüksek voltaj değerini 14,4 volt ile 2500 devir civarında alabiliyordum.
Şimdi benim sıkıntım Aku zayıflaması sebebiyle düşük devirde ateşleme sorunu olabilirmi. Yoksa çok başka bir sorunlamı başbaşayım.
Son düzenleme: