KAPALI Çekişten düşme ve bağırma problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan parad0x
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

parad0x

Senkromeççi
14
33
Marka
Fiat
Merhaba arkadaşlar, daha önce de buna benzer bir konu açmıştım ve o zaman sorunlar çözülmüştü (konu linki) ama bir süre yoktum askerlik vs. nedeni ile arabayı eşim kullanıyor işe git gel yapıyor ve çekiş problemi olduğunu söyledi test ettim arabayı ve sorunları kağıt üzerine dökebildim :)
Sorun :
  • Araba 1.2 benzin lpg 70hp ama emsallerine göre aşırı zayıf, çekiş git gide düşüyor, fazla yakıyor, çok bağırıyor.
  • 1 ve 2. vitesten sonra zayıflama başlıyor özellikle düz ve yukarı eğimli yollarda kamyon bile zor solluyor.
  • düz ve hafif yukarı eğimli yollarda araba 90 ı geçmiyor tam tersi durumda aşağı eğimli yolda gazı köklesem bile ağır hızlanıyor ve en dipte maximum zorlamayla 120 yi görüyorum.
  • motorda yoğun bir ses var sanki içerde bi güç üretiliyor ama dışarı vermiyor.
  • Benzinde ve lpg dede aynı performansı veriyor
  • Fazla yakıt tüketiyor
3 egzozcu gezdim biri katalizörden dedi ama pekte güvenmiyorum tabi mağlum sonra katalizör arızasını kontrol ettiğimde sorunumla aynı şey olduğunu gördüm.
(balata kontrolü yaptım araba 3-4-5. viteslerde debriyaj ile kalkıyor elfrensiz olarak)

Yokuş yukarı çekiş videosu. En son 4. viteste 70 e sabitlendi grve çok dik bir bayır değil ayağım gazı köklemiş halde buda iyimser bi performans tabi aynısını düz yoldada yapıyor. Video Linki ->
buda motorun çalışma video su (yağlanmaların sebebi hafif ihmal :) ) ->
 
Motor sağlıklı görünüyor. Arabayı boşta el freni inik halde ittirmeye çalışın, zorlanırsanız fren ayarı bozuk demektir daha önce yaşadım.
Kalitesiz veya kirli hava-yakıt filtreleri böyle sorunlara yol açabiliyor. Supap ayarsızlığı da keza böyle. Katalizör işi tuzlu olur önce bast kontrollerle başlayın. Arabayı bilip tanıyan bir usta çok rahat teşhis koyar.
 
Motor sağlıklı görünüyor. Arabayı boşta el freni inik halde ittirmeye çalışın, zorlanırsanız fren ayarı bozuk demektir daha önce yaşadım.
Kalitesiz veya kirli hava-yakıt filtreleri böyle sorunlara yol açabiliyor. Supap ayarsızlığı da keza böyle. Katalizör işi tuzlu olur önce bast kontrollerle başlayın. Arabayı bilip tanıyan bir usta çok rahat teşhis koyar.
geçen gün arabayı çalıştırmak zor geldiği için dediğiniz gibi bir kaç metre ittirdim arabayı :) supap ve sonrasında araba beyni + lpg ayarları yapıldı katalizör kesin çözüm olacağına güvenebilsem artık maliyeti umurumda değil kendimi hazırladım ona ama güvenemiyorum katalizör değiştirip sonra bundan değilmiş buda değişmesi lazımmış falan derler diye bilgi toplamaya çalışıyorum.
benim aklımda boğaz kelebeği, maf sensörü, oksijen sensörü gibi parçaları temizletmek var bilmiyorum ne denli mantıklı olur
 
geçen gün arabayı çalıştırmak zor geldiği için dediğiniz gibi bir kaç metre ittirdim arabayı :) supap ve sonrasında araba beyni + lpg ayarları yapıldı katalizör kesin çözüm olacağına güvenebilsem artık maliyeti umurumda değil kendimi hazırladım ona ama güvenemiyorum katalizör değiştirip sonra bundan değilmiş buda değişmesi lazımmış falan derler diye bilgi toplamaya çalışıyorum.
benim aklımda boğaz kelebeği, maf sensörü, oksijen sensörü gibi parçaları temizletmek var bilmiyorum ne denli mantıklı olur
Arıza kaydı bırakmadıysa malesef denemeyle çözülecek. Dediğiniz gibi temizlik işlemleriyle başlayın, en son periyodik bakımda aracınıza uygun olmayan herhangi bir parça takılmış mı, bujiler ne durumda değiştiyse motorunuza uygun mu vs vs.
 
Şimdi bir ustaya daha gösterdim tavsiye üzerine gaza basıp 2. Vitese taktığı gibi baskı balata gitmiş dedi benimde aklıma geldi ama vites denemesi yaptığım için aklımda soeu işaretileri kaldı baskı balatanın bu denli bişey yapma ihtimali varmıdır acaba çekiş düşüklüğü, ses ve yakıt tüketimi :/
 
Şimdi bir ustaya daha gösterdim tavsiye üzerine gaza basıp 2. Vitese taktığı gibi baskı balata gitmiş dedi benimde aklıma geldi ama vites denemesi yaptığım için aklımda soeu işaretileri kaldı baskı balatanın bu denli bişey yapma ihtimali varmıdır acaba çekiş düşüklüğü, ses ve yakıt tüketimi :/
Ben videoda baskı balata ile bi sıkıntı sezmedim, bi 3. Viteste falan kaldırmayı deneyin arabayı eğer kalkarsa gitmiştir
 
Ben videoda baskı balata ile bi sıkıntı sezmedim, bi 3. Viteste falan kaldırmayı deneyin arabayı eğer kalkarsa gitmiştir
3 4 ve 5te kalkıyor yazılmış ilk mesajda, videodan da çok anlayamadık ama dik bir rampada debriaj kullanmadan 1de giderken yüklen-basılı tut-bırak yapmayı deneyin bi de devirde gariplik sezersiniz varsa sıkıntı
 
3 4 ve 5te kalkıyor yazılmış ilk mesajda, videodan da çok anlayamadık ama dik bir rampada debriaj kullanmadan 1de giderken yüklen-basılı tut-bırak yapmayı deneyin bi de devirde gariplik sezersiniz varsa sıkıntı
He la ben maddeleri okudum o gözümden kaçmış ahldjalfj badkı gitmiş o zaman değişib
 
Baskı balata olduğunu düşünmüyorum. Baskı balata bizim başımıza gelmişti. Araba rampa yukarı boşa bağırıyor, sanki boş viteste gibi gidiyor. Araba hep mi böyleydi yoksa sonradan mı oldu? Bence rampa yukarı 70 km hızda 4. viteste gaz yememesi normal. Sonuçta 1.2 atmosferik araba. Önüne araba çıktığında debriyaja mı bastın yoksa devir kendi kendine mi düştü?
 
Baskı balata deforme olmuşsa performans düşüklüğü yapar. Sıyırma farklı bişey kavrayamama farklı bişey. Kavrama sistemi düzgün çalışmazsa sanki aynı anda hem frene hem gaza basıyomuş hissi verir giderken
 
3 4 ve 5te kalkıyor yazılmış ilk mesajda, videodan da çok anlayamadık ama dik bir rampada debriaj kullanmadan 1de giderken yüklen-basılı tut-bırak yapmayı deneyin bi de devirde gariplik sezersiniz varsa sıkıntı
araba hafif zorlanarak tüm viteslerde kalkıyor. 1 vites i geçen gün çok dik bi rampada kullandım yoğun bir şekilde zorladım arabayı 30km hızla çıktı araba ama herhangi bir anormallik yoktu devir göstergesinde bu sorunlar yüzünden sürekli kontrol ediyorum göstergeleri çünkü

He la ben maddeleri okudum o gözümden kaçmış ahldjalfj badkı gitmiş o zaman değişib

Baskı balata olduğunu düşünmüyorum. Baskı balata bizim başımıza gelmişti. Araba rampa yukarı boşa bağırıyor, sanki boş viteste gibi gidiyor. Araba hep mi böyleydi yoksa sonradan mı oldu? Bence rampa yukarı 70 km hızda 4. viteste gaz yememesi normal. Sonuçta 1.2 atmosferik araba. Önüne araba çıktığında debriyaja mı bastın yoksa devir kendi kendine mi düştü?
Araba çıktı o sırada önüme hatta yol biraz karıştı o yüzden devir düşmesi oldu yokuş yukarı bu gözüken performans düz yolda da böyle maalesef yine bağırma ve çok ağır hızlanma ile 90km hızda kalıyor

Baskı balata deforme olmuşsa performans düşüklüğü yapar. Sıyırma farklı bişey kavrayamama farklı bişey. Kavrama sistemi düzgün çalışmazsa sanki aynı anda hem frene hem gaza basıyomuş hissi verir giderken
aslında şuanda benim gözlemlediğim bu hissiyat bir yandan motor güç üretiyor ama bir yandan araba gitmiyor

Baskı balata gibi geldi bana da başka bir ustaya da gösterin isterseniz emin olmak için
Bugünde başka bir ustaya gösterdik oda debriyajda bir sıkıntı yok dedi daha doğrusu demiş ben yoktum. pazartesi başka testler yapıcam demiş işi varmış bugün.


arkadaşlar geri dönüşleriniz için çok teşekkür ederim öncelikle,
baskı balata konusunun üstünde durduğumda ömrü bitmiş yada bitmekte olan baskı balatanın tüm tespitleri çıkıyor bende sanırım bu arızanın asıl sebebi ne olursa olsun baskı balatayı değiştirmem gerekicek bende bu yüzden önce bi baskı balata değiştireyim daha sonrasında ki duruma bakarak hareket edeyim diyorum. sonuçları yine buradan bildiririm değişim sonrası
 
araba hafif zorlanarak tüm viteslerde kalkıyor. 1 vites i geçen gün çok dik bi rampada kullandım yoğun bir şekilde zorladım arabayı 30km hızla çıktı araba ama herhangi bir anormallik yoktu devir göstergesinde bu sorunlar yüzünden sürekli kontrol ediyorum göstergeleri çünkü




Araba çıktı o sırada önüme hatta yol biraz karıştı o yüzden devir düşmesi oldu yokuş yukarı bu gözüken performans düz yolda da böyle maalesef yine bağırma ve çok ağır hızlanma ile 90km hızda kalıyor


aslında şuanda benim gözlemlediğim bu hissiyat bir yandan motor güç üretiyor ama bir yandan araba gitmiyor


Bugünde başka bir ustaya gösterdik oda debriyajda bir sıkıntı yok dedi daha doğrusu demiş ben yoktum. pazartesi başka testler yapıcam demiş işi varmış bugün.


arkadaşlar geri dönüşleriniz için çok teşekkür ederim öncelikle,
baskı balata konusunun üstünde durduğumda ömrü bitmiş yada bitmekte olan baskı balatanın tüm tespitleri çıkıyor bende sanırım bu arızanın asıl sebebi ne olursa olsun baskı balatayı değiştirmem gerekicek bende bu yüzden önce bi baskı balata değiştireyim daha sonrasında ki duruma bakarak hareket edeyim diyorum. sonuçları yine buradan bildiririm değişim sonrası
Baskı balata gibi görünüyor.
 
Merhaba yeniden. Aracın baskı balatası değişti ama sorun devam ediyor hatta çıkan balata çok temizdi temizliğine şaşırdım doğrusu yeni gibi desem yeri var. Bakan usta sente kontrolü yaptı sorun yok, boğaz kelebeği temizledi, hava filtresinde sorun yok, motor sübaplarında sorun yok doğrusu arabada sorun yok :) ama çekiş yine yok bir usta beyinle alakalı olabilir demişti pek ihtimal vermemiştim ama sonuç oraya gidiyor doğrusu
 
Bir dakika.. Sabahları ağır bir benzin kokusu vs oluyor mu araçta ? Özellikle fazla yakıt tüketimi, tam gazda performans düşüklüğü falan bana acaba oksijen sensörü mü dedirtti ne yalan söyleyeyim.

Ateşleme falan diyeceğim de, bujiler zaten genelde değişir. Bobin arızalı olsa teklemeden duramazsınız ama oksijen sensöründe araba boğulur gibi olur, gitmez. Öyle ani bir tork kesme falan da yapmaz.

Ya da en son ihtimal, baya ufak olsa da vuruntu sensörü diyorum ben. Motor avans kısarsa devir döner ama güç alamazsınız. Sadece ses yapar. Yakıt verimliliği de net şekilde düşer.
 
Son düzenleme:
Bir dakika.. Sabahları ağır bir benzin kokusu vs oluyor mu araçta ? Özellikle fazla yakıt tüketimi, tam gazda performans düşüklüğü falan bana acaba oksijen sensörü mü dedirtti ne yalan söyleyeyim.

Ateşleme falan diyeceğim de, bujiler zaten genelde değişir. Bobin arızalı olsa teklemeden duramazsınız ama oksijen sensöründe araba boğulur gibi olur, gitmez. Öyle ani bir tork kesme falan da yapmaz.

Ya da en son ihtimal, baya ufak olsa da vuruntu sensörü diyorum ben. Motor avans kısarsa devir döner ama güç alamazsınız. Sadece ses yapar. Yakıt verimliliği de net şekilde düşer.
Yakıt kokusu olmuyor hocam ama yakıt tüketimi arttı oksijen sensörü herhangi bir hata vs vermemişti baktığımızda ama üzerinde durabilirim o konunun. Araba çok ağır hızlanıyor ve belli noktadan sonra hızlanmıyor ama gelelim en dik yokuşları zorlansa bile birinci viteste 30 la falan çıkıyor. Vuruntu sensörü kısmıda olabilir şimdi söz söyleyince çünkü motorda bir güç üretimi var sesten anlaşıldığı kadarıyla ama bu üretilen güç tekerleklere yansımıyor gazı köklediğimde aniden bağırıyor devri yükseltiyor fakat ağır ağır hızlanıyor düz yol videosu ekledim yeni daha net belli oluyor sorun.
Videoda dip gazdayım
 
Son düzenleme:
Yakıt kokusu olmuyor hocam ama yakıt tüketimi arttı oksijen sensörü herhangi bir hata vs vermemişti baktığımızda ama üzerinde durabilirim o konunun. Araba çok ağır hızlanıyor ve belli noktadan sonra hızlanmıyor ama gelelim en dik yokuşları zorlansa bile birinci viteste 30 la falan çıkıyor. Vuruntu sensörü kısmıda olabilir şimdi söz söyleyince çünkü motorda bir güç üretimi var sesten anlaşıldığı kadarıyla ama bu üretilen güç tekerleklere yansımıyor gazı köklediğimde aniden bağırıyor devri yükseltiyor fakat ağır ağır hızlanıyor düz yol videosu ekledim yeni daha net belli oluyor sorun.
Videoda dip gazdayım
Öncelikle tam performansı bu kadar erken vites değiştirerek alamazsınız onu belirteyim. 0-100 denemesi yaparken motoru kesiciye kadar sokmanız gerek.
Bu denemeleri benzinde yaptığınızı varsayarak, benim aklıma ilk benzin pompası geliyor. Benim araç da görünüşte düzgün çalışıyordu ama yüksek hızlara çıkınca duvara toslamış gibi ne yapsam belirli bir hızın üstüne çıkmıyordu. Meğersem pompa sıkıntılıymış, üst devirlerde benzini yetiştiremiyormuş. Değişince düzeldi.
Pompayla beraber yakıt filtresi de çok önemli. O da daha evvel hiç değişmediyse sorunun kaynağı olabilir.
 
Öncelikle tam performansı bu kadar erken vites değiştirerek alamazsınız onu belirteyim. 0-100 denemesi yaparken motoru kesiciye kadar sokmanız gerek.
Bu denemeleri benzinde yaptığınızı varsayarak, benim aklıma ilk benzin pompası geliyor. Benim araç da görünüşte düzgün çalışıyordu ama yüksek hızlara çıkınca duvara toslamış gibi ne yapsam belirli bir hızın üstüne çıkmıyordu. Meğersem pompa sıkıntılıymış, üst devirlerde benzini yetiştiremiyormuş. Değişince düzeldi.
Pompayla beraber yakıt filtresi de çok önemli. O da daha evvel hiç değişmediyse sorunun kaynağı olabilir.

0-100 denemesinden ziyade çekişi göstermeye çakıştım aslında. Aracım performans arabası değil farkındayım ama performansım öncesinde çok daha iyiydi git gide düştü daha önce bu denemeyi yaptığımda 4. Viteste 90 ı rahat bir şekilde zorlanmadan geçebiliyordum şuanda 3500 devirde 4. Vites yada 3 ede çeksem araba 70 iz zor geçiyor ve 70 çıkana kadar çile
 
Öncelikle tam performansı bu kadar erken vites değiştirerek alamazsınız onu belirteyim. 0-100 denemesi yaparken motoru kesiciye kadar sokmanız gerek.
Bu denemeleri benzinde yaptığınızı varsayarak, benim aklıma ilk benzin pompası geliyor. Benim araç da görünüşte düzgün çalışıyordu ama yüksek hızlara çıkınca duvara toslamış gibi ne yapsam belirli bir hızın üstüne çıkmıyordu. Meğersem pompa sıkıntılıymış, üst devirlerde benzini yetiştiremiyormuş. Değişince düzeldi.
Pompayla beraber yakıt filtresi de çok önemli. O da daha evvel hiç değişmediyse sorunun kaynağı olabilir.
Unutmadan yakıt filtresi hiç değişmedi gaz filtresi değişti ama benzin için ayrı bir filtre varsa eğer o değişmedi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...