Chevrolet EPİCA - B Minivan'dan D Sınıfına Geçiş

Umutmavisi

Alperen Öğrenç
Asfalt Kurutucu
36
Marka
Chevrolet
Herkese merhaba bu yazıyı yargıları kırmak için yazıyorum.
Önceki aracım Fiorino Treking Türkiye'de az rastlanır diğer emotion Fiorino olmayan ve opsiyon ile alınabilen donanımlar bulunuyordu. Yılına ve sınıfına bakılınca güzel özellikleri vardı ama aracın üretim ve amacından dolayı arka koltuklarda uzun yol yapmak biraz eziyet dönüşüyordu. 2 ay önce yeni araç aramaya başladım aradığım özellikler Fiorino gibi geniş ve dizel veya yakıtı az olan benzinli araç bakıyordum. Chevrolet Cruze station wagon çok araştırdım kullananlar ile konuştum ağırlığından dolayı yakıtı biraz gözümü korkuttu. Lpg araçları sevmiyorum benzinli olanları sayılıydı.

Cruze'den vazgeçtikten sonra Partner Tepee Zenith paket alma kararı verdim sınıfına göre yol tutuşu ve donanımları iyi bir araçtı. Forumlarda Chevrolet Epica ile tanıştım Facebook grubunda. Çok yardımcı oldular, bölgemde bu araçtan fazla bulunmadığı için inceleme şansım sadece internet yoluyla oldu. İki araç arasında çok gidip geldim, Fiorino arka yaşam konfor rahatsızlığı Partner'de çok olmasa da üretim amacı belli bir araçtı zaten d segment araçtan dan daha iyi olamazdı. Partnerden vazgeçtikten sonra çevremdeki kişiler epica motor bilgilerini ve markayı duyunca çok tepki verdiler ama hiç kimseyi duymadım temiz ve km düşük bir araç bakıyordum bölgemde olmadığı için hep doğu illeri bakmak zorundaydım, biraz tereddüt yaşadım ama sonra istediğim aracı Diyarbakır'da buldum. Araç alt önemli parçalı orjinal parçaları ile değişmişti, aracın sıvıları çoğu kişi yapmaz ama düzenli şekilde Motul ile değiştirilmiş. Benim için en önemlisi otomatik vites revizyon geçirilmiş parçaları değiştirilmişti. Uzaktan aracı iki kez farklı ekspertiz şirketinde detaylı test yaptırdım araçta denilenlerden başka bir şey çıkmadı, araçta sadece arka kapı ve ön çamurluk boyalı aracın rengi sedefli beyaz olduğu için lokal yapılamamış tamamı boyanmış.

Aracı almak ve test etmek için Diyarbakır'a ulaştım COVID şartları ve bölgeden dolayı korkarak seyahat etmeme rağmen indiğim havalimanındaki taksici ve sonrasındaki tanıştığımız insanlar bize çok yardımcı oldular. Aracın sahibi devlet görevlisi olduğu için işinden ayrılması ve buluşmamız uzun zaman almasına rağmen o sürede çok güzel zaman geçirdik Diyarbakır'da gezilebilecek gidebilecek her yeri gezdik araçla tanışmamız araç satın aldıktan sonra oldu test edemedim. Daha önceki aracın gücü ve boyutlarından dolayı Epica'dan biraz korktuğumdan araç satışından sonra tanıştık. Düşündüğüm korku başıma komik bir şekilde geldi, araç 2CR Performance yazılımlı ve DPF EGR iptali olduğu için biraz güçlü. 2CR forum'dan aldığım bilgiyle 200 beygir 500 tork alınmış. Son günde gezmek ve dinlenmek için çok merak ettiğimiz On Gözlü Köprü'ye ulaşmak için havalimanı yolunu tercih ettik. Işıklarda sağ sinyal verdikten sonra aracın gücü unutup Fiorino gibi kalkış yapmam biraz komik ve korkulu bir anıya dönüştü, araç torktan dolayı çok kolay patinaj düşüyor ve esp çalışıyor.

On Gözlü Köprü sonrası Şanlıurfa, Gaziantep vb. tarihi yerleri gezdikten sonra Adana, Eskişehir, Bursa, İstanbul, Tekirdağ toplamda 2 şöför 2300 km yol yaptık araçta 3 kişi 4 kış lastiği 0.37 kuruş 5.5 litre civarı yaktı. Aracın yakıtı benim daha önceki aracım Fiorino ile hemen hemen aynı, bu benim ikinci şoktu. Ayrıcı şehir içi ve Adana'dan Pozantı'ya kadar yokuşlu yollarda A4 B7 2.0 TDI ile yüksek hızlarda seyretmek yakıtı artırdı, A4 sahibi ile Pozantı sonrası benzinlikte karşılaştık. Muhabbet ettik aracı çok sevdi. Onun aracından daha az yaktığımı ve daha iyi performanslı olduğunu fark ettik, zaten yolda da belliydi.

Araçla Tekirdağ ulaştıktan sonra bazı eksikler konusunda araştırma yaptım. Herkesin bahsettiği parçaları, çok pahalı olur bulamazsın sözlerinin yanlış olduğu söylemek istiyorum. 70 model aracın bile parçası varken bu aracınkini bulamamak hayal olur parçaları zaten. GM ile ortak şanzıman Astra, Cruze'da bulunan şanzıman. Motoru Captiva, Antara ve ülkemizde var mı bilmiyorum ama Hyundai, KIA motorları ile aynı. Araç alalı 2 ay oldu, bu fiyatlara bu donanımda bu kadar güçlü ve az yakan, araç şehir içinde yakıyor onu diyebilirim, 7 litre altına düşüremedim. Bu arada almak isteyen olursa, aracında nazar boncuğu veya ne olursa bulundursun benzinliklerde aracın büyüklüğünden dolayı çok göz çekiyor ve çok soran oluyor. Kısaca diyeceğim, almak isteyenler olursa hiç düşünmeden alabilirler. Sadece temiz kullanılmış, sahibinin baktığı aracı bulun. Aracı kullandıktan sonra garaja girmek istemiyorsunuz.
Herkese çok teşekkür ederim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çözüm
Dediklerinize katiliyorum ama dediginiz tum etmenlerin 3 - 4 litre dusurecegini zor buluyorum. Siz degerlerin altina nasil indiniz bilmiyorum ama bagaj dolu ve arabada 3 kisi kis lastigi etmenleri ile fabrika degerlerinin altina ben kesinlikle inemem.Tabi ozellikle belirli km yapmis yorgunluktaki araclar icin.
3-4 litre oynamaz evet. Bagaj ve üç kişi detayını kaçırmışım. İki kişi falan yaptığım oldu da, tüketimi elbette etkileyecektir.
Güzel yazı olmuş hocam. Hayırlı uğurlu olsun. Aracın km si, motoru, donanımı gibi şeyleri ve fotograflarını da ekleyebilirseniz çok güzel olur.
 
Hayırlı olsun. Uzun yolda 5.5 lt yakıt tüketimi gayet iyiymiş. Konfor, yol tutuş, yalıtım vb. Konularda nasıl?
 
Araç 2.0 200 HP 500 tork 139.000 km 6ileri otomatik yağmur far sensörü şoför elektrik koltuk deri koltuk mevcut süspansiyonlar konfora dayalı yüksek hızlarda güven veriyor ama alman premium araçları kadar iyi yol tutmuyor arka süspansiyon çok bağlantıli bağımsız olduğu için güzel bir amortisör ile limitler beklenmeyecek kadar iylesebilir arac yatmıyor konforu ise Chevrolet olduğunu hatırlatıyor yalıtım konusunda motor hariç diğer sesler d sınıf
motor sesi c segment seviyelerinde uzun yol için üretilmiş bir araç
 
Son düzenleme:
Hayırlı uğurlu olsun.

Kafama yakıt konusu takıldı, bu aracın katalog verisi zaten şehiriçi 10,4, şehirdışı 6,1 iken (2.0 diesel motor için) nasıl siz 5,5 litreyi gördünüz ve ayrıca şehiriçi 7 litrenin altına düşemedim demişsiniz ama 10 litre katalog değeri iken 10 litrenin altına düşmemeniz gerekmez mi? Ekstra birşey mi var araçta benim bilmediğim.
 
Hayırlı uğurlu olsun.

Kafama yakıt konusu takıldı, bu aracın katalog verisi zaten şehiriçi 10,4, şehirdışı 6,1 iken (2.0 diesel motor için) nasıl siz 5,5 litreyi gördünüz ve ayrıca şehiriçi 7 litrenin altına düşemedim demişsiniz ama 10 litre katalog değeri iken 10 litrenin altına düşmemeniz gerekmez mi? Ekstra birşey mi var araçta benim bilmediğim.
Araca yazılım ve egr dpf iptali yapılmış söylenmedi ama son susturucu spor tıp takılmış olabilir krom çift çıkış bulunuyor yakıtlar yazdığım şekilde bende şok oldum korkuyordum ama şehir dışı hemen hemen Fiorino kadar yakıyor
 
Son düzenleme:
Araciniz hayirli ugurlu olsun. Yanliz yazilim ve egr dpf iptali yakit dusurmez. Sadece ayni guc icin daha az gaza basarsiniz buda tuketimin biraz dusmesine sebep olur. Spor krom cift cikisin gorunum haric faydasi olmayacaktir. Son susturucu ise dusuk devire olabilecek kucuk etkisi haric yakitta fark yaratmaz.
Aracin fabrika verilerinden 1 litre daha fazla yakmasini anlarim ama ilk defa verilerinden oldukca fazla dusuk yaktigini ilk defa goruyorum.
Bildigim kadariyla cruze 2.0 ile ayni motora sahip arac. Insanlar cruze lari bir bir satarken yakit yuzunden sizin fiorino ile ayni demeniz beni sasirtti. Ya motorunuz farkli bir motor ( kaza yasamistir 1.6 takilmistir ) yada hissiyat dolayisi ile dusuk sandiginizi dusunuyorum.
Bu arada piyasasina baktimda aracin muazzam artmis hayirlisi olsun.
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun aracınız. Bende d sınıfı bakıyorum ama bunu hiç duymamıştım görmedim bile hatta. Laguna ve 407 en mantıklı gelen araçlar bana bilmiyorum baktınız mı. Yakıt tüketimi düşük gerçekten göstergede hata payı olabilir pompayla ölçüm daha kesin sonuç verir gibi.
 
Araciniz hayirli ugurlu olsun. Yanliz yazilim ve egr dpf iptali yakit dusurmez. Sadece ayni guc icin daha az gaza basarsiniz buda tuketimin biraz dusmesine sebep olur. Spor krom cift cikisin gorunum haric faydasi olmayacaktir. Son susturucu ise dusuk devire olabilecek kucuk etkisi haric yakitta fark yaratmaz.
Aracin fabrika verilerinden 1 litre daha fazla yakmasini anlarim ama ilk defa verilerinden oldukca fazla dusuk yaktigini ilk defa goruyorum.
Bildigim kadariyla cruze 2.0 ile ayni motora sahip arac. Insanlar cruze lari bir bir satarken yakit yuzunden sizin fiorino ile ayni demeniz beni sasirtti. Ya motorunuz farkli bir motor ( kaza yasamistir 1.6 takilmistir ) yada hissiyat dolayisi ile dusuk sandiginizi dusunuyorum.
Bu arada piyasasina baktimda aracin muazzam artmis hayirlisi olsun.
Fiş ve araç km ile hesaplama yapmıştım yakıt o civarlarda çıkmıştı Cruze ile motor aynı değil Cruze da 163 motor var epica da makyajsız Captiva motoru olan 150 versiyon var

Hayırlı olsun aracınız. Bende d sınıfı bakıyorum ama bunu hiç duymamıştım görmedim bile hatta. Laguna ve 407 en mantıklı gelen araçlar bana bilmiyorum baktınız mı. Yakıt tüketimi düşük gerçekten göstergede hata payı olabilir pompayla ölçüm daha kesin sonuç verir gibi.
Laguna bende düşündüm ama 2.0 km çok yüksek guvenemedim yaklaşmak dâhi istemedim 407 hiç bakmadım ama epica fiyat performans aracı bu fiyatlara araç zor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Laguna bende düşündüm ama 2.0 km çok yüksek guvenemedim yaklaşmak dâhi istemedim 407 hiç bakmadım ama epica fiyat performans aracı bu fiyatlara araç zor
Fiyatlara baktım ama gerçekten çok yüksek. Daewoo üretimmiş sanırım birde. Bu fiyatlara temiz laguna veya 407 bulmak çok daha kolay. Donanım olarakta daha dolular. F/p oluşuna katılamıyorum maalesef.
 
Araciniz hayirli ugurlu olsun. Yanliz yazilim ve egr dpf iptali yakit dusurmez. Sadece ayni guc icin daha az gaza basarsiniz buda tuketimin biraz dusmesine sebep olur. Spor krom cift cikisin gorunum haric faydasi olmayacaktir. Son susturucu ise dusuk devire olabilecek kucuk etkisi haric yakitta fark yaratmaz.
Aracin fabrika verilerinden 1 litre daha fazla yakmasini anlarim ama ilk defa verilerinden oldukca fazla dusuk yaktigini ilk defa goruyorum.
Bildigim kadariyla cruze 2.0 ile ayni motora sahip arac. Insanlar cruze lari bir bir satarken yakit yuzunden sizin fiorino ile ayni demeniz beni sasirtti. Ya motorunuz farkli bir motor ( kaza yasamistir 1.6 takilmistir ) yada hissiyat dolayisi ile dusuk sandiginizi dusunuyorum.
Bu arada piyasasina baktimda aracin muazzam artmis hayirlisi olsun.
@fnalkan
Ufak bir düzeltme. Egr ve dpf iptali yakıtı düşürür. Etkisi ne derece olur o değişir. Emisyonları arttırsa da egr iptali yanma verimini iyileştirir, dpf iptali de egzoz karşı basıncını düşürür. Rejenerasyon yapma(ki ekstra yakıtla yapılıyor) gereksinimini ortadan kaldırır.

Ayrıca eklemek isterim ki, ömrümde gördüğüm fabrika verisinin altına inen tek araç bu değil. Ben şimdiye kadar dört tane araçla, düz yolda veya aynı yolda git-gel yaparak fabrika verisinin altına indim. (Hatta bazılarında %10 yakıt sapması eklesen dahi fabrika verisinin altında kalıyor) O yüzden imkansız değil. Yeni nesil bazı araçlar mümkün değil inmiyor. Fakat özellikle eski araçlar inebiliyor.

Bir sürü etken var elbette. Fakat tek bir tanesini söyleyeyim mesela örnek olarak. Bu araç üretildiğinde test edilirken üstünde hangi lastikler vardı, üretildiği yıldan bu yana lastik teknolojisi nereye gelmiş, yuvarlanma direnci ne olmuş ? Yakıtta, filtrelerde, bujilerde vs ilerleme olmamış mı ? Bu ve bunun gibi şeyler.
 
@fnalkan
Ufak bir düzeltme. Egr ve dpf iptali yakıtı düşürür. Etkisi ne derece olur o değişir. Emisyonları arttırsa da egr iptali yanma verimini iyileştirir, dpf iptali de egzoz karşı basıncını düşürür. Rejenerasyon yapma(ki ekstra yakıtla yapılıyor) gereksinimini ortadan kaldırır.

Ayrıca eklemek isterim ki, ömrümde gördüğüm fabrika verisinin altına inen tek araç bu değil. Ben şimdiye kadar dört tane araçla, düz yolda veya aynı yolda git-gel yaparak fabrika verisinin altına indim. (Hatta bazılarında %10 yakıt sapması eklesen dahi fabrika verisinin altında kalıyor) O yüzden imkansız değil. Yeni nesil bazı araçlar mümkün değil inmiyor. Fakat özellikle eski araçlar inebiliyor.

Bir sürü etken var elbette. Fakat tek bir tanesini söyleyeyim mesela örnek olarak. Bu araç üretildiğinde test edilirken üstünde hangi lastikler vardı, üretildiği yıldan bu yana lastik teknolojisi nereye gelmiş, yuvarlanma direnci ne olmuş ? Yakıtta, filtrelerde, bujilerde vs ilerleme olmamış mı ? Bu ve bunun gibi şeyler.
Dediklerinize katiliyorum ama dediginiz tum etmenlerin 3 - 4 litre dusurecegini zor buluyorum. Siz degerlerin altina nasil indiniz bilmiyorum ama bagaj dolu ve arabada 3 kisi kis lastigi etmenleri ile fabrika degerlerinin altina ben kesinlikle inemem.Tabi ozellikle belirli km yapmis yorgunluktaki araclar icin.
 
Son düzenleme:
Dediklerinize katiliyorum ama dediginiz tum etmenlerin 3 - 4 litre dusurecegini zor buluyorum. Siz degerlerin altina nasil indiniz bilmiyorum ama bagaj dolu ve arabada 3 kisi kis lastigi etmenleri ile fabrika degerlerinin altina ben kesinlikle inemem.Tabi ozellikle belirli km yapmis yorgunluktaki araclar icin.
3-4 litre oynamaz evet. Bagaj ve üç kişi detayını kaçırmışım. İki kişi falan yaptığım oldu da, tüketimi elbette etkileyecektir.
 
Çözüm