Geçen yaptığım Volvo araştırması beğenilmişti. Bu seferde @Cagdas Cag isteğiyle Citroen i araştırdım 1 tane eksik oldu maalesef bide derslerden dolayı uzun sürdü kusura bakmayın.
1- Citroen Traction Avant otomobil dünyasını değiştirdi.
Citroen 1934 yılında dünyada ilk seri üretimi yapılan ve çelik monokok gövdeli önden çekiş arabadır.(Fransızca: Traction Avant)
2- Citroen Eyfel Kulesini reklam panosu olarak kullandı.
3- Citroen 2CV en çok sattığı arabasıdır.
1948-1990 yılları arasında sadece ufak değişikliklerle üretilen araba bütün tipleri dahil toplam 8.8 milyon civarında sattı.
Neden bu kadar çok sattı? 2CV özellikle düşük maliyeti, kolay bakımı, sorunsuz çalışan hava soğutmalı bir motor, düşük yakıt tüketimi ile yumuşak sürüş ve hafif off-road özelliği sunan son derece uzun seyahat süspansiyonu sayesinde. Kısacası Fransızların Vw Beettle diyebiliriz.
4- Citroen tam 2 kere iflas etti.
1934 yılında Citroen ilk iflasını yaşadı. Citroen’i kurtaran Michelin oldu ve birlikte markayı geri yükseltiler ama 40 yıl sonra yaşanan ekonomik krizden dolayı Michelin araba üretmekten vazgeçmişti. Bununla birlikte Michelin ortak oldukları Maserati’yi satıp Citroen’i de Peugeot’a devretti.
5- Citroen’in arabaları Amerika da yasaklanmıştı.
Zamanında üretilen Citroen SM Amerika’nın lüks arabalarına rakip olarak üretilmişti ve o dönem Amerika da lüks araba Avrupa ya göre daha iyi satılıyordu. Ama Amerika’nın araba güvenlik zorunluluklarına uymayan ön farlar ve arabanın burnunun yüksekliğinden dolayı Citroen SM Amerika’da satılamadı. O yıldan beri bir daha Amerika’da araba satmadı.
6- Çin pazarına özel en çok modeli üretiyor.
Şuanda sadece Çin’de satılmak için sadece oraya özel 8 farklı modeli var.
7- Citroen Ds Fransa Başkanı Charles De Gaulle’nin hayatını kurtardı.
1962 de OAS isimli askeri grup yaptığı saldırıda Citroen Ds lerdeki hidropnömatik yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi sayesinde kurtuldu. O ve karısı yolda giderken yapılan saldırı da 4 teker patlamasına rağmen hidropnömatik süspansiyonlar arabanın yüksekliğini sabit tuttuğu için şoför saldırıdan kaçabilmiştir. O saldırıdan sonra Fransa Başkanı Citroen Ds dışında başka bir arabaya binmedi.
8- Önemli araba tasarımcıları Citroen Ds’i tüm zamanların en güzel arabası seçti.
2009 yılında Classic and Sports Car dergisi dünyanın en iyi otomobil tasarımcılarını topladı. Giorgetto Giugiaro gibi otomobil tasarımcılarının yaptıkları oylama da en çok oyu Citroen Ds aldı.
9- Citroen Ds ilk tanıtıldığı an 12000 tane sattı.
Volvo hakkında bilmediğiniz 10 bilgi
1- Citroen Traction Avant otomobil dünyasını değiştirdi.
Citroen 1934 yılında dünyada ilk seri üretimi yapılan ve çelik monokok gövdeli önden çekiş arabadır.(Fransızca: Traction Avant)
2- Citroen Eyfel Kulesini reklam panosu olarak kullandı.
3- Citroen 2CV en çok sattığı arabasıdır.
1948-1990 yılları arasında sadece ufak değişikliklerle üretilen araba bütün tipleri dahil toplam 8.8 milyon civarında sattı.
Neden bu kadar çok sattı? 2CV özellikle düşük maliyeti, kolay bakımı, sorunsuz çalışan hava soğutmalı bir motor, düşük yakıt tüketimi ile yumuşak sürüş ve hafif off-road özelliği sunan son derece uzun seyahat süspansiyonu sayesinde. Kısacası Fransızların Vw Beettle diyebiliriz.
4- Citroen tam 2 kere iflas etti.
1934 yılında Citroen ilk iflasını yaşadı. Citroen’i kurtaran Michelin oldu ve birlikte markayı geri yükseltiler ama 40 yıl sonra yaşanan ekonomik krizden dolayı Michelin araba üretmekten vazgeçmişti. Bununla birlikte Michelin ortak oldukları Maserati’yi satıp Citroen’i de Peugeot’a devretti.
5- Citroen’in arabaları Amerika da yasaklanmıştı.
Zamanında üretilen Citroen SM Amerika’nın lüks arabalarına rakip olarak üretilmişti ve o dönem Amerika da lüks araba Avrupa ya göre daha iyi satılıyordu. Ama Amerika’nın araba güvenlik zorunluluklarına uymayan ön farlar ve arabanın burnunun yüksekliğinden dolayı Citroen SM Amerika’da satılamadı. O yıldan beri bir daha Amerika’da araba satmadı.
6- Çin pazarına özel en çok modeli üretiyor.
Şuanda sadece Çin’de satılmak için sadece oraya özel 8 farklı modeli var.
7- Citroen Ds Fransa Başkanı Charles De Gaulle’nin hayatını kurtardı.
1962 de OAS isimli askeri grup yaptığı saldırıda Citroen Ds lerdeki hidropnömatik yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi sayesinde kurtuldu. O ve karısı yolda giderken yapılan saldırı da 4 teker patlamasına rağmen hidropnömatik süspansiyonlar arabanın yüksekliğini sabit tuttuğu için şoför saldırıdan kaçabilmiştir. O saldırıdan sonra Fransa Başkanı Citroen Ds dışında başka bir arabaya binmedi.
8- Önemli araba tasarımcıları Citroen Ds’i tüm zamanların en güzel arabası seçti.
2009 yılında Classic and Sports Car dergisi dünyanın en iyi otomobil tasarımcılarını topladı. Giorgetto Giugiaro gibi otomobil tasarımcılarının yaptıkları oylama da en çok oyu Citroen Ds aldı.
9- Citroen Ds ilk tanıtıldığı an 12000 tane sattı.
Volvo hakkında bilmediğiniz 10 bilgi