Citroen Hakkında bilmediğiniz 9 bilgi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geçen yaptığım Volvo araştırması beğenilmişti. Bu seferde @Cagdas Cag isteğiyle Citroen i araştırdım 1 tane eksik oldu maalesef bide derslerden dolayı uzun sürdü kusura bakmayın. :)

1- Citroen Traction Avant otomobil dünyasını değiştirdi.


Citroen 1934 yılında dünyada ilk seri üretimi yapılan ve çelik monokok gövdeli önden çekiş arabadır.(Fransızca: Traction Avant)

upload_2017-11-26_21-58-3.jpeg




2- Citroen Eyfel Kulesini reklam panosu olarak kullandı.

eyfel-kulesi-tarihi.jpg




3- Citroen 2CV en çok sattığı arabasıdır.

1948-1990 yılları arasında sadece ufak değişikliklerle üretilen araba bütün tipleri dahil toplam 8.8 milyon civarında sattı.

Neden bu kadar çok sattı? 2CV özellikle düşük maliyeti, kolay bakımı, sorunsuz çalışan hava soğutmalı bir motor, düşük yakıt tüketimi ile yumuşak sürüş ve hafif off-road özelliği sunan son derece uzun seyahat süspansiyonu sayesinde. Kısacası Fransızların Vw Beettle diyebiliriz.

c9jyvsobheku.jpg


4- Citroen tam 2 kere iflas etti.

1934 yılında Citroen ilk iflasını yaşadı. Citroen’i kurtaran Michelin oldu ve birlikte markayı geri yükseltiler ama 40 yıl sonra yaşanan ekonomik krizden dolayı Michelin araba üretmekten vazgeçmişti. Bununla birlikte Michelin ortak oldukları Maserati’yi satıp Citroen’i de Peugeot’a devretti.

FT_Groupe_Slide-1-660x362.jpg


5- Citroen’in arabaları Amerika da yasaklanmıştı.

Zamanında üretilen Citroen SM Amerika’nın lüks arabalarına rakip olarak üretilmişti ve o dönem Amerika da lüks araba Avrupa ya göre daha iyi satılıyordu. Ama Amerika’nın araba güvenlik zorunluluklarına uymayan ön farlar ve arabanın burnunun yüksekliğinden dolayı Citroen SM Amerika’da satılamadı. O yıldan beri bir daha Amerika’da araba satmadı.

1972-citroen-sm-1476934357034-1000x667.jpg




6- Çin pazarına özel en çok modeli üretiyor.

Şuanda sadece Çin’de satılmak için sadece oraya özel 8 farklı modeli var.

citroen-c4-sedan-tanitildi.jpg




7- Citroen Ds Fransa Başkanı Charles De Gaulle’nin hayatını kurtardı.

1962 de OAS isimli askeri grup yaptığı saldırıda Citroen Ds lerdeki hidropnömatik yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi sayesinde kurtuldu. O ve karısı yolda giderken yapılan saldırı da 4 teker patlamasına rağmen hidropnömatik süspansiyonlar arabanın yüksekliğini sabit tuttuğu için şoför saldırıdan kaçabilmiştir. O saldırıdan sonra Fransa Başkanı Citroen Ds dışında başka bir arabaya binmedi.

3a8b8a5827c6d238e9612806fe779e61--citroen-ds-presidents.jpg




8- Önemli araba tasarımcıları Citroen Ds’i tüm zamanların en güzel arabası seçti.

2009 yılında Classic and Sports Car dergisi dünyanın en iyi otomobil tasarımcılarını topladı. Giorgetto Giugiaro gibi otomobil tasarımcılarının yaptıkları oylama da en çok oyu Citroen Ds aldı.



citroen_ds23ie_1.jpg




9- Citroen Ds ilk tanıtıldığı an 12000 tane sattı.

602e5352ad4178756fc148b3d647995e--citroen-ds-cars-motorcycles.jpg




Volvo hakkında bilmediğiniz 10 bilgi
 
Eline sağlık.
2CV, Fiat Panda ve VW Beetle kadar takdir ettiğim bir arabadır. Çünkü amaca hizmet ediyor ve neredeyse tek tornavidayla komple sökülüp toplanabilecek basitlikte üretilmiş bir araç.

Bu arada DS benim de hayran olduğum bir arabadır :)
 
Eline sağlık.
2CV, Fiat Panda ve VW Beetle kadar takdir ettiğim bir arabadır. Çünkü amaca hizmet ediyor ve neredeyse tek tornavidayla komple sökülüp toplanabilecek basitlikte üretilmiş bir araç.

Bu arada DS benim de hayran olduğum bir arabadır :)

Citroen hakkettiği değeri görmediğini düşünüyorum. Çok güzel arabaları vardı ama genel olarak sürüş odaklı arabalar üreten markalar öne çıkıyor sanırım bundan dolayı hakkettiğini alamadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Güzel ve faydalı çalışma olmuş:) marka ile ilgili bilmediklerimi öğrenmiş oldum. Diğer markalar içinde devamı beklerim.:)
 
Citroen hakkettiği değeri görmediğini düşünüyorum. Çok güzel arabaları vardı ama genel olarak sürüş odaklı arabalar üreten markalar öne çıkıyor sanırım bundan dolayı hakkettiğini alamadı.
Citroen aslında biraz kendi ayağına sıkıyor. Maddi kaygılarla iyice monotonlaşmış otomotiv piyasasında eskisi gibi cesur innovatif hamleler yapıp bunu agresif şekilde pazarlayabilse satış değerleri olarak da harikalar yaratır diye düşünüyorum.
 
Sağolasın hocam :) Yalnız Citroen'in bir de devrilme muhabbeti vardır. Hatta amblemi de sanırım oradan gelme.

Citroen cx diyorsun sanırım. O da sanırım hidropnömatik süspansiyonların özelliği onun için başka başlık açmak lazım aslında :)

Citroen aslında biraz kendi ayağına sıkıyor. Maddi kaygılarla iyice monotonlaşmış otomotiv piyasasında eskisi gibi cesur innovatif hamleler yapıp bunu agresif şekilde pazarlayabilse satış değerleri olarak da harikalar yaratır diye düşünüyorum.

Şöyle bir durum var citroen ile ilgili anlayamadığım. Bir yandan zamanında 2cv,şimdi c elysee gibi ucuz modeller yapıyor diğer yandan çok lüks ve farklı arabalar yapıyor. Şimdi bunlardan birini seçmesi gerekiyor şimdi gidip ekonomi aracını farklı veya lüks aracına çevirince hem imaj olarak bozuluyor hem de biz farklıyız havasından fiyatı da yüksek tuttukları için satılmıyor.
 
...
Şöyle bir durum var citroen ile ilgili anlayamadığım. Bir yandan zamanında 2cv,şimdi c elysee gibi ucuz modeller yapıyor diğer yandan çok lüks ve farklı arabalar yapıyor. Şimdi bunlardan birini seçmesi gerekiyor şimdi gidip ekonomi aracını farklı veya lüks aracına çevirince hem imaj olarak bozuluyor hem de biz farklıyız havasından fiyatı da yüksek tuttukları için satılmıyor.
Bahsettiğin şekilde ikisinden birini seçmek zorunda kalmamak için DS markasını ayırdı ve bence doğru yaptı. Örneğin, DS4'ü hakkını veren bir premium C sınıfı araç haline getirebilseler ne güzel olur. Altyapıyı, iç hacim genişliğini, malzeme kalitesini, elektronik üzerine mühendisliği filan komple elden geçirip daha sorunsuz ve altyapısı daha kaliteli araçlar yapmaya başlarsa ilk fanboy'larından biri ben olurum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Bahsettiğin şekilde ikisinden birini seçmek zorunda kalmamak için DS markasını ayırdı ve bence doğru yaptı. Örneğin, DS4'ü hakkını veren bir premium C sınıfı araç haline getirebilseler ne güzel olur. Altyapıyı, iç hacim genişliğini, malzeme kalitesini, elektronik üzerine mühendisliği filan komple elden geçirip daha sorunsuz ve altyapısı daha kaliteli araçlar yapmaya başlarsa ilk fanboy'larından biri ben olurum :)

Ayırmakta çok iyi yaptılar da bu sefer citroen ne yapacak. Elysee gibi arabalar mı yapacaklar :)
 
Elektronik, mekanik, kaporta aksamında dayanıklılık ve biraz daha iyi bir altyapı kalitesi günümüz citroen araçlarının en büyük sorunları bana kalırsa. Malzeme kalitesi, işçilik, yalıtım, teknoloji ve tasarım konularında pek eksikleri yok. Fakat sürüş ve dayanıklılık üzerine kendilerini geliştirmeleri gerekiyor. Ds modelleri citroen bünyesinden ayrılmadan evvel, şu 2011-2012 gibi tekrar çıkmaya başlayan ds3-4-5 modelleri sadece tasarım, teknoloji ve malzeme kalitesi konusunda normal citroen modellerinden üstündü. Şuan durum hala aynı mıdır bilemiyorum ama bahsettiğim yıllar itibariyle çıkan ds modelleri de sürüş anlamında eksikti. Markanın bu konuların üzerine eğilmesi gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Ayırmakta çok iyi yaptılar da bu sefer citroen ne yapacak. Elysee gibi arabalar mı yapacaklar :)
c4 cactus benzeri özgün ama ergonomik detaylarda, dokunmatik ekran vb. oyuncaklarda, özellikle de süspansiyon ve şanzıman gibi temel konularda daha başarılı modeller yapabilirler. c-elysee filan unutmak istediğimiz araçlar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
c4 cactus benzeri özgün ama ergonomik detaylarda, dokunmatik ekran vb. oyuncaklarda, özellikle de süspansiyon ve şanzıman gibi temel konularda daha başarılı modeller yapabilirler. c-elysee filan unutmak istediğimiz araçlar :)

Bence en büyük sorunları arka süspansiyon. Ona el atsalar bence tam olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...