Clio 4 Gaz Tepkilerinde ve Devirde Garip Sorunlar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecuetos
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ecuetos

Elit Apaçi
77
29
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar. 2013 Model Clio 4 Dizel 1.5 Dci araç sahibiyim. Aracımda farkettiğim sorunu kısaca anlatmak istiyorum. Bugün yola çıktığımda aracımla örneğin giderken sanki böyle gaz kesip tekrardan geri veriyormuş gibi bir his oluyor fakat bu his çok hafif bir his. Sonrasında bir miktar yol gittim ve durmak zorunda kaldım. Debriyaja bastığımda bir anda araba stop edicekmiş gibi oldu. Etmedi ama baya bi devir düştü ve sersemledi. Belki 500'lere kadar düşmüştür. Tam bu sırada stop etmesin diye gaza yarım basmama rağmen devir artmadı ve herhangi bir tepkisi olmadı devir aynı yerindeydi, yaklaşık 1-2 saniye sonrasında gaz pedalına yarım basarken bir anda gaz vermeye başladı ve tekrardan kendine geldi. Özellikle kalkışlarda gaza basıyorum örneğin vermesi gerektiğinden daha az veriyor ve sonrasında bir anda toparlayıp vermesi gerektiği kadar veriyor v.s v.s... Durum bu şekilde. Bir bilgisi veya tahini olan arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olsun. Şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Hayır. Genel olarak 2 shell istasyonu kullanıyorum. Bunların haricinde farklı bir istasyondan almıyorum. Hangisinin önünden geçersem genel olarak bu iki istasyondan karışık olarak alıyorum.
anladım hocam. kötü yakıt dışında aklıma şunlar geliyor ;

-hava filtresi dolmuşsa yada kalitesiz yan sanayi bir ürünse araç hava alamadığından tekleme yapıyo olabilir.

-enjektör püskürtme değerleri bozulmuş olabilir.

-mazot pompası miadını dolduyor olabilir(bence uzak ihtimal)

-dpf kaynaklı bi problem olabilir.
 
anladım hocam. kötü yakıt dışında aklıma şunlar geliyor ;

-hava filtresi dolmuşsa yada kalitesiz yan sanayi bir ürünse araç hava alamadığından tekleme yapıyo olabilir.

-enjektör püskürtme değerleri bozulmuş olabilir.

-mazot pompası miadını dolduyor olabilir(bence uzak ihtimal)

-dpf kaynaklı bi problem olabilir.

DPF kaynaklı olma ihtimali yok. Çünkü daha 2 hafta önce uzun yola gititm ve 30 dk kadar 2.500 devirlerde hatta bazen 3000 devirlerde sonrasında 2100 devire sabitleyim 3 saat kadar yol gittim. Varsa da çözülmüştür ki giderken bir sıkıntı sorun yoktu. Geldim istanbula depo çeyreğe yaklaştı. 2 tane aldığım shell var dediğim gibi. Yola çıkmadan diğer istasyondan gelince de diğerinden aldım. Ne olduysa son aldığım yakıttan sonra oldu. Bundan önce de aynısını yapmıştı servise götürmüştüm bir şeyler yapmışalardı düzelmişti. Fakat bakımları da olsa olsa 3000 KM önce yapıldı ve hepsi kaliteli markalar takıldı. Mazot filtresi orjinal, hava filtresi polen filtresi bosch marka v.s Sanırım kötü yakıttan dolayı oldu. 1 saat önce aldığım kararla muhtemelen Shell'i bırakacağım ve Opet'e geçeceğim. Fakat geçmeden önce nasıl bir yol izlemeliyim emin değilim. Yani içindeki yakıtın sanırım tamamen bitmesini beklemeliyim. Yani ışık yakana kadar bitirmeli sonrasında opetten fullemeliyim diye düşünüyorum. Doğru mudur? Ve İstanbul Avrupa yakasında sağlam güvenilir bir Opet şirketi biliyor musunuz? Beylikdüzü Avcılar Küçükçekmece Sefekay civarlarında.
 
Shell'in mazotunun bu sıkıntıya yol açacağını düşünmüyorum, özellikle Dci'ların mazot seçmediği düşünülürse ki seçse bile ne kadar kötü olabilir Shell mazotu. Geri kalan bütün ihtimallerde elenmiş, durum bana ilginç geldi. Yine'de içinizi rahatlatacaksa petrol değiştirebilirsiniz.
 
araç düşük devirde özellikle ilk çalıştıktan sonra gazı geç yeme hatta ilk gaza bastığınızda devir düşüp sonradan kendini toplama yapıyor mu.
 
Shell'in mazotunun bu sıkıntıya yol açacağını düşünmüyorum, özellikle Dci'ların mazot seçmediği düşünülürse ki seçse bile ne kadar kötü olabilir Shell mazotu. Geri kalan bütün ihtimallerde elenmiş, durum bana ilginç geldi. Yine'de içinizi rahatlatacaksa petrol değiştirebilirsiniz.
Bu yakıtı tamamen bitirip ışık yaktıktan bi 5 km sonra opete gidip opetten fulleyeceğim bir de o şekilde deneyeceğim.

araç düşük devirde özellikle ilk çalıştıktan sonra gazı geç yeme hatta ilk gaza bastığınızda devir düşüp sonradan kendini toplama yapıyor mu.
Bundan 1 hafta önce böyle bir sorun yoktu fakat en son 100 TL'lik başka bir shell'den mazot aldım. Aldıktan 2-3 gün sonra ara sıra yapmaya başladı ama çok ağır değil. Misal ilk çalıştırdım devir bi kere düşüp hemen toparladı. Sonrasında bi kere geri yaptım parktan çıkmak için. Geri vitesten 1'e takarken debriyaja bastım yine bi devir düştü sonra kendine geldi. Fakat bunu her ilk çalıştırmada yapmıyor. Bu 3-4 gün içinde işte 1 veya 2 kere yaptı. Onun dışında üstte belirttiğim gibi bir durum.

Mazot filtresini en son ne zaman değiştiniz ? Enjektörle ilgili bir problem olabilir araç kaç bin kmde ?
Araç 118 bin km'de. En son bakımı 3.000 km ancak olmuştur yaptıralı. Yani yeni. Öyle çok olmadı.

Emin misiniz enjektör olduğuna. 1 yıl önce bir kaza yaptım. Sonrasında kaput filan değişti sadece ve serviste değişti. Bunların hepsine bakmıyorlar mıdır? Test ediyorlardır bence. Çıksa yine söylerlerdi. Yani en son mazot aldım aldıktan 3-4 gün sonra bunlar oldu. Eskiden de yine bir kere aynı çekiş muhabbeti filan olmuştu servise götürmüştüm yine aynı yerlerden alıyordum yakıt karışık olarak 100 tl 200 tl gibi. Sonrasında servis DPF dedi ama şuan DPF imkansız. Çünkü uzun yol yaptım 1000 km kadar ve sürekli 2100 devirlerde seyrettim hatta bazen 2250 civarlarında. Zaten gidip geldiğimde hiçbir sorun sıkıntı yoktu uzun yolda. Ne olduysa geldim ordan 100 liralık mazot aldım 3 gün sonra araba kafayı yedi.
 
Bundan 1 hafta önce böyle bir sorun yoktu fakat en son 100 TL'lik başka bir shell'den mazot aldım. Aldıktan 2-3 gün sonra ara sıra yapmaya başladı ama çok ağır değil. Misal ilk çalıştırdım devir bi kere düşüp hemen toparladı. Sonrasında bi kere geri yaptım parktan çıkmak için. Geri vitesten 1'e takarken debriyaja bastım yine bi devir düştü sonra kendine geldi. Fakat bunu her ilk çalıştırmada yapmıyor. Bu 3-4 gün içinde işte 1 veya 2 kere yaptı. Onun dışında üstte belirttiğim gibi bir durum.

aynı sorun bende de vardı, ilk başlar ara sıra yapıyordu sonra sıklaşmaya başladı. Aracın püskürtme değerleri saçmaydı, zaman saniye ayarları falan olması gerekene göre değildi. Bendeki sorun ısı sensöründen kaynaklı olduğunu tespit ettik, değiştirdik daha da yapmadı. Maliyet olarak da 50TL civarları. Makineye bağlayıp bakın iki dakka. Sorun belli eder kendini.
 
aynı sorun bende de vardı, ilk başlar ara sıra yapıyordu sonra sıklaşmaya başladı. Aracın püskürtme değerleri saçmaydı, zaman saniye ayarları falan olması gerekene göre değildi. Bendeki sorun ısı sensöründen kaynaklı olduğunu tespit ettik, değiştirdik daha da yapmadı. Maliyet olarak da 50TL civarları. Makineye bağlayıp bakın iki dakka. Sorun belli eder kendini.

Serviste makinaya bağlandığında bir sorun olmadığı gözüküyor. Ne demem gerekiyor servise gittiğimde tam olarak misal?
 
Emme temizligi, enjektor, hava filtiresi? Yakit veya hava teslimatinda bir problem olabilir.

Hava filtresi yeni değişti. Emin değilim diğerlerinden. Önce bi yakıtı değiştirmek istiyorum. Işık yanıp 5 km daha sürdükten sonra güzel bir opetten yakıt alacağım ve o şekilde deneyeceğim. Eğer düzelirse yakıt kaynaklı olduğunu anlarız. Eğer değilse zaten muhtemelen ya enjektörlerdne ya da benzin püskürtmesinden v.s'dir.
 
Anlattığınıza göre yakıttan olma ihtimali yüksek, kirli mazota denk gelmiş olabilirsiniz. Depodaki yakıtı bitirip başka güvenilir yerden denedikten sonra diğer sorun olabilecek noktalara yönelin derim.
 
Anlattığınıza göre yakıttan olma ihtimali yüksek, kirli mazota denk gelmiş olabilirsiniz. Depodaki yakıtı bitirip başka güvenilir yerden denedikten sonra diğer sorun olabilecek noktalara yönelin derim.

Evet bügün 150 km gider yazısını görene kadar mazotu iyice harcadım. Sarı çizgiye kadar düşürdüm. Çokta düşürmek istemedim. Deponun dibinde biriken pislik varsa eğer enjektörlere kaçmasın diye. Sonrasında yakıtı opetten fulledim. Ve araçtaki çalışma olsun v.s anlattığım bir çok şey yüzde 70 oranında düzeldi. Muhtemelen kalan yakıtı da harcadıktan sonra hiçbir şey kalmayacaktır. Sonuç olarak muhtemelen pis mazot ya da sulu mazot verdiklerinden dolayı bu şekilde oldu. Senelerdir Shell'den alırım. Bundan sonra Shell'in kapısını sadece lastik basmak için çalarım. Eğer ki sorun devam ederse bilgilendirmeye devam edeceğim.