KAPALI Clio 4 rolanti dalgalanması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan btrvysl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
215
26
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar henüz 4. ayına giren 1200 kmlik aracım(benzin) bazen rolantideyken dalgalanma yapıyor. Yani tam olarak dalgalanma mıdır bilmiyorum ancak babamın 2011 corollasında(dizel) böyle birşey olmuyor. Devir çubuğu böyle hemen hemen 1 mm lik bi hareketle böyle tık tık tık yapıyor. Sorun ne olabilir?
 
Normaldir hocam. Direksiyonu çevirirken, frene basınca, farları rezisdansları kaloriferi açınca bunların hepsi devir dalgalanmasına sebep olur. Özellikle hidrolik sistem motor vakumuna bağlı olduğu için fren ve direksiyon sistemi devir dalgalanmasını en çok artıran sistemler
Motor ideal sıcaklığa gelene kadar da ecu tarafından yükseltilip alçaltılabilir tam olarak ısındığında geçiyosa sorun yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve At
2011 corolla dizelde de yapıyor ama ilk bir dakika cold start da yapar. Dediğiniz dalgalanma olayı cold startta ecu nun yaptığı olağan birşey olabilir.Çok sık gördüğüm olay.Eğer motor optimum sıcaklıkta trafikteyken; farlarınızla,direksiyonla,klimayla oynamadan dururken bu sorunu yaşıyorsanız dikkat edilmesi gereken bir sorun olabilir diyebiliriz
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve bt
Normaldir hocam. Direksiyonu çevirirken, frene basınca, farları rezisdansları kaloriferi açınca bunların hepsi devir dalgalanmasına sebep olur. Özellikle hidrolik sistem motor vakumuna bağlı olduğu için fren ve direksiyon sistemi devir dalgalanmasını en çok artıran sistemler
Motor ideal sıcaklığa gelene kadar da ecu tarafından yükseltilip alçaltılabilir tam olarak ısındığında geçiyosa sorun yok
2011 corolla dizelde de yapıyor ama ilk bir dakika cold start da yapar. Dediğiniz dalgalanma olayı cold startta ecu nun yaptığı olağan birşey olabilir.Çok sık gördüğüm olay.Eğer motor optimum sıcaklıkta trafikteyken; farlarınızla,direksiyonla,klimayla oynamadan dururken bu sorunu yaşıyorsanız dikkat edilmesi gereken bir sorun olabilir diyebiliriz
Farlardan olabilir çünkü kapalı garaj farlar otomatikte çalışır çalışmaz açılıyor onlardan olabilir o zaman teşekkürler.
 
Farlardan olabilir çünkü kapalı garaj farlar otomatikte çalışır çalışmaz açılıyor onlardan olabilir o zaman teşekkürler.
Hocam hep durur halde olacağını düşündüğüm için ilk başta fikir yürütemeyip sadece konuyu takip ettim kusuruma bakmayın. Arkadaşlar da sağolsun doğru güzel şeyler yazmış. Sürüş alışkanlıklarımı eski arabalarda edindiğim için far sensörlü arabalarımızda dahi çoğu zaman farları kapatıp arabayı öyle çalıştırırım. =) İnsanlar gülüyor ama farlar ciddi akım çeker. Rölesi filan çok zorlanır. Eski arabalarda da arıza potansiyeli oluşturur. Aracınız yeni ama bir süre benim yaptığım gibi siz de deneyin, belki işinize yarar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl ve yaso
Hocam hep durur halde olacağını düşündüğüm için ilk başta fikir yürütemeyip sadece konuyu takip ettim kusuruma bakmayın. Arkadaşlar da sağolsun doğru güzel şeyler yazmış. Sürüş alışkanlıklarımı eski arabalarda edindiğim için far sensörlü arabalarımızda dahi çoğu zaman farları kapatıp arabayı öyle çalıştırırım. =) İnsanlar gülüyor ama farlar ciddi akım çeker. Rölesi filan çok zorlanır. Eski arabalarda da arıza potansiyeli oluşturur. Aracınız yeni ama bir süre benim yaptığım gibi siz de deneyin, belki işinize yarar.
Gülenler bilmiyormuş abi. Ben her zaman farları kapalı çalıştırırım. Stop ederken de farları kaparım. Otomatikse önce boşa alır el frenini çeker sonra p ye alıp stop ederim. Manuelse de ayağım debriyajda olur frene basarım el frenini çekerim vitese takar öyle stop ederim. Bunlara dikkat etmek lazım zaten hep eski arabalar kullanıyoruz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...