Renault, Megane RS’in motorunu küçük Clio’ya koyarak en hızlı otomobilini ortaya çıkarttı. Şaka gibi gözükse de bu havalı RS16 birkaç ay önce bir kereye mahsus üretime girdi.
Çekilen casus fotoğraflardaki Clio, RS16’nın yol testi prototipi olarak karşımıza çıkıyor. Üretim versiyonuna dair herhangi bir şey açıklanmamış olsa da böyle bir planın olduğu söyleniyor. Hatta yetkililerin söylediğine göre 2 litrelik motor Clio’yu ciddi anlamda hızlı bir otomobil yapacak. Ortaya çıkacak otomobilin MINI JCW’nin yaptığı Nürburgring zamanını alt edeceği bile söyleniyor.
RS16’nın üretim versiyonunun devasa bir kanat ile gelmesi bekleniyor. Bunun sadece görsel amaçlı değil aynı zamanda arka aksta 40 kilograma yakın bir etki yapacağı düşünülüyor. Her ne kadar şişkin çamurluklar ve 60mm offsetli tekerlekler görmesek de bu detayların da gelebileceğini not etmek gerekiyor. Arka tarafta gözüken egzoz çıkışlarının büyüklüğü iyi gibi dursa da daha büyük detaylar ile kalp çarpıntımızı hızlandırabilirler.
Megane 275 Trophy’den alınan 275 beygirlik motor ve manuel altı ileri şanzımanı Clio’ya uyarlamak Renault için oldukça makul bizim için ise oldukça heyecan verici gözüküyor. Fransız üreticinin geçmişte arka koltuklarının yerine motor koyarak bizi bizden alan Clio V6 gibi canavarlara izin verdiğini; RS 01, 5 Turbo ve Espace F1 gibi otomobiller üreterek karşımıza çıktığını düşündüğümüzde RS16’nın gerçekleşmeme ihtimali yok gibi…
Ne yazık ki, RS16 modelinden kaç tane üretileceği ve ne kadara satılacağı hakkında bir bilgi bulunmuyor. Fakat üretiminin 500 adet ile sınırlı ve yurtdışında yaklaşık €40,000 ‘luk fiyat etiketine sahip olacağını tahmin ediyoruz. Clio hayranlarının şimdiden bu araçla ilgilenmeye başladığı da söylentiler arasında.
Biz de bu küçük canavarı ülkemizde görüp göremeyeceğimizi merakla bekliyoruz.
1 arasında 9
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Çekilen casus fotoğraflardaki Clio, RS16’nın yol testi prototipi olarak karşımıza çıkıyor. Üretim versiyonuna dair herhangi bir şey açıklanmamış olsa da böyle bir planın olduğu söyleniyor. Hatta yetkililerin söylediğine göre 2 litrelik motor Clio’yu ciddi anlamda hızlı bir otomobil yapacak. Ortaya çıkacak otomobilin MINI JCW’nin yaptığı Nürburgring zamanını alt edeceği bile söyleniyor.
RS16’nın üretim versiyonunun devasa bir kanat ile gelmesi bekleniyor. Bunun sadece görsel amaçlı değil aynı zamanda arka aksta 40 kilograma yakın bir etki yapacağı düşünülüyor. Her ne kadar şişkin çamurluklar ve 60mm offsetli tekerlekler görmesek de bu detayların da gelebileceğini not etmek gerekiyor. Arka tarafta gözüken egzoz çıkışlarının büyüklüğü iyi gibi dursa da daha büyük detaylar ile kalp çarpıntımızı hızlandırabilirler.
Megane 275 Trophy’den alınan 275 beygirlik motor ve manuel altı ileri şanzımanı Clio’ya uyarlamak Renault için oldukça makul bizim için ise oldukça heyecan verici gözüküyor. Fransız üreticinin geçmişte arka koltuklarının yerine motor koyarak bizi bizden alan Clio V6 gibi canavarlara izin verdiğini; RS 01, 5 Turbo ve Espace F1 gibi otomobiller üreterek karşımıza çıktığını düşündüğümüzde RS16’nın gerçekleşmeme ihtimali yok gibi…
Ne yazık ki, RS16 modelinden kaç tane üretileceği ve ne kadara satılacağı hakkında bir bilgi bulunmuyor. Fakat üretiminin 500 adet ile sınırlı ve yurtdışında yaklaşık €40,000 ‘luk fiyat etiketine sahip olacağını tahmin ediyoruz. Clio hayranlarının şimdiden bu araçla ilgilenmeye başladığı da söylentiler arasında.
Biz de bu küçük canavarı ülkemizde görüp göremeyeceğimizi merakla bekliyoruz.
1 arasında 9
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..