KAPALI Clio satıp, Jazz almak ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Gurdal07
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Gurdal07

Profesör
354
Merhabalar. 10 model 105 bin km deki 1.2 yarı otomatik, sağ iki kapısındaki boya sebebiyle 4 bin tl hasar kaydı olan clio aracımı satılığa çıkardım. Aslında bi satma sebebimiz yok ama az bi para var kaşıntı yapıyor, model yukseltelim diyorum, ayrıca arabanın kasko, sigorta, muayene vakti geldi, satarsam bu ay satarım yoksa iki sene daha binerim. Satılık araçlara bi göz attım. Bi tane jazz var. Beyaz 12 model 52 binde cvt şanzıman fun plus donanım. Fiyat 41bin tl. Kazalıdır o zaman dediğinizi duyuyorum:) evet kazalı hem de 5 tane kayıtlı kazası var. 1300, 600, 3500 ve en kötüsü de bu ağır hasar kaydıo_O önceki sahibindeyken 4 kapının değiştiğini fakat direklerde hiç oynama olmadığını söyledi satıcı. Arabaya göz attım duruşu içi dışı güzel. Hatta bi calistirdim otoparkta ileri geri falan yaptım cliodan daha konforlu ve hızlı kalkıyor:D clio satilirsa üstüne bi 7 bin koymam gerekecek. Ağır hasarlı bu arabayı almalı mıyım fikirlerinize ihtiyaç duydum. Cliomuz: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-memurdan-otomatik-464466955/detay
Jazz: http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...i-f1-otomatik-vites-cam-tavan-462475002/detay
 
Eğer ağır hasardan kastınız 3500 liraysa o ağır hasar değil, bir bagaj kapağı değişimine bakar (ki zaten değişmiş fotoğraflarda belli oluyor) Ama yazdıklarınız dışında airbag'leri de içeren başka bir ağır hasar kaydı varsa o zaman mesafeli durun derim. Hele pert kaydı varsa direk almayın, çünkü pert kayıtlı araçlara kasko yapmak mümkün olmuyor diye biliyorum. Yazdığınız değerler çok makul. 1300 lira dediğiniz bir tampon, 600 lira bir ayna eder. :)
Eğer iki araç arasında kalarak hafif sürterek yapılan bir kazaysa evet onarılamayıp kapılar değişir. Çünkü Honda'nın saç kalınlığı çok azdır. Ama iki araç arasında biraz şiddetli kaldıysa cam tavanından da hayır gelmez.

Tüm bunların dışında yine de arabayı alma konusunda çok hevesliyseniz sahibinden rica edin, gerekirse ısrarcı davranın; uygun bir yolda arabayla mutlaka 170-180'e kadar çıkın. Hatta fabrika verisi top speed'ini de deneyin. Eğer arabanın geometrisinde deformasyon varsa o zaman titreme, çekme vb belirtiler gösterir. Kullanırken genel olarak sürücüyü huzursuz eder. Motor ve şanzıman da o tarz yüksek hızlarda sorunları varsa belli eder. Sahibi böyle bir denemeye yanaşmıyorsa zaten o araba sıkıntılıdır. Gerek yok :)
 
Ağır hasarlı dediğiniz fiyatı yazmadan ağır hasarlı diye mi gözüküyor? Yoksa 3500 lira için mi ağır hasar dediniz? Ona dediyseniz ağır bir şey olduğunu zannetmiyorum ama tutarsız ağır hasarlıysa bulaşmazdım. Honda'nın orijinal parçaları pahalı.

Ama fiyat baya uygun muadillerine göre, ona biraz kuşkuyla yaklaştım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Yanlış ifade etmişim, 3500 ün dışında bir de ağır hasar kaydı var. 1 yaşındayken ağır hasarlı kaza olmuş. Muhtemelen antalyadaki honda servisi esay tamir etti. Oraya gidip bilgi alacağım yarın. Sigortacı bi arkadaştan, ağır hasar kaydının ne demek olduğunu öğrendik. Arabanın değerinin yüzde 40'ından fazla bir masraf çıkıyorsa ağır hasar oluyomuş. Hasar kaydı mesajını da koyayım buraya.
Kayitlarimiza gore ***1147 Sasi no lu arac 5 adet kazaya karismistir. KZ1: 20/12/2014 ERP-Carpisma 1300TL KZ2: 19/12/2014 Carpma KZ3: 19/07/2014 ERP-Carpisma 655TL KZ4: 11/01/2014 ERP-Carpisma 3599TL KZ5: 14/06/2013 ERP-Agir Hasarli.
 
Yanlış ifade etmişim, 3500 ün dışında bir de ağır hasar kaydı var. 1 yaşındayken ağır hasarlı kaza olmuş. Muhtemelen antalyadaki honda servisi esay tamir etti. Oraya gidip bilgi alacağım yarın. Sigortacı bi arkadaştan, ağır hasar kaydının ne demek olduğunu öğrendik. Arabanın değerinin yüzde 40'ından fazla bir masraf çıkıyorsa ağır hasar oluyomuş. Hasar kaydı mesajını da koyayım buraya.
Kayitlarimiza gore ***1147 Sasi no lu arac 5 adet kazaya karismistir. KZ1: 20/12/2014 ERP-Carpisma 1300TL KZ2: 19/12/2014 Carpma KZ3: 19/07/2014 ERP-Carpisma 655TL KZ4: 11/01/2014 ERP-Carpisma 3599TL KZ5: 14/06/2013 ERP-Agir Hasarli.
Hocam muhtemelen bütün airbag'lerini açarak duvardan duvara refüjden refüje vurmalı bir kaza geçirmiştir o araba. Taklası yoksa bile böyle büyük badireler atlatmıştır. Tavanın boyalı olma gibi bir ihtimali zaten yok panoramik cam tavan :). Direk eleyin derim. Sonrasında 2. el zayıflığında değilim, kullanırken de baş ağrıtır. Tavsiye etmem.
 
ağır hasar kayırlı araba (diğerlerini saymıyorum) sadece kaza ile ilgili tam bir bilgi varsa, kayıt ve tamir çalışmaları serviste yapıldıysa ve piyasasından ciddi anlamda düşük ise alınır... tabiki bu işlerin içinde olan, daha sonra bu aracı satabilecek kişilerin alması tercih edilir...

Aslında bu işlerden anlayan çok samimi arkadaşlarım olsa da, uğraşmak istemeyeceğimden bu işe girmezdim..
 
cliodan inip jazz a binmek çok iyi bir hamle olur
sırf şanzımanı için alınacak bir araçtır jazz ve genişlik, uzun ömürlülük sağlamlıktan söz etmiyorum bile
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Ağır hasar kaydına bakıp elemeyin bence. Sürün, yüksek süratlere çıkın vs. araç size bir gevşeklik-yorgunluk hissettirmezse ekspertiz işlemlerinden sonra da motor-şanzıman-yürüyen aksam üçlüsünde bir sıkıntı çıkmazsa gayet de alınır.

Mesajda "ERP" ibaresi var.
"ERP (Eksper Raporu) olan kazalarda değişen parçaları öğrenmek için PARCA boşluk PLAKA boşluk HASAR TARIHI yazıp sorgulama yapabilirsiniz"

Bu sorgulamayı yaptırın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Ağır hasar kaydına bakıp elemeyin bence. Sürün, yüksek süratlere çıkın vs. araç size bir gevşeklik-yorgunluk hissettirmezse ekspertiz işlemlerinden sonra da motor-şanzıman-yürüyen aksam üçlüsünde bir sıkıntı çıkmazsa gayet de alınır.

Mesajda "ERP" ibaresi var.
"ERP (Eksper Raporu) olan kazalarda değişen parçaları öğrenmek için PARCA boşluk PLAKA boşluk HASAR TARIHI yazıp sorgulama yapabilirsiniz"

Bu sorgulamayı yaptırın.
O mesajı gönderdik fakat kazanın yapıldığı km (5bin km) dışında bi bilgi gelmedi. Yani işçilik parası 0 TL, parça parası 0 TL diye geldi. Genelde böyle geliyormuş bu mesaj.
 
4 kapı da değiştiyse arabanın şasesinde ve direklerde illa ki oynama vardır. Tavanda da hasar vardır hatta. Bence eldeki temiz araba varken riske girmeye gerek yok. Ama biraz daha üstüne daha temiz Jazz bulabilirsin. Jazz kullandığım bir araba ve herkese öneririm. Otomatik istiyorsan da 2010-2011'e bulaşma 2012 iyidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Bende Jazz'a geçmeni tavsiye edebilirim. Açıkçası bir aracın uzun süre kullanılmamasından yanayım ve renault araçlarına biraz antipatim var... Jazz diğer arkadaşların dediği gibi hiç kaçırılmaması gereken bir araç sürüşü konforu kalkışı her türlü clio'dan çok çok daha iyidir. Jazz servisi çok seven bir araç değildir sana masraf çıkartmaz yakıt konusunda da üzmez. En sevdiğim özelliğide satarken de zarar ettirmez :) ama bence biraz bütçeyi zorlayıp daha iyi bi Jazz alabilirsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Almadım beyler. Anket sonucundaki gibi tam ortada kalmıştım ben de. Fakat araba sağ önden ciddi darbe almış, sol direk yamulmuş, kapılar çıkma kapılarla değiştirilmiş kimisi siyah, kimisi gri:D bagaj da öyle, bagajın yamuklugunu gidermek için menteselere pul atmışlar. En son 40 olur dedi, kaportacı arkadaşım 35 e veriyosa al dedi, ben de almadım. Değerli fikirleriniz için teşekkürler:)
 
Almadım beyler. Anket sonucundaki gibi tam ortada kalmıştım ben de. Fakat araba sağ önden ciddi darbe almış, sol direk yamulmuş, kapılar çıkma kapılarla değiştirilmiş kimisi siyah, kimisi gri:D bagaj da öyle, bagajın yamuklugunu gidermek için menteselere pul atmışlar. En son 40 olur dedi, kaportacı arkadaşım 35 e veriyosa al dedi, ben de almadım. Değerli fikirleriniz için teşekkürler:)
Arabayı detaylıca inceleyip karar vermenize sevindim. Hayırlısı olsun.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...